aA
Lietuvos vairuotojai iki balandžio 10 d. turėtų žiemines automobilio padangas pakeisti vasarinėmis. Specialistai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad šiltajam periodui skirtos padangos turėtų būti ne tik tinkamo protektoriaus gylio, bet ir tinkamo „galiojimo“ amžiaus.
© Gamintojo nuotr.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET), nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. mūsų šalyje draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Vasaros metu vairuotojai gali eksploatuoti automobilius su vasarinėmis arba universaliomis padangomis.

Anot draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktoriaus Modesto Žilionio, keičiant automobilio padangas būtina įvertinti protektoriaus gylį – vasarinėms padangoms jis tur būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Nudilusios padangos ypač pavojingas šlapiame kelyje. Tačiau saugiai kelionei ne mažiau svarbus faktorius yra padangos amžius – senesnių padangų guma sukietėja ir tinkamai nebesukimba su kelio danga.

„Padangų susidėvėjimas matuojamas ne tik protektoriaus gylio sumažėjimu, t.y. važinėti pavojinga ne tik „plikomis“ padangomis. Ne ką mažiau pavojaus kelia kad ir tinkamo protektoriaus gylio, tačiau netinkamo amžiaus padangos. 4-5 metų senumo padangos, nors ir mažai naudotos, neberekomenduojamos eksploatuoti, nes medžiaga, iš kurios jos pagamintos, praranda elastingumą, sukietėja, taigi ir tinkamai nebesukimba su kelio danga. Su tokiomis „galiojimo laiką“ išeikvojusiomis padangomis vairuotojas kelyje jaučiasi panašiai kaip su nudilusiomis. Tai kelia didžiausią pavojų – smarkiai pailgėja stabdymo kelias ir automobilis tampa nevaldomas“, - teigė M. Žilionis.

Jis pabrėžė, kad būta atvejų, kuomet draudikai eismo įvykius pripažino nedraudžiamaisiais, nes vairuotojai vairavo automobilius su netinkamomis padangomis, kurios ir buvo avarijos priežastis.

Specialistai teigia, kad vidutiniškai padangos yra eksploatuojamos tris sezonus. Padangų saugojimas, jų nenaudojant kelerius metus nėra parankus pačiam padangų savininkui, nes jis mano turįs naujas padangas, tačiau jos „sensta“ ir nevažiuodamos. Dėl šios priežasties patariama pasidomėti padangų amžiumi, perkant jas iš asmenų, o ne parduotuvėse.

Goodyear Dunlop“ atliktas Europos vairuotojų tyrimas parodė, kad ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje vairuotojai gana mažai žino apie padangas ir jų tinkamumą naudoti. Atlikus apklausą Europos šalyse, net 34 proc. apklaustųjų pasisakė išvis nesantys įsitikinę, ar jų padangos tinkamos vasaros ar žiemos sezonui.

Padangų nusidėvėjimą tikrina pusė apklaustų Europos vairuotojų (51 proc. vyrų ir 52 proc. moterų). Beje, vyrai dažniau nei moterys stengiasi pratęsti dėvėtų padangų sezoną dar vienus metus – 32 proc. vyrų ir 25 proc. moterų linkę rizikuoti tokiu būdu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (38)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (74)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (253)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai (1)

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (51)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Top naujienos

Turistus viliojantis miestas pasitinka griežtomis taisyklėmis ir „sausuoju“ įstatymu (20)

Prakalbus apie Jungtinius Arabų Emyratus dažniausiai iš karto pagalvojama apie Dubajų. Tačiau...

Psichozė, neįgalumas ar net mirtis: populiarėjančių naujų narkotikų poveikis gąsdina patyrusius Lietuvos medikus (55)

Kai kalbame apie naująsias psichoaktyviasias medžiagas, galime pasakyti, kad tai yra terra...

Trumpas užsimojo prieš dar vieną sutartį: šį kartą gali nukentėti ir Lietuva (215)

Į lėktuvą sulipa kelių šalių ginkluotės inspektoriai, orlaivis pakyla ir skrenda virš šalies...

Julijai anytos išmokytas užsiėmimas virto sėkmingu verslu: klientai nepagaili atvažiuoti ir keliasdešimt kilometrų (33)

Prieš keletą metų per motinystės atostogas iš savo anytos išmokusi gaminti sūrius, Julija...

Arūnas Valinskas turi genialų klausimą tėčiams, kurie mano, kad vaikų auginimo atsakomybė skirta tik moterims (12)

Seime dirbantis Arūnas Valinskas jaunesnysis ir jo mylimoji, burnos higienistė Viktorija...

Smurtą arenoje pasmerkęs Adomaitis: tai blogiausios sezono rungtynės (91)

LKL lyderių akistatoje intriga laikėsi tik pirmą ketvirtį: Vilniaus „Rytas“ (5/1) namuose...

Deimantė Kazėnaitė: savo neturėjimas yra blogiausia, kas gali nutikti žmogui (23)

Žinoma vizažistė ir populiari nuomonės formuotoja Deimantė Kazėnaitė nuolat žavi tobulais...

Panevėžys prieš 400 metų: legendos apie vilku paverstą seniūno sūnų ir krikščionybei besipriešinantys vietiniai (18)

Tarpukaryje rytų Lietuvos sostine tituluoto miesto gyvenimas tekėjo vėžio žingsniu. Manoma, kad...

Okinavos ilgaamžių paslaptis – kitokia mityba (6)

Įvairių šalių gyventojai nuo seno ieško jaunystės eliksyro, o neseniai buvo susidomėta...