aA
Griežtos rankos politika, panašu, duoda rezultatų. Gerokai sugriežtinus atsakomybę už chuliganišką vairavimą Lietuvoje tokių atvejų skaičius akivaizdžiai mažėja. Tačiau dalis Seimo narių mano, kad atsakomybę už tokį pažeidimą, kaip ištisinės linijos kirtimas išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą, reikėtų švelninti. Dabar už tokį pažeidimą nuo sausio 1 dienos įsigaliojus Administracinių nusižengimų kodeksui (ANK) garantuotai gresia teisių praradimas.
Vilnius - Klaipėda magistralė tiek Kaunu
© R.Guigos nuotr.

Precedentas teisme

Įdomu, kad teisių trims mėnesiams už ištisinės linijos kirtimą išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą neteko Seimo nario Petro Gražulio dukra Marija Šalaševičienė.

Moteris neslepia, kad vykdama iš Kauno į Prienus neleistinoje vietoje – kirsdama ištisinę liniją – išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą. Kaip tik tuo metu priešais važiavo policijos pareigūnai – parlamentaro dukrai skirta 170 eurų bauda bei 3 mėn. atimtas vairuotojo pažymėjimas.

Sutapimas ar ne, tačiau netrukus po šio įvykio Seime užregistruota įstatymo pataisa, kuria siūloma švelninti atsakomybę už tokį pažeidimą, kuris priskiriamas chuliganiškam vairavimui. Sutapimas ar ne, šią pataisą registravo Rimas Andrikis, P. Gražulio bendrapartietis (Tvarka ir teisingumas) Seime.

„Yra chuliganų, kurie kerta ištisines linijas. Tačiau yra ir nepatyrę vairuotojai. Ir ką dabar, žmogus gavo vairuotojo pažymėjimą, kirto liniją ir ką? Vėl viskas iš naujo? Vėl 3 mėnesiams netenka pažymėjimo? Manau, bet kas gali atskirti, kur už vairo sėdi chuliganas, o kur ne chuliganas. Ir tikrai nereikia visų matuoti pagal vieną matą. Jei vienas siautėja kelyje, tai mes turime atitinkamas tarnybas, kurios ir turi tramdyti. Bet aš dar kartą sakau, kad yra žmonės, kurie nesiautėja kelyje, bet neatsargiai, netyčia, na taip, be tinkamo dėmesio jie išvažiuoja į priešingą eismo pusę ir pasaulis nuo to nesugriūna ir nesugrius“, – kiek anksčiau DELFI teigė R. Andrikis.

Dėl šios pataisos ir galimos P. Gražulio įtakos tyrimą pradėjo Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), o M. Šalaševičienė kreipėsi į teismą, prašydama sušvelninti sankciją. Moteris ir jos advokatas teisme siekia įrodyti, kad jos manevras niekam pavojaus nesukėlė. M. Šalaševičienė teigia, kad kirto ištisinę liniją, nes norėjo apvažiuoti du automobilius, kurie jos manymu sulėtino greitį ir norėjo sukti dešinėn.

Rimas Andrikis ir Petras Gražulis
Rimas Andrikis ir Petras Gražulis
© DELFI / Andrius Ufartas

Manevrą užfiksavę pareigūnai teigė, kad jų ir M. Šalaševičienės automobilį skyrė apie 800 m. Ar tai saugus atstumas tokiam manevrui, spręs teismas, bet kokiu atveju, jokia įstatymo išlyga nėra numatyta.

Nors M. Šalaševičienė ir jos advokatas siekė išvengti vaizdo įrašo peržiūros teisme, to padaryti nepavyko – teisėjas nusprendė, kad įrašas bus peržiūrimas.

Palikime šią istoriją teismui ir pažiūrėkime, ką rodo statistika.

Pažeidimų mažėja

O statistika aiškiai rodo, kad įsigaliojus griežtam įstatymui pažeidimų skaičius sparčiai mažėja. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 8 šių metų mėnesius buvo nustatyti 128 chuliganiško vairavimo atvejai (Sąvoka LR ANK 420-2), per analogišką laikotarpį praėjusiais metais – 187 atvejai (LR ATPK124.2.2 str.). Tai yra beveik trečdaliu (31,5 proc.) mažesnis rodiklis.

Šiuo metu už draudimo lenkti ar įvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą pažeidimus teisė vairuoti privalomai atimama nuo trijų iki šešių mėnesių. Teisės akto pataisų iniciatoriai Seime siūlo, kad tai būtų tik galima sankcija šalia piniginės baudos.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Teisės vairuoti atėmimas už ištisinės juostos kirtimą tapo privalomas nuo šių metų.

„Manome, kad griežtesnė tvarka pasiteisino. Nepamirškime, kad įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą, neatsargus lenkimas yra priežastys, lemiančios priešpriešinius susidūrimus, kurių pasekmės dažnai būna labai tragiškos. Be to, noriu atkreipti dėmesį, kad ne visuomet pažeidėjų elgesys gali būti vertinamas per nustatytų pažeidimų skaičių – juk šį skaičių lemia ir padidintas policijos dėmesys, netolerancija pavojingiems pažeidimams“, – DELFI teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

„Ištisinis ženklinimas, kelio ženklai – eismas keliuose organizuojamas, siekiant užkirsti kelią eismo įvykiams, reguliuoti ir organizuoti vairuotojų elgesį“, – pastebėjo M. Kazanovič.

Seimas prie įstatymo pataisų turėtų grįžti jau artimiausioje rudens sesijoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (4)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (28)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (124)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Top naujienos

Vilniuje rasta 100 kg bomba: evakuojami aplinkiniai namai, prekybos centras „Panorama“ uždaromas eismas kai kuriose gatvėse (146)

Ketvirtadienio rytą statybininkų atkasta aviacinė bomba kelia didžiulį pavojų. Ketvirtadienio...

Rusijos baruose lietuviams parsidavinėjančios studentės pyksta, kai jas vadina prostitutėmis (117)

„Sumokėk 1500 rublių (21 Eur) – praleisiu su tavimi naktį“, - Sankt Peterburgo naktiniuose...

Politiniu turizmu kaltinamas Narkevičius: nesigilinau į organizacinius niuansus

Vos tris mėnesius pareigas einantis susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius viešai...

Buvęs aplinkos ministras šokiruotas: jei kalbame, kad išsigims gyvūnai, tai kas bus žmonėms (63)

„Ši problema tikrai nėra vien Alytaus. Nepaprastoji situacija, mano nuomone, turėjo būti...

Gyvai / Misija – sustabdyti Ronaldo: Portugalija – Lietuva 1:0 (36)

Ketvirtadienio vakarą Algarvės stadione vykstančiose atrankos į 2020-ųjų Europos futbolo...

Direktorius darbuotojus nustebino 70 tūkst. dolerių minimaliu metiniu atlyginimu (38)

Danas Price‘as – vadovas, kuris sugeba nustebinti. 35-erių metų kreditinių kortelių apdorojimo...

Venecijoje – nepaprastoji padėtis: užliejęs vanduo viršijo aukščiausią kada nors fiksuotą ribą (20)

Italijos vyriausybė ketvirtadienį paskelbė nepaprastąją padėtį didžiulio potvynio užlietoje...

Žiemelis: kiemo vaikai pasišaipydavo iš mūsų mašinos, todėl uždirbęs pirmuosius pinigus iškart nusipirkau gerą automobilį „Atsakingas požiūris“ su Rimvydu Valatka (22)

Šios savaitės DELFI TV laidoje „ Atsakingas požiūris “ žurnalistas Rimvydas Valatka kalbina...

Naujas tyrimas: elektroninės cigaretės – ne mažiau ar net daugiau žalingos už įprastas (23)

Ar elektroninės cigaretės mažiau kenksmingos už įprastas cigaretes iš tabako? Naujo tyrimo...

Chromu užteršta Klaipėda: žmonės bijo valgyti daržoves, tarnybos ėmė jas rinktis tyrimams (131)

Klaipėdos savivaldybei paskelbus šiurpią žinią, kad chromo ir kitų sunkiųjų metalų leistina...