Per šalį keliaujantys besikeičiantys orai: erzinantys krituliai, lietus, šlapdriba ir svyruojanti oro temperatūra lemia sudėtingas eismo sąlygas. VĮ „Kelių priežiūra“ perspėja, kad laikotarpis, kai oro temperatūra pereina iš neigiamos į teigiamą ir atvirkščiai, yra vienas iš pavojingiausių – kelias dažnai pasidengia ledu.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Kai ilgesnį laiką oro temperatūra būna minusinė, žemė ir po ja esantys sluoksniai įšala. Temperatūrai pereinant į teigiamą, kelio danga kurį laiką ir toliau išlieka įšalusi. Jei tuo metu vis dar įšalusį kelią padengia lietus ar sniegas – jis virsta ledu. Šis reiškinys, kol žemės paviršius pasiekia teigiamą temperatūrą, trunka apie parą“, – aiškina VĮ „Kelių priežiūra“ Vilniaus padalinio direktoriaus pavaduotojas Paulius Kairiūkštis.

Pavojingiausi ruožai

Viadukai, miškingos vietos, nuokalnės ir įkalnės – pavojingiausi ruožai, skelbia kelininkai pranešime spaudai.

„Šie ruožai apledėja pirmiausiai – ant viadukų, įkalnių temperatūra gali būti žemesnė net pora laipsnių nei oro temperatūra. Jei temperatūra nulinė, danga gali būti įšalusi iki -2. Tokios sąlygos leidžia formuotis plikšalai. Miškų keliai užšąla dvigubai greičiau nei tos dangos, kurias pasiekia saulės spinduliai. Bet kokiu atveju, vairuotojams vertėtų atminti, kad dangos paviršius visada būna keliais laipsniais žemesnis ir pasirinkti saugų greitį, atstumą, prisiminti vairavimo žiemą įgūdžius, pasitikrinti stabdymo galimybes“, – atkreipia dėmesį VĮ „Kelių priežiūra“ atstovas.

Dėmesys prevencijai

Esant sąlygoms, kai minusinė temperatūra pereina į teigiamą, lyjant ar sningant, vykdomi prevenciniai barstymai – barstoma druska ar jos mišinys.

„Šis procesas, siekiant užtikrinti saugumą, pagrindiniuose keliuose kartojamas 2–4 kartus, barstymai pristabdo procesą, bet problemos neišsprendžia, nes druska ištirpdo ledą, tačiau danga vėl įšąla ir lietus ledėja, todėl esant nepastovioms meteorologinėms sąlygoms vairuotojai turi būti itin atidūs“, – perspėja P. Kairiūkštis ir pabrėžia, kad kelininkai stichijos įveikti negali, pagrindinė užduotis – kuo operatyviau panaikinti slidumą, didinti prevencinių barstymų skaičių dar neprasidėjus prognozuojamai oro kaitai.

Valstybinės reikšmės keliai skirstomi į priežiūros lygius. Magistraliniai keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 2–3 val. nuo to laiko, kai nustoja snigti. Esant slidžiai kelio dangai, pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 7 val. Visi krašto keliai prižiūrimi pagal krašto kelių antrąjį priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 19 val.

Esant slidžiai kelio dangai pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 8 val. Rajoniniai keliai barstomi tik pavojinguose ruožuose (stačiose įkalnėse, staigiuose posūkiuose) ir tik po stiprių lijundrų arba plikšalų, pabaigus darbus pagrindiniuose keliuose.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ žengė labai svarbų žingsnį (14)

„ Regitra “, siekdama didinti elektroninių paslaugų plėtrą, žengė labai svarbų žingsnį...

Skelbia apėję draudimą tamsinti priekinius automobilio langus policija žada atkreipti dėmesį (48)

Viena Vilniuje įsikūrusi įmonė, kuri užsiima automobilių stiklų tamsinimu, savo „Facebook“...

Žiede nubraižytos eismo juostos tapo sunkiai įveikiamu iššūkiu patarė matyti toliau savo nosies (32)

Pagal principą „vairuoju, kaip noriu“ įpratusiems Panevėžio Nemuno g. žiede važiuoti...

Prieš žvėris keliuose – technologiniai sprendimai (2)

Praeitą savaitę kelyje Skuodas–Plungė automobilis „ Opel Vectra “ susidūrė su į kelią...

Gyventojų pyktis – bevaisis: pokyčių kelyje neįkvėpė net mirtis (28)

Keliakiemio miestelio (Vievio sen.) gyventojai beveik trejus metus kovoja, kad gyvenvietės ribose...

Top naujienos

Neišmokta „Grenfell Tower“ pamoka: dalis Lietuvos arenų ir prekybos centrų nesutinka pasitikrinti dėl atsparumo gaisrui (2)

Šeši iš penkiolikos į valstybės institucijų atliekamą atsparumo gaisrui tyrimą atrinktų...

Nemaloni staigmena abiturientams: gerokai šoktelėjo populiariausių studijų kainos (65)

Didysis studijų kainų šuolis įvyko dar 2009 metais. Kelerius metus kainos nekito, vėliau ėmė...

Panevėžio skandalas įsibėgėja: STT apklausė Urbšį domino sociologinių tyrimų pirkimas (19)

Seimo narys nepartinis Povilas Urbšys , išėjęs iš apklausos Specialiojoje tyrimų tarnyboje...

Medikams nesuvokiamas Verygos ministerijos sprendimas: tarsi laiko mašina nubloškė į praeitį (411)

Šių metų rugsėjį vaikų ugdymo įstaigose sviestas , kur įmanoma, keičiamas aliejumi arba...

Tautvydas Marčiulaitis. Ko jie čia grįžta? (24)

Nors visi puikiai žino, kad Lietuvoje gyventi neįmanoma ir valstybė jau tuoj išnyks, nes...

Paskelbta, kada prasidės paraiškų namų elektrinėms rinkimas, kokia parama (29)

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas, Seime pristatydamas grandiozinį „žaliosios“...

Niekam nebereikalingas senienas prikelia „iš numirusiųjų“: skirtumai prieš ir po stebina (4)

Natūralaus ąžuolo stalviršis virtuvėje – apie tokią prabangą pasvajoja turbūt ne vienas....

Apsilankymas baseine priminė sovietų laikus: ar tai verta 28 eurų? (16)

Š. m. birželio 10 d. lankėmės viename Lietuvos vandens pramogų parke. Turėjome dovanų kuponą...

Emmanuelis Macronas griežtai pamokė paauglį prezidentas sulaukė kritikos už arogantiškumą (43)

Internete sparčiai plinta vaizdo įrašas, kuriame Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas...

Varškės sūreliai gali būti išteisinti – tereikia mokėti perskaityti sudėtį balsavimas (4)

Austrai turi garsųjį varškės desertą „Štrudelį“, o lietuviai – varškės sūrelį, kurį...