aA
Griežtos rankos politika, panašu, duoda rezultatų. Gerokai sugriežtinus atsakomybę už chuliganišką vairavimą Lietuvoje tokių atvejų skaičius akivaizdžiai mažėja. Tačiau dalis Seimo narių mano, kad atsakomybę už tokį pažeidimą, kaip ištisinės linijos kirtimas išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą, reikėtų švelninti. Dabar už tokį pažeidimą nuo sausio 1 dienos įsigaliojus Administracinių nusižengimų kodeksui (ANK) garantuotai gresia teisių praradimas.
Vilnius - Klaipėda magistralė tiek Kaunu
© R.Guigos nuotr.

Precedentas teisme

Įdomu, kad teisių trims mėnesiams už ištisinės linijos kirtimą išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą neteko Seimo nario Petro Gražulio dukra Marija Šalaševičienė.

Moteris neslepia, kad vykdama iš Kauno į Prienus neleistinoje vietoje – kirsdama ištisinę liniją – išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą. Kaip tik tuo metu priešais važiavo policijos pareigūnai – parlamentaro dukrai skirta 170 eurų bauda bei 3 mėn. atimtas vairuotojo pažymėjimas.

Sutapimas ar ne, tačiau netrukus po šio įvykio Seime užregistruota įstatymo pataisa, kuria siūloma švelninti atsakomybę už tokį pažeidimą, kuris priskiriamas chuliganiškam vairavimui. Sutapimas ar ne, šią pataisą registravo Rimas Andrikis, P. Gražulio bendrapartietis (Tvarka ir teisingumas) Seime.

„Yra chuliganų, kurie kerta ištisines linijas. Tačiau yra ir nepatyrę vairuotojai. Ir ką dabar, žmogus gavo vairuotojo pažymėjimą, kirto liniją ir ką? Vėl viskas iš naujo? Vėl 3 mėnesiams netenka pažymėjimo? Manau, bet kas gali atskirti, kur už vairo sėdi chuliganas, o kur ne chuliganas. Ir tikrai nereikia visų matuoti pagal vieną matą. Jei vienas siautėja kelyje, tai mes turime atitinkamas tarnybas, kurios ir turi tramdyti. Bet aš dar kartą sakau, kad yra žmonės, kurie nesiautėja kelyje, bet neatsargiai, netyčia, na taip, be tinkamo dėmesio jie išvažiuoja į priešingą eismo pusę ir pasaulis nuo to nesugriūna ir nesugrius“, – kiek anksčiau DELFI teigė R. Andrikis.

Dėl šios pataisos ir galimos P. Gražulio įtakos tyrimą pradėjo Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), o M. Šalaševičienė kreipėsi į teismą, prašydama sušvelninti sankciją. Moteris ir jos advokatas teisme siekia įrodyti, kad jos manevras niekam pavojaus nesukėlė. M. Šalaševičienė teigia, kad kirto ištisinę liniją, nes norėjo apvažiuoti du automobilius, kurie jos manymu sulėtino greitį ir norėjo sukti dešinėn.

Rimas Andrikis ir Petras Gražulis
Rimas Andrikis ir Petras Gražulis
© DELFI / Andrius Ufartas

Manevrą užfiksavę pareigūnai teigė, kad jų ir M. Šalaševičienės automobilį skyrė apie 800 m. Ar tai saugus atstumas tokiam manevrui, spręs teismas, bet kokiu atveju, jokia įstatymo išlyga nėra numatyta.

Nors M. Šalaševičienė ir jos advokatas siekė išvengti vaizdo įrašo peržiūros teisme, to padaryti nepavyko – teisėjas nusprendė, kad įrašas bus peržiūrimas.

Palikime šią istoriją teismui ir pažiūrėkime, ką rodo statistika.

Pažeidimų mažėja

O statistika aiškiai rodo, kad įsigaliojus griežtam įstatymui pažeidimų skaičius sparčiai mažėja. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 8 šių metų mėnesius buvo nustatyti 128 chuliganiško vairavimo atvejai (Sąvoka LR ANK 420-2), per analogišką laikotarpį praėjusiais metais – 187 atvejai (LR ATPK124.2.2 str.). Tai yra beveik trečdaliu (31,5 proc.) mažesnis rodiklis.

Šiuo metu už draudimo lenkti ar įvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą pažeidimus teisė vairuoti privalomai atimama nuo trijų iki šešių mėnesių. Teisės akto pataisų iniciatoriai Seime siūlo, kad tai būtų tik galima sankcija šalia piniginės baudos.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Teisės vairuoti atėmimas už ištisinės juostos kirtimą tapo privalomas nuo šių metų.

„Manome, kad griežtesnė tvarka pasiteisino. Nepamirškime, kad įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą, neatsargus lenkimas yra priežastys, lemiančios priešpriešinius susidūrimus, kurių pasekmės dažnai būna labai tragiškos. Be to, noriu atkreipti dėmesį, kad ne visuomet pažeidėjų elgesys gali būti vertinamas per nustatytų pažeidimų skaičių – juk šį skaičių lemia ir padidintas policijos dėmesys, netolerancija pavojingiems pažeidimams“, – DELFI teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

„Ištisinis ženklinimas, kelio ženklai – eismas keliuose organizuojamas, siekiant užkirsti kelią eismo įvykiams, reguliuoti ir organizuoti vairuotojų elgesį“, – pastebėjo M. Kazanovič.

Seimas prie įstatymo pataisų turėtų grįžti jau artimiausioje rudens sesijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ perspėja apie sukčių siautėjimą: susirenka ir asmens dokumentus (4)

„ Regitra “ praneša, jog pastaruoju metu padaugėjo sukčių, siūlančių įgyti teisę vairuoti...

Tiesia pagalbos ranką vairuotojams – automobilius prieš šalčius patikrins nemokamai (3)

Spalio 17–28 dienomis keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks saugaus eismo kampanija...

Įvardijo, kurie sostinės žiedai vairuotojams pavojingiausi: avarijos kas antrą dieną (40)

Vilniaus žiedinės sankryžos reikalauja didesnio vairuotojų atidumo, nes šiose vietose eismo...

Kaunui siūlo atsisakyti „rombų“ gatvėse, kuriems jau išleista 10 tūkst. eurų (82)

Kauno miesto savivaldybei nusprendus apie artėjančią perėją vairuotojus įspėti „rombo“ ar...

Nesutaria dėl pradedančiųjų vairuotojų: vieni siūlo greitį riboti, kiti – ribojimus panaikinti (61)

Pokyčiai pradedantiesiems vairuotojams: Vyriausybė nuo lapkričio 1 dienos didina leistiną greitį...

Top naujienos

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (6)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (156)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (76)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (243)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Spekuliantai pelnosi krentant Džeimso Bondo automobilio gamintojo akcijoms (14)

Galbūt investuotojams Džeimso Bondo automobilis ir patinka, bet gamintojo akcijomis jie spekuliuoja...

Draugystes pamiršę, bet Šaro pamokas įsiminę žalgiriečiai: norėjosi atsikratyti įtampos specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (1)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai neslepia – pergalė prieš Stambulo „Anadolu Efes“ komandą...

Liberalai panaikino Šimašiui palankų sprendimą narystė partijoje gali būti sustabdyta (160)

Remigijui Šimašiui paskelbus, kad antrosios kadencijos Vilniaus miesto mero kėdėje jis sieks su...

Metė siaubingus kaltinimus medžiotojo pašautam dviratininkui – mama vadina monstru ir gailisi, kad tiek mažai kankinosi buvusi mergina kaltina žvėrišku elgesiu (31)

Netekties palaužta dviratininko iš Didžiosios Britanijos Marco Suttono, kurį per klaidą Alpės...

Adomaitis: pametame kažkur galvas – nežinau, kaip paaiškinti (62)

Vilniaus „Ryto“ sirgaliai likus pusei minutės iki ketvirto kėlinio pabaigos traukė ne pergalės...