aA
Šiomis dienomis Lietuvoje įsigaliojo prieš kelias savaites Vyriausybės priimti kelių eismo taisyklių pakeitimai.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Apie šiuos pakeitimus dauguma vairuotojų net nenutuokia. Kaip taip atsitiko, kad kelių eismo taisyklės keičiamos tyliai?

Apie tai pokalbis laidoje „Dėmesio centre“ su susisiekimo ministerijos kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vadovu Gražvydu Jakubausku ir Lietuvos kelių policijos viršininku Gintaru Aliksandravičiumi.

– Pone Jakubauskai, kaip taip nutiko, kad kelių eismo taisyklės pakeistos patyliukais?

– Pirmasis kelių eismo taisyklių projektas pradėtas derinti su suinteresuotom institucijom, tarp jų ir mūsų visuomene, žinoma, šių metų balandžio mėnesį. Įsigaliojus naujam saugaus eismo automobilių keliais įstatymui nuostatos, natūralu, turėjo būti suderintos ir su kelių eismo taisyklėmis. Jau nuo liepos 1 dienos, tačiau tikrai užstrigome su projekto derinimu.

– Taisyklės pakeistos Vyriausybės nutarimu. Tačiau tikrai net ne visi žurnalistai, o juo labiau eiliniai piliečiai nuolat seka visus Vyriausybės nutarimus. Susisiekimo ministras net spaudos konferencijos nesurengė. Žinoma, jūs ne ministras, bet gal galite paaiškinti kodėl taip vyksta?

Gintaras Aliksandravičius
Gintaras Aliksandravičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

– Nesu ministras ir nesu politikas. Negaliu pasakyti kodėl nebuvo suorganizuota spaudos konferencija, tačiau nuo pat balandžio mėnesio, kai pateikėme svarstyti šį projektą, manau, tiek spaudoje, tiek televizijose buvo nemažai informacijos apie planuojamus pakeitimus. Nesutikčiau, kad viskas buvo padaryta tyliai.

– Komisare, turbūt policija jau baudžia ar bent įspėja vairuotojus, kurie nesilaiko naujųjų taisyklių. Ko gero sulaukiate nemažai priekaištų, kad „pirmą kartą girdžiu“, „nieko nežinojau“?

– Tikrai nepuolėme stačia galva bausti. Šiek tiek nepatogumų sukėlė tai, kad taisyklės įsigaliojo šeštadienį. Gal dėl to pirmadienį dar tikrai ne visi vairuotojai žinojo šią informaciją, ji vėlavo. Be abejo atsirado tam tikrų sąmokslų, kuomet žiniasklaidos priemonėse skaitai, kad „gerbiami vairuotojai, Lietuvoje atėjo diena D“, kaip buvo Švedijoje 1967 m. Na diena „D“ tikrai neatėjo. Pagrindiniai, esminiai principai liko, o kam į akis labiausiai krito tik tos vadinamosios „žalios rodyklės“, tai galiu pasakyti, kad tikrai nepuolam bausti. Iš tiesų policijos pareigūnams irgi buvo tam tikrų nepatogumų, nes jie puolė susipažinti, puolė skaityti. Ne tam, kad galėtų nubausti, o tam, kad tiriant eismo įvykį būtų aišku, koks konkrečiai taisyklių punktas pažeistas.

– Kokia bauda gresia už šitą pažeidimą?

– Nepasakysiu ar vienokia, ar kitokia. Tai priklauso nuo to, ar už tos žalios rodyklės yra įrengta pėsčiųjų perėja, tuomet tai gali būti traktuojama kaip vairuotojo pareigos pėsčiajam neatlikimas, kitas atvejis – jeigu sukant perėjos nėra.

– O jeigu yra pėsčiųjų perėja?

– Jeigu pažeidimai prieš pėsčiuosius, tai piniginė bauda ar net teisės vairuoti atėmimas. Kodėl tos rodyklės sukėlė tokį didelį susidomėjimą visuomenės? Jos yra iš tiesų patogios. Dauguma atvejų vairuotojai važiuoja nesustodami ir neįsitikinę, ar prie perėjos nėra pėsčiojo. Kartais perėja net užstoja pastatai, tvoros ar kitos mašinos, bet vis tiek ne visi vairuotojai sustoja. Dažniausiai tokiu būdu sukdami į dešinę vairuotojai pažiūri tik kairėn – ar neatvažiuoja kitas automobilis, o pėsčiojo nepastebi. Jeigu stabteltų, per tas kelias sekundes žmogų spėtų pamatyti. Tokie pavyzdžiai yra grįsti mūsų eismo dalyvių krauju. Yra ne vienas pavyzdys.

– Yra nuspręsta per šešerius metus apskritai atsisakyti šių rodyklių?

G. Jakubauskas: tai tiesa. Tai planuojama, nes jos kelia pavojų pėstiesiems. Pirmiausiai kelių eismo taisyklės turi būti kuriamos tam, kad visiems būtų saugu, o ne kad kažkas greičiau pravažiuotų.

– Degant raudonam šviesoforo signalui ir esant stacionariai rodyklei į dešinę pusę – reikia sustoti ir tik tada vėl pradėti judėti. Tokia yra pakeitimų esmė ir tai yra gana svarbus pakeitimas. Tokių sankryžų yra labai daug ir vairuotojai pripratę jomis naudotis, tai patogu. Ar tokie svarbūs dalykai neturėtų būti išsamiai pristatomi visuomenei? Juk šiuo atveju keičiasi ir baudos – numatomas net teisės vairuoti atėmimas.

G. Aliksandravičius: aš jau minėjau, kad šiek tiek nepatogumų iškilo ir policijos pareigūnams. Bet, matyt, esam pasiruošę dirbti įvairiomis situacijomis ir esame žingeidūs pakeitimams, kurie susiję su saugiu eismu. Yra ir kiti pavyzdžiai: asmenys išsilaikę „Regitros“ teorijos egzaminą pagal senos redakcijos taisykles ir laukiantys praktinio vairavimo egzamino taip pat gali susidurti su problemomis. Tikiuosi, kad „Regitros“ atsakingi pareigūnai taip pat žmogiškai pasižiūrės į tuos reikalus. Reikia pripažinti, kad reikėjo šiek tiek laiko viskam įsigalioti. Dabar viskas per sparčiai. Mano nuomone, reikėjo leisti vairuotojams priprasti prie pakeitimų bent dvi savaites, mėnesį.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ištyrė, kada vairuotojams kelyje nesiseka labiausiai (3)

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „ Lietuvos draudimo...

Vieną Vilniaus arteriją vairuotojams siūlo apvažiuoti: iki vasaros pabaigos ribos eismą (15)

Nuo penktadienio, rugpjūčio 16-osios, iki pat vasaros pabaigos Vilniaus Teodoro Narbuto gatvėje...

Orai vairuojantiems nebus palankūs: kaip per liūtis vairuoti saugiai

Gamtos stichijos paskutinį vasaros mėnesį dar ruošiasi pagrūmoti kumščiu – rugpjūtis...

Eksperimentas tamsoje: kaip automobilio vairuotojas mato dviratininką? (4)

Kelionės dviračiu be atšvaitų, žibintų ar šviesą atspindinčių liemenių kelia pavojų...

Lietuviai rūpinasi, kaip mašina važiuoja, bet pamiršta vieną svarbią detalę (6)

Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o...

Top naujienos

Susigundė populiaria idėja pagyventi dviese 18 kvadratų bute: patirtis buvo nepamirštama

Per aukštai ir per garsiai – tai du pirmiausiai į galvą šaunantys įspūdžiai po bandymo...

Pilantis prakaitas, tirpstančios galūnės ir besidaužanti širdis: turintys šį sutrikimą papasakojo, ką reikia ištverti (25)

Pilantis prakaitas, tirpstančios galūnės ir širdis besidaužanti taip, lyg tuoj išlips per...

Lietuvis pavėžėjas pasidalijo įsimintiniausiomis kelionėmis: nuo išgėrusių mamyčių, merginų pasiūlymų iki studentų be drabužių (149)

„Kiekviena kelionė yra individuali ir savotiškai smagi: būna, žmonės nori pasidalinti savo...

Tarnybinio policijos šuns radiniai „Karklėje“ ir toliau stebina: narkotikus slėpė ir palapinėse, ir automobiliuose

Šiandien besibaigiantis muzikos festivalis „Karklė 2019“ ne visiems taps linksmu prisiminimu....

Lietuvos rinktinės kandidatų sąrašas sutrumpėjo viena pavarde (44)

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės treneriai po turnyro Suomijoje, kur sutriuškino aikštelės...

Sužadėtuvės: ar tikrai tik vyrai turi pirštis moterims ir kiek kainuoja žiedai (77)

Pagal tradicijas, vyras turėtų klauptis ant kelio ir iš kišenės ištraukęs žiedą pirštis savo...

Garsenybių trenerė Rasa Vilkienė augindama 3 dukras laikosi griežtos taisyklės: kol kas tai veikia (95)

Neretai garsenybių trenere įvardijama Rasa Vilkienė savo socialiniame tinkle dalijasi ne tik...

Su krepšininkais namo grįžęs Rapšys: Kalnietis domėjosi, ar lagamine nėra viršsvorio su medaliais (6)

Lietuvos plaukikas Danas Rapšys sekmadienį grįžo iš kone du mėnesius trukusios turnė Azijoje....

Pasaka Italijos pakrantėje: vienas gražiausių miestelių abejingų nepaliks

Pietų Italijos siela alsuojantys Pozitanas yra nedidelis miestelis prie Amalfio pakrantės, kuris...

Vilniuje prasideda senovinių automobilių žygis Baltijos keliui paminėti (16)

Vilniuje sekmadienį prasideda senovinių automobilių ir motociklų žygis Baltijos keliui paminėti.