aA
Griežtos rankos politika, panašu, duoda rezultatų. Gerokai sugriežtinus atsakomybę už chuliganišką vairavimą Lietuvoje tokių atvejų skaičius akivaizdžiai mažėja. Tačiau dalis Seimo narių mano, kad atsakomybę už tokį pažeidimą, kaip ištisinės linijos kirtimas išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą, reikėtų švelninti. Dabar už tokį pažeidimą nuo sausio 1 dienos įsigaliojus Administracinių nusižengimų kodeksui (ANK) garantuotai gresia teisių praradimas.
Vilnius - Klaipėda magistralė tiek Kaunu
© R.Guigos nuotr.

Precedentas teisme

Įdomu, kad teisių trims mėnesiams už ištisinės linijos kirtimą išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą neteko Seimo nario Petro Gražulio dukra Marija Šalaševičienė.

Moteris neslepia, kad vykdama iš Kauno į Prienus neleistinoje vietoje – kirsdama ištisinę liniją – išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą. Kaip tik tuo metu priešais važiavo policijos pareigūnai – parlamentaro dukrai skirta 170 eurų bauda bei 3 mėn. atimtas vairuotojo pažymėjimas.

Sutapimas ar ne, tačiau netrukus po šio įvykio Seime užregistruota įstatymo pataisa, kuria siūloma švelninti atsakomybę už tokį pažeidimą, kuris priskiriamas chuliganiškam vairavimui. Sutapimas ar ne, šią pataisą registravo Rimas Andrikis, P. Gražulio bendrapartietis (Tvarka ir teisingumas) Seime.

„Yra chuliganų, kurie kerta ištisines linijas. Tačiau yra ir nepatyrę vairuotojai. Ir ką dabar, žmogus gavo vairuotojo pažymėjimą, kirto liniją ir ką? Vėl viskas iš naujo? Vėl 3 mėnesiams netenka pažymėjimo? Manau, bet kas gali atskirti, kur už vairo sėdi chuliganas, o kur ne chuliganas. Ir tikrai nereikia visų matuoti pagal vieną matą. Jei vienas siautėja kelyje, tai mes turime atitinkamas tarnybas, kurios ir turi tramdyti. Bet aš dar kartą sakau, kad yra žmonės, kurie nesiautėja kelyje, bet neatsargiai, netyčia, na taip, be tinkamo dėmesio jie išvažiuoja į priešingą eismo pusę ir pasaulis nuo to nesugriūna ir nesugrius“, – kiek anksčiau DELFI teigė R. Andrikis.

Dėl šios pataisos ir galimos P. Gražulio įtakos tyrimą pradėjo Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), o M. Šalaševičienė kreipėsi į teismą, prašydama sušvelninti sankciją. Moteris ir jos advokatas teisme siekia įrodyti, kad jos manevras niekam pavojaus nesukėlė. M. Šalaševičienė teigia, kad kirto ištisinę liniją, nes norėjo apvažiuoti du automobilius, kurie jos manymu sulėtino greitį ir norėjo sukti dešinėn.

Rimas Andrikis ir Petras Gražulis
Rimas Andrikis ir Petras Gražulis
© DELFI / Andrius Ufartas

Manevrą užfiksavę pareigūnai teigė, kad jų ir M. Šalaševičienės automobilį skyrė apie 800 m. Ar tai saugus atstumas tokiam manevrui, spręs teismas, bet kokiu atveju, jokia įstatymo išlyga nėra numatyta.

Nors M. Šalaševičienė ir jos advokatas siekė išvengti vaizdo įrašo peržiūros teisme, to padaryti nepavyko – teisėjas nusprendė, kad įrašas bus peržiūrimas.

Palikime šią istoriją teismui ir pažiūrėkime, ką rodo statistika.

Pažeidimų mažėja

O statistika aiškiai rodo, kad įsigaliojus griežtam įstatymui pažeidimų skaičius sparčiai mažėja. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 8 šių metų mėnesius buvo nustatyti 128 chuliganiško vairavimo atvejai (Sąvoka LR ANK 420-2), per analogišką laikotarpį praėjusiais metais – 187 atvejai (LR ATPK124.2.2 str.). Tai yra beveik trečdaliu (31,5 proc.) mažesnis rodiklis.

Šiuo metu už draudimo lenkti ar įvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą pažeidimus teisė vairuoti privalomai atimama nuo trijų iki šešių mėnesių. Teisės akto pataisų iniciatoriai Seime siūlo, kad tai būtų tik galima sankcija šalia piniginės baudos.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Teisės vairuoti atėmimas už ištisinės juostos kirtimą tapo privalomas nuo šių metų.

„Manome, kad griežtesnė tvarka pasiteisino. Nepamirškime, kad įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą, neatsargus lenkimas yra priežastys, lemiančios priešpriešinius susidūrimus, kurių pasekmės dažnai būna labai tragiškos. Be to, noriu atkreipti dėmesį, kad ne visuomet pažeidėjų elgesys gali būti vertinamas per nustatytų pažeidimų skaičių – juk šį skaičių lemia ir padidintas policijos dėmesys, netolerancija pavojingiems pažeidimams“, – DELFI teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

„Ištisinis ženklinimas, kelio ženklai – eismas keliuose organizuojamas, siekiant užkirsti kelią eismo įvykiams, reguliuoti ir organizuoti vairuotojų elgesį“, – pastebėjo M. Kazanovič.

Seimas prie įstatymo pataisų turėtų grįžti jau artimiausioje rudens sesijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (4)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (46)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (74)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (259)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Top naujienos

Po šeštą parą alinančio košmaro Alytuje – naujausios žinios: kai kur tarša viršyta 10 kartų (53)

„Tie momentiniai dalykai tikrai kelia nerimą. Dėl Miklusėnų man labai neramu, darome viską, ką...

Įpyko dėl mokesčio perkant už mažiau nei 20 eurų: Lietuvos įstatymai leidžia tokį taikyti (79)

Užsakymo paruošimo mokestis , – štai su tokiu dar iki šiol nematytu mokesčiu apsipirkusi el....

Kėdainietė tikina nuo vilko apsigynusi lenta: žiūrėjau jam tiesiai į akis (30)

Kėdainių rajono gyventojai jau kuri laiką negali ramiai gyventi dėl vis labiau įžūlėjančių...

Prabilo ir Kauno „Žalgirio“ ultros: tai garbės mums nedaro (51)

Sekmadienį po LKL lyderių kovos ne ką mažiau dėmesio, nei pačios rungtynės ir įvykiai ant...

Paskutinės valandos: ar Sabonis liks Indianoje bei kodėl „Pacers“ ir lietuvio derybos įstrigo? laida „Iš viršaus“

Kodėl pirmadienio vakaras gali tapti lemtingu Domantui Saboniui ir Indianos „Pacers“ klubui?...

Gauta Seimo teisininkų išvada: ar galima balsuoti dėl Pranckiečio pateikiame pilną išvados tekstą  (305)

Seimo valdybos atstovų paprašyta Teisės departamento išvada dėl pakartotinio balsavimo dėl Seimo...

Ši prancūzė – tikra mūsų laikų stiliaus ikona, iš kurios yra, ko pasimokyti (5)

Nuo 2010 m. savo mados tinklaraštį „Over the Rainbow“ rašanti prancūzų ir britų kilmės...

Dezertyravęs KASP kapitonas išsigando, kad pakenks Lietuvai, bet – ir vėl dezertyravo (61)

Dėl dezertyravimo ir savavališko pasišalinimo iš tarnybos baudžiamojon atsakomybėn patrauktas...

Kardiologas kreipiasi į sergančius širdies ir kraujagyslių ligomis: turite laikytis 10 pagrindinių taisyklių (11)

Širdies ir kraujagyslių ligos išlieka labiausiai paplitusios, pažeidžiančios vis jaunesnio...

Įsimintiniausia IX forto istorija: kraupaus likimo išsigandę kaliniai pabėgo išgręžę 314 skylučių

Sakoma, kad požeminis Kaunas – paslaptingas miesto pasaulis. Legendos kalba, kad šiuose...