aA
Per žemas padangų slėgis – labai dažna vairuotojų klaida, kurios geriau nedaryti. Automobilių specialistai sako, kad taip padanga kur kas greičiau dėvisi ir deformuojasi, o blogiausiu atveju ji gali netgi sprogti.
© Gamintojo nuotr.

Žiemą slėgį reikia tikrinti dažniau

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas DELFI teigė, kad kai padangų slėgis per žemas, jos labiau kaista ir deformuojasi, be to, didėja degalų sąnaudos.

„Todėl labai svarbu padangas pripūsti tiek, kiek rekomenduoja gamintojas. Kiekvienas automobilis turi lipduką, kuriame nurodyta, koks turi būti slėgis. Labai patogu, kai yra slėgio matavimo jutikliai. Tuomet tereikia stebėti prietaisų skydelį“, - sakė mokslininkas.

Kad per žemas padangų slėgis yra rimta problema, sutiko padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ prekybos direktorius Paulius Samėnas. Jis taip pat aiškino, kad padangas reikia pūsti tiek, kiek nurodo gamintojas. Jei rekomendacijų nežinote, pasitarkite su specializuotų servisų darbuotojais.

„Šiek tiem mažesnė blogybė, jei padanga perpučiama nei nepilnai pripučiama. Tuomet ji subliūkšta, greičiau ir netolygiai dėvisi. Visgi yra mitas, kad kuo padangoje mažiau oro, tuo ji geriau sukimba su ledu. Nepatariu tuo vadovautis, nes tuomet padanga greičiau dėvisi ir sunkiau manevruoti posūkiuose“, - perspėjo pašnekovas.

Taip pat jis paaiškino, kad žiemą esant dideliems šalčiams vertėtų dažniau pasitikrinti padangų slėgį. „Žiemą, kai keičiasi oro slėgis, tuo pačiu gali nukristi ir padangos slėgis. Jei įprastai padangų slėgis siekia dvi atmosferas, tai per šalčius jis gali nukristi iki 1,8 atmosferos. Naudojant azotą slėgis taip stipriai nesvyruoja. Tačiau net ir tokiu atveju kartas nuo karto slėgį reikėtų pamatuoti. Apskritai labai mažai žmonių pasitikrina slėgį. Bet kartą per mėnesį tą tikrai reikėtų padaryti. Standartinių automobilių padangų slėgis turėtų būti maždaug 2,5 bar“, - tikino „Melgos“ atstovas.

Gali sprogti padanga

Padangų gamintojo „Continental“ atstovas Lietuvoje Donatas Barcys taip pat perspėjo apie grėsmę, kuri tyko pamirštant pasimatuoti padangų slėgį: „Jei padangos slėgis per žemas, ji pradeda kaisti. Kylant temperatūrai tarp padangos komponentų įvyksta separacijos procesas. Dėl to prarandamas padangos konstrukcijos vientisumas ir padanga sprogsta.“

Kad būtų to išvengta, pašnekovas rekomenduoja slėgį patikrinti kartą per dvi savaites. Tačiau čia pat jis pridūrė, kad tai daro labai maža vairuotojų dalis.

„Kiekviename automobilyje prie vairuotojo durelių ant statramsčio ar ant kuro bako dangtelio yra nurodyta, koks turi būti padangų oro slėgis. Esant netinkamam oro slėgiui tiesiog sutrumpėja padangų tarnavimo laikas“, - dėstė D. Barcys.

Jam pritarė ir „Michelin“ atstovas Lietuvoje Paulius Gaurilčikas. Jis sakė, kad netinkamas slėgis yra gerokai didesnė blogybė nei daugelis įsivaizduoja.

„Dėl to realiai pasikeičia viskas: automobilio valdymas, stabdymas ir kuro sąnaudos, be to, padanga daug greičiau ir netolygiai dyla. Pats važinėju pakankamai daug ir kone kas dieną matau automobilius, kur vizualiai matosi, kad padangų slėgis per mažas“, - kalbėjo pašnekovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (779)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (209)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (137)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (43)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (12)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (444)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (36)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...