aA
Kasmet Lietuvoje generuojama tūkstančiai tonų atliekų, tarp kurių yra ir automobilių remonto atliekos. Kai kurios automobilių atliekos yra degios ir toksiškos, jų negalima tiesiog išpilti į žemę ar kanalizaciją arba po naudojimo išmesti į šiukšlių dėžę. Netinkamas automobilių remonto atliekų atsikratymas yra žalingas ne tik aplinkai, bet ir žmonių sveikatai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Filtrų atliekos
© Gamintojo archyvas

Kiekvienas transporto priemonės savininkas yra atsakingas už tinkamą automobilio atliekų tvarkymą ir turi žinoti, kad kai kurios atliekos gali būti pakartotinai naudojamos ar perdirbamos. Atėjus laikui išvalyti garažą, nereikėtų palikti jame nereikalingų automobilio dalių. Ką daryti su dažniausiai susidarančiomis automobilių atliekomis – alyva, filtrais, padangomis ir akumuliatoriais?

Variklio alyva

Automobiliams būtina reguliariai keisti alyvą. Neteisingai pašalinta naudota variklio alyva yra viena iš pavojingiausių taršos šaltinių. Vienas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens. Senos alyvos išpylimas kieme sukeltų didelį pavojų aplinkai dėl panaudotoje alyvoje esančių teršalų kaip švino, kadmio ir arseno. Tačiau ji gali būti perdirbama ir vėl panaudojama kaip tepalinė ar hidraulinė automobilių alyva.

„Dažniausiai vairuotojai automobilio alyvą keičia autoservisuose, kurie ir turi pasirūpinti šios atliekos sutvarkymu. Tais atvejais, kai alyvą keičiame namuose, jos utilizavimu pasirūpinti reikia patiems. Vienas iš būdų – alyvos atliekas pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles arba perduoti pavojingų atliekų tvarkytojams. Šių tvarkytojų ir didelių gabaritų aikštelių sąrašą bei alyvos atliekų priėmimo sąlygas galima rasti internetiniame tinklapyje www.atliekos.lt“, – sakė Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.

Filtrai

Panaudotus automobilių alyvos, degalų ir oro filtrus taip pat būtina perdirbti. Filtrų atliekose yra metalo, alyvos, plastmasės ir filtruojančios medžiagos. Metalą galima daug kartų perdirbti ir tokiu būdu taupyti gamtos išteklius ir energiją.

Gyventojai senus automobilių filtrus gali palikti autoservisuose, jei naudojamasi jų paslaugomis tvarkant transporto priemonę, arba nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų aikšteles. Filtrus, kaip ir kitas automobilių atliekas, taip pat galima perduoti atliekų tvarkytojui.

Automobilio akumuliatoriai

Akumuliatorius yra toksiškas dėl korozinių medžiagų ir jų sudėtyje esančių sunkiųjų metalų, kuriems patekus į aplinką gali būti užterštas dirvožemis ir vanduo. Tačiau dauguma akumuliatorių dalių yra perdirbami, pavyzdžiui, švino plokštės gali būti pakartotinai naudojamos jas minimaliai apdorojus.

„Svarbu, kad naudotas akumuliatorius būtų laikomas sandarioje talpykloje ir taip būtų užkirstas kelias teršalams patekti į aplinką ir ją užteršti. Jokiu būdu negalima deginti senos automobilio baterijos, nes išmetami dūmai yra pavojingi ir gali sprogti. Seni automobilių akumuliatoriai irgi turi patekti pas atliekų tvarkytojus“, – teigė V. Masalienė.

Senus automobilių akumuliatorius priima ne tik tokias atliekas tvarkantys atliekų tvarkytojai, bet ir savivaldybių stambių atliekų surinkimo aikštelės. Perkant naują akumuliatorių, senąjį galima palikti pardavėjui.

Padangos

Senas automobilių padangas nevalia mesti bet kur. Į aplinką patekusios padangų atliekos suyra tik per 120-140 metų, o padangas perdirbus arba panaudojus energijai gauti taupomi gamtos ir gamybos ištekliai.

„Atliekų tvarkytojai už seno akumuliatoriaus ir filtrų atidavimą jo turėtojui atlygina, tačiau už alyvos ir padangų atliekų pridavimą gali tekti sumokėti. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės nemokamai iš gyventojų priima tik tam tikrą alyvos ir padangų atliekų kiekį“, – priminė bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Gamintojų ir importuotojų asociacija kasmet vykdo aplinkosauginius projektus „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“ ir „Mes rūšiuojam autoservise“. Projektų metu jo dalyviai informuojami apie tinkamą alyvų, filtrų, automobilių amortizatorių atliekų sutvarkymą bei sudaromos palankios šių atliekų pridavimo sąlygos. Taip pat daug dėmesio skiriama eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardytojų švietimui, kad susidarančios atliekos būtų tvarkomos pagal visus reikalavimus ir būtų išvengta neigiamo poveikio aplinkai bei žmonių sveikatai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.7500

Garsus šalies lenktynininkas: ir kelių ereliams atsiveria akys

Gatvėse pavojingai manevruojantiems mėgėjams, lenktyniaujantiems nuo vieno šviesoforo iki kito ir...

Kaune užspausta svarbi transporto arterija – uždarytas Vytauto Didžiojo tiltas (52)

Antradienio rytą ne vienam iš Kauno centro į Aleksotą ir atvirkščiai norėjusiam patekti...

Daugelis nežino, bet tai – mirtina klaida: sėdintys gale turėtų prisiminti esminį dalyką (48)

Dažnas automobilio keleivis, sėdintis ant galinės sėdynės, paragintas užsisegti saugos diržą,...

Nurodė: žalias rodykles į dešinę reikia naikinti, nes vairuotojai pamiršo taisykles (375)

Saugaus eismo ekspertai sako, kad dažnai tais pačiais maršrutais važinėjantys vairuotojai ne tik...

Kreipėsi į vairuotojus: kaip galite suvaldyti mašiną, kai važiuodami greitai nesuvokiate, kas vyksta (84)

Lietuviai šalies keliuose vis dar nevengia stipriau paspausti akceleratoriaus bei važiuoti...

Top naujienos

Po skaudžios traumos darbe moteris pajautė vadovų pagiežą: su manimi susidorojo, nes buvau per lėta (72)

Feisbuke plačiai išplito įrašas, kuriame dukra atvirai papasakojo skaudžią mamos istoriją. Po...

Vytautas Landsbergis apie Dagio atvejį: tai yra vieno žmogaus psichologinė problema (423)

Kalbėdamas apie Rimanto Jono Dagio išsakomą nepasitenkinimą, Tėvynės sąjungos-Lietuvos...

Po alinančio periodo – gaivios žinios, tačiau tik trumpam (21)

Ketvirtadienis išauš gaivesnis. Po nakties liūčių , dieną palis dar daugelyje rajonų, tačiau...

Beata Nicholson: apie neblėstantį populiarumą, motinystę ir tai, kas padeda išsaugoti ilgametę santuoką (67)

Beatos Nicholson veiklas sunku ir suskaičiuoti - moteris veda kulinarinę laidą, rašo...

Iš Kurtinaičio lūpų – negirdėti faktai: nuo „Timberwolves“ dėmesio iki lemtingo pokalbio su Algirdu Brazausku (47)

VTB Vieningosios lygos interneto svetainės parengtas interviu su Maskvos srities „Chimki“...

Konservatoriai priėmė galutinį sprendimą: Dagys su jais kituose Seimo rinkimuose dalyvauti negalės papildyta 20:34 val. (184)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų prezidiumas pritarė partijos Priežiūros...

Vilniuje po smūgio į stulpą atvira liepsna užsidegė „CityBee“ automobilis: vairavo paauglys (162)

Trečiadienio vakarą Vilniuje po smūgio į stulpą ėmė degti „CityBee“ automobilis. Tokį...

Užkalnis. Lietuviška vasara, arba seniai karo nebuvo (122)

Ne, čia nebus nieko apie politiką, rinkimus ir balsavimus. Jei norite skaityti apie tuos dalykus,...

Medikai šokiruoti: vyras po meškos puolimo sulaužytu stuburu mėnesį laiko išgyveno žvėries guolyje (74)

„Į mumiją panašus“ vyras buvo išgelbėtas iš meškos urvo. Žvėris jam sulaužė stuburą...

Vartininko ir gynėjo košmaras: „Panevėžys“ beveik nuo vidurio aikštės įsimušė sau įvartį pratęsime – net penki įvarčiai (22)

Trečiadienį vakare LFF taurės aštuntfinalyje „Panevėžys“ išvykoje siekė bilieto į...