aA
Kelių policija galėtų patvirtinti, kad eismo įvykiai, kai vienas automobilis atsitrenkia į kito galą, mat nesilaikė saugaus atstumo, yra itin dažni. Dažniausiai į tokias avarijas pareigūnams net nereikia atvykti – išlipę vairuotojai apžiūri, ar smarkiai sulinko metalas, ir užpildo eismo įvykio deklaracijas. Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai eismo įvykio metu apgadinami net keli automobiliai, arba nepasirinktas saugus atstumas tampa ir mirties priežastimi.
Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Koks yra saugus atstumas – aiškaus atsakymo nėra. Instruktoriai akcentuoja, kad kiekvienam vairuotojui šis atstumas yra individualus, priklausomas nuo savijautos, įgūdžių, eismo sąlygų, o Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyti metrai – tik rekomendacinio pobūdžio.

KET nurodoma, kad privaloma laikytis tokio atstumo, kad vairuotojas neatsitrenktų į priešais važiuojančią transporto priemonę, jei ši stabdytų. Taip pat privaloma palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Tarp rekomendacijų, nurodymas, kad norint užsitikrinti saugų atstumą, reikėtų, kad jis būtų toks, kokį automobilis nuvažiuoja per 2 sekundes. Arba, jei norima paprastesnio skaičiavimo, saugus atstumas yra toks, koks būtų spidometro rodmenis pavertus metrais ir padalinus pusiau. Tad, jei judama 50 km/val. greičiu, saugus atstumas yra 25 metrai, jei važiuojama 70 km/val., saugus atstumas yra 35 metrai, važiuojant 90 km/val., reikėtų laikytis bent 45 metrų atstumo, o važiuojant maksimaliu leistinu greičiu greitkelyje – 130 km./val. – saugus atstumas turėtų būti ne mažesnis nei 65 metrai.

Spūstyse pamiršta svarbų dalyką

Tačiau KET akcentuojama, kad rekomendacijomis vertėtų naudotis tuomet, kai tą leidžia eismo sąlygos. Pavyzdžiui, eismo spūstyje mieste automobiliai važiuoja kur kas glaudžiau, mat išlaikyti rekomenduojamą atstumą – vargu ar pavyktų. Visgi važiuoti glaudžiantis prie priešais esančios transporto priemonės galinio buferio tikrai nesaugu.

Saugaus eismo ekspertai tikina, kad pasitikrinti, ar atstumas iki priešais esančio automobilio yra tinkamas, galima labai paprastai. Nurodoma, kad tarpas turėtų būti toks, kad, jei automobilis priešais staiga sugestų ar tiesiog sustotų, apvažiuoti jį būtų galima nesijungiant atbulinės pavaros.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Dažniausiai tai reiškia, kad važiuojantys iš paskos turėtų laikytis tokio atstumo, kad matytų priešais esančios transporto priemonės galinius ratus. Tačiau toks atstumas aktualus tada, kai stovima už lengvojo automobilio ar panašaus dydžio transporto priemonės. Jei priešais – sunkvežimis, autobusas ar kita sunkiasvorė transporto priemonė, geriausia būtų laikytis didesnio atstumo, mat toks automobilis gali nejučia pariedėti atgal ir atsitrenkti į už jo esantį eismo dalyvį.

Individuali sąvoka

Tai, koks saugus atstumas yra vairuotojui, priklauso nuo daugybės subjektyvių veiksnių. Pavyzdžiui, jei vairuotojas pradedantysis, jam derėtų laikytis didesnio atstumo nuo priešais esančios transporto priemonės. Didesnio atstumo laikytis bei nepasiduoti aplinkinių spaudimui turėtų ir tie, kurie nesijaučia itin tvirtai dėl esamų vairavimo sąlygų – pavyzdžiui, vairuoja lietui lyjant, tamsiu paros metu. Kitaip tariant, atstumas iki priešais esančio automobilio turėtų būti toks, kad vairuotojas būtų tikras, jog spės laiku pastebėti pasikeitusias eismo sąlygas bei sustoti laiku.

Didesnio atstumo reikėtų laikytis ir tada, kai eismo sąlygos sudėtingesnės: lyja, šlapia, kelyje rūkas, sniegas ir pan. Tokiu atveju, pataria saugaus eismo žinovai, atstumas tarp transporto priemonių turėtų būti ne toks, kuris nuvažiuojamas per 2 sekundes, bet toks, kuris nuvažiuojamas per 3 sekundes. To reikia, mat esant prastoms oro sąlygoms, automobilio stabdymo kelias pailgėja, tad rekomenduotinas atstumas gali būti ir per mažas.

Spūstis sostinės centre
Spūstis sostinės centre
© DELFI skaitytojas

Ne tik važiuojant iš paskos

Apie saugų atstumą privalo galvoti ne tik tie, kas važiuoja iš paskos, tačiau ir tie, kurie apvažiuoja lėčiau važiuojančius ir vėliau grįžta į tą pačią eismo juostą, kuria važiavo.

Pasitaiko atvejų, kai lėčiau važiuojančius apvažiuoti nusprendę vairuotojai persirikiuoja į gretimą eismo juostą, o apvažiavę – grįžta atgal tiesiai kitam vairuotojui „prieš nosį“. Tokie manevrai ne tik išgąsdina apvažiuojamą vairuotoją, bet gali tapti ir avarijos priežastimi – šitaip apvažiuotas žmogus gali staiga stabdyti, dėl ko jo automobilis bus sumėtytas arba į jį atsitrenks važiuojantys iš paskos.

Saugaus eismo žinovai pabrėžia, kad apvažiuojant važiuojantį lėčiau vairuotoją, rekomenduojama atgal į tą pačią eismo juostą grįžti tuomet, kai apvažiuojamas automobilis atsiranda galinio vaizdo veidrodėlyje. Kitaip tariant, kai kilstelėjus akis į centrinį galinio vaizdo veidrodėlį, esantį automobilio salone, matosi apvažiuojamas automobilis. Toks atstumas bus užtektinai saugus ir kito vairuotojo neišgąsdins.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.2667

Suskaičiavo, kiek vairuotojams kainuoja į kelią išbėgęs gyvūnas – atsargumo stoka atsieina itin brangiai (40)

Rudenį skaudžių ir brangių avarijų priežastimi tampa prasidėjusi ir iki pat žiemos...

Ne tie degalai: ką daryti, jeigu į dyzeliu varomą automobilį įsipylėte benzino (85)

Degalinėje padaryta klaida automobilio baką pripildant ne tais degalais gali brangiai kainuoti,...

12 darbų, kuriuos kiekvienas vairuotojas turi atlikti prieš artėjančią žiemą (31)

Kalendorinei žiemai nenumaldomai artėjant, vairuotojai suskumba tinkamai pasirengti šaltajam...

Kokius gedimus gali išduoti iš vidaus rasojantys automobilio langai (44)

Vėstantys orai ir trumpėjančios dienos vairuotojams mesteli vis daugiau iššūkių ir nemalonių...

Nors lietuvių automobiliai – ne pirmos jaunystės, ruošti juos žiemai planuoja tik kas antras (2)

Artėjantis automobilių padangų keitimo sezonas nemažai daliai vairuotojų paprastai tampa proga...

Top naujienos

Raudonojoje zonoje – jau 21 savivaldybė: Veryga pasakė, kas jose keisis (90)

Vis daugiau savivaldybių dėl aukšto jose sergamumo COVID-19 liga patenka į raudonąją zoną ....

Lietuva pabudo kitokia: įvardino skaudžiausius naujos koalicijos kampus ir geidžiamiausius postus (961)

Seimo rinkimų naktis buvo vainikuota bendra Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių...

Grybauskaitė: šie rinkimai – geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvai tokiu laikotarpiu (312)

„Šie rinkimai – tai geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvai tokiu sudėtingu laikotarpiu“, –...

Naujos izoliacijos sąlygos apibrėžtos iki smulkmenų: taisyklės galioja ir šeimos nariams (257)

Izoliuojantis namuose arba kitose gyvenamosiose patalpose galioja griežtos taisyklės. Pavyzdžiui,...

Paėmę didmiesčius konservatoriai laimėjo Seimo rinkimus atnaujinta (1604)

Sekmadienį Lietuva išsirinko tryliktąjį Seimą – naujos sudėties Tautos atstovybę.

Įsigalioja nauji ribojimai: baruose – registracija ir trumpesnis darbo laikas, 12-oje savivaldybių – karantinas (41)

Nuo pirmadienio dėl plintančio koronaviruso, visoje Lietuvoje iki vidurnakčio ribojamas barų,...

Armonaitė išvardijo, kokius draudimus partija sieks keisti: sąraše – pagalbinis apvaisinimas ir alkoholio ribojimai (431)

Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė kol kas apie pozicijas, kokių siektų...

Po naktinio susitikimo dėlioja pirmuosius darbus: trūksta informacijos dėl koronaviruso (195)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partijos pirmininkas Gabrielius...

Blažytė: būsimos koalicijos partijų programose nemažai utopinių pažadų (47)

Centro dešinės koaliciją formuosiančių partijų programose yra ir utopinių pažadų, kuriuos...

|Maža didelių žinių kaina