Kelių policija atkerta, kad Lietuva – ne Sacharos dykuma, čia auga medžiai ir krūmai, tad kartais policijos pareigūnų gali ir nesimatyti.

Akcentuoja ne savo darbą, o vairuotojus

„Esu vairuotojas, todėl daug laiko praleidžiu kelyje. Dažnai matau pasislėpusius budinčius policijos pareigūnus, fiksuojančius greitį. Ar gali jie taip slėptis, stovėti šalutiniuose keliukuose, kur jie yra nepastebimi? Kartais jie stovi įkalnėse ar nuokalnėse, todėl ten apskritai pavojinga sustoti, gali būti kliūtis kitiems eismo dalyviams“, – tinklalapiui LRT.lt rašo skaitytojas.

Dainius Šalomskas, Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas, tikina, kad, jei pareigūnų nematyti iš vienos pusės, tai jie dažnai yra matomi iš kitos pusės. „Lietuva nėra Sacharos dykuma, čia auga medžiai ir krūmai. Be abejo, gali būti iš vienos pusės ir užstojami“, – atsako D. Šalomskas.

Viršininko įsitikinimu, jei vairuotojas važiuoja nepažeisdamas Kelių eismo taisyklių (KET), tai „policijos pareigūnai gali ir medyje tupėti, nėra jokio skirtumo“. „Reikia akcentuoti ne tai, kaip mes dirbame, bet kaip gerbiamieji važiuoja“, – mano D. Šalomskas. Jo teigimu, nė vienam vairuotojui, kuris laikosi KET, nėra užkliuvę, kad pareigūnai stovi netinkamoje vietoje.

Tuo metu 2002-ųjų Patrulių veiklos instrukcijoje buvo numatyta, jog patruliams draudžiama „stabdyti transporto priemones kelių ruožuose, kur ribotas matomumas, stačiose įkalnėse ir nuokalnėse, sankryžose, perėjose, geležinkelio pervažose, kitose pavojingose vietose, kur sustojusi transporto priemonė gali sukelti autoavariją, sutrukdyti kitų transporto priemonių eismą, sudaryti transporto grūstį <...>.“

Nuo 2011-ųjų rugsėjo įsigaliojusioje naujoje patrulių veiklos instrukcijoje šių draudimų nebeliko.

Lietuvos policija dirba per daug atvirai?

Automobilių ekspertas, žurnalistas Valdas Valiukevičius įsitikinęs, kad mūsų šalies policija dirba net per daug atvirai, palyginti su kitų šalių. Pasak jo, užtenka pažiūrėti į Vakarus – Austriją, Vokietiją, Prancūziją ar Italiją: šiose šalyse policininkai esą įsitaiso keliuose taip, kaip jiems atrodo patogu – tarp namų, miškų, posūkių.

„Be to, ten kur kas daugiau kelių policijos pareigūnų dirba su nežymėtais automobiliais, policininkai apsirengę kaip civiliai ir stabdo automobilius, įjungdami signalą. Lygiai tokie patys populiarūs motociklininkai Skandinavijos šalyse. Važiuoja koks nors pilietis su „britva“, pasiveja tave, o tu sumanai dar su juo palenktyniauti. Tai jis užfiksuoja tavo greitį ir stabdo“, – kitų šalių patirtimi dalijasi V. Valiukevičius.

Savo ruožtu ekspertas – Ramūnas Fetingis tinklalapiui LRT.lt teigia, kad net jei „keliukai“ ir slepiasi krūmuose, reikia laikytis KET. „Visame pasaulyje policija gaudo pažeidėjus įvairiausiais būdais, svarbu, kad jie stovėtų tinkamoje vietoje, kur būtų galima saugiai sustabdyti automobilį ir nekliudyti kitiems“, – tikina R. Fetingis.

D. Šalomskas įsitikinęs, kad mūsų visuomenė dar nepribrendusi pasyviai prevencijai. „Kur kas efektyviau, kai policijos automobilis yra matomas. Kuo labiau matomas, tuo vairuotojai elgiasi atsakingiau. Labai svarbus baimės faktorius – kai matai pareigūną, nekyla noras viršyti greičio, o kai nematai, tai atrodo, kad ir tavęs nemato“, – sako D. Šalomskas.