aA
Kelių policija galėtų patvirtinti, kad eismo įvykiai, kai vienas automobilis atsitrenkia į kito galą, mat nesilaikė saugaus atstumo, yra itin dažni. Dažniausiai į tokias avarijas pareigūnams net nereikia atvykti – išlipę vairuotojai apžiūri, ar smarkiai sulinko metalas, ir užpildo eismo įvykio deklaracijas. Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai eismo įvykio metu apgadinami net keli automobiliai, arba nepasirinktas saugus atstumas tampa ir mirties priežastimi.
Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Koks yra saugus atstumas – aiškaus atsakymo nėra. Instruktoriai akcentuoja, kad kiekvienam vairuotojui šis atstumas yra individualus, priklausomas nuo savijautos, įgūdžių, eismo sąlygų, o Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyti metrai – tik rekomendacinio pobūdžio.

KET nurodoma, kad privaloma laikytis tokio atstumo, kad vairuotojas neatsitrenktų į priešais važiuojančią transporto priemonę, jei ši stabdytų. Taip pat privaloma palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Tarp rekomendacijų, nurodymas, kad norint užsitikrinti saugų atstumą, reikėtų, kad jis būtų toks, kokį automobilis nuvažiuoja per 2 sekundes. Arba, jei norima paprastesnio skaičiavimo, saugus atstumas yra toks, koks būtų spidometro rodmenis pavertus metrais ir padalinus pusiau. Tad, jei judama 50 km/val. greičiu, saugus atstumas yra 25 metrai, jei važiuojama 70 km/val., saugus atstumas yra 35 metrai, važiuojant 90 km/val., reikėtų laikytis bent 45 metrų atstumo, o važiuojant maksimaliu leistinu greičiu greitkelyje – 130 km./val. – saugus atstumas turėtų būti ne mažesnis nei 65 metrai.

Spūstyse pamiršta svarbų dalyką

Tačiau KET akcentuojama, kad rekomendacijomis vertėtų naudotis tuomet, kai tą leidžia eismo sąlygos. Pavyzdžiui, eismo spūstyje mieste automobiliai važiuoja kur kas glaudžiau, mat išlaikyti rekomenduojamą atstumą – vargu ar pavyktų. Visgi važiuoti glaudžiantis prie priešais esančios transporto priemonės galinio buferio tikrai nesaugu.

Saugaus eismo ekspertai tikina, kad pasitikrinti, ar atstumas iki priešais esančio automobilio yra tinkamas, galima labai paprastai. Nurodoma, kad tarpas turėtų būti toks, kad, jei automobilis priešais staiga sugestų ar tiesiog sustotų, apvažiuoti jį būtų galima nesijungiant atbulinės pavaros.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Dažniausiai tai reiškia, kad važiuojantys iš paskos turėtų laikytis tokio atstumo, kad matytų priešais esančios transporto priemonės galinius ratus. Tačiau toks atstumas aktualus tada, kai stovima už lengvojo automobilio ar panašaus dydžio transporto priemonės. Jei priešais – sunkvežimis, autobusas ar kita sunkiasvorė transporto priemonė, geriausia būtų laikytis didesnio atstumo, mat toks automobilis gali nejučia pariedėti atgal ir atsitrenkti į už jo esantį eismo dalyvį.

Individuali sąvoka

Tai, koks saugus atstumas yra vairuotojui, priklauso nuo daugybės subjektyvių veiksnių. Pavyzdžiui, jei vairuotojas pradedantysis, jam derėtų laikytis didesnio atstumo nuo priešais esančios transporto priemonės. Didesnio atstumo laikytis bei nepasiduoti aplinkinių spaudimui turėtų ir tie, kurie nesijaučia itin tvirtai dėl esamų vairavimo sąlygų – pavyzdžiui, vairuoja lietui lyjant, tamsiu paros metu. Kitaip tariant, atstumas iki priešais esančio automobilio turėtų būti toks, kad vairuotojas būtų tikras, jog spės laiku pastebėti pasikeitusias eismo sąlygas bei sustoti laiku.

Didesnio atstumo reikėtų laikytis ir tada, kai eismo sąlygos sudėtingesnės: lyja, šlapia, kelyje rūkas, sniegas ir pan. Tokiu atveju, pataria saugaus eismo žinovai, atstumas tarp transporto priemonių turėtų būti ne toks, kuris nuvažiuojamas per 2 sekundes, bet toks, kuris nuvažiuojamas per 3 sekundes. To reikia, mat esant prastoms oro sąlygoms, automobilio stabdymo kelias pailgėja, tad rekomenduotinas atstumas gali būti ir per mažas.

Spūstis sostinės centre
Spūstis sostinės centre
© DELFI skaitytojas

Ne tik važiuojant iš paskos

Apie saugų atstumą privalo galvoti ne tik tie, kas važiuoja iš paskos, tačiau ir tie, kurie apvažiuoja lėčiau važiuojančius ir vėliau grįžta į tą pačią eismo juostą, kuria važiavo.

Pasitaiko atvejų, kai lėčiau važiuojančius apvažiuoti nusprendę vairuotojai persirikiuoja į gretimą eismo juostą, o apvažiavę – grįžta atgal tiesiai kitam vairuotojui „prieš nosį“. Tokie manevrai ne tik išgąsdina apvažiuojamą vairuotoją, bet gali tapti ir avarijos priežastimi – šitaip apvažiuotas žmogus gali staiga stabdyti, dėl ko jo automobilis bus sumėtytas arba į jį atsitrenks važiuojantys iš paskos.

Saugaus eismo žinovai pabrėžia, kad apvažiuojant važiuojantį lėčiau vairuotoją, rekomenduojama atgal į tą pačią eismo juostą grįžti tuomet, kai apvažiuojamas automobilis atsiranda galinio vaizdo veidrodėlyje. Kitaip tariant, kai kilstelėjus akis į centrinį galinio vaizdo veidrodėlį, esantį automobilio salone, matosi apvažiuojamas automobilis. Toks atstumas bus užtektinai saugus ir kito vairuotojo neišgąsdins.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.2667

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo (16)

Susisiekimo ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo.

Top naujienos

Ispanijoje gyvenanti Aušra Burnienė: rudenį šios šalies kurortuose nusipirkti būstą gali būti neįmanoma dėl vienos priežasties papasakojo apie kainas (1)

Pilni lėktuvai lietuvių į Ispaniją leidžiasi ne tik atostogų, apstu ir norinčių čia susirasti...

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Ką išduoda nauji Rusijos grasinimai kaimynėms: Kremlius sukūrė situaciją, kurios nebuvo šimtmečius (2)

Šios šalis taps priešėmis – tą minutę, kai jos taps NATO narėmis, imsimės žingsnių. Jei...

Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako

Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Delfi PliusJurga Grigienė

Randai: kodėl niekas nesako, kad jiems užgijus negalima atsikvėpti – neprižiūrimi jie gali sukelti negrįžtamų padarinių

Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuris neturėtų nė vieno rando. Bet savotiškas paradoksas – ne...

Majauskas apie ekonomikos būklę, naujus mokesčius ir NPD santykį su MMA: tam tikrų pakeitimų tikrai reikia

Infliacija, planuojamos didinti bazinės palūkanų normos, nedarbo augimo rizika rodo, kad šie metai...

Delfi PliusPranas Šarpnickis

Lietuvos miestas, kurį 9 dienoms buvo „okupavę“ latviai – supykę, kad žemaičiai neleidžia Kalėdų atšvęsti, grįžo namo

Sovietmečiu kai kas Skuodą pašaipiai vadindavo lietuviškąja Kamčiatka. Bet ne todėl, kad ten...

Delfi PliusVytautė Merkytė

Išjuokta „Tinder Swindler“ auka – apie pragarą ir traumą, kurią patyrė: po to, kai prakalbau, tiek daug dalykų pradėjo vykti išskirtinis Delfi Plius interviu

Pernillos Sjoholm gyvenimas „ant popieriaus“ atrodo kone tobulas: jos darbas yra keliauti po...

Bozulis: Prancūzijos miestelis, plytintis aukštai virš „duobės“

Trou de Bozouls, arba Bozulio duobė, yra didžiulis pasagos formos kanjonas, esantis šalia Bozulio...