aA
Du nauji šviesoforai Kaune, E. Ožeškienės gatvėje, daugeliui vairuotojų kelia sumaištį. Anot kauniečių, žmonėms keblu, nes nepakankamai aišku, kuria kryptimi judėti. Todėl esą dažnai šie netgi važiuoja prieš eismą arba sustoja prie šviesoforo, kuris skirtas kitų eismo juostų dalyviams kelyje.
Nauji šviesoforai suglumino kauniečius
© Kas vyksta Kaune

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Pastebima, jog dėl minėtų šviesoforų, pastatytų sankryžoje su K. Donelaičio gatve, ties Kauno valstybine filharmonija, kur vienas iš jų skirtas pėstiesiems, jaučiamas sumažėjęs eismo pralaidumas judantiems kryptimi nuo V. Putvinskio gatvės.

Be to, vairuotojams galimai nėra pakankamai aišku, ar atvažiuojant šalutiniu keliu nuo „Darbo biržos“ ir judant link Kauno pilies, jie turi sustoti prie šviesoforo, ar jis reguliuoja tik važiuojančių į L. Sapiegos gatvę bei sukančių kairėn į K. Donelaičio gatvę, eismą.

Kaip turi vykti eismas?

Kaip turėtų elgtis nuo „Darbo biržos“ toliau E. Ožeškienės gatve važiuojantys vairuotojai bei ar nėra planų keisti kelio ženklinimo ir šviesoforų išdėstymo, kad šie mažiau klaidintų, portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistai teiravosi Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero.

„E. Ožeškienės gatve atvažiuojant nuo V. Putvinskio g. prieš sankryžą eismas išsiskiria į tris eismo juostas. Dvi iš jų, kuriomis eismas vyksta L. Sapiegos bei K. Donelaičio g. kryptimis yra reguliuojamos šviesoforu. Viena eismo juosta, atskirta salele, nėra reguliuojama šviesoforais“, – sakė jis.

P. Kero teigimu, šia eismo juosta judantys tiesiai E. Ožeškienės gatve vairuotojai turi vadovautis kelių eismo ženklu Nr. 203 „Duoti kelia“, t.y. vairuotojai turi praleisti visomis kryptimis per sankryžą judančius automobilius, tačiau laukti žalio signalo greta esančiame šviesofore – neprivalo.

Analogiškai eismas vyksta daugelyje kitų miesto sankryžų, kaip pavyzdžiui, Maironio ir Karaliaus Mindaugo gatvių sankryžoje, pridūrė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

„Pastebėjome, kad vairuotojams mažiau klausimų kyla, kai eismo juosta, kurioje eismas reguliuojamas kitaip nei greta esančiais šviesoforais, atskirta ne horizontaliuoju ženklinimu, bet iškiliąja salele, tačiau šiame projekte, atsižvelgiant į Kultūros ir paveldo departamento reikalavimus, tokios salelės projektuotojams teko atsisakyti. Dėl šios priežasties ateityje ketiname pažymėti salelę šviesą atspindinčiais stulpeliais“, – prasitarė Kauno miesto savivaldybės atstovas.

Teko rinktis: perėjos ar šviesoforai

Kuo remiantis sumontuotas šis ir tolėliau pėstiesiems E. Ožeškienės gatvėje skirtas šviesoforas? Ar ši sankryža ir maždaug ties „Kiemo galerija“ anksčiau buvusi nereguliuojama perėja, savivaldybės žiniomis, yra avaringos?, – pasiteiravome.

Anot P. Kero, pagal naująsias pėsčiųjų perėjų įrengimo taisykles, nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos negali būti įrengiamos per daugiau nei 2 eismo juostas. Atsižvelgiant į tai, kad K. Donelaičio gatvėje nėra galimybės įrengti pėsčiųjų salelių, šioje gatvėje nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos turi būti naikinamos arba paverčiamos reguliuojamomis perėjomis, arba eismo juostų skaičius gatvėje mažinamas iki dviejų, įrengiant pėsčiųjų saleles.

„Vertinant pėsčiųjų srautus K. Donelaičio ir E. Ožeškienės gatvių sankryžoje, atsisakyti pėsčiųjų perėjų būtų neįmanoma, todėl priimtas sprendimas įrengti reguliuojamą sankryža. Pėsčiųjų perėja per E. Ožeškienės g. prie pat sankryžos su K. Donelaičio g. perkelta toliau nuo sankryžos, todėl kad likus perėjai senojoje vietoje vienos šviesoforo fazės metu negalėtų vykti ir pėsčiųjų eismas ir automobilių eismas kairiuoju posūkiu iš K. Sapiegos g. Sankryžos cikle prireiktų dar vienos fazės, o tai dar labiau stabdytų eismą K. Donelaičio gatve“, – paaiškino pašnekovas.

Atsirasi ir ribojimų

Paklaustas apie tai, ar pastaruoju metu įjungus šviesoforus pastebimos smarkiai padidėjusios spūstys E. Ožeškienės, V. Putvinskio ir gretimose gatvėse, P. Keras užsiminė, jog eismo srautą šiek tiek stabdo vairuotojai, sustojantys eismo juostoje, salele atskirtoje nuo šviesoforais reguliuojamos sankryžos dalies.

„Tačiau, manau, kad vairuotojai ilgai netruks perprasti šią sankryžą“, – tikisi Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Pasak Kauno miesto savivaldybės atstovo, tiek prieš sankryžos įrengimą, tiek ir po jo, vakarinio piko metu susidaro eismo spūstis judant iš K. Donelaičio g. link senamiesčio. Tačiau ši spūstis esą susidaro dėl riboto Šv. Gertrūdos bei Gimnazijos sankryžos laidumo bei itin didžiulio eismo srauto šioje sankryžoje.

„Iš L. Sapiegos g. judėti dviem eismo juostomis šiuo metu trukdo prieš sankryžą stovintys automobiliai. Artimiausiu metu šioje vietoje automobilių statymas bus apribotas kelių eismo ženklų bei stulpelių pagalba“, – pridūrė jis.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Važiuojate į pajūrį – nusiteikite, kad kelionė bus 1,5 valandos ilgesnė (95)

Ties Kaunu vykstanti magistralės A1 rekonstrukcija užsitęs iki vasaros pabaigos ir, panašu, taps...

Karščiai avarijų skaičių išaugino dukart: neturintiems kondicionieriaus pataria dieną nevairuoti (11)

Lietuvą užklupę tropiniai karščiai ir 30 laipsnių dienomis viršijanti oro temperatūra...

Iki 38 laipsnių įkaistančio mokyklinio autobuso vairuotojas: vairuoju kaip zombis ką daryti, jei pasijutote blogai (30)

Daugiau nei 30 laipsnių karštis lauke, automobilio viduje išauga dar bent 10 laipsnių....

Vairuotojus įspėjo atidžiai važiuoti „žieduose“ – daugėja tyčia sukeltų avarijų (78)

Draudikai pastebi, kad inscenizuotų eismo įvykių problema Lietuvoje – vis dar aktuali. Kasmet...

„Regitra“ papasakojo, kaip išvengti eilių: galimybe jau pasinaudojo 17 tūkst. vairuotojų (1)

Jau praėjo metai, kai vairuotojo pažymėjimą internetu gali užsisakyti ne tik pradedantieji, bet...

Top naujienos

Gydytojų gudrybė naciams įvarė panišką baimę: mirtinos ligos „protrūkis“ išgelbėjo tūkstančius (13)

Antrojo pasaulinio karo metais vienas žmogus kreipėsi į gydytoją Lenkijos Rozvadovo mieste dėl...

Šaulių sąjungos vadas: Rusijos agresija buvo žadintuvas mūsų visuomenei (247)

„Tai buvo lūžis mano gyvenime“, – šypsosi Lietuvos šaulių sąjungos ( LŠS ) vadas...

Kada santykiuose pereiti prie sekso ir kuri lytis turi dažniau jį inicijuoti? (118)

Kada santykiuose pereiti prie sekso ir kuri lytis turi dažniau jį inicijuoti? Į šį klausimą...

Netoli Gariūnų užsiliepsnojo atliekų rūšiavimo aikštelė ir miškas (23)

Šeštadienio vakarą Vilniaus pakraštyje, Kirtimų g., netoli Gariūnų, kilo gaisras. Ugniagesiams...

Trumpus lietus pakeis nauja šilumos banga (5)

Sekmadienio naktį Lietuvoje savo pozicijų dar stengsis neprarasti anticiklonas. Todėl didesnę...

Jėgų pusiausvyrą keičiantys NBA mainai: Davisas keliauja į „Lakers“ ir jungiasi prie LeBrono (3)

Šeštadienį vakare NBA rinką sudrebino Naujojo Orleano „Pelicans“ ir Los Andželo „Lakers“...

Mokslininkas Davidas Sweanoras: daugelis žmogaus gyvenimą prailginusių faktorių – labai paprasti ir nebrangūs (63)

Kanadietis David Sweanor tabako ir sveikatos politikos sferoje dirba nuo 1980–ųjų pradžios, o...

Kapinių sargo name užaugusio vyro prisiminimuose – mirusiųjų perlaidojimai: vaizdą atidarius karstą pamiršti nelengva (29)

Priešais Šideikių namo (dabar Tautinių kultūrų centras) langus buvo žvyruotas kelias (dabar...

Legendos akivaizdoje – Kalniečio ir ASVEL žingsnis Prancūzijos čempionų titulo link (1)

Pergalingai Prancūzijos čempionato finale startavo Liono- Vilerbano ASVEL komanda su Mantu...

Ieškomiausių nusikaltėlių sąraše – buvusį mylimąjį iš pavydo benzinu apipylusi ir padegusi palangiškė (110)

Europos ieškomiausių nusikaltėlių sąraše yra ir viena lietuvė moteris – Neringa...