Apklausos rodo, kad trys iš keturių europiečių per vasaros atostogas keliauja automobiliu. Anot statistikos, egzistuoja penkiasdešimties procentų rizika, kad jų automobilių padangos yra nudėvėtos, todėl važiuojant tokiomis padangomis yra nesaugi. Be to, automobilio kontrolės galimybes kelyje sunkina ir dažnai per mažas padangų protektoriaus gylis, kuris lemia prastesnį sukibimą.
© Gamintojo nuotr.

Naujas „Goodyear” Europoje atliktas tyrimas rodo, kad vairuotojai nepakankamai gerai žino padangų protektoriaus gylio reikalavimus. Padangų priežiūra prioritetų skalėje yra bauginančiai žemai, atskleidė atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 3500 vairuotojų iš Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės, ir didžiausia iki šiol padangų protektoriaus gylio matavimo kampanija Švedijoje ir Suomijoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Siekdama pakelti saugumo lygį keliuose, bendrovė „Goodyear” inicijuoja kelių eismo saugumo kampaniją visoje Europoje, taip pat – ir Lietuvoje. Vienas pagrindinių kampanijos tikslų - informuoti vairuotojus apie galimus pavojus vairuojant automobilius su pavojingai nudėvėtomis padangomis. Skyrus šiek tiek laiko pasiruošti kelionei, nėra sunku pašalinti galimus rizikos veiksnius ir kelionę paversti saugia ir malonia.

„Iniciatyvos „Goodyear saugaus eismo kampanija” tikslas - pasiekti, kad vairuotojai pripažintų, jog padangos vaidina lemiamą vaidmenį užtikrinant saugumą keliuose. Mes norėtume, kad apie padangų protektoriaus gylio svarbą ir jo lemiamą poveikį saugumui būtų žinoma daugiau”, - sako Elmantas Latkauskas, „Goodyear Dunlop” pardavimų vadovas Baltijos šalyse.

Nuo 2009-ųjų „Goodyear” išmatavo daugiau nei 200 000 naudojamų padangų protektoriaus gylį Švedijoje ir Suomijoje. Rezultatai rodo, kad daugiau nei 11 proc. eismo dalyvių vairuoja transporto priemones su padangomis, kurių protektoriaus gylis neatitinka reikalavimų. 50 proc. išmatuotų padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei 3-5 mm.

„Goodyear Dunlop” apklausa apie saugumą keliuose Europoje buvo pradėta vykdyti 2010-aisiais. 2011-aisiais apklausa buvo kartojama. Antrosios apklausos metu 5 600 automobilininkų buvo klausiama, kaip jie vertina vairavimo vasarą reikalavimus ir sunkumus. Kas penktas vairuotojas, kuris tvirtino atsakingai žiūrintis į padangų saugumą, negalėjo prisiminti pastarojo sykio, kai būtų tikrinęs padangų protektoriaus gylį. Keturi iš penkių apklaustųjų ramiai išvyktų į ilgą kelionę nė nepatikrinę oro slėgio padangose. Daugiau nei pusė apklaustųjų eksploatuoja padangas tol, kol šios sudėvimos iki paskutinio siūlo.

Padangų gamintojų testai rodo, kad važiuojant 125 km per valandą greičiu, ant kelio esant 3 mm vandens sluoksniui, naujutėlė padanga turi 47 proc. kontakto su keliu. Kai protektoriaus gylis suplonėja iki 4 mm, kontaktas sumažėja iki 11 proc., o su vos siekiančiomis leistiną ribą - 1, 6 mm protektoriaus gylio padangomis - kontaktas bus tik 6 procentai.

Apklausa atskleidė dar kelis faktus. 20 proc. vairuotojų, kurie pasisakė važiuojantys techniškai atitarnavusiomis padangomis, sakė, kad patyrė sukibimo sumažėjimą šlapiame kelyje, o 40 proc. teigė, jog kelionę turėjo nutraukti pakelėje, praradę kontrolę. Visi apklaustieji pripažino, kad nudėvėtos padangos neleido praeiti techninės apžiūros.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ar mokate tinkamai važiuoti greitėjimo ir lėtėjimo juostose? (20)

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir...

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (6)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

KAM įspėja: šalies keliuose – didelis karinės technikos judėjimas (172)

Artimiausiu metu Lietuvoje ir Baltijos šalyse vyks keletas regiono saugumą stiprinančių didelio...

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą (143)

Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą...

Top naujienos

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (41)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Orai: pirmiau trumpi lietūs ir perkūnija, vėliau – įspūdinga šiluma

Artimiausiomis dienomis per šalį nuvilnis lietus, kai kur griaudės perkūnija, bus vos gaiviau....

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (360)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (41)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...

Lietuvių kelionė į Iraną: neleidžiama miegoti poromis, o viešbutyje karšta lyg dykumoje (83)

Mūsų šios dienos herojus – dar vienas iš pasaulio blogiukų – Irano Islamo respublika. Iranas...

Šalia Vilniaus įvyko didelė avarija: sužaloti 2 žmonės, viena vairuotojų girta atnaujinta 21.30 (62)

Magistraliniame kelyje A4 (Vilnius–Druskininkai), prie Paluknio miestelio, pirmadienio vakarą...

Oksana Pikul: Simas jau susirinko daiktus ir išsikraustė į Panevėžį (238)

Nuolatiniai išgėrinėjimai, nuo kelių dienų iki kelių savaičių trunkantys pasilinksminimai...

Tokio košmaro nė nesapnavo: nuomos nemokėjo, butą suniokojo, išsinešė viską (237)

Užsienyje gyvenanti Laura (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – DELFI), grįžusi į nuomojamą...

Kas nutiktų, jei visi lėktuvo keleiviai prijungtų savo telefonus krautis? (13)

Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai – tarsi...

Tiesus kelias į „subobėjimą“ – sekso atsisakymas (18)

Bobos nėra lytis, nėra amžius, nėra kokia nors kita socialinė grupė. Tai sindromas. Diagnozė....