aA
Pasimetę vairuotojai gatvėse kelia sąmyšį. Visose sankryžose nebeliko metalinių lentelių su rodyklėmis į dešinę, nuo lapkričio 1-osios atsirado ir naujo tipo sankryžų. Eismo dalyviai piktinasi, kad pakeitimai sukėlė ne tik nemažai nesusipratimų tarp vairuotojų, bet ir išaugino spūstis.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovič laidoje „DELFI Garažas“ teigė, jog vien per gruodžio mėnesį eismo tvarka buvo pakeista 75-ose sostinės sankryžose, o paskutinę 2019-ųjų dieną metalinių lentelių prie šviesoforų Vilniuje visiškai nebeliko.

Specialistas pripažino, kad naudodamiesi žalios rodyklės suteikta teise pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, vairuotojai mieste galėjo judėti šiek tiek greičiau, tačiau dėmesys saugumui buvo menkas.

Aleksej Apanovič
Aleksej Apanovič
© DELFI / Josvydas Elinskas

Nemažai vairuotojų naudodamiesi papildomos lentelės su žalia rodykle „privilegija“ nesustodavo prie STOP linijos, nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų bei taip sukeldavo grėsmę žmonių gerovei ir gyvybei.

A. Apanovič sakė, jog vienareikšmiškai teigti, kad eismo pralaidumas sankryžose nepasikeis ar bus panašus į esamą situaciją, negalima, tačiau patikino, kad papildomų lentelių nuėmimas nėra vieninteliai pakeitimai.

„Stebėsime, kokią įtaką turi lentelių nuėmimas, įvertinsime, ar reikėtų pertvarkyti sankryžų ciklus ir jų trukmę. Sieksime, kad vairuotojai kuo mažiau laiko praleistų spūstyse. Be abejo, vairuotojai taip pat turi būti atidesni, atkreipti dėmesį į šviesoforo signalus ir įsigaliojusius pokyčius“, – sakė. A. Apanovič.

Šviesoforas
Šviesoforas
© Vilniaus miesto savivaldybė

Dirbo penkerius metus

Nors dar 2014-aisiais buvo paskelbta, kad iki 2020-ųjų papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis turi nebelikti, didžiausi darbai prasidėjo tik 2019-ųjų pabaigoje. A. Apanovič teigė, jog per penkerius metus pakeitimų buvo – atlikti 45 pakeitimai šviesoforinėse sankryžose, kurios buvo pertvarkytos ne tik keičiant infrastruktūrą, tačiau ir eismo reguliavimo programas.

A. Apanovič aiškino, kad tam tikri infrastruktūros pakeitimai buvo atliekami ir dabar, o stebint, kaip eismo judėjimas ir srautai keisis po Naujųjų, jų neišvengiamai bus ir ateityje. Anot jo, bus siekiama, kad posūkiai į dešinę netaptų didžiausiu vairuotojų galvos skausmu, o tam gali būti įrengtos ir papildomos eismo juostos.

Visgi įgyvendinti tokius sprendimus bus įmanoma ne visur. Savivaldybės įmonės atstovas pripažino, kad probleminių vietų yra, todėl vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, kad pasikeitus eismo organizavimui nepadarytų klaidų, lemsiančių eismo įvykius. Specialistas patarė, kad kiekvienas vairuotojas, įsigaliojus naujai tvarkai, turėtų įvertinti, koks maršrutas jam bus patogiausias ir greičiausias.

Olga Židovlenkova
Olga Židovlenkova
© DELFI / Josvydas Elinskas

Reikėtų pasikartoti KET

Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė, neslėpė, kad važinėdama gatvėse mato nemažai sumaišties, kadangi pokyčiai sankryžose buvo ganėtinai staigūs: ne vienas dar vakare važiavęs ten, kur kabo lentelė, jos ryte jau neberasdavo.

„Žinoma, mes nepriversime kiekvieno atsiversti Kelių eismo taisyklių ir jas pasikartoti, žmonės važiuoja taip, kaip įpratę, inertiškai. Todėl galėčiau patarti tik nepamiršti pasižiūrėti, kaip atrodo sankryža, ar tikrai joje nėra pokyčių. Ir ne vien tik dėl to, kad dabar turime naujovių – eismo tvarka keičiasi ir dėl to, kad kažkur atsidarė naujas prekybos centras, įsikūrė biuras ar mokykla“ – kalbėjo žinovė.

Visgi, pasak jos, universalaus patarimo, kaip lengviau susitaikyti su pokyčiais, išvengti konfliktinių situacijų, nėra. Vienintelis jos patarimas – pasisemti kantrybės ir susitaikyti su tuo, kad kai kuriose vietose, kurias anksčiau pavykdavo įveikti greitai, dabar teks stoviniuoti ilgiau. Drauge tai proga, anot jos, pasitikrinti, ar senieji maršrutai įprastoms kelionėms patogiausi ir greičiausi, bei proga paieškoti naujų kelių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(36 žmonės įvertino)
1.2222

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (117)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (5)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (374)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (362)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (3)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Partnerystės įteisinimui prognozuoja liūdną ateitį: gali būti, kad politikai bus priversti balsuoti prieš savo sąžinę (569)

Visuomenę poliarizuojantis partnerystės įteisinimo klausimas vos prasidėjus Seimo pavasario...

Kautynėse iki paskutinių sekundžių „Rytas“ po trejų metų pertraukos palaužė „Žalgirį“ (337)

„Betsafe-LKL“ favoritai Kauno „Žalgirio“ (21/3) ir Vilniaus „Ryto“ (22/6) krepšininkai...

Kaip išmokyti vaikus pažinti raides: įtraukiančioms pamokoms pasitelkite namuose esančias priemones

Vaiko kalbiniams įgūdžiams didelis dėmesys skiriamas nuo pat mažens. Su vaiku kalbėdami,...

Nusivylęs Schilleris nusilenkė „Rytui“, Žibėnas rėžė kalbą rūbinėje (1)

Vilniaus „Rytas“ pateikė Atvelykio staigmeną ir svečių teritorijoje nelauktai 86:85 įveikė...

Kaip 1 dolerio vertės lusto stygius pakurstė krizę pasaulio ekonomikoje (11)

Kad suprastumėte, kodėl 450 mlrd. JAV dolerių vertės puslaidininkių pramonė nugrimzdo į...