aA
Per nepriklausomybės laikotarpį keitėsi ne tik vairavimo kultūra, bet ir kelių eismo taisyklės bei ženklinimas. Išbandyti nauji ženklinimo būdai. Vieni iš jų pasiteisino, kiti, dar laukia savo įvertinimo, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kelių ženklinimo mašina
© Komandos archyvas

Eismas Lietuvos keliuose intensyvėja, tad ir kelių kokybė turi būti pritaikyta naujam gyvenimo būdui: buvo pradėtos naudoti tiek naujos linijos, tiek kitokios ženklinimo medžiagos.

„Anksčiau keliai būdavo ženklinami dažais, bet esant intensyviam eismui toks ženklinimas greitai nusitrina, todėl pasaulyje išpopuliarėjo termoplastas. Termoplastas – tai specialios paskirties plastikas, kuris įkaitinamas iki 200 laipsnių temperatūros ir gali būti liejamas arba purškiamas ant asfalto. Jis atsparus aplinkos poveikiu ir temperatūrų kaitai, tad termoplasto linijos ant dangos laikosi ilgiau“, – pasakojo saugaus eismo bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

Kas pasikeitė kelių ženklinime

Specialistas taip pat pastebėjo, kad termoplasto naudojimas atvėrė kelią įvairesniems ženklinimo būdams, kurie pradėti naudoti ir Lietuvoje.

„Dėl didesnio linijos aukščio ženklinimas termoplastu gali padėti ne tik orientuotis kelyje, bet ir padidinti eismo saugumą. Pavyzdžiui, buvome pirmieji, kurie pasiūlė naujo struktūrinio ženklinimo termoplastiku technologiją, kai statmenai ištisinei linijai vienodais atstumais eina trumpos juostelės, o pati juosta primena šukas. Šiuo būdu paprastai ženklinamos šoninės linijos automagistralėse. Be puikaus matomumo naktį bei lyjant, ši technologija dar ypatinga tuo, kad sukelia mechaninį akustinį efektą. Jeigu neapdairus vairuotojas nukrypsta į šalį ir ratu užvažiuoja ant šoninės linijos, pasigirsta nemalonus garsas, 5–10 kartų didesnis už automobilio skleidžiamą padangų garsą, priverčiantis vairuotoją sutelkti dėmesį į kelią“, – teigė B. Vengrys.

Kaip dar vieną naujo ženklinimo pavyzdį specialistas įvardijo sankryžose atsiradusius geltonus „korius“ ir geltonus zigzagus

„Koriai žymi zoną, į kurią draudžiama įvažiuoti, jei joje stovi kiti automobiliai. Toks ženklinimas padeda mažinti eismo spūstis. O geltoni zigzagai žymi tas vietas, kuriose per zigzago ilgį draudžiama sustoti ar stovėti“, – aiškino specialistas.

Kelių ženklinimo mašina
Kelių ženklinimo mašina
© Komandos archyvas

Naujos kartos ženklinimo mašinos

25 metų patirtį turinčios saugaus eismo bendrovės „Biseris“ specialistas pasakojo, kad per daugiau nei du dešimtmečius ženklinimo srityje buvo padarytas milžiniškas kokybinis šuolis.

„Kai tik pradėjome ženklinti kelius, naudojome seno tipo ženklinimo „traktoriukus“, prie vieno jų vienu metu dirbo net penki darbuotojai. Vėliau pradėjome naudoti našesnes vokiškas „Hofmann“ bei daniškas „Borum“ ženklinimo mašinas, kurias naudojame ir iki šiol. Deja, jose vairuotojas nėra apsaugotas nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tam naudojamos papildomos dvi transporto priemonės su įspėjamaisiais ženklais ženklinimo mašinos apsaugojimui. Paskutinis mūsų pirkinys – skandinaviško tipo ženklinimo mašina „RME Mini Light“,galinti kelius ženklinti 12 km/val. greičiu, o ją valdyti reikia tik vieno vairuotojo – operatoriaus. Šildomoje bei kondicionuojamoje kabinoje, aprūpintoje kompiuteriais bei naujausiomis technologijomis, operatorius gauna ženklinimo informaciją iš vaizdo kamerų, gali keisti ženklinimo tipą bei kitus parametrus net neišlipęs iš transporto priemonės. Prie mašinos galo yra pritvirtintas specialus apsauginis bamperis, apsaugantis vairuotoją bei įrangą nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tai yra esminiai šios mašinos privalumai – darbuotojo saugumas ir komfortas darbo vietoje“, – pasakojo B. Vengrys.

Anot specialisto, dar vienas mašinos privalumas, jog ji ne tik purškia iki 200 laipsnių įkaitintą termoplastą, bet ir ant naujai paženklintos linijos lieja vandenį. Tokiu būdų termoplastas greičiau atvėsta, sustingsta ir prilimpa prie asfalto. Tai suteikia efektyvumo, nes nereikia linijos „saugoti“ kūgiais, kad neatidūs vairuotojai užvažiavę ant naujo ženklinimo kelyje nepaliktų „pėdsakų“.

Specialistas teigiė, kad siekiant „Vizijos 0“, Lietuvos magistraliniuose keliuose turėtų dirbti tik tokio tipo ženklinimo mašinos, užtikrinančios darbuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Priežastys, kodėl išgėrę sėda prie vairo: tariama drąsa bando pridengti aibę kompleksų (8)

Išlenkus taurelę sėsti prie vairo – blogas įprotis, kurio vis dar neatsisako nemažai šalies...

Paaiškino, kaip legaliai atsikratyti nebereikalingų automobilių dalių (5)

Laiku paruošti automobilį riedėti slidžiais keliais svarbu kiekvienam vairuotojui. Būtent todėl...

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę (81)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (2)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Top naujienos

Užkalnis. Ši vyriausybė klyno nesugebėtų užsisegti (12)

Žiūrim, ką turim. Alytuje tai dega, tai smilksta, tai rūksta senos padangos, gyventojai...

Seimo narių uždarbis vėl kaitina kraują: tūkstančiai dalijasi pasenusia melagyste (85)

Vagių šutvė! Valdžiažmogių pasityčiojimas iš liaudies! Tokios reakcijos vėl pasipylė po to,...

Kaunas jau ruošiasi pranešti blogą žinią: šiukšlių išvežimas gali brangti iki 50 proc. (55)

Kaune mieste bei visame Kauno regione gyventojai už buitinių atliekų surinkimą bei išvežimą jau...

Mokykla Kaune neatsigina norinčių dirbti: atrado sėkmės receptą, kuris it magnetas traukia jaunus mokytojus (3)

Naujų mokytojų poreikį Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazijos direktorė Lina Viršilienė vadina...

Pragariško Alytaus gaisro realybė: be miego pluša ištisą parą, du ugniagesius teko atiduoti į medikų rankas (204)

Alytus jau aštuntąją dieną kovoja su padangų perdirbimo įmonės „ Ekologistika “ gaisru....

Paskelbė daugiau detalių apie Anglijoje su 39 žmonių kūnais rastą vilkiką (23)

Sofija trečiadienį patvirtino, kad pietryčių Anglijoje rastas vilkikas , kuriame buvo aptikti...

Pamirškite juodą spalvą, ji išryškins trūkumus – stilistė turi jums geresnę alternatyvą (1)

Nors tikriausiai daugelis taip nepagalvotų, chaki yra viena iš universaliausių spalvų, galinti...

Karbauskis užsiminė, kaip galėtų atrodyti pataisytas automobilių mokestis: mokėtų mažiau gyventojų (148)

Trečiadienį po koalicinės tarybos posėdžio valstiečių ir žaliųjų lyderis Ramūnas...

Turite moliūgą ir nežinote, kur panaudoti? Italas parodė, kaip pasigaminti risotto su moliūgais

Vituvės šefas Gian Luca Demarco pristato itališką klasiką – tai risotto, kuris vertinamas...

Karališka drama: ypatingą karaliaus malonę gavusi moteris buvo pažeminta prieš visą šalį (35)

Tailando karalius pirmadienį pribloškė daugelį: jis iš savo karališkosios konsortės atėmė...