aA
Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu, ar viešuoju transportu. Autobusai slydo ir neužkilo į kalnus, lengvieji automobiliai dužo ir lėkė į griovius, visgi kelininkai ramina – blogiausia jau praeity.
Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau
© DELFI / Andrius Ufartas

Ryte per visą Lietuvą nusidriekė debesys, pridrėbę į valias sniego. Diena anksčiau kelininkai pranešė, kad situacija Lietuvoje ekstremali – daugybė rajoninių kelių pasidengę grynu ledu. Prisidėjus snygiui, panašu, situacija nebesuvaldoma tapo ir miestuose.

Nuo pat ankstyvo ryto socialinius tinklus užplūdo skundai, vaizdo įrašai, nuotraukos su eismo įvykiais, pėsčiomis einančiais viešojo transporto keleiviais, o gatves prižiūrinčias tarnybas – skambučiai, elektroniniai laiškai ir feisbuko žinutės.

Kur valytuvai ir barstytuvai?

Mažesnių miestų gyventojai penktadienio rytą kelininkams keiksmų negailėjo. Slidžius kelius paslėpė sniegas, o daug kur balta danga sulygino kelius su laukais aplink – nesimatė nė kur važiuoti.

Filmuodami pakelėse gulinčius ant šono, apverstus, apdaužytus išslydusius automobilius žmonės stebėjosi, kodėl barstytuvų ir valytuvų, kuriuos žadėjo kelininkai dar ketvirtadienį vakare, niekur nematyti.

Tačiau nedžiuginanti situacija susiklostė ir didesniuose miestuose. Štai, šiauliečiai dar ansktyvą rytą savo miesto gatvių prižiūrėtojams negailėjo sarkazmo: „Šiauliai turi kelininkus, na, tuos, kurie kelius nors truputį prabrauktų?“ – toks klausimas vienoje vairuotojų pagalbos grupėje sulaukė masinės reakcijos.

Kauno vairuotojai fiksavo į miesto kalnus neužkylantį viešąjį transportą ir sunkvežimius. Aplink Kauną pranešta ir ne apie vieną incidentą, kai nuo kelio nuslydo sunkusis transportas.

Ypač sudėtingos vairavimo sąlygos susiklostė Vilniuje. Dėl avarijų trumpam buvo uždaryta ne viena gatvė. Eismas apribotas ir greitkelyje, vedančiame iš Kauno į Vilnių, ties Bačkonimis. Ten, praneša vairuotojai, eismas vyksta tik viena iš dviejų juostų.

Blogiausia jau praeityje

Egidijus Steponavičius, sostinės gatves prižiūrinčios UAB „Grinda“ atstovas, DELFI pasakojo, kad sudėtingiausios vietos sostinėje susiklostė taip pat ten, kur vairuotojams reikėjo kilti į kalnus.

„Pirmiausia daug pranešimų gavome dėl T. Narbuto gatvės – transportas neužkilo į kalną. Prasta padėtis buvo Žaliųjų Ežerų kryptimi, ten į kalną taip pat neužkilo automobiliai, viešasis transportas. Daug pranešimų gauta ir dėl Kalvarijų gatvės“, – kalbėjo jis.

Pašnekovas aiškino, kad bene prasčiausia situacija buvo per patį snygio įkarštį, mat valyti sniego nespėjo jokia technika. Tad buvo skubama į pagrindines gatves, kuriomis važiuoja daugiausiai viešojo transporto, automobilių.

Visgi dabar, minėjo E. Steponavičius, situacija turėtų keistis į gerąją pusę, mat popiet sniegas pasitrauks tolyn nuo Lietuvos. Nors oro temperatūra keičiasi iš teigiamos į neigiamą, šlapia danga šalti neturėtų, mat gatvės nubarstytos druskų mišiniu.

Neįvertina ir nesuvaldo

Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos vyresnioji specialistė, DELFI pasakojo, kad iki pietų policijos pareigūnams teko vykti į kelias dešimtis eismo įvykių bei iki 13 valandos buvo gauta maždaug 200 pranešimų apie įvykusius eismo įvykius.

Netrūksta ir sužalotų eismo įvykiuose, o dvejose avarijose, nutikusiose automobiliams susidūrus kaktomuša, nukentėjo du nepilnamečiai vaikai. Sužeisti du pėstieji, yra ir vienas žuvęs žmogus – sunkvežimis partrenkė dviračiu važiavusį žmogų.

„Nepalankios oro sąlygos išties prisidėjo prie pranešimų gausos. Daugiau nei du trečdaliai atvejų – nuslydimai nuo kelio, įvažiavimai į stulpus, medžius, tvoras, elektros skydines ir kitką“, – konstatavo specialistė.

Anot M. Kazanovič, eismo įvykių skaičių lemia ne tik blogos oro sąlygos, bet ir daugelis kitų veiksnių. Pavyzdžiui, vairuotojai važiuoja išsiblaškę, neįvertina eismo sąlygų ir nepasirenka saugaus greičio, kuris, akcentuoja pašnekovė, neretai yra daug mažesnis nei leistinas. Dažnu atveju avarijos priežastimi tampa nepagarba aplinkiniams ir neatsargumas bei skubėjimas.

„Per šiuos metus jau žuvo 14 žmonių. Ir 10 įvykių atvejų vairuotojai nesuvaldė savo automobilių. Tai rodo ne tik prastą transporto priemonių techninę būklę, bet ir tai, kad žmonės nepagalvoja apie savo įgūdžius – ar spės sustoti, sureaguoti esant tokioms oro sąlygoms“, – kalbėjo žinovė.

DELFI primena, kad apie prastą situaciją valstybiniuose keliuose galima pranešti paskambinus telefonu 1871. Pasitikrinti kelio, kuriuo teks važiuoti, būklę galite čia.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaip elgtis, kai kelyje pamatote švyturėlius: ko nedaryti, kad neužsitrauktumėte baudų (59)

Rudenį į gatves pajudant vis daugiau transporto priemonių nesnaudžia ir specialiųjų transporto...

Kaip išvengti įsisenėjusių dėmių automobilio salone ir kokį saloną prižiūrėti lengviausia (11)

Dėmės automobilio salone – problema, su kuria susiduria dažnas vairuotojas, o ypatingai gerai...

Ką reiškia 5W-30 ar 10W-40: tai žinoti turėtų kiekvienas vairuotojas (98)

Variklio alyvos klampumas – vienas iš svarbiausių parametrų, apie kurį tikrai yra girdėjęs...

Sudarė avaringumo reitingą: gatvės ir keliai, kuriuose patekti į avariją tikimybė didžiausia (6)

Didžiausia tikimybė nutikti eismo įvykiui yra didžiuosiuose šalies miestuose, kur itin intensyvus...

Kaip išgyventi rugsėjo eismą: užtenka laikytis vienos taisyklės (17)

Rugsėjį didžiųjų miestų gatves papildė į darbus po atostogų kimbantys suaugusieji, vaikus į...

Top naujienos

Tokios traumos kaunietė nesitikėjo: abortą teko atlikti du kartus

Naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ savaitės pradžioje pasiekė dvigubą nėštumo nutraukimo...

Raminta Rakauskė | D+

Estijos pensijų reformos viražai: išsiėmę pinigus iš fondų metėsi kitur, analitikai kritikuoja

Po to, kai Estija nusprendė gyventojams leisti išsiimti II pensijų pakopos pinigus, dalis jų...

Vladimiras Laučius. Migrantai iš Baltarusijos – Rytų diktatorių „ačiū“ kadenciją baigiančiai A. Merkel (69)

Lietuva raukydamasi toliau ragauja gražiai atrodančius, bet karčius ir kartais nuodingus...

Naujas užmojis – apmokestinti tekantį upių vandenį (135)

Prasidėjus naujam politiniam sezonui grįžtama ir prie naujų mokesčių. Vienas iš jų –...

Vilniuje teisiama akušerė ginekologė: prokurorų teigimu, dėl jos kaltės nėščioji neteko kūdikio (96)

Vilniaus Antakalnio poliklinikoje dirbanti gydytoja akušerė ginekologė Laura Bražėnienė...

Išvardino vakcinacijos klaidas Lietuvoje: kalbant apie mirčių gausą, šiems žmonėms – didžiausias pavojus (227)

Delfi laidoje „Iš esmės“ sveikatos ekspertai nesutarė dėl vakcinacijos proceso ir mirčių...

Islandai sukūrė anglies dvideginio surinkimo mašiną: dujas verčia mineralais ir palaidoja po žeme

Islandijoje jau veikia galingas įrenginys, kuris šiltnamio efektą sukeliančias dujas...

Natalijos Bunkės ir Edgaro Eidėjaus vestuvių liudininkai Nainiai neslėpė ašarų: jautriausias momentas – sūnaus Kristupo žodžiai vaizdo įrašas (190)

Rugsėjo 16-ąją, ketvirtadienį, Natalija Bunkė ir Edgaras Eidėjus vienas kitam prisiekė...

Kupiškietės nepavadintum tipine senjore: sunkiai įtikima, ką moteris padarė pati

Ilgai galvojau, ar verta girtis. Ne aš sugalvojau stengtis taupiai, ekologiškai tvarkytis savo namų...