aA
Vilniaus miesto savivaldybei paskelbus, kad nuo liepos 1-osios keisis automobilių judėjimas senamiestyje – uždaromos kelios gatvės, nebebus galima jo kirsti tranzitu – viešojoje erdvėje pasirodė įvairių nuomonių. Draudikai pritaria, kad būtina riboti transporto eismą sostinės senamiestyje, ir perspėja vairuotojus padaryti namų darbus prieš sėdant į automobilį ir vykstant senamiesčio link, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Keičiantis eismui Vilniaus senamiestyje, draudikai turi du patarimus vairuotojams
© DELFI / Josvydas Elinskas

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, avaringumas Vilniaus centre šiuo metu nėra didelė problema. Įmonės duomenimis, pernai senamiestyje didesniu eismo įvykių skaičiumi išsiskyrė tik Vilniaus bei Subačiaus gatvės. Šiose siaurose gatvėse fiksuota ir daugiau transporto priemonių apgadinimo atvejų, bandant parkuotis ar vairuotojams palikus transporto priemonę. Šią statistiką turėtų pakoreguoti nuo vasaros įvedami eismo ribojimai.

„Transporto srautams senamiestyje sumažėjus, ilgalaikėje perspektyvoje turėtų kristi ir eismo įvykių kreivė šioje miesto dalyje. Bet taip nutiks tik tuomet, kai naujoji tvarka nusistovės ir vairuotojai pripras prie pokyčių. O iki tol yra tikimybė, kad sulauksime ir trumpalaikio eismo įvykių augimo – tai natūralus procesas, vairuotojams reikia laiko prisitaikyti. Be to, tikėtina, kad dėl šių naujovių kitose miesto vietose gali atsirasti daugiau spūsčių“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Senamiestis – ne vieta trumpinti savo kelionę

Draudimo bendrovės atstovo manymu, dabar palankus metas apriboti automobilių eismą senamiestyje ir kitose centrinėse miesto dalyse, kur švelninant karantino sąlygas tikėtinas intensyvesnis pėsčiųjų ir dviračių eismas.

„Eismo srautai gerokai sumažėję, sunku tikėtis, kad jie gali dar labiau kristi. O švelninant karantino sąlygas, transporto srautai augs, tad geriau kuo greičiau įgyvendinti šiuos pokyčius. Juolab, kad jie buvo suplanuoti dar prieš dvejus metus. Be to, nepamirškime, kad viešosios erdvės buvo padovanotos lauko kavinėmis, todėl senamiestyje visi paprasčiausiai netilps: ir staliukai, ir pėstieji, ir dviratininkai, ir automobiliai. Logiškas sprendimas, kad vieną iš šių sudedamųjų dalių tenka eliminuoti“, – tikina jis.

Eksperto teigimu, senamiestis neturėtų tapti keliu, padedančiu sutrumpinti kelionę per miestą. Be to, senamiesčio infrastruktūros išskirtinumas – siauros gatvės, daug posūkių, perėjų, šviesoforų, pėsčiųjų – kelia papildomą ir nereikalingą pavojų eismo saugumui.

„Įvykus avarijai miesto centre, jei eismo įvykio dalyviai greitai nesusitvarko reikalingų formalumų, bent dalis eismo tiesiog sustoja, nes praktiškai visos senamiesčio gatvės turi tik po vieną juostą. Dabartinis eismo organizavimas šioje miesto dalyje yra išties rizikingas ir jį keisti būtina“, – akcentuoja A. Žiukelis.

Kaip vairuotojams pasiruošti pokyčiams?

Pasak eksperto, vairuotojai turėtų atidžiai pasiruošti šiems eismo pokyčiams. A. Žiukelis jiems turi du patarimus.

„Vairuotojai, kurie anksčiau šias gatves pravažiuodavo tranzitu, turėtų iš anksto pasidomėti eismo pokyčiais, kad kelyje nekiltų nesklandumų. Pavyzdžiui, važiuojant sau įprastu maršrutu, nepraleisti naujų eismą draudžiančių ženklų. Taip bus galima išvengti chaoso gatvėse ir galimo vėlavimo. Verčiau skirti 5 minutes ir ramiai prisėdus prie kompiuterio išsinagrinėti senamiesčio žemėlapyje sužymėtus eismo pokyčius, nei praleisti 20 minučių automobilyje važinėjant ratais ir sukant galvą, kur pasukti, kad būtų pasiektas kelionės tikslas“, – rekomenduoja jis.

Kitas A. Žiukelio patarimas – stebėti kelio ženklus, nes problemų dažniausiai sukelia vairavimas iš įpročio, kelio ženklų nestebėjimas. Tai ypač būdinga vairuotojams, kurie tuo pačiu maršrutu keliauja dažnai. „Patarčiau važiuoti taip, lyg tuo keliu būtų važiuojama pirmą kartą, lyg tai būtų naujas miestas. Taip pat raginu stebėti ir kitus vairuotojus – net jei susiplanavote savo maršrutą iš anksto, tai dar nereiškia, kad kitas taip pat pasiruošė. Dėl šios priežasties galimi įvairūs nesusipratimai, kuriuos gali sukelti vairuotojai, nesilaikantys naujojo ženklinimo“, – komentuoja ekspertas.

Kokia situacija mūsų kaimynių senamiesčiuose?

Rygos valdžia jau ne vienerius metus stengiasi apriboti automobilių eismą senamiestyje. Šioje miesto dalyje parkavimo kainos siekia 2,50 – 3 eurus už valandą.

Talino savivaldybė pačioje miesto senamiesčio širdyje yra uždraudusi automobilių eismą, įvažiuoti ten leidžiama tik tam tikroms tarnybinėms transporto priemonėms. Kai kuriose senamiesčio dalyse leidžiama važiuoti automobiliu, tačiau pėstiesiems teikiama pirmenybė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
1.0000

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (54)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Top naujienos

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (192)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (7)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Paulius Jurkevičius. Jeigu maršas vyktų Italijoje – organizatorius teistų (306)

Apie gegužės 15 – ąją pasisakė beveik visi, kas galėjo: vyskupai, eiliniai vienuoliai,...

Į „įmonės zombio“ spąstus patekęs raseiniškis algos neatgauna dvejus metus: direktorius Ačas tvirtina pats esąs įkaitas (96)

Veiklos nevykdančios, turto neturinčios įmonės gali tapti tikru galvos skausmu buvusiems jų...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Dieviškų vaizdų Europos sala pamažu vaduojasi iš pandeminio liūdesio gniaužtų: visi trokšta čia atvykti (6)

Tokių privalumų kaip Žydroji grota, raibuliuojanti jūra, penkių žvaigždučių viešbutis ir...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (29)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...

Gydytojas pažėrė naudingų patarimų, kaip numalšinti po skiepo atsiradusį šalutinį poveikį (183)

Įsibėgėjant vakcinacijai nuo COVID-19 žmonėms kyla vis daugiau su tuo susijusių klausimų:...

Užkalnis: kvepiu, kaip elitinis muilas (129)

Šią antraštę buvo labai paprasta parašyti. Yra raktažodis apie kvapą, yra raktažodis apie...