aA
Pirmuosius žiemos bandymus patyrė ir vairuotojai, ir kelininkai. Pastarieji teigia, kad žiemai yra pasirengę tiek, kiek lėšų buvo skirta.
Kelininkų darbo ypatumai žiemą. Kiek kainuoja pabarstyti pagrindinius šalies kelius?
© DELFI / Tomas Vinickas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Kelių priežiūros skyriaus duomenimis, šiųmetiniams žiemos darbams valstybinės įmonės, atsakingos už valstybinių kelių priežiūrą (už miestų gatves atsakingos savivaldybių atitinkamos tarnybos), yra sukaupusios daugiau kaip 40 tūkst. tonų techninės druskos ir 60 tūkst. kubinių metrų smėlio ir druskos mišinio, kurių sandėliai vėl papildomi antroje žiemos pusėje.

Keliams nuo sniego ir ledo vaduoti parengta 900 kelių valymo ir barstymo mechanizmų, iš kurių 150 šlapios druskos ir 50 specializuotų smėlio barstytuvų.

Vairuotojams pravartu žinoti, kad esant stipriam pustymui ar pūgai, atviruose kelio ruožuose danga gali būti nebarstoma, siekiant neleisti susidaryti dar storesniam sniego sluoksniui ant dangos. Todėl važiuojant tokiu keliu, reikia būti labai atidžiam ir pasirinkti saugų greitį.

Anot LAKD kelių priežiūros specialistų, didžiausias vargas laukia kilus pūgai, pustant ar esant lijundrai. Kelių prižiūrėtojai žino, kurie ruožai greičiau apledėja ar užpustomi sniegu – tuomet išilgai kelio stato sniegatvores, efektyviai mažinančias kelių valymo išlaidas.

O jos nemenkos. Vienas automobilinis barstytuvas, vežantis 8–9 tonas druskos, per dvi valandas vieno reiso metu nuvalo ir pabarsto 30 km kelio. Vieno reiso kaina – 3 tūkst. litų. Vieną kartą pabarstyti visus pagrindinius šalies kelius kainuoja apie 1 mln. litų. Nuvalyti ir pabarstyti kelius pasnigus reikia 3–4 valandų. Iš viso Lietuvoje žiemą nuolat barstoma apie 9 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių.

Tikėtina, vairuotojams bus pravartu žinoti, kad tam pačiam kiekiui ledo ištirpdyti esant –5° C reikia 2 kartus, esant –10° C – 3 kartus, o esant –15° C – net 8 kartus daugiau druskos nei esant –2° C. Esant temperatūrai, žemesnei nei –15° C, valgomoji druska (NaCl) ledo ar sniego nebetirpdo visiškai.

Visose kelių priežiūros mašinose yra įmontuoti GPS įrenginiai. Tad visų mašinų judėjimas matomas viename valdymo centre.

Ir bene svarbiausia žinia vairuotojams – visa pagrindinė informacija yra nuolat atnaujinama LAKD Eismo informacijos centro puslapyje www.eismoinfo.lt.

Žemiau pateikiami atsakingų tarnybų budėtojų telefonai, kuriais galima skambinti visą parą:

LAKD Eismo informacijos centras: tel. (8 5) 2329677; mob. Tel. (8 615) 49300

VĮ... „regiono keliai“ (RK) budėtojų telefonai:
Alytaus RK: tel. (8 315) 56430; mob. tel. (8 686) 83301
Kauno RK: tel. (8 37) 202253; mob. tel. (8 620) 24949
Klaipėdos RK: tel. (8 46) 380661; mob. tel. (8 686) 77326
Marijampolės RK: tel. (8 343) 97878; mob. tel. (8 686) 77458
Panevėžio RK: tel. (8 45) 460359; mob. tel. (8 686) 83784
Šiaulių RK: tel. (8 41) 520331; mob. tel. (8 687) 54508
Tauragės RK: tel. (8 446) 62927; mob. tel. (8 614) 97391
Telšių RK: tel. (8 444) 69243; mob. tel. (8 687) 13857
Utenos RK: tel. (8 389) 61441; mob. tel. (8 698) 51469
Vilniaus RK: tel. (8 5) 2152316; mob. tel. (8 688) 75180
Automagistralė: tel. (8 528) 26016; mob. tel. (8 686) 57547

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (20)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (66)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (65)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Top naujienos

Mindaugas Milinis | D+

Sovietų maršalas, kuris apiplėšė Berlyną: brangenybes ir meno vertybes namo vežė vagonais

Gegužės 8-ąją (Europoje) ir 9-ąją (Rusijos Federacijoje) buvo minimos Antrojo pasaulinio karo...

Putino kalboje – iškalbingos detalės tarp eilučių: kas liko be grasinimų ir pagiežos (590)

Šlovinga pergalė, aplaistyta krauju ir ašaromis. Tokie motyvai kaip ir kasmet skambėjo gegužės...

Izraelis žada galingą atsaką: „Hamas“ peržengė neleistiną ribą sureagavo ir JAV (80)

Izraelio ministras pirmininkas Benjaminas Netanyahu pirmadienį perspėjo Gazos Ruožą...

Agnė Keizikienė | D+

Lietuvė su keliais kilogramais nesėkmingai kovojo beveik pusę metų, o neteko – per dieną: paaiškino, kaip tai įmanoma

Daugelis sveiko gyvenimo mokytojų, mitybos specialistų sutinka, kad kartais lengviau yra netekti...

Galimybių pasas daugelio lauktos privilegijos nesuteiks: išimtys kol kas nenumatytos (340)

Jau po dviejų savaičių Lietuvoje pradėsiantis galioti Galimybių pasas jo turėtojams suteiks...

Neatrastos devynios Turkijos vietos 2021 metams (3)

„ Turkija atliko puikų darbą diversifikuodama turizmo prekybą ir dabar yra 6-ta pagal lankomumą...

„Ryto“ strategas gynė Goudelocką, „Lietkabelio“ vedlys džiaugėsi „Eurocup“ lygio žaidimu

Pirmadienį paskutinėje „Betsafe-LKL“ reguliariojo čempionato akistatoje Panevėžyje...

Po jaunos medikės tragedijos Šiauliuose prabilo apie šokiruojančias darbo sąlygas: tokių atvejų yra daugiau (329)

Jaunos Šiaulių medikės tragedija paskatino dar garsiau kalbėti apie mobingą, patiriamą gydymo...