aA
Jau kurį laiką vairuotojus gąsdina nesiliaujančios ir automobilius skandinančios liūtys. Portalo LRT.lt kalbintų specialistų teigimu, apsemto automobilio remontas gali siekti iki kelių tūkstančių eurų, o neretai važinėjimas net ir išdžiovintu automobiliu prilygsta tiksinčiai bombai.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Pasak „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktoriaus Artūro Juodeikio, žala, kurią automobiliui padaro vanduo, labai priklauso nuo to, ar automobilis liūties metu stovėjo, ar važiavo.

Jei automobilis patenka į liūtį ir yra apsemiamas stovintis, tokiu atveju žala būna gerokai mažesnė, automobilį pakanka iš dalies išardyti, išimti ir išdžiovinti kai kurias detales iš salono – dažniausiai rimtesnių gedimų jis nepatiria. Tačiau tai atvejais, kuomet vairuotojai elgiasi pernelyg drąsiai ir šturmuoja apsemtas gatves, nuostolis iškart išauga.

„Visų pirma, kai automobilis važiuoja per gilų vandenį, vairuotojas absoliučiai nemato, kas yra ant kelio, jis tiesiog rizikuoja ir važiuoja lyg paprasta gatve, tačiau labai dažnai tokiais atvejais vandens srovė nukelia kanalizacijos dangčius ir atsiveria labai gilios duobės. Būna tokių nutikimų, kai automobilis įvažiuoja į tokį atvirą šulinį ir išlaužia visą važiuoklę.

Antra, labai stipriai apkraunamos į didžiules balas įvažiavusio automobilio apačioje esančios plastikinės dalys, įvairios variklio, važiuoklės apsaugos, priekiniai buferiai, jau nešnekant apie tokius dalykus, kaip numeriai ir panašiai“, – aiškina A. Juodeikis.

Apie liūdnas pasekmes pasakoja ir automobilių skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis, kurio teigimu, apsemtas automobilis gali būti prilyginamas sugadintam automobiliui.

„Vandens padarytą žalą atitaisyti sunku. Dažniausiai vanduo pasiekia elektronikos sistemas, gali įvykti trumpas jungimas – tai visiškai sugadina elektrinę automobilio sistemą. Taip pat į vidų patekęs vanduo aplieja medžiagas ir detales, kurias neabejotinai paveiks korozija. Variklio skyriaus užpylimas gali baigtis dviem scenarijais.

Pirmasis – kai į oro paėmimo sistemą patenka vanduo, jis nukeliauja iki degimo kamerų, o ten papuolęs sukelia hidrosmūgį. Antrasis – kartais „užpilamos“ žvakės, kai kurie kiti variklio techniniai mazgai, kuriuos reikia kruopščiai džiovinti, kad jie vėl veiktų. Net ir išdžiovinto automobilio eksploatavimas prilygsta važinėjimui su tiksinčia laiko bomba – neaišku, kada pradės lįsti problemos“, – aiškina pašnekovas.

Kai kurie gedimai pasimato tik po kurio laiko

Anot M. Buzelio, į vandenį patekusio automobilio pasekmės pasimato akimirksniu, nes permirkęs automobilio salonas, greitai ir efektyviai neišdžiovintas, iš karto pavirs pelėsiui palankia terpe.

„Nors ir automobilio kėbulas kuriamas taip, kad būtų kuo atsparesnis vandeniui (naudojamos aliuminio, aliuminizuotų metalų bei korozijai atsparios medžiagos arba tiesiog cinkuojamos iš plieno pagamintos detalės), apsemto automobilio mechaninius mazgus vanduo pasiekia gerokai lengviau nei pervažiavus per, sakykime, didelę balą. Lengviau apsemtas automobilis iš pirmo žvilgsnio gali būti visiškai sveikas, tačiau priklausomai nuo agregatų komponuotės (vietos, kuriose jie sumontuoti), korozija gali visiškai sugadinti daugybę detalių“, – sako specialistas.

Visgi skelbimų portalo Autogidas.lt projekto vadovas Nerijus Paketūras teigia, kad būna ir tokių gedimų, kuriuos galima pastebėti tik po kurio laiko: „Jei automobilio salonas buvo užpiltas, vandens problemos gali atsirasti ir daug vėliau – elektros laidų oksidacija, metalinių detalių korozija ir pan. Tačiau pagrindinės bėdos pasimatys iš karto po įvykio.“

Pasak LRT.lt kalbintų ekspertų, į vandenį patekusių automobilių remonto kainos gali siekti iki kelių tūkstančių eurų, o hidrosmūgį patyrusio automobilio dažnai net neapsimoka taisyti – tenka įsigyti naują variklį.

Kaip sužinoti, ar automobilis nebuvo skendęs?

Po liūčių specialistai ragina būti atidesniems – prekyboje gali pasirodyti vandenyje skendę automobiliai, kuriuos labiausiai išduoda pelėsio kvapas.

„Pirmiausiai reikia įsitikinti, ar po kilimėliais nėra drėgmės, pelėsio, purvo. Nors automobilis gali atrodyti tvarkingas ir veikti tinkamai, tačiau problemos gali būti užmaskuotos, todėl būtina patikrinti sunkiai prieinamas vietas, pavyzdžiui, variklio skyriuje, bagažinėje. Taip pat svarbu pasižiūrėti, ar veikia visi elektros prietaisai“, – aiškina N. Paketūras.

M. Buzelio teigimu, kartais esamas problemas pastebėti iš pirmo žvilgsnio gali būti itin sunku: „Jeigu automobilis kruopščiai išdžiovintas ir jam atliktas cheminis valymas, tokiu atveju kokybiškai nustatyti, ar jis skendęs, ar ne, galėtų nebent kvalifikuoti meistrai. Bet kuriuo atveju, perkant automobilį, reikėtų nepagailėti investuoti į jo būklės nustatymą ir aprodyti jį specialistams.“

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (19)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Draudikai sunerimę: teigia, kad išaugo tikimybė patekti į eismo įvykį (51)

Pirmųjų šių metų mėnesių duomenys rodo, kad eismo įvykių metu gyventojai patiria vis...

Įsigalioja naujovė, kurią turi žinoti visi „klevai“ (81)

Nuo balandžio 1 d. ilginamas pradedančiųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimo laikas iki 3 metų....

Prakalbo apie benzino ir dyzelino kokybę – skirtumai priklauso nuo degalinių (267)

Lietuvoje apie degalų kokybę sklando ne vienas mitas, kurį įvairūs nepriklausomi tyrimai yra...

Pasakė, ko vairuotojai nežino: ar galima pasikeisti turimą valstybinį numerį į naują (17)

Viena iš pagrindinių sąlygų, kad automobilis galėtų dalyvauti viešajame eisme – jis turi...

Top naujienos

Guoga apie sprendimą nebesitraukti iš politikos: gulėjau lovoje ir pajutau tuštumą (59)

Naujausias Antano Guogos statymas – Centro partija. Kur ir kodėl dingo pažadai trauktis iš...

Gyvai / Eurolygos išgyvenimo drama Tel Avive: „Maccabi“ – „Žalgiris“ (54)

Trečiadienį Izraelyje susitinka dvi komandos, bandančios išsaugoti paskutinę viltį patekti į...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (19)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Arūnas Milašius. Žilagalviai – laikas kilti nuo sofos ir eiti dirbti, jūsų jau laukia (165)

Ką bekalbėtumėte, tačiau mūsų darbo rinka keičiasi ir keičiasi ton pusėn, apie kurią...

Sinoptikai turi pavasarinių naujienų: bus bent keli šiltesnio oro pliūpsniai karščio rekordus jau fiksuoja Šiaurės pusrutulyje esančios stotys (11)

Sinoptikai visame pasaulyje stebi pavasario įsitvirtinimą. Ne visose šalyse pavasario pradžia...

Atsakingas pareigas užimanti Vilma Drulienė: kas svarbiausia norint pasiekti bet kokį tikslą (9)

Kovo mėnesį „Litexpo“ vykusioje konferencijoje „Moters vizija“ savo pranešimą skaitė ir...

Rusija įtūžo Lenkijai nepakvietus Putino į Antrojo pasaulinio karo pradžios metines (178)

Rusija trečiadienį reiškė pasipiktinimą, kad Lenkija nepakvietė prezidento Vladimiro Putino...

5 stadijos, kurias įveikia vyras, kol pagaliau supranta sutikęs savo moterį (2)

Dauguma nieko rimto neplanuojančių vyrų sutinka savo vienintelę tada, kai mažiausiai to laukia....

Kodėl skirtingose šalyse naudojami skirtingi kištukiniai lizdai?

Jei daug keliaujate, tikrai esate susidūrę su problema, kuomet svečioje šalyje negalite naudotis...

Augant nerimui dėl „Brexit“ – žinia lietuviams emigrantams: į ambasadas siųs mobilias komandas (188)

Daugelis Lietuvos emigrantų gana neramiai stebi procesus, kurie šiuo metu vyksta britų parlamente.