aA
Kelių policija galėtų patvirtinti, kad eismo įvykiai, kai vienas automobilis atsitrenkia į kito galą, mat nesilaikė saugaus atstumo, yra itin dažni. Dažniausiai į tokias avarijas pareigūnams net nereikia atvykti – išlipę vairuotojai apžiūri, ar smarkiai sulinko metalas, ir užpildo eismo įvykio deklaracijas. Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai eismo įvykio metu apgadinami net keli automobiliai, arba nepasirinktas saugus atstumas tampa ir mirties priežastimi.
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Koks yra saugus atstumas – aiškaus atsakymo nėra. Instruktoriai akcentuoja, kad kiekvienam vairuotojui šis atstumas yra individualus, priklausomas nuo savijautos, įgūdžių, eismo sąlygų, o Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyti metrai – tik rekomendacinio pobūdžio.

KET nurodoma, kad privaloma laikytis tokio atstumo, kad vairuotojas neatsitrenktų į priešais važiuojančią transporto priemonę, jei ši stabdytų. Taip pat privaloma palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Tarp rekomendacijų, nurodymas, kad norint užsitikrinti saugų atstumą, reikėtų, kad jis būtų toks, kokį automobilis nuvažiuoja per 2 sekundes. Arba, jei norima paprastesnio skaičiavimo, saugus atstumas yra toks, koks būtų spidometro rodmenis pavertus metrais ir padalinus pusiau. Tad, jei judama 50 km/val. greičiu, saugus atstumas yra 25 metrai, jei važiuojama 70 km/val., saugus atstumas yra 35 metrai, važiuojant 90 km/val., reikėtų laikytis bent 45 metrų atstumo, o važiuojant maksimaliu leistinu greičiu greitkelyje – 130 km./val. – saugus atstumas turėtų būti ne mažesnis nei 65 metrai.

Spūstyse pamiršta svarbų dalyką

Tačiau KET akcentuojama, kad rekomendacijomis vertėtų naudotis tuomet, kai tą leidžia eismo sąlygos. Pavyzdžiui, eismo spūstyje mieste automobiliai važiuoja kur kas glaudžiau, mat išlaikyti rekomenduojamą atstumą – vargu ar pavyktų. Visgi važiuoti glaudžiantis prie priešais esančios transporto priemonės galinio buferio tikrai nesaugu.

Saugaus eismo ekspertai tikina, kad pasitikrinti, ar atstumas iki priešais esančio automobilio yra tinkamas, galima labai paprastai. Nurodoma, kad tarpas turėtų būti toks, kad, jei automobilis priešais staiga sugestų ar tiesiog sustotų, apvažiuoti jį būtų galima nesijungiant atbulinės pavaros.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Dažniausiai tai reiškia, kad važiuojantys iš paskos turėtų laikytis tokio atstumo, kad matytų priešais esančios transporto priemonės galinius ratus. Tačiau toks atstumas aktualus tada, kai stovima už lengvojo automobilio ar panašaus dydžio transporto priemonės. Jei priešais – sunkvežimis, autobusas ar kita sunkiasvorė transporto priemonė, geriausia būtų laikytis didesnio atstumo, mat toks automobilis gali nejučia pariedėti atgal ir atsitrenkti į už jo esantį eismo dalyvį.

Individuali sąvoka

Tai, koks saugus atstumas yra vairuotojui, priklauso nuo daugybės subjektyvių veiksnių. Pavyzdžiui, jei vairuotojas pradedantysis, jam derėtų laikytis didesnio atstumo nuo priešais esančios transporto priemonės. Didesnio atstumo laikytis bei nepasiduoti aplinkinių spaudimui turėtų ir tie, kurie nesijaučia itin tvirtai dėl esamų vairavimo sąlygų – pavyzdžiui, vairuoja lietui lyjant, tamsiu paros metu. Kitaip tariant, atstumas iki priešais esančio automobilio turėtų būti toks, kad vairuotojas būtų tikras, jog spės laiku pastebėti pasikeitusias eismo sąlygas bei sustoti laiku.

Didesnio atstumo reikėtų laikytis ir tada, kai eismo sąlygos sudėtingesnės: lyja, šlapia, kelyje rūkas, sniegas ir pan. Tokiu atveju, pataria saugaus eismo žinovai, atstumas tarp transporto priemonių turėtų būti ne toks, kuris nuvažiuojamas per 2 sekundes, bet toks, kuris nuvažiuojamas per 3 sekundes. To reikia, mat esant prastoms oro sąlygoms, automobilio stabdymo kelias pailgėja, tad rekomenduotinas atstumas gali būti ir per mažas.

Spūstis sostinės centre
Spūstis sostinės centre
© DELFI skaitytojas

Ne tik važiuojant iš paskos

Apie saugų atstumą privalo galvoti ne tik tie, kas važiuoja iš paskos, tačiau ir tie, kurie apvažiuoja lėčiau važiuojančius ir vėliau grįžta į tą pačią eismo juostą, kuria važiavo.

Pasitaiko atvejų, kai lėčiau važiuojančius apvažiuoti nusprendę vairuotojai persirikiuoja į gretimą eismo juostą, o apvažiavę – grįžta atgal tiesiai kitam vairuotojui „prieš nosį“. Tokie manevrai ne tik išgąsdina apvažiuojamą vairuotoją, bet gali tapti ir avarijos priežastimi – šitaip apvažiuotas žmogus gali staiga stabdyti, dėl ko jo automobilis bus sumėtytas arba į jį atsitrenks važiuojantys iš paskos.

Saugaus eismo žinovai pabrėžia, kad apvažiuojant važiuojantį lėčiau vairuotoją, rekomenduojama atgal į tą pačią eismo juostą grįžti tuomet, kai apvažiuojamas automobilis atsiranda galinio vaizdo veidrodėlyje. Kitaip tariant, kai kilstelėjus akis į centrinį galinio vaizdo veidrodėlį, esantį automobilio salone, matosi apvažiuojamas automobilis. Toks atstumas bus užtektinai saugus ir kito vairuotojo neišgąsdins.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.2667

Po tragedijų įspėja: laukinių gyvūnų vairuotojai turi saugotis net miestuose (25)

Atėjus rudeniui eismo sąlygas apsunkina ne tik vis dažniau iškrentantis lietus, ar rytais...

Pasiūlė tėvams „klevus“ automobiliuose stebėti kameromis: taip sumažėtų avarijų (19)

Tyrėjai siūlo tėvams apsiginkluoti kameromis, kurios leistų jiems stebėti, kaip vairuoja jų...

Vieną Vilniaus senamiesčio gatvę vairuotojams teks kurį laiką aplenkti (2)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad dėl AB „ Vilniaus šilumos tinklai “ įgyvendinamų...

Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą (2)

Itin dažnos keblios situacijos gatvėse patvirtina – automobilių vairuotojų ir viešojo...

Vairuotojai neįvertina atšalusių orų pavojaus: klaidas supranta tik po eismo įvykio (9)

Nors prasidėjęs ruduo dienomis vis dar džiugina pakankamai aukšta temperatūra, vėsesni rytai...

Top naujienos

Plyšus aortai, retas kuris išgyvena: norint sumažinti riziką, veiksmų imtis galima nedelsiant (14)

Rugsėjo 19-ąją visame pasaulyje minima aortos diena. Santaros klinikų kraujagyslių chirurgas...

Norint rasti auklę, teks paplušėti: papasakojo, kokius reikalavimus kelia tėvai, o kokių užgaidų turi auklės (20)

Prasidėjus rudeniui, daugelis mamų grįžta į darbus, o vaikai keliauja į darželius. Jei vietą...

Kupiškyje iš tėvų atimti vaikai išgyveno kančias: globėja 5-erių berniuką laikė rūsyje (192)

Kupiškio rajone, kaip įtariama, prieš penkiametį smurtavo laikinoji globėja. Ji vaiką uždarė...

ES baiminasi: viena iš jos pačios bloko narių gali Johnsoną ištraukti iš bėdos (24)

Europos Sąjunga baiminasi, kad Borisas Johnsonas stengsis įtikinti Vengriją vetuoti „ Brexit...

Rusijos komandos marškinėlius užsivilkęs Kalnietis dalijo rezultatyvius perdavimus (14)

Mantas Kalnietis po kiek ilgesnio nei savaitės poilsio po pasaulio čempionato vėl išbėgo ant...

Nausėda ir Skvernelis sukirto rankomis dėl „gyvūlių ūkio“ naikinimo: kiek realu tai pasiekti (59)

Trečiadienį ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sakė, kad su prezidentu Gitanu Nausėda rado...

Užkalnis. Kodėl lietuviai blogai maitinasi ir kaip juos perauklėti (223)

Šlapia dešra ir forminė duona vaikų ligoninėse, fotografuota iš įvairių kampų ir įkelta į...

Technologijų tobulėjimas gali sukelti tikrą karinės technikos perversmą: kalba apie naujos kartos tankus (72)

Elektrinės transporto priemonės vis labiau populiarėja. Tai skatina ir ekologiniai įsitikinimai,...

Kuodis: makroekonominė kriminologija yra labai smagus ir prasmingas sportas, juo užsiimu daug metų (19)

„Iš principo tas legalus gyvulių ūkis tai gausybė išimčių, kurios nėra pateisintos...

Ką daryti, jei nebejaučiate traukos partneriui (28)

Santykių pradžioje prie partnerio traukia tarsi prie magneto. Kiekvienas pokalbis žavi, jo ar jos...