aA
Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei įspėjimų apie sudėtingas oro sąlygas, o tuo pačiu ir važiavimo sunkumus keliuose, gatvėse nuo pirmadienio vakaro mieste pasipylė avarijos. Feisbuke esančiose forumuose vairuotojai dalinosi informacija apie slidžias gatves, eismo įvykius ir besiformuojančius kamščius. Už sniego valymą bei kelių barstymą Kaune atsakingos įmonės vadovas DELFI tikino, kad kelininkai dirba išsijuosę, tačiau tam tikros aplinkybės smarkiai apsunkina jų darbą.
Kombinuotas druskos barstytuvas
© Kompanijos archyvas

Pasak „Kauno švara“ miesto valymo ir atliekų valdymo direktoriaus Dariaus Stasikonio, šiomis dienomis kelininkams yra rimčiausias žiemos darbymetis. Pirmadienio darbus kelininkams labiausiai apkartino oro sąlygos, kuomet pirmoje dienos pusėje iškrito daug kritulių, o darbo dienos pabaigoje oro temperatūra staigiai nukrito.

„Vakar po pietų įvyko tas greitas užšalimas. Didelis kiekis kritulių, lietus, šlapdriba, daug vandens ir piko metu gatvėse viskas užšalo. Susiformavo gana storas ledo sluoksnis ,o pašalinti jį nuo važiuojamosios dalies yra gana sudėtinga. Vargstame. Oro sąlygos mums nėra palankiausios, nes pastoviai pasninga, o temperatūra eina į minusą“, – kalbėjo D. Stasikonis.

Kur valo pirmiausia

Pasak direktoriaus, įmonėje yra 15 sniego valymo mašinų, iš jų 11 turi druskos barstymo įranga. Jei sninga naktį, kelininkai į gatves išvažiuoja apie 4 val. ryto. Kauno mieste važiuojama pagal 10 iš anksto sudarytų maršrutų. Didžiausias dėmesys visada skiriamas miesto įkalnėms bei tiltams, po jų valomi prospektai bei intensyviausios gatvės Kauno centre.

„Esant stipriam snygiui, visų pirmą pajėgos metamos į miesto įkalnes. Lygiame kelyje visi mato, kad slidu, labiau laikosi atstumo, važiuoja po truputį. O ant kalnų, jei kas nors sustoja, klimpsta ar autobusas užsiskersuoja – kamščiai staigiai susiformuoja. Į šitas vietas mes metame visas pajėgas“, – pasakojo vadovas.

Pagrindinis yra Parodos gatvės kalnas, čia judėjimas intensyvus, kursuoja viešasis transportas. Taip pat svarbūs yra Savanorių prospekto, Kėdainių gatvės, Raudondvario plento ties „Registra“ kalnai. Šitose vietose važiuojama, jei reikia, ir po 5 kartus.

„Jei matome, kad sninga ištisai, technika laikoma šalia įkalnių ir artėjant pikui šias vietas barstome. Tikrai žinome, kad čia eismas stos, kalnai yra jautriausios miesto vietos“, – sakė D. Stasikonis.

Niekas nepraleidžia

Kalbėdamas apie praėjusios paros situaciją, kai Kauno gatvės tapo čiuožykla D. Stasikonis pabrėžė, kad prie staigiai pasikeitusių oro sąlygų prisidėjo ir netinkamas paros metas.

„Jeigu naktį pasninga ar susiformuoja ledas, barstytuvai greitai pralekia ir nekyla didesnių problemų. O čia gavosi taip, kad pusę dienos lijo ir staigiai pašalo į darbo dienos galą. Mes patys stovime kamščiuose, automobilių daug, nieko ten nepagreitinsi. Tai yra nepalankiausios, kokios gali būti, sąlygos. Mūsų gi niekas nepraleidžia, policija ar greitoji gali greitai nuvažiuoti kur jiems reikia, ar tai prieš eismą lekia, o mes sustojome kamštyje ir stovime, pavažiuojame kelis metrus ir toliau stovime. Vakar vakare buvo labai sudėtinga situacija, susiformavo storas ledo sluoksnis, būtume anksčiau pabarstę, viskas būtų kitaip“, – teigė pašnekovas.

D. Stasikonis teigia, kad kartais oro sąlygos tokios, kad kelininkų darbas nueina perniek. Kol nenustoja visiškai snigti, norimo rezultato nebūna. Bet technika vis tiek turi važiuoti, kad nesustotų srautas, kelininkai negali laukti, kol nustos snigti.

Ant kelio dangos pagrinde barstoma druska, ji turi tirpdyti ledą. Po nakties būna, kad susiformuoja ir storesnis ledo sluoksnis. Druskos granulės aplink save tirpina ledą. Prasidėjus eismo judėjimui, tos granulės perstumiamos ir veikimas ne visuomet būna pakankamai efektyvus.

„Kovojame su gamta, o ji neretai mums prikrečia šposų“, – šypsosi D. Stasikonis.

Nesėdi ir kaip sninga nežiūri

Vairuotojai apie kelininkus prisimena iš karto, pastebėję nenuvalytas slidžias gatves. Feisbuke jie tampa pašaipų objektais, juos keiksnoja į eismo įvykius patekę vairuotojai.

„Kaip čia reaguosi? Visokių tų komentarų būna, žmonės įsivaizduoja, kad jiems išvažiavus į gatves, turi būti paberta čia ir dabar, būtent ten, kur jie važiuoja. Mes tikrai sėdime su navigacija ir reaguojame. Vakar pranešė, kad Šiaurės prospekto kalne blogai yra, mes skambiname artimiausio barstytuvo vairuotojui, kad staigiai nuvažiuotų ten, o jis stovi kamštyje. Buvo netoli, o iki vietos važiavo 20 - 25 minutes. Dabar jau mažiau tų skundų, žiema įpusėjo. Daugiausiai skundų ir jautriausiai vairuotojai reaguoja žiemos pradžioje, kai pasninga pirmus kartus. Dabar jau žiema, jei matote, kad slidu, laikykitės atstumo, nelėkite. Mes savo darbą atliekame maksimaliai ir tikrai nesėdime kabinete ir žiūrime kaip sninga“, – teigė D. Stasikonis.

Paklaustas, gal kelininkams tiesiog trūksta daugiau technikos, kad darbas būtų efektyvesnis ir būtų mažiau nusiskundimų, miesto valymo ir atliekų valdymo direktorius tikino, kad daugiau technikos problemų neišspręs.

„Technikos mums užtenka, kai būna stiprus snygis, atrodo, norėtųsi daugiau, bet, kad ir šimtą tų mašinų paleisi, jei pastoviai pusto, sninga, technika pravažiuoja, rezultato nėra. Kai būna daug sniego, leidžiame į įkalnes traktorius, dirbama su šluotomis, paberiame druskos, jei nenustoja snigti, po pusvalandžio ar valandos kartojame tą pačią procedūrą“, – kelininkų darbo subtilybes atskleidė D. Stasikonis.

Priklausomai nuo paros meto, vienos barstymo ar sniego valymo mašinos maršrutas užtrunka apie 3-4 valandas.

Eismo sąlygos gerės

Sinoptikai artimiausiu metu žada kiek geresnes važiavimui oro sąlygas.

Trečiadienio naktį šalyje bus debesuota su pragiedruliais. Pūs vidutinio stiprumo vakarų vėjas. Dar daug kur pasnigs, bet vyraus nedidelis sniegas, tik šiaurės rytiniuose rajonuose snigs gausiau. Kai kur laikysis plikledis. Temperatūra naktį kris iki 5–10, pajūryje iki 1–3 laipsnių šalčio.

Trečiadienio dieną orai trumpam pagerės. Pasirodys saulė. Vėjas pasisuks iš pietų, bus vidutinio stiprumo. Rytinėje šalies pusėje žymesnių kritulių nenumatoma visą dieną, tuo tarpu vakariniuose rajonuose saulę įdienojus paslėps debesys, o popietę vėl pradės snigti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė, kuo gali baigtis pamirštas parodyti posūkio signalas (68)

Spėlioti, kokį veiksmą atliks priekyje važiuojantis vairuotojas, nepatinka nė vienam eismo...

Specialistai įspėjo vairuotojus: tai, kas patogu, ne visada yra saugu (16)

Ne vienas vairuotojas džiaugiasi naujomis automobilių technologijomis ir multimedijos galimybėmis,...

Sukritikavo vairuotojus: keikiate spūstis, tačiau patys nenorite pajudinti nė piršto (35)

Didėjant automobilių skaičiui miestuose, jų savivaldybės imasi įvairiausių veiksmų, kad...

Atsakė, ar galios draudimas po avarijos, jei automobilis – be techninės apžiūros (42)

Draudimas ir techninė apžiūra ( TA ) yra du visiškai nesusiję dalykai – tokią draudikų...

Vairuojantys „devyndarbiai“ prisipažino apie avarijas: net nepastebėjo partrenkto žmogaus (14)

Sėdę prie vairo vairuotojai nesugeba susitelkti svarbiausiai veiklai – vairavimui, sako saugaus...

Top naujienos

Privertė pasijusti tikru narkobaronu: pareigūnai kratos metu sandėlyje rado šešias tonas kanapių (33)

Pluoštinių kanapių ūkį įkūręs vyras nesitikėjo, kad siųsdamas mėginį galimai būsimiems...

Linas Kojala. Sudie, Amerika? Sugrįžimas namo (I dalis) (74)

Garsiajam Don Kichotui, susiruošusiam į žygį, netrūko užsidegimo. Migelio de Servanteso...

Įvykiai, pakeitę pasaulį: SSRS griūtis. Laukiniai, laukiniai rytai ir lūžio taškas, po kurio Rusijai nebebuvo kelio atgal (0)

Krentanti, besiblaškanti ir beviltiškai pasimetusi. Tokios būklės Rusija pasitiko paskutinį...

Šis gegužės mėnuo įeis į istoriją: po sumuštų temperatūros rekordų – radikalūs pokyčiai (20)

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos sinoptikė Izolda Marcinonienė sako, kad ši gegužė įeis į...

Skandalingasis „Flying Saucer Gang“ lyderis – apie nežinomą praeitį: darbas restorane ir tikroji pažinties su Karolina istorija (21)

„Tiesiog buvome bičai , kurie norėjo studijoje eksperimentuoti. Turėjome kompiuterį, mikrofoną...

Naktinis reidas Vilniuje: dėl pirkinio internetu abiturientas pateko į nepavydėtiną situaciją (190)

Triukšmingai mokyklos baigimą šventę abiturientai neprasprūdo po reidą sostinėje surengusių...

Kauniečiai jau neįsivaizduoja savo gyvenimo be šio statinio: vadina patraukliausia susibūrimų vieta (33)

Prieš aštuonerius metus, kai Kauno „Žalgirio arena“ atvėrė duris, buvo abejojančių jos...

Pasiūlė, kaip turėtų būti skaičiuojami NT mokesčiai: manau, valstybės biudžetas padidėtų (52)

Dabar tokia padėtis, kai net ir aukštus postus užimantiems žmonėms sudaromos sąlygos būti...

Po skaudžios vyro netekties pradėjo dirbti bokštiniame krane: ne aukso kalnai, bet vis tiek geriau

Kiekvieną darbo rytą moteris kopetėlėmis kyla į 30 m aukštį. Ne tam, kad nuolat gėrėtųsi...

Geltonuoja svogūnų ir česnakų laiškai – ko griebtis (2)

Svogūno ir česnako laiškai pavasarį dažnai geltonuoja. Įveikti šią problemą įmanoma, jeigu...