aA
Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu, ar viešuoju transportu. Autobusai slydo ir neužkilo į kalnus, lengvieji automobiliai dužo ir lėkė į griovius, visgi kelininkai ramina – blogiausia jau praeity.
© DELFI / Andrius Ufartas

Ryte per visą Lietuvą nusidriekė debesys, pridrėbę į valias sniego. Diena anksčiau kelininkai pranešė, kad situacija Lietuvoje ekstremali – daugybė rajoninių kelių pasidengę grynu ledu. Prisidėjus snygiui, panašu, situacija nebesuvaldoma tapo ir miestuose.

Nuo pat ankstyvo ryto socialinius tinklus užplūdo skundai, vaizdo įrašai, nuotraukos su eismo įvykiais, pėsčiomis einančiais viešojo transporto keleiviais, o gatves prižiūrinčias tarnybas – skambučiai, elektroniniai laiškai ir feisbuko žinutės.

Kur valytuvai ir barstytuvai?

Mažesnių miestų gyventojai penktadienio rytą kelininkams keiksmų negailėjo. Slidžius kelius paslėpė sniegas, o daug kur balta danga sulygino kelius su laukais aplink – nesimatė nė kur važiuoti.

Filmuodami pakelėse gulinčius ant šono, apverstus, apdaužytus išslydusius automobilius žmonės stebėjosi, kodėl barstytuvų ir valytuvų, kuriuos žadėjo kelininkai dar ketvirtadienį vakare, niekur nematyti.

Tačiau nedžiuginanti situacija susiklostė ir didesniuose miestuose. Štai, šiauliečiai dar ansktyvą rytą savo miesto gatvių prižiūrėtojams negailėjo sarkazmo: „Šiauliai turi kelininkus, na, tuos, kurie kelius nors truputį prabrauktų?“ – toks klausimas vienoje vairuotojų pagalbos grupėje sulaukė masinės reakcijos.

Kauno vairuotojai fiksavo į miesto kalnus neužkylantį viešąjį transportą ir sunkvežimius. Aplink Kauną pranešta ir ne apie vieną incidentą, kai nuo kelio nuslydo sunkusis transportas.

Ypač sudėtingos vairavimo sąlygos susiklostė Vilniuje. Dėl avarijų trumpam buvo uždaryta ne viena gatvė. Eismas apribotas ir greitkelyje, vedančiame iš Kauno į Vilnių, ties Bačkonimis. Ten, praneša vairuotojai, eismas vyksta tik viena iš dviejų juostų.

Blogiausia jau praeityje

Egidijus Steponavičius, sostinės gatves prižiūrinčios UAB „Grinda“ atstovas, DELFI pasakojo, kad sudėtingiausios vietos sostinėje susiklostė taip pat ten, kur vairuotojams reikėjo kilti į kalnus.

„Pirmiausia daug pranešimų gavome dėl T. Narbuto gatvės – transportas neužkilo į kalną. Prasta padėtis buvo Žaliųjų Ežerų kryptimi, ten į kalną taip pat neužkilo automobiliai, viešasis transportas. Daug pranešimų gauta ir dėl Kalvarijų gatvės“, – kalbėjo jis.

Pašnekovas aiškino, kad bene prasčiausia situacija buvo per patį snygio įkarštį, mat valyti sniego nespėjo jokia technika. Tad buvo skubama į pagrindines gatves, kuriomis važiuoja daugiausiai viešojo transporto, automobilių.

Visgi dabar, minėjo E. Steponavičius, situacija turėtų keistis į gerąją pusę, mat popiet sniegas pasitrauks tolyn nuo Lietuvos. Nors oro temperatūra keičiasi iš teigiamos į neigiamą, šlapia danga šalti neturėtų, mat gatvės nubarstytos druskų mišiniu.

Neįvertina ir nesuvaldo

Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos vyresnioji specialistė, DELFI pasakojo, kad iki pietų policijos pareigūnams teko vykti į kelias dešimtis eismo įvykių bei iki 13 valandos buvo gauta maždaug 200 pranešimų apie įvykusius eismo įvykius.

Netrūksta ir sužalotų eismo įvykiuose, o dvejose avarijose, nutikusiose automobiliams susidūrus kaktomuša, nukentėjo du nepilnamečiai vaikai. Sužeisti du pėstieji, yra ir vienas žuvęs žmogus – sunkvežimis partrenkė dviračiu važiavusį žmogų.

„Nepalankios oro sąlygos išties prisidėjo prie pranešimų gausos. Daugiau nei du trečdaliai atvejų – nuslydimai nuo kelio, įvažiavimai į stulpus, medžius, tvoras, elektros skydines ir kitką“, – konstatavo specialistė.

Anot M. Kazanovič, eismo įvykių skaičių lemia ne tik blogos oro sąlygos, bet ir daugelis kitų veiksnių. Pavyzdžiui, vairuotojai važiuoja išsiblaškę, neįvertina eismo sąlygų ir nepasirenka saugaus greičio, kuris, akcentuoja pašnekovė, neretai yra daug mažesnis nei leistinas. Dažnu atveju avarijos priežastimi tampa nepagarba aplinkiniams ir neatsargumas bei skubėjimas.

„Per šiuos metus jau žuvo 14 žmonių. Ir 10 įvykių atvejų vairuotojai nesuvaldė savo automobilių. Tai rodo ne tik prastą transporto priemonių techninę būklę, bet ir tai, kad žmonės nepagalvoja apie savo įgūdžius – ar spės sustoti, sureaguoti esant tokioms oro sąlygoms“, – kalbėjo žinovė.

DELFI primena, kad apie prastą situaciją valstybiniuose keliuose galima pranešti paskambinus telefonu 1871. Pasitikrinti kelio, kuriuo teks važiuoti, būklę galite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė, kuo gali baigtis pamirštas parodyti posūkio signalas (76)

Spėlioti, kokį veiksmą atliks priekyje važiuojantis vairuotojas, nepatinka nė vienam eismo...

Specialistai įspėjo vairuotojus: tai, kas patogu, ne visada yra saugu (17)

Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis,...

Sukritikavo vairuotojus: keikiate spūstis, tačiau patys nenorite pajudinti nė piršto (35)

Didėjant automobilių skaičiui miestuose, jų savivaldybės imasi įvairiausių veiksmų, kad...

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (14)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Top naujienos

Lietuvio gyvenimas – deimantais klotas: jaunas vyras sukasi klestinčiuose versluose per du žemynus (5)

Jaunas Lietuvos žydas Patrikas Ribas šiandien gali džiaugtis itin sėkmingu šeimos verslu. Nuo...

Nesuvokiamos skerdynės: dėl 10 km plyno lauko galvas padėjo per milijoną karių (44)

Somos mūšis , buvo vienas didžiausių Pirmojo pasaulinio karo mūšių. Jis vyko nuo 1916-ųjų...

Princesės Dianos žūties liudininkais tapusi amerikiečių pora bijo dėl savo gyvybių: parodymai atskleidė netikėtas detales (66)

Kaip sako 1997 metų rugpjūčio 31 dieną princesės Dianos žūties Paryžiuje liudininkais...

Paaugliai žaislus keičia į ginklus: buriasi į grupes, smurtauja, vagia ir nieko nebijo (120)

Vagia automobilius, peilius naudoja kaip grasinamuosius įrankius, apiplėšinėja, spardo, muša ir...

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (117)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Nemaloni tiesa: šie baisuokliai gyvena ant jūsų veido ir kasnakt rengia puotas (18)

Nepulkite į paniką, bet ant jūsų veido veikiausiai yra kelios dešimtys voragyvių, gyvenančių...

Į kovą dėl Davieso parašo jungiasi „Barcelona“: pasiūlymas gerokai pelningesnis nei kitų (4)

Kauno „Žalgirio“ lyderis Brandonas Daviesas – dar vieno Eurolygos grando radare. Pasak...

Kodėl daliai žmonių sunkiau pajusti orgazmą ir ką jiems daryti (1)

Žmonės nepatiria orgazmo taip dažnai, kaip rodoma Holivudo filmuose ar kalbama prie savaitgalio...

Grilio mylėtojų šventėje – nuodėmingo maisto lavina: kepimo virtuozai pranoko patys save (5)

Saulėtą šeštadienio popietę būrys žmonių rinkosi į didžiausios Baltijos šalyse grilio...

Norėdami išvengti odos vėžio, privalote apsižiūrėti: gydytoja įvardijo, kam rizika susirgti didžiausia (5)

Anot gydytojos dermatovenerologės Astos Dumbliauskienės , odos vėžio prevencija Lietuvoje...