aA
Apklausos rodo, kad trys iš keturių europiečių per vasaros atostogas keliauja automobiliu. Anot statistikos, egzistuoja penkiasdešimties procentų rizika, kad jų automobilių padangos yra nudėvėtos, todėl važiuojant tokiomis padangomis yra nesaugi. Be to, automobilio kontrolės galimybes kelyje sunkina ir dažnai per mažas padangų protektoriaus gylis, kuris lemia prastesnį sukibimą.
© Gamintojo nuotr.

Naujas „Goodyear” Europoje atliktas tyrimas rodo, kad vairuotojai nepakankamai gerai žino padangų protektoriaus gylio reikalavimus. Padangų priežiūra prioritetų skalėje yra bauginančiai žemai, atskleidė atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 3500 vairuotojų iš Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės, ir didžiausia iki šiol padangų protektoriaus gylio matavimo kampanija Švedijoje ir Suomijoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Siekdama pakelti saugumo lygį keliuose, bendrovė „Goodyear” inicijuoja kelių eismo saugumo kampaniją visoje Europoje, taip pat – ir Lietuvoje. Vienas pagrindinių kampanijos tikslų - informuoti vairuotojus apie galimus pavojus vairuojant automobilius su pavojingai nudėvėtomis padangomis. Skyrus šiek tiek laiko pasiruošti kelionei, nėra sunku pašalinti galimus rizikos veiksnius ir kelionę paversti saugia ir malonia.

„Iniciatyvos „Goodyear saugaus eismo kampanija” tikslas - pasiekti, kad vairuotojai pripažintų, jog padangos vaidina lemiamą vaidmenį užtikrinant saugumą keliuose. Mes norėtume, kad apie padangų protektoriaus gylio svarbą ir jo lemiamą poveikį saugumui būtų žinoma daugiau”, - sako Elmantas Latkauskas, „Goodyear Dunlop” pardavimų vadovas Baltijos šalyse.

Nuo 2009-ųjų „Goodyear” išmatavo daugiau nei 200 000 naudojamų padangų protektoriaus gylį Švedijoje ir Suomijoje. Rezultatai rodo, kad daugiau nei 11 proc. eismo dalyvių vairuoja transporto priemones su padangomis, kurių protektoriaus gylis neatitinka reikalavimų. 50 proc. išmatuotų padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei 3-5 mm.

„Goodyear Dunlop” apklausa apie saugumą keliuose Europoje buvo pradėta vykdyti 2010-aisiais. 2011-aisiais apklausa buvo kartojama. Antrosios apklausos metu 5 600 automobilininkų buvo klausiama, kaip jie vertina vairavimo vasarą reikalavimus ir sunkumus. Kas penktas vairuotojas, kuris tvirtino atsakingai žiūrintis į padangų saugumą, negalėjo prisiminti pastarojo sykio, kai būtų tikrinęs padangų protektoriaus gylį. Keturi iš penkių apklaustųjų ramiai išvyktų į ilgą kelionę nė nepatikrinę oro slėgio padangose. Daugiau nei pusė apklaustųjų eksploatuoja padangas tol, kol šios sudėvimos iki paskutinio siūlo.

Padangų gamintojų testai rodo, kad važiuojant 125 km per valandą greičiu, ant kelio esant 3 mm vandens sluoksniui, naujutėlė padanga turi 47 proc. kontakto su keliu. Kai protektoriaus gylis suplonėja iki 4 mm, kontaktas sumažėja iki 11 proc., o su vos siekiančiomis leistiną ribą - 1, 6 mm protektoriaus gylio padangomis - kontaktas bus tik 6 procentai.

Apklausa atskleidė dar kelis faktus. 20 proc. vairuotojų, kurie pasisakė važiuojantys techniškai atitarnavusiomis padangomis, sakė, kad patyrė sukibimo sumažėjimą šlapiame kelyje, o 40 proc. teigė, jog kelionę turėjo nutraukti pakelėje, praradę kontrolę. Visi apklaustieji pripažino, kad nudėvėtos padangos neleido praeiti techninės apžiūros.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (31)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (49)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (28)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (535)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (3)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (306)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (67)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (138)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (115)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (183)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...