aA
Valstybė nusprendė įsikišti į pavėžėjimo tarnybų veiklą ir įvesti naujų reikalavimų: dvejų metų stažo neturintys vairuotojai keleivių vežti nebegalės. Tačiau saugaus eismo ekspertai sako, kad nors statistiškai jauni vairuotojai išties sukelia daugiausiai eismo įvykių, pavėžėjų rinkai to neužteks – reikalinga didesnė kontrolė ir, galbūt, netgi kvalifikaciniai egzaminai.

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto grupės vadovas Vladislavas Kondratovičius laidoje „DELFI Garažas“ pasakojo, kad dviejų metų stažo apribojimą taikyti nuspręsta pastebėjus, kaip stipriai išplito pavėžėjimo paslauga.

„Jei prieš dvejus metus šios paslaugos filosofija buvo tokia, kad pakeliui važiuodamas pasiimi žmogų pavežti, dabar tai tapo verslu ir profesija. Ir vežti keleivius yra pakankamai didelė atsakomybė, todėl nėra gerai, kad šiandien juos vežti gali ir tie, kurie neturi patirties, – sakė pašnekovas. – Natūralu, kad žmonėms, kurie tą paslaugą perka, reikia papildomų garantijų.“

V. Kondratovičius prisipažino, kad važiuoti su pavėžėju, neseniai gavusiu vairuotojo pažymėjimą, teko ir pačiam – patirtis nei vienam istorijos dalyviui nebuvo jauki.

Svarbu ne „klevas“

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius LT“ vadovas, pabrėžė, kad toli gražu ne „klevo“ lapas apsprendžia, kaip žmogus vairuoja. Žinoma, sutiko jis, didelio stažo neturintis vairuotojas bus silpniau paruoštas, tačiau niekas nedraudžia vos gavus vairuotojo pažymėjimą šį pasidėti į stalčių ir po poros metų ateiti dirbti su tariamai reikalingu stažu.

„Kur kas didesnė problema ta, kad šitie žmonės nėra ruošiami profesionaliai ir jie nesuvokia savo darbo, kaip profesijos. Turiu net nuotrauką pasidaręs ir mokiniams rodau, kaip vienas pavežėjų ant savo galinio lango buvo užsiklijavęs lipduką „Nepyk, aš juk dirbu“. Jie susireikšminę tiek, kad jeigu dirba, tai gali daryti bet ką, bet kaip, o visi kiti, matai, bedarbiai, šiaip sau važinėja“, – piktinosi A. Pakėnas.

Anot jo, reguliuojant pavežėjų veiklą, trūksta ne tik formalaus vairavimo stažo įvertinimo, bet ir profesinio paruošimo.

„Jei jau manome, kad žmones vežti yra atsakinga, tai galbūt būtų galima ir kursus organizuoti, kuriuose žmonės galėtų padirbėti, pasimokyti, susipažinti su miestu, išmokti psichologijos, finansinių veiklos aspektų. Ir tą reikėtų daryti periodiškai“, – įsitikinęs A. Pakėnas.

Kvalifikacija – pažymėjimas

Tačiau V. Kondratovičius įsitikinęs, kad apie pavėžėjų ar taksi vairuotojų kvalifikacijos kursus nėra prasmės kalbėti, mat jų kvalifikaciją įrodo gautas vairuotojo pažymėjimas. Jei vairuotojas kelyje elgiasi blogai, nekultūringai, pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET), reiškia, vairavimo mokykloje negavo bazinių žinių, kurios reikalingos vairuotojui.

„Apie kvalifikaciją nebuvo galvota iš pradžių ir todėl, kad pavėžėjimo samprata buvo kitokia. Žinoma, reikia stebėti situaciją ir analizuoti, kaip ji keičiasi, tačiau rimtesnės pavėžėjimo platformos jau dabar gali matyti, kaip elgiasi jų vairuotojas, ar jis viršija greitį ir tokiam nedrausmingam žmogui gali uždrausti naudotis platforma – akcentavo V. Kondratovičius.

Anot jo, prie pavėžėjų įvertinimo turėtų prisidėti ir klientai. Jeigu vairuotojas pažeidžia KET, yra agresyvus, nedrausmingas, pasak Susisiekimo ministerijos atstovo, reikėtų palikti ne tik komentarą ar įvertinti paslaugą teikusį asmenį prastu reitingu, bet ir susisiekti su įmone.

Nauja tvarka apima ne tik nurodymą, kad dvejų metų stažo neturintys vairuotojai negalės vežti keleivių. Numatyta, kad pavėžėjais galės būti tik tie, kurie dirbs turėdami individualios veiklos liudijimą – įmonėms teikti pavežėjimo paslaugos nebus galima.

Taip pat pavėžėjimo paslauga galės būti užsakoma tik naudojantis specialia platforma, ne skambučiu. Skambutis į „centriuką“ reikš, aiškino V. Kondratovičius, tai, užsakoma taksi paslauga.

Skirtumų bus ir kalbant apie paslaugos apmokėjimą. Naudodamasis pavėžėjimo paslauga klientas iš karto žinos galutinę jos kainą ir ši keistis negalės. Taksi atveju paslaugos kaina priklausys nuo „skaitliuko“ rodmenų. Be to, pabrėžė ministerijos atstovas, taksi vairuotojai galės naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis, taip pat – taksi automobilį bus galima susirasti gyvai pamačius stovint taksi skirtose stovėjimo vietose.

Pasak V. Kondratovičiaus, tikimasi, kad nors naujajai tvarkai dar turės pritarti Seimas, tikimasi, kad ji įsigalios nuo šių metų lapkričio 1 d.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
3.6154

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (8)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Nusipirko katę maiše: pardavėjas sakė, kad automobilis geras, servisas – patarė net nevažinėti (376)

Visureigį, kuris prieš 10 dienų įveikę techninę apžiūrą, įsigijęs vyras nesitikėjo, kad...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės? (5)

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Paaiškino, kaip turėtumėte elgtis patekę į spūstį: „kamščius“ įveiksite greičiau jei laikysitės šių taisyklių (9)

Eismas rugsėjį gali tapti itin rimtu iššūkiu ne tik į didžiuosius šalies miestus atvykusiems...

Įspėjo apie klastingą pavojų kelyje: didžiausia rizika kyla prie vairo sėdantiems rytais (5)

Nors rugsėjis vis dar lepina pakankamai šiltais ir sausais orais, jau pirmosiomis rudens dienomis...

Top naujienos

Ši grožio procedūra ypač populiari, bet medikai pasakė, kam jos tikrai nerekomenduotų (5)

Žmonės visais laikais svajojo atrodyti gražiai ir kuo ilgiau išlikti jauni. Nesvetimas šis noras...

Su trečdaliu darbuotojų dėl įmonėje įsisukusio koronaviruso likęs vadovas: tokios situacijos nelinkime niekam (32)

Šiaulių tekstilės įmonėje „ Interscalit “ dėl plintančios koronaviruso infekcijos šiandien...

Į kapines karsto neįleidęs Marijampolės rajono kunigas – atleistas, jo išsižada jau trečia parapija (177)

Karsto į kapines neleidęs įnešti Skardupių kunigas Algirdas Kanapka atleistas iš pareigų....

Skvernelis pasisakė apie koronaviruso rekordą: esame pasiruošę ir žinome, ką daryti (274)

Paskelbus paskutinius užsikrėtusiųjų koronavirusu rezultatus savo nuomonę išsakė ir premjeras...

Užkalnis: ar dar nenusibodo kvepalų apžvalgos? (21)

Pasakysiu štai ką: penktadienio vakaras arba šeštadienio rytas, kai rašau apie dar vienus...

Anglija lietuvių nebevilioja: už nekvalifikuotą darbą ir kitur uždirba 1400 „į rankas“ (35)

„Brexit“ paskatino lietuvius dairytis kitų krypčių darbui užsienyje, tačiau dėl to jie...

Verygos nurodymas Radviliškio valdžiai: sudaryti galimybes išsitirti kiekvienam norinčiam (13)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga nurodė Radviliškio savivaldybės administracijai...

Koronavirusas įsisuko lietuviškoje ACB lygos komandoje – nukelti net trys Ispanijos čempionato mačai

Koronavirusas ir toliau neduoda ramybės ne tik pasauliui, bet ir krepšiniui.

„Laukinukės“ žvaigždės Marlene Favela gyvenimas – it serialas: po vestuvių puotos ir vaiko gimimo – dramatiškos skyrybos

Serialo „ Laukinukė “ žvaigždė „Facebook“ paskelbtame vaizdo įraše pranešė...

Rekordas: tokio užsikrėtimų koronavirusu skaičiaus Lietuvoje nebuvo nuo balandžio (666)

Lietuvoje per paskutinę parą nustatyta 99 nauji koronaviruso atvejai, praneša Nacionalinis...

|Maža didelių žinių kaina