Atliekant tyrimą taip pat buvo nagrinėjami šalutiniai greičio matavimo įrenginių padariniai ir „kengūros efektas” (angl. „the kangaroo effect“), kai pamatę greičio matuoklį vairuotojai staigiai spaudžia stabdžio pedalą, o jį pravažiavę vėl padidina greitį.

Tyrimas rodo, kad stacionarių ir laikinai įrengiamų greičio matavimo prietaisų poveikis yra skirtingas. Pirmieji yra gerokai efektyvesni ir sumažina eismo įvykių skaičių 35 proc. Laikinieji greičio matuokliai nelaimingo atsitikimo tikimybę sumažina 14 proc., rodo „SWOV” duomenys.

„Greičio viršijimas yra pagrindinė vairuotojų sukeliamų eismo įvykių priežastis. Todėl siekiant keisti blogus vairuotojų įpročius ir atkreipti dėmesį į greičio apribojimus būtina naudoti įvairius metodus, pavyzdžiui, greičio matavimo įrenginius ”, – sakė „Renault” vairavimo mokyklos vadovas Zbignievas Veselis.

Vairuotojui pravažiavus greičio matavimo vietą, greičio matavimo įrenginio poveikis tęsiasi daugiausiai 10 km. Šis atstumas pailgėja, kai įrenginiai yra gerai matomi, specialiai pažymėti, pastebimi iš toli, o informacija apie netrukus kelyje būsimą įrenginį yra pateikiama prieš kelis kilometrus. Minėtais būdais galima išvengti ir „kengūros efekto”. „Staigus stabdymas ir greitėjimas daro neigiamą poveikį visam eismo srautui, aplinkai ir saugumui. Jei tokie argumentai neįtikina vairuotojų, verta paminėti ekonominį aspektą. Tolygaus greičio palaikymas leidžia sutaupyti degalų”, – aiškina „Renault” vairavimo mokyklos instruktorius.

Lietuvoje valstybinės reikšmės keliuose yra įrengti 139 stacionarieji greičio matuokliai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)