aA
Kasmet Lietuvoje generuojama tūkstančiai tonų atliekų, tarp kurių yra ir automobilių remonto atliekos. Kai kurios automobilių atliekos yra degios ir toksiškos, jų negalima tiesiog išpilti į žemę ar kanalizaciją arba po naudojimo išmesti į šiukšlių dėžę. Netinkamas automobilių remonto atliekų atsikratymas yra žalingas ne tik aplinkai, bet ir žmonių sveikatai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Filtrų atliekos
Filtrų atliekos
© Gamintojo archyvas

Kiekvienas transporto priemonės savininkas yra atsakingas už tinkamą automobilio atliekų tvarkymą ir turi žinoti, kad kai kurios atliekos gali būti pakartotinai naudojamos ar perdirbamos. Atėjus laikui išvalyti garažą, nereikėtų palikti jame nereikalingų automobilio dalių. Ką daryti su dažniausiai susidarančiomis automobilių atliekomis – alyva, filtrais, padangomis ir akumuliatoriais?

Variklio alyva

Automobiliams būtina reguliariai keisti alyvą. Neteisingai pašalinta naudota variklio alyva yra viena iš pavojingiausių taršos šaltinių. Vienas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens. Senos alyvos išpylimas kieme sukeltų didelį pavojų aplinkai dėl panaudotoje alyvoje esančių teršalų kaip švino, kadmio ir arseno. Tačiau ji gali būti perdirbama ir vėl panaudojama kaip tepalinė ar hidraulinė automobilių alyva.

„Dažniausiai vairuotojai automobilio alyvą keičia autoservisuose, kurie ir turi pasirūpinti šios atliekos sutvarkymu. Tais atvejais, kai alyvą keičiame namuose, jos utilizavimu pasirūpinti reikia patiems. Vienas iš būdų – alyvos atliekas pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles arba perduoti pavojingų atliekų tvarkytojams. Šių tvarkytojų ir didelių gabaritų aikštelių sąrašą bei alyvos atliekų priėmimo sąlygas galima rasti internetiniame tinklapyje www.atliekos.lt“, – sakė Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.

Filtrai

Panaudotus automobilių alyvos, degalų ir oro filtrus taip pat būtina perdirbti. Filtrų atliekose yra metalo, alyvos, plastmasės ir filtruojančios medžiagos. Metalą galima daug kartų perdirbti ir tokiu būdu taupyti gamtos išteklius ir energiją.

Gyventojai senus automobilių filtrus gali palikti autoservisuose, jei naudojamasi jų paslaugomis tvarkant transporto priemonę, arba nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų aikšteles. Filtrus, kaip ir kitas automobilių atliekas, taip pat galima perduoti atliekų tvarkytojui.

Automobilio akumuliatoriai

Akumuliatorius yra toksiškas dėl korozinių medžiagų ir jų sudėtyje esančių sunkiųjų metalų, kuriems patekus į aplinką gali būti užterštas dirvožemis ir vanduo. Tačiau dauguma akumuliatorių dalių yra perdirbami, pavyzdžiui, švino plokštės gali būti pakartotinai naudojamos jas minimaliai apdorojus.

„Svarbu, kad naudotas akumuliatorius būtų laikomas sandarioje talpykloje ir taip būtų užkirstas kelias teršalams patekti į aplinką ir ją užteršti. Jokiu būdu negalima deginti senos automobilio baterijos, nes išmetami dūmai yra pavojingi ir gali sprogti. Seni automobilių akumuliatoriai irgi turi patekti pas atliekų tvarkytojus“, – teigė V. Masalienė.

Senus automobilių akumuliatorius priima ne tik tokias atliekas tvarkantys atliekų tvarkytojai, bet ir savivaldybių stambių atliekų surinkimo aikštelės. Perkant naują akumuliatorių, senąjį galima palikti pardavėjui.

Padangos

Senas automobilių padangas nevalia mesti bet kur. Į aplinką patekusios padangų atliekos suyra tik per 120-140 metų, o padangas perdirbus arba panaudojus energijai gauti taupomi gamtos ir gamybos ištekliai.

„Atliekų tvarkytojai už seno akumuliatoriaus ir filtrų atidavimą jo turėtojui atlygina, tačiau už alyvos ir padangų atliekų pridavimą gali tekti sumokėti. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės nemokamai iš gyventojų priima tik tam tikrą alyvos ir padangų atliekų kiekį“, – priminė bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Gamintojų ir importuotojų asociacija kasmet vykdo aplinkosauginius projektus „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“ ir „Mes rūšiuojam autoservise“. Projektų metu jo dalyviai informuojami apie tinkamą alyvų, filtrų, automobilių amortizatorių atliekų sutvarkymą bei sudaromos palankios šių atliekų pridavimo sąlygos. Taip pat daug dėmesio skiriama eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardytojų švietimui, kad susidarančios atliekos būtų tvarkomos pagal visus reikalavimus ir būtų išvengta neigiamo poveikio aplinkai bei žmonių sveikatai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.7500

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (40)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (87)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (387)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Top naujienos

Belgijos pareigūnų akiratyje dar viena lietuvių įmonė: sulaikyti vilkikai (6)

Belgijoje, Flandrijos regione, sulaikyta 18 transporto priemonių, priklausančių lietuvių įmonei....

Skandalas dėl permirkusių vaikų Valstybės dienos minėjime: šitą lietų visi gerai įsimins (395)

Prie sostinės Karaliaus Mindaugo tilto tautiečiai vakar buvę susirinkę į tradiciniu tapusį...

Žydų bendruomenės atstovai prieštarauja dar vieno partizanų vado pagerbimui: tai dar nebaigtas klausimas, karas tęsiasi (50)

Liepos 1 dieną Geros valios fondo pirmininkai Faina Kukliansky ir rabinas Andrew Baker atviru...

Lietuva įsigis vaisto koronavirusui gydyti (27)

Lietuva planuoja įsigyti antivirusinio vaisto remdesiviro , skirto koronaviruso infekcijai...

Dėl savaitgalį Palangoje vykusio ir daugybę garsenybių sukvietusio festivalio „Pudra1444“ pradėtas ikiteisminis tyrimas (117)

Palangos miesto policijos komisariatas per pirmąjį liepos savaitgalį gavo apie 10 dėl triukšmo...

Paulius Jurkevičius, Simonas Jurkevičius

Kaip du lietuviai ėjo pokalbiui į superkompozitoriaus Ennio Morricone namus visų laikų jo kūrybos TOP5

Ši istorija – apie pasaulinio garso kompozitorių Ennio Morricone ? Taip, tekstas – reveransas...

Gražina Arlickaitė. Ar tikrai buvo Kanai?

Kanų pabaigoje visada pakirsdavo nuovargis. Net ir susidarius tiksliausią planą, kažkas...

Žiniasklaida: į COVID-19 panašus virusas 2013-aisiais buvo nusiųstas į Uhaną (59)

Prieš septynerius metus į Uhano virusologijos institutą nusiųsti viruso mėginiai yra labai...

Sužadėtinis paprašė pasidaryti abortą – jo veiksmai buvo blogesni nei žodžiai (9)

Atrodo gyvenimas tobulas, vestuvių data nuspręsta, pilvelis auga, o ateitis suplanuota...

|Maža didelių žinių kaina