aA
Lietuvos vairuotojai iki balandžio 10 d. turėtų žiemines automobilio padangas pakeisti vasarinėmis. Specialistai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad šiltajam periodui skirtos padangos turėtų būti ne tik tinkamo protektoriaus gylio, bet ir tinkamo „galiojimo“ amžiaus.
© Gamintojo nuotr.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET), nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. mūsų šalyje draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Vasaros metu vairuotojai gali eksploatuoti automobilius su vasarinėmis arba universaliomis padangomis.

Anot draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktoriaus Modesto Žilionio, keičiant automobilio padangas būtina įvertinti protektoriaus gylį – vasarinėms padangoms jis tur būti ne mažesnis nei 1,6 mm. Nudilusios padangos ypač pavojingas šlapiame kelyje. Tačiau saugiai kelionei ne mažiau svarbus faktorius yra padangos amžius – senesnių padangų guma sukietėja ir tinkamai nebesukimba su kelio danga.

„Padangų susidėvėjimas matuojamas ne tik protektoriaus gylio sumažėjimu, t.y. važinėti pavojinga ne tik „plikomis“ padangomis. Ne ką mažiau pavojaus kelia kad ir tinkamo protektoriaus gylio, tačiau netinkamo amžiaus padangos. 4-5 metų senumo padangos, nors ir mažai naudotos, neberekomenduojamos eksploatuoti, nes medžiaga, iš kurios jos pagamintos, praranda elastingumą, sukietėja, taigi ir tinkamai nebesukimba su kelio danga. Su tokiomis „galiojimo laiką“ išeikvojusiomis padangomis vairuotojas kelyje jaučiasi panašiai kaip su nudilusiomis. Tai kelia didžiausią pavojų – smarkiai pailgėja stabdymo kelias ir automobilis tampa nevaldomas“, - teigė M. Žilionis.

Jis pabrėžė, kad būta atvejų, kuomet draudikai eismo įvykius pripažino nedraudžiamaisiais, nes vairuotojai vairavo automobilius su netinkamomis padangomis, kurios ir buvo avarijos priežastis.

Specialistai teigia, kad vidutiniškai padangos yra eksploatuojamos tris sezonus. Padangų saugojimas, jų nenaudojant kelerius metus nėra parankus pačiam padangų savininkui, nes jis mano turįs naujas padangas, tačiau jos „sensta“ ir nevažiuodamos. Dėl šios priežasties patariama pasidomėti padangų amžiumi, perkant jas iš asmenų, o ne parduotuvėse.

Goodyear Dunlop“ atliktas Europos vairuotojų tyrimas parodė, kad ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje vairuotojai gana mažai žino apie padangas ir jų tinkamumą naudoti. Atlikus apklausą Europos šalyse, net 34 proc. apklaustųjų pasisakė išvis nesantys įsitikinę, ar jų padangos tinkamos vasaros ar žiemos sezonui.

Padangų nusidėvėjimą tikrina pusė apklaustų Europos vairuotojų (51 proc. vyrų ir 52 proc. moterų). Beje, vyrai dažniau nei moterys stengiasi pratęsti dėvėtų padangų sezoną dar vienus metus – 32 proc. vyrų ir 25 proc. moterų linkę rizikuoti tokiu būdu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (6)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Top naujienos

Į Rytų Ukrainą plūdo išskirtinė Rusijos technika: po mokymų rusų kariams nustatė vienodą diagnozę (104)

Prieš penkerius metus, antrojoje 2014 m. rugpjūčio mėnesio pusėje, vadinamasis „Ilovaisko...

Lietuvis daro tai, apie ką daugelis svajoja, bet nedrįsta: mano tikslas – pasiekti visišką dugną (20)

Prieš trejus metus prisidengęs Modus Vivendi slapyvardžiu 24-erių Edgaras Bajerčius sėdęs ant...

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (83)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (190)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme (7)

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (17)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (96)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (10)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (75)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (88)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...