aA
Pasimetę vairuotojai gatvėse kelia sąmyšį. Visose sankryžose nebeliko metalinių lentelių su rodyklėmis į dešinę, nuo lapkričio 1-osios atsirado ir naujo tipo sankryžų. Eismo dalyviai piktinasi, kad pakeitimai sukėlė ne tik nemažai nesusipratimų tarp vairuotojų, bet ir išaugino spūstis.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovič laidoje „DELFI Garažas“ teigė, jog vien per gruodžio mėnesį eismo tvarka buvo pakeista 75-ose sostinės sankryžose, o paskutinę 2019-ųjų dieną metalinių lentelių prie šviesoforų Vilniuje visiškai nebeliko.

Specialistas pripažino, kad naudodamiesi žalios rodyklės suteikta teise pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, vairuotojai mieste galėjo judėti šiek tiek greičiau, tačiau dėmesys saugumui buvo menkas.

Aleksej Apanovič
Aleksej Apanovič
© DELFI / Josvydas Elinskas

Nemažai vairuotojų naudodamiesi papildomos lentelės su žalia rodykle „privilegija“ nesustodavo prie STOP linijos, nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų bei taip sukeldavo grėsmę žmonių gerovei ir gyvybei.

A. Apanovič sakė, jog vienareikšmiškai teigti, kad eismo pralaidumas sankryžose nepasikeis ar bus panašus į esamą situaciją, negalima, tačiau patikino, kad papildomų lentelių nuėmimas nėra vieninteliai pakeitimai.

„Stebėsime, kokią įtaką turi lentelių nuėmimas, įvertinsime, ar reikėtų pertvarkyti sankryžų ciklus ir jų trukmę. Sieksime, kad vairuotojai kuo mažiau laiko praleistų spūstyse. Be abejo, vairuotojai taip pat turi būti atidesni, atkreipti dėmesį į šviesoforo signalus ir įsigaliojusius pokyčius“, – sakė. A. Apanovič.

Šviesoforas
Šviesoforas
© Vilniaus miesto savivaldybė

Dirbo penkerius metus

Nors dar 2014-aisiais buvo paskelbta, kad iki 2020-ųjų papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis turi nebelikti, didžiausi darbai prasidėjo tik 2019-ųjų pabaigoje. A. Apanovič teigė, jog per penkerius metus pakeitimų buvo – atlikti 45 pakeitimai šviesoforinėse sankryžose, kurios buvo pertvarkytos ne tik keičiant infrastruktūrą, tačiau ir eismo reguliavimo programas.

A. Apanovič aiškino, kad tam tikri infrastruktūros pakeitimai buvo atliekami ir dabar, o stebint, kaip eismo judėjimas ir srautai keisis po Naujųjų, jų neišvengiamai bus ir ateityje. Anot jo, bus siekiama, kad posūkiai į dešinę netaptų didžiausiu vairuotojų galvos skausmu, o tam gali būti įrengtos ir papildomos eismo juostos.

Visgi įgyvendinti tokius sprendimus bus įmanoma ne visur. Savivaldybės įmonės atstovas pripažino, kad probleminių vietų yra, todėl vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, kad pasikeitus eismo organizavimui nepadarytų klaidų, lemsiančių eismo įvykius. Specialistas patarė, kad kiekvienas vairuotojas, įsigaliojus naujai tvarkai, turėtų įvertinti, koks maršrutas jam bus patogiausias ir greičiausias.

Olga Židovlenkova
Olga Židovlenkova
© DELFI / Josvydas Elinskas

Reikėtų pasikartoti KET

Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė, neslėpė, kad važinėdama gatvėse mato nemažai sumaišties, kadangi pokyčiai sankryžose buvo ganėtinai staigūs: ne vienas dar vakare važiavęs ten, kur kabo lentelė, jos ryte jau neberasdavo.

„Žinoma, mes nepriversime kiekvieno atsiversti Kelių eismo taisyklių ir jas pasikartoti, žmonės važiuoja taip, kaip įpratę, inertiškai. Todėl galėčiau patarti tik nepamiršti pasižiūrėti, kaip atrodo sankryža, ar tikrai joje nėra pokyčių. Ir ne vien tik dėl to, kad dabar turime naujovių – eismo tvarka keičiasi ir dėl to, kad kažkur atsidarė naujas prekybos centras, įsikūrė biuras ar mokykla“ – kalbėjo žinovė.

Visgi, pasak jos, universalaus patarimo, kaip lengviau susitaikyti su pokyčiais, išvengti konfliktinių situacijų, nėra. Vienintelis jos patarimas – pasisemti kantrybės ir susitaikyti su tuo, kad kai kuriose vietose, kurias anksčiau pavykdavo įveikti greitai, dabar teks stoviniuoti ilgiau. Drauge tai proga, anot jos, pasitikrinti, ar senieji maršrutai įprastoms kelionėms patogiausi ir greičiausi, bei proga paieškoti naujų kelių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(36 žmonės įvertino)
1.2222

Naujos taisyklės prie šviesoforų galioja jau seniai, bet važiuoti vairuotojai vis tiek nemoka (152)

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau...

Vairuotojai praranda budrumą: sausame kelyje pamiršta apie tykančius pavojus (4)

Nors jau galima džiaugtis, jog dienos ėmė ilgėti, negalima pamiršti tamsoje tykančių pavojų....

Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (143)

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių ( KET )...

Kodėl kai kurie vairuotojai staigiai stabdo ar išneria kitiems tiesiai prieš nosį (57)

Atvėsus orams vairuotojai turėtų susiplanuoti keliones ir iš namų išvažiuoti anksčiau....

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (93)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Top naujienos

Vyresni kolegos įvertino Gabrieliaus Landsbergio laišką bendražygiams

Po to, kai trečiadienį Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininkas...

Arūnas Milašius. Verslo katastrofa – kaip partizanas į kiemą įslinko europietiškas darbuotojų mentalitetas (12)

Dar prieš penkerius metus mažai kas tikėjo, kad į Lietuvą tyliai, tarsi partizanas prašliaužęs...

Narkevičius prabilo apie pokalbį su Nausėda: jau tada ekscelencija turėjo keistos informacijos (137)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius laidoje „ DELFI diena “ įvertino dabartinius...

Šanchajuje gyvenantis lietuvis – apie situaciją Kinijoje: bijo, kad po poros dienų bus daug blogiau (121)

Visas pasaulis vis labiau įsitempęs stebi, kas vyksta Kinijoje dėl naujojo koronaviruso . Nors...

Per svarbūs atsistatydinti? Jaunoji karta priversta laukti

Jamie‘o Dimono vadovaujamas „ JPMorgan Chase &Co.“ ką tik užbaigė geriausius metus per...

Absurdas: „CityBee“ kliento reikalavo palikti miegančius vaikus, o nepaklusus išrašė sąskaitą (71)

Po itin nemalonios patirties bendraujant su „ CityBee “ darbuotoja, vilnietis buvo priverstas...

Izraelyje – Putino kalbos apie žuvusį brolį ir sunaikintus Lietuvos žydus (378)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas , dalyvaujantis Izraelyje vykstančiuose Aušvico mirties...

Po „Grigeo“ skandalo skelbiami Kuršių marių tyrimo rezultatai tai – ne teršėjų nuopelnas (222)

Ketvirtadienį paaiškėjo Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) atlikto Kuršių marių...

Ryžosi keisti sustabarėjusias tiesas apie motinystę: nei vieno savo vaiko nepagimdžiau pati, bet ar tai sumažina mano meilę jiems? (36)

Mamos be tabu – taip save pristato naujam projektui susijungusios trijų vaikų mamos Simona Lipnė...

Gyvai / Šiauliai: ką verslui duoda miestas, o verslas – miestui?

„ Atsakingas požiūris “ toliau kviečia visuomenę diskutuoti apie tai, kiek verslūs yra...