aA
Vyraujant itin permainingiems žiemos orams ir apgaulingoms vairavimo sąlygoms, į Lietuvos kelius vis tiek išrieda tikri kelių kamikadzės – vairuotojai su praktiškai „plikomis“ padangomis. Draudimo bendrovės BTA tyrimo duomenimis, tokių automobilių šalies didmiesčiuose yra vos keli procentai, tačiau baugina tai, kad jie užfiksuoti populiariuose maršrutuose.
Automobiliai žiemą
© DELFI / Andrius Ufartas

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis teigia, kad kai kurie vairuotojai nesilaiko prievolės pasikeisti padangas ir žiemą toliau eksploatuoja vasarines arba senesnes nei 10 metų padangas: po keletą tokių atvejų tyrimo metu pastebėta Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

„Tokių atvejų nedaug, maždaug 2 proc. arba po kelis atvejus didžiausiuose Lietuvos miestuose, tačiau net ir vienas toks į kelią išvažiavęs automobilis kelia ypač didelę riziką. Vasarinės padangos žiemą yra draudžiamos, jau nekalbant apie jų saugumą ir tinkamumą naudoti. Tokių transporto priemonių vairuotojai yra padidintos rizikos šaltinis, nes kelia pavojų tiek sau, tiek kitiems eismo dalyviams. Jie važinėja didmiesčiuose ir man net klausimas kyla, kaip jie apskritai iki prekybos centro, kur buvo atliktas tyrimas, sugebėjo atvažiuoti“, – sako A. Žiukelis.

Tyrimo metu užfiksuota ir visiškai ekstremalių atvejų: Vilniuje prie prekybos centro aptiktas automobilis su 11 metų senumo vasarinėmis padangomis, o Kaune – automobilis su 13 metų senumo žieminėmis padangomis.

„Tokius vairuotojus vadinčiau paprastai – kamikadzės. Vairavimo sąlygos žiemą išskirtinės, reikalaujančios ne tik mažesnio greičio, daugiau atidumo, bet ir techniškai visiškai tvarkingo automobilio. Liaudiškai tariant „plikomis“ padangomis važinėjantys vairuotojai vargu ar suvaldytų tokį automobilį net ir tuo atveju, jei jų vairavimo įgūdžiai puikūs“, – teigia draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas.

Anot A. Žiukelio, kai žiemą oras tampa šiltesnis, nesninga, vairuotojai veikiausiai deramai neįvertina kelio dangos ir nesuvokia realių pavojų, todėl rizikuoja tikėdamiesi, kad nieko nenutiks. Be to, kad „plikomis“ padangomis drįstama išvažiuoti į miestą, papildoma rizikos zona formuojasi ir kiemuose.

„Kiemuose, kuriuose transporto priemonės sustatytos itin tankiai, padidėja rizika padaryti žalos kaimynų automobiliams. Prisnigus ar pašalus iš kiemo ar kokio kito sunkiau pravažiuojamo ruožo išvažiuoti tampa beveik neįmanoma. Taip kiemuose formuojasi spūstys, kiti vairuotojai pyksta, kyla konfliktai. Tai, kad trenksiesi į kitą automobilį – tik viena iš galimų blogybių. Dažnai nepagalvojama, kad vairuotojai nesuvaldę automobilio gali trenktis į šaligatvio bortelį, nuvažiuoti nuo kelio ar apsiversti“, – vardija A. Žiukelis.

Eksperto teigimu, dalis vasarinėmis padangomis net žiemą važinėjančiųjų – vadinamieji sezoniniai vairuotojai.

„Tokie vairuotojai žiemą į kelius išrieda tik labai prireikus, pavyzdžiui, nuvažiuoti iki prekybos centro ir parsivežti kokį stambesnį pirkinį. Tačiau net ir itin trumpi bei gerai pažįstami maršrutai su netinkamomis padangomis žiemą gali būti lemtingi pačiam vairuotojui, jo keleiviams ar kitiems eismo dalyviams“, – teigia draudimo bendrovės atstovas.

Rizikuojantys „plikomis“ padangomis važinėti vairuotojai turi žinoti, kad sukėlus eismo įvykį nukentėjusiam žala bus atlyginta, bet sumokėta išmoka bus išieškota iš kaltininko.

Pasak A. Žiukelio, džiugina tai, kad supratimas, jog žiemą būtina važinėti tik su žieminėmis padangomis, tarp Lietuvos vairuotojų jau prigijo, tačiau padangų amžiaus veiksnių saugumui dalis vairuotojų vis dar nuvertina.

„Amžius yra pakankamai svarbus kriterijus. Tačiau jei dėl 5-7 metų senumo padangų kokybės ir saugumo dar galima ginčytis, tai senesnės nei 10 metų padangos saugios gali būti tik teoriškai. Realiai važinėjant tokiomis padangomis stabdymo kelias tampa beveik nenuspėjamas, o automobilio manevravimas – itin pavojingas. Tokiems automobiliams net negalima taikyti saugaus atstumo kriterijaus“, – vardija A. Žiukelis.

Anot BTA atstovo, laikai, kai vairuotojai juokėsi iš raginimo žiemą naudoti tik žiemines padangas, jau praėjo.

„Jei prieš 5-6 metus dar turėdavome regresų ar nedraudžiamų įvykių dėl padangų sezoniškumo, tai paskutiniais metais jūsų skaičius tapo minimalus“, – teigia draudimo bendrovės ekspertas.

BTA 600 automobilių padangų tyrimą 2016 metų gruodį atliko Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šventinis savaitgalis nebus lengvas vairuotojams – laukia eismo ribojimai (18)

Artėjant Vasario 16 -ąjai, svarbiai dienai visai Lietuvai, dėl didmiesčiuose pasipilsiančios...

Svarbią Vilniaus sankryžą užkimšo avarija – eismas visiškai sustojo (80)

Penktadienį prieš pietus, Vilniaus Antakalnio mikrorajone, susidūrė lengvasis automobilis ir...

Duobių sezonas prasidėjo, bet kelininkai ramina, kad Kaune situacija gera kaip niekada (49)

Prasidėjus atlydžiui keliuose atsiveria vis daugiau duobių. Daugelį metų duobių sostine vadintas...

Perspėjo vairuotojus: kelias Šilutė–Rusnė apsemtas, bet dar įveikiamas (5)

Ketvirtadienį pradėtas semti kelias Šilutė– Rusnė .

Pasakė, ką reikia padaryti perkant automobilį, kad neįsigytumėte vogto (26)

Automobilio paieškos, kai siekiama įsigyti patikimą transporto priemonę ir nepakliūti į sukčių...

Top naujienos

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (34)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Globos namų darbuotoja nusprendė prabilti apie tai, kas vyksta už uždarų durų: situacija kelia nerimą (43)

Kylantys incidentai, psichologinės pagalbos trūkumas ir nekompetetingi darbuotojai – tokias...

Kramerio šou įkvėptas „Rytas“ pakeliui į finalą parbloškė „Neptūną“ (211)

Kaip ir pirmajame, taip ir antrajame „Kiddy Tour“ Karaliaus Mindaugo taurės pusfinalyje sirgaliai...

Paltanavičius: sniegas sugrįš (4)

Lietuvoje jau persiritome antron vasario pusėn. Vis drąsiau žvelgiame į horizontą, iš už kurio...

Miunchene – vienas už kitą įžūlesni Lavrovo pareiškimai papildyta (594)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel gynė Vokietijos prekybos ryšius su Rusija ir ragino pasaulio...

Pasauliui einant iš proto dėl sveikos mitybos, investuotojai nusitaikė į lašišą (20)

Pasauliui siekiant vis sveikesnės mitybos, vienas rizikos draudimo fondas Australijoje energingai...

Avite šiuos batus kasdien, tačiau neįtariate, kaip tai atsiliepia sveikatai

Žmogus vidutiniškai per metus nueina 245-292 km. Štai todėl labai svarbu rasti tobulus batus,...

Vilniaus Gedimino prospekte suliepsnojo 70 laužų (14)

Vasario 16 -ąją Vilniaus Gedimino prospekte suliepsnojo 70 laisvės laužų. Vilnius...

Šią ligą anksčiau vadindavo baisesne už raupus: šiuo metu ji plinta Lietuvoje, o vaistų nėra medikės įspėja apie didėjančią grėsmę (202)

Susirgimų tymais skaičius kopia į seniai regėtas aukštumas. Per pastaruosius 2 metus tymais...

Verslininkas apie tai, kaip išgyventi, kai tenka išmesti tūkstančius tonų produkcijos (10)

Jau trisdešimt metų ūkininkaujantis Edas Sasnauskas savo veiklą pradėjo nuo nedidelio 15...