Pernai eismo įvykių skaičius šalyje, palyginti su 2009 m., buvo sumažėjęs keliais procentais, tačiau kiekvienam gyventojui norisi, kad eismo įvykių būtų kuo mažiau. Kokie dalykai, naujos taisyklės ar veiksmai gali dar labiau sumažinti eismo įvykių skaičių?
© Shutterstock nuotr.

Autogidas.lt apklausoje dalyvavę vairuotojai mini gausybę būdų, kurie padėtų išvengti eismo įvykių. Tačiau yra kelios pagrindinės priežastys, kurios, vairuojančiųjų įsitikinimu, tikrai pakeistų eismo įvykių skaičių į gerąją pusę:

1.Saugaus greičio pasirinkimas ir transporto priemonės priežiūra. Siūloma pasirinkti tinkamą greitį, ypač esant sunkioms eismo sąlygoms, taip pat įvertinti, ar automobilis techniškai tvarkingas laiku atlikti vieną ar kitą manevrą;
2.Vairavimo išgėrus prevencija. Autogidas.lt respondentai griežti – reikėtų keisti dabartinę sistemą ir leisti vairuoti tik tuomet, kai vairuotojas visiškai nevartojęs alkoholio. Vairavimas išgėrus – viena pagrindinių eismo įvykių ir didelių nelaimių priežasčių;
3.Kelių būklės gerinimas. Nelaimių kelyje padėtų išvengti kokybiškesni keliai, sureguliuoti šviesoforai, tinkamas apšvietimas, daugiau greičio matuoklių. Šiuo metu dažnai reikia kreipti dėmesį į pačią kelio dangą, o ne į kitus eismo dalyvius. Apklausos dalyviai pageidautų, kad perėjos būtų šviečiančios – taip labiau matytųsi pėstieji;
4.Griežtesnis vairavimo egzaminas. Siūloma griežtinti vairavimo egzaminą, kad pradedantieji vairuotojai būtų geriau paruošiami realiam važiavimui keliuose;
5.Baudos. Respondentai siūlo didinti baudas ir vykdyti prevenciją, kad nebūtų galima jų išvengti. Kai kurie vairuotojai mano, kad reikėtų apriboti teisę vairuoti po kiekvieno eismo įvykio, tik apribojimo trukmė priklausytų nuo konkretaus prasižengimo;
6.Ribojimai motociklininkams. Dalis vairuotojų siūlo įvesti daugiau apribojimų ir draudimų motociklininkams, pavyzdžiui, nustatyti miesto vietas, kuriose šie gali važinėti;
7.Pėsčiųjų kultūra. Siūloma kurti daugiau atsakomybės pėstiesiems, nes šie, vairuotojų nuomone, dažnai patys prasižengia ir sukuria avarinių situacijų;
8.Amžiaus cenzas senjorams. Apklausoje dalyvavę vairuotojai mano, kad reikėtų nustatyti ribą, iki kokio amžiaus galima vairuoti. Teigiama, kad senjorų amžiaus vairuotojai nebe tokie budrūs, nebe taip greitai reaguoja į situacijas, o tai didina eismo įvykių riziką;
9.Prevencinės priemonės ir socialinės reklamos;
10.Didesnės policijos pajėgos, daugiau gatvėse budinčių policininkų, nes, pasak respondentų, kiekvienas vairuotojas, matydamas netoliese pareigūną, važiuoja neabejotinai drausmingiau.

Be šių priežasčių vairuotojai kaip vieną iš pagrindinių dalykų mini vairavimo kultūros gerinimą. Pasak respondentų, kiekvienas vairuotojas turi būti atidus, atsargus ir tolerantiškas kitiems eismo dalyviams. Daug priklauso nuo pačių vairuojančiųjų – tereikia laikytis taisyklių, saugoti save ir aplinkinius, nepervertinti savo galimybių, elgtis etiškai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką reikia žinoti apie greitėjimo ir lėtėjimo juostas (7)

Vairuotojo kasdienybėje greitėjimo ir lėtėjimo juostos yra neišvengiamos, tad dažnai net...

Policija perspėja žiemos malonumais besidžiaugiančius vairuotojus: bauda – iki tūkstančio eurų (131)

Praėjusią savaitę Lietuva pagaliau sulaukė sniego, o paspaudęs šaltukas neleido jam ištirpti....

Rasojantys langai ar silpnai pučiantis ventiliatorius – pirmieji problemos požymiai (8)

Plonu drėgmės šydu ar net leduko sluoksniu iš vidaus aptraukti automobilio langai – žiemos...

Keliuose pastebima neraminanti tendencija (35)

Per metus žuvusiųjų skaičius šalies keliuose išliko nepakitęs. Pernai šalies keliuose gyvybių...

Tarsis dėl vairuotojų sveikatos pažymų turintiems klausos negalią (2)

Sveikatos apsaugos ministerijoje penktadienį rengiamas pasitarimas dėl pažymų norintiems vairuoti...

Top naujienos

Žvalgybos informaciją paviešinęs vokietis: Rusijos reakcija nustebino (25)

Melas, išsigalvojimai, siekis apšmeižti Rusiją. Tokių vertinimų praėjusį gruodį sulaukė...

Didžiausi žemvaldžiai: kas dalinasi Lietuvą (1)

Lietuvos plotas yra 65,3 tūkst. kv. km. (arba 6,53 mln. ha). Daugiau kaip pusė mūsų šalies...

Kinijoje pramogavusi mergina atsidūrė tragikomiškoje situacijoje: galiu būti pirma lietuvė, kuriai taip nutiko (308)

Lietuvė Ieva Koncevičiūtė patyrė neeilinį nuotykį Kinijos regione Makao - tragikomiška...

Rusijos priglaustas perversmo Lietuvoje veikėjas nerimsta: žada sukilimą ir teismą Grybauskaitei (764)

Sausio 13-ąją savi šaudė į savus. Tankai žmonių netraiškė, tai tebuvo provokacija, kurią...

Orai: žiema baigsis netikėtai (10)

Savaitei įpusėjus ramūs orai baigsis ir į šalį atkeliaus kritulių banga, žiemiškas šaltis...

Faktai, priversiantys suabejoti istorija: princesės Dianos žūtis nebuvo nelaimingas atsitikimas?

Velso princesė Diana buvo mylima milijonų žmonių. Ji skleidė gėrį, grožį, graciją ir...

Nušalusias kojas pastebėjo tik pavasarį: galūnės amputavosi pačios kokia odos spalva - pavojingiausia (31)

Šiemet į kai kurias Lietuvos gydymo įstaigas žmonės dėl nušalusių kūno dalių nesikreipė –...

Šeškų pavadavęs LaVaras nesusimovė: mače be gynybos „Vytautas“ pranoko „Dzūkiją“ (152)

Ketvirtas „Big Baller Brand Challenge“ draugiškų rungtynių ciklo mačas Virginijui Šeškui...

Antrąkart įkliuvo Aurimas Didžbalis: šįkart teigiamas dopingo testas – pasaulio čempionato metu (337)

Tarptautinė Sunkiosios atletikos federacija pranešė, kad praėjusių metų pasaulio vicečempionas...

Nuolatiniai teismai atlyginti žalą dėl duobėtų kelių padiktavo sprendimą (30)

Panevėžio miesto savivaldybė patvirtino tvarką, pagal kurią gyventojams, juridiniams asmenims...