Papildomas vairuotojų mokymas vairuotojams, kuriems buvo atimta teisė vairuoti transporto priemones, vykdomas nuo 2009 m. liepos mėnesio. Per šį laikotarpį mokymo įstaigos, turinčios teisę vykdyti papildomą vairuotojų mokymą, apmokė daugiau nei 57 tūkst. vairuotojų, kuriems atimta teisė vairuoti transporto priemones. 2015 m. tokių vairuotojų apmokyta 9521, šis skaičius optimistiškesnis, nes tokių asmenų, baigusių papildomą vairuotojų mokymą, 2014 m. buvo 10097.

2015 m. atlikta papildomo vairuotojų mokymo analizė byloja, kad didžiausią dalį (beveik 57,5%) vairuotojų, kuriems buvo atimta teisė vairuoti transporto priemones dėl Kelių eismo taisyklių (toliau – KET) pažeidimų, sudaro transporto priemonių vairuotojai, vairavę neblaivūs arba apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų. Antroje vietoje – vairuotojai, viršiję leistiną greitį (14,9%), trečioje – KET pažeidėjai, sukėlę nežymų sveikatos sutrikdymą arba nulėmę turto sugadinimą (10%). Kiti KET pažeidimai, už kuriuos vairuotojams reikėjo baigti papildomą vairuotojų mokymą, sudaro 0, 26–4,26% visų pažeidimų.

Privalomas pradedančiųjų vairuotojų (vairuotojų, neturinčių 2 m. vairavimo stažo) papildomas mokymas įteisintas nuo 2013 m. liepos mėnesio. Per šį laikotarpį mokymo įstaigos, turinčios teisę vykdyti papildomą vairuotojų mokymą, apmokė per 5 tūkst. pradedančiųjų vairuotojų, pažeidusių tam tikrus KET reikalavimus. 2015 m. buvo apmokyti 2754 pradedantieji vairuotojai. Lyginant su patyrusiais vairuotojais, pradedantiesiems vairuotojams beveik 3,5 karto rečiau teko užbaigti papildomą vairuotojų mokymą.

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu įvardyta dešimt KET pažeidimų, dėl kurių pradedančiajam vairuotojui privaloma baigti papildomą vairuotojų mokymą. Nustatyta, kad dažniausias pradedančiųjų vairuotojų KET pažeidimas, dėl kurio tenka vykti į papildomus mokymus, – viršytas leistinas važiavimo greitis (42,29%), nors neseniai išmokę KET ir pažinę eismo saugumo svarbą pradedantieji vairuotojai į papildomo mokymą vyksta už saugos diržo (motociklininko šalmo) nenaudojimą (16,76%), trečioje vietoje – mobiliojo ryšio priemonių naudojimosi taisyklių pažeidimai vairuojant (8,51%). Pagal KET pažeidimo pobūdį, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (nuo 0 iki 0,4 promilės), pradedantieji vairuotojai sudaro 5,16% visų pradedančiųjų vairuotojų, pažeidusių KET ir baigusių papildomą vairuotojų mokymą.

Atsižvelgdami į šią informaciją rekomenduojama vairavimo mokykloms vairuotojų mokymo metu, ypač praktinio mokymo metu, akcentuoti atitinkamus KET reikalavimus, tiek jų įtaką saugiam eismui, tiek apie galimas pasekmes už jų nesilaikymą.

Daugeliui įdomu, kas gi vyksta papildomo vairuotojų mokymo metu. Atsakymas paprastas: pradedantieji vairuotojai ir vairuotojai, kuriems atimta teisė vairuoti, individualiai su mokymo įstaigos psichologu analizuoja padarytą (-us) KET pažeidimą (-us), už kurį (-iuos) buvo taikyta administracinė atsakomybė, išklauso teorijos kursą, apimantį KET naujoves, atsakomybę už KET pažeidimus ir jų padarymo pasekmes, eismo įvykių Lietuvoje priežastis ir pasekmes, rizikingas eismo situacijas ir galimybes jas numatyti, saugaus, ekonomiško ir ekologiško vairavimo taisykles.

Be to, išklauso psichologijos kursą, apimantį vairuotojų asmenybės bruožų, savybių, asmeninių vertybių, stereotipų įtaką elgesiui kelyje, emocijų suvokimą ir jų valdymą vairuojant motorinę transporto priemonę, alkoholio, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, taip pat streso, miego trūkumo, nuovargio, ligos įtaką vairuotojo dėmesingumui, situacijos vertinimui, sprendimų priėmimui, vairavimo, eismo kultūrą, pagarbą kitiems eismo dalyviams ir atsakomybės už juos ir save. Papildomo vairuotojų mokymo metu mokomasi saugiai, ekonomiškai ir tausojant aplinką vairuoti B kategorijos motorinę transporto priemonę. Papildomas mokymas laikomas užbaigtu, kai vairuotojai išlaiko žinių patikrinimo testą.

Manoma, kad papildomas vairuotojų mokymas yra pasiteisinusi priemonė. Baigę mokymus asmenys konstatuoja, kad susipažino su KET naujovėmis, gavo naudingų patarimų iš vairuotojų mokytojo, psichologo, įgijo saugaus ir ekonomiško vairavimo įgūdžių. Ypač teigiamai vertinami individualūs pokalbiai su psichologu analizuojant padarytą pažeidimą. Specialistų, tiesiogiai dalyvaujančių papildomo vairuotojų mokymo procese, nuomone, tokį mokymą pravartu būtų baigti ir kitiems vairuotojams, išgirsti KET naujienas, pabendrauti su specialistais ir kitais vairuotojais grupėje, apgalvoti savo vairavimo įpročius, įgyti tausojančių aplinką vairavimo įgūdžių, kurie galimai leistų sutaupyti lėšų, išleidžiamų degalams.

Papildomą vairuotojų mokymą galima užbaigti per vieną dieną, o mokymai vyksta ir savaitgaliais.