aA
Pernai eismo įvykių skaičius šalyje, palyginti su 2009 m., buvo sumažėjęs keliais procentais, tačiau kiekvienam gyventojui norisi, kad eismo įvykių būtų kuo mažiau. Kokie dalykai, naujos taisyklės ar veiksmai gali dar labiau sumažinti eismo įvykių skaičių?
© Shutterstock nuotr.

Autogidas.lt apklausoje dalyvavę vairuotojai mini gausybę būdų, kurie padėtų išvengti eismo įvykių. Tačiau yra kelios pagrindinės priežastys, kurios, vairuojančiųjų įsitikinimu, tikrai pakeistų eismo įvykių skaičių į gerąją pusę:

1.Saugaus greičio pasirinkimas ir transporto priemonės priežiūra. Siūloma pasirinkti tinkamą greitį, ypač esant sunkioms eismo sąlygoms, taip pat įvertinti, ar automobilis techniškai tvarkingas laiku atlikti vieną ar kitą manevrą;
2.Vairavimo išgėrus prevencija. Autogidas.lt respondentai griežti – reikėtų keisti dabartinę sistemą ir leisti vairuoti tik tuomet, kai vairuotojas visiškai nevartojęs alkoholio. Vairavimas išgėrus – viena pagrindinių eismo įvykių ir didelių nelaimių priežasčių;
3.Kelių būklės gerinimas. Nelaimių kelyje padėtų išvengti kokybiškesni keliai, sureguliuoti šviesoforai, tinkamas apšvietimas, daugiau greičio matuoklių. Šiuo metu dažnai reikia kreipti dėmesį į pačią kelio dangą, o ne į kitus eismo dalyvius. Apklausos dalyviai pageidautų, kad perėjos būtų šviečiančios – taip labiau matytųsi pėstieji;
4.Griežtesnis vairavimo egzaminas. Siūloma griežtinti vairavimo egzaminą, kad pradedantieji vairuotojai būtų geriau paruošiami realiam važiavimui keliuose;
5.Baudos. Respondentai siūlo didinti baudas ir vykdyti prevenciją, kad nebūtų galima jų išvengti. Kai kurie vairuotojai mano, kad reikėtų apriboti teisę vairuoti po kiekvieno eismo įvykio, tik apribojimo trukmė priklausytų nuo konkretaus prasižengimo;
6.Ribojimai motociklininkams. Dalis vairuotojų siūlo įvesti daugiau apribojimų ir draudimų motociklininkams, pavyzdžiui, nustatyti miesto vietas, kuriose šie gali važinėti;
7.Pėsčiųjų kultūra. Siūloma kurti daugiau atsakomybės pėstiesiems, nes šie, vairuotojų nuomone, dažnai patys prasižengia ir sukuria avarinių situacijų;
8.Amžiaus cenzas senjorams. Apklausoje dalyvavę vairuotojai mano, kad reikėtų nustatyti ribą, iki kokio amžiaus galima vairuoti. Teigiama, kad senjorų amžiaus vairuotojai nebe tokie budrūs, nebe taip greitai reaguoja į situacijas, o tai didina eismo įvykių riziką;
9.Prevencinės priemonės ir socialinės reklamos;
10.Didesnės policijos pajėgos, daugiau gatvėse budinčių policininkų, nes, pasak respondentų, kiekvienas vairuotojas, matydamas netoliese pareigūną, važiuoja neabejotinai drausmingiau.

Be šių priežasčių vairuotojai kaip vieną iš pagrindinių dalykų mini vairavimo kultūros gerinimą. Pasak respondentų, kiekvienas vairuotojas turi būti atidus, atsargus ir tolerantiškas kitiems eismo dalyviams. Daug priklauso nuo pačių vairuojančiųjų – tereikia laikytis taisyklių, saugoti save ir aplinkinius, nepervertinti savo galimybių, elgtis etiškai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Suskaičiavo: iki pietų – keli šimtai avarijų, bet padėtis keisis į gerąją pusę (44)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (232)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (90)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Kauno gatvės virto čiuožykla: pasipylė avarijos, automobiliai neužkyla į kalnus ledas ir magistralėje (197)

Pirmadienį Kaune telkšojusi sniego pliurza vakarop spustelėjus šaltukui gatves padengė ledu...

Top naujienos

Jei taptų prezidentu po Grybauskaitės, Skvernelis žada: pokyčių būtų esminių papildyta (489)

Į prezidentus kandidatuoti pasiryžęs premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad, jei būtų...

Andrius Tapinas. Po 14 dienų. Valdžios Leviatanas ir šalčio efektas (257)

Praėjo keturiolika dienų ir vėl kalbamės. Premjero atsiprašymo nebuvo, buvo arogantiškas...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (44)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Gaisro Kauno stotyje liudininkai: išgirdus sireną, apėmė ne itin jaukus jausmas

Penktadienį per pietus Kauno autobusų stotyje kilęs gaisras kelis šimtus žmonių išginė į...

Lukašenka: jei kas norės mus nustumti, žinome, kaip reaguoti išvardijo sąlygas sukurti sąjunginę valstybę su Rusija (4)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka išvardijo sąlygas sukurti bendrą sąjunginę...

Meilės emigrantė Jolanta: priimti sprendimą išvykti padėjo vyro pažadas (4)

Prieš trejus metus į Kataloniją išvykusi Jolanta juokauja, kad yra tikrų tikriausia meilės...

Dingus 5 asmenų šeimai į policiją kreipėsi vaiko teisių tarnyba: jų neberanda net giminaičiai (364)

Dėl penkių asmenų šeimos dingimo prašymą pradėti paiešką pateikusi Vaiko teisių apsaugos...

DELFI Diena. Kaip keistųsi Lietuvos politikos kryptis Skverneliui tapus prezidentu? (14)

Kaip keisis Lietuvos politikos kryptis, jei premjeras taps prezidentu — pokalbis su ministru...

Baigtas tyrimas dėl kalinių „Jūros šventės“ Pravieniškių pataisos namuose (15)

Ikiteisminis tyrimas dėl pernai liepą Pravieniškių pataisos namuose – atvirojoje kolonijoje...

„Panathinaikos“ klubui prieš rungtynes su „Žalgiriu“ koją kyštelėjo kinai (1)

Atėnų „Panathinaikos“ klubas šio vakaro rungtynėse su Kauno „Žalgiriu“ galės registruoti...