aA
Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie, kirsdami geležinkelį pervažose, nepaiso nei „Stop“ linijų, nei signalų, nurodančių, kad artėja traukinys ir reikėtų laukti, kol jis pravažiuos. Tokie vairuotojai, sako saugaus eismo žinovai, nesupranta, jog vieną akimirką toli atrodęs traukinys, kitą akimirką gali sutraiškyti viską, kas ant bėgių, mat jo mašinistas gali laiku nepastebėti kliūties ir nesugebėti daugybę tonų sveriančios mašinos sustabdyti.
Automobilio ir traukinio avarija
© Shutterstock

Štai šiemet galima suskaičiuoti bent porą atvejų, kai vairuotojai nepaisė signalų ir ženklų prie geležinkelio pervažų, ir susidūrė su traukiniais.

Vienas atvejų užfiksuotas Tauragėje. Čia „Alfa Romeo“ vairuotojas nepaisė prie pervažos degančio draudžiamo šviesoforo signalo ir kirto bėgius. Tačiau pervažiuoti jų nespėjo ir susidūrė su traukiniu. Laimei, nukentėjo tik automobilis.

Dėl kito atvejo stebėjosi net visko matę. Mat neblaivus vairuotojas nusprendė, kad spės „prašokti“ prieš atvažiuojantį traukinį. Vyras rizikavo ne tik savo gyvybe, tačiau ir greta sėdinčio bendrakeleivio. Laimei, žmonės šioje avarijoje taip pat nenukentėjo, mat pravažiuojantis traukinys užkabino galinę automobilio dalį.

Geležinkelio specialistai teigia, kad prieš 160 tonų sveriantį lokomotyvą lengvasis automobilis yra tarsi limonado skardinė. Prekinis traukinys sveria dar daugiau – iki 8000 tonų. Toks svoris lemia, kad jei traukinys važiuoja 80 km/val., jo stabdymo kelias siekia puskilometrį, jei greitis didesnis – traukinio stabdymo kelias gali siekti iki kilometro.

Atkreipti dėmesį į ženklus

Policijos pareigūnai pabrėžia, kad traukinys visais atvejais turi pirmenybę, tad privažiavęs geležinkelio pervažą, kurioje dega draudžiamas šviesoforo signalas ir nuleistas užtvaras, vairuotojas privalo sustoti ir sulaukti, kol užtvaras pakils ir užsidegs leidžiamas šviesoforo signalas.

Jeigu neįrengta šviesos signalizacija, vairuotojas privalo sustoti prieš „Stop“ liniją ar „Stop“ ženklą. Jeigu šių nėra, privaloma sustoti ne arčiau nei 10 metrų atstumu iki pirmojo bėgio.

Važiuoti per pervažą galima tik įsitikinus, kad traukinys neartėja. Itin dažnai vairuotojai suklysta ir tada, kai užtvaras pakeltas, o šviesos signalizacija mirkčioja baltai. Net tokiu atveju privaloma sulėtinti greitį, įsitikinti, kad neartėja traukinys, o jei prie pervažos įrengta „Stop“ linija ar „Stop“ ženklas – sustoti ir tik tada kirsti bėgius.

Nepamiršti, kas draudžiama

Svarbu prisiminti tai, kad geležinkelį galima kirsti tik ten, kur tai leidžiama. Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyta, kad draudžiama važiuoti per geležinkelį ne pervažose. Taip pat draudžiama įvažiuoti į pervažą tada, kai užtvaras nuleistas, dega draudžiamas signalas, draudžiama savavališkai užtvarą pakelti.

Draudžiama apvažiuoti kitas transporto priemones, kurios sustojusios prieš geležinkelio pervažą praleisti traukinio. Taip pat draudžiama įvažiuoti į pervažą tada, jei už jos yra kliūtis, trukdysianti išvažiuoti iš pervažos ir priversianti joje sustoti.

Vairuotojams privalu įsiminti ir dar du draudimus: draudžiama lenkti kitas transporto priemones iki pervažos likus 100 metrų, draudžiama sustoti ir stovėti pervažoje, taip pat – 50 metrų iki jos ir už jos.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Nepasimaukite ant sukčių kabliuko: kaip jie sukelia avarijas ir kaltais palieka kitus (42)

Avarijas tyčia sukeliantys sukčiai aukų dažniausiai ieško didžiuosiuose miestuose ir turi...

Patikrinome, ką vilniečiai veikia ryte automobiliuose: vaizdas kelių policijai nepatiktų (185)

Kasmet Lietuvoje tūkstančiai vairuotojų sulaukia baudų dėl to, kad naudojasi mobiliaisiais...

Siūlo prisijungti prie iniciatyvos ir savaitę praleisti be automobilio

Pirmadienį prasideda Europos judumo savaitė – tradicinė miestų akcija, kasmet rengiama...

Lietuvių įpročiai stebina: du iš trijų apie Kelių eismo taisykles primintų garso signalu (58)

Neišvengiamai trumpėjančios dienos netrukdo dviračių entuziastams ir toliau mėgautis pedalų...

Į gatvę išbėgę du briedžiai privertė pasimesti vairuotojus: išgelbėjo tik staigi reakcija Kuriame kelyje laukinių gyvūnų daugiausia (26)

Du besiblaškantys briedžiai judrioje gatvėje ir paskutinę akimirką stabdantys vairuotojai,...

Top naujienos

Niūrus ir apleistas rajonas tapo prestižiniu: kiek dabar čia kainuoja būstas (62)

Užupis – neabejotinai išskirtinis sostinės rajonas, turintis savitą dvasią ir stilių. Šis...

Buvęs „Žalgirio“ ir „Ryto“ treneris patyrė insultą (4)

Praeityje Kauno „Žalgirio“ ir Vilniaus „Ryto“ klubus treniravęs Aleksandras Trifunovičius...

Nepasimaukite ant sukčių kabliuko: kaip jie sukelia avarijas ir kaltais palieka kitus (42)

Avarijas tyčia sukeliantys sukčiai aukų dažniausiai ieško didžiuosiuose miestuose ir turi...

Pogrebnojus: prieš dvidešimt metų pusė pagrindinių dizainerių klienčių buvo banditų žmonos (33)

Dizaineris Aleksandras Pogrebnojus – žodžių į gražų popierėlį nevyniojantis žmogus,...

Milijardierius, apie kurį naujoje Ukrainoje kalba visi (51)

Ukrainos rinkėjai sulaukia sparčių permainų, kokių jie reikalavo, kai šiais metais rimtai...

Prieš vėją nepapūsi: kodėl Lietuva nebediktuoja krepšinio madų? laida „Krepšinio zona“ (36)

Jonas Valančiūnas NBA lygoje yra patikimesnis snaiperis nei Marcas Gasolis (karjeros taiklumas...

Mokslų daktaras Sujeta: norite kardinalių sveikatos pokyčių – pradėti užtenka nuo dviejų dalykų (67)

Jei savo mitybos racione išbrauktumėte cukrų ir pusfabrikačius, neilgai trukus pasiektumėte...

Irūna Puzaraitė-Čeponienė susilaukė antrojo vaikelio: suteikė lotynišką vardą (140)

Atlikėja Irūna Puzaraitė -Čeponienė pirmadienį pasidalijo itin džiugia žinia. Žinomos moters...

Eleonora Sebrova pirmąkart atvirai papasakojo apie skyrybas su Selu: mano vietos niekas niekada neužėmė ir neužims (68)

Po dviejų metų buvusi Selo mylimoji Eleonora Sebrova ryžosi atvirai išpažinčiai. Šįkart LNK...