aA
„Kala vairą“ – tokiais žodžiais dažnas vairuotojas apibūdina automobilio vaire atsiradusias vibracijas ir bildesį. Ekspertai aiškina, kad tai gali lemti pačios įvairiausios priežastys, o kartais, nepakeitus detalės, net neįmanoma nustatyti, ar bildėjo būtent ji. Kodėl vairas ima drebėti ir kaip tas priežastis nustatyti pačiam?
Kas nutiko automobiliui, jei pradėjo „kalti vairą“
© Shutterstock nuotr.

Bildesys, vibracijos ar purtymas – tam tikrų automobilio dalių problemas išduodantį vairo nestabilumą ir keliamą triukšmą vairuotojai apibūdina skirtingai. Liaudyje dar paplitęs posakis „kala vairą“.

Su gedimais, kuriuos iš karto šitaip išduoda vairas, anksčiau ar vėliau susidurti tenka kone kiekvienam vairuotojui. Prie pagalbos šauksmo „padėkite, kala automobilio vairą“ įpratę ir autoservisų specialistai.

„Tikrai gana dažnai į autoservisus atvyksta vairuotojai, kurie skundžiasi „vairo kalimu“. Kartais tenka klausti, kada tas „kalimas“ atsiranda – stabdant, įsibėgėjant ar važiuojant didesniu greičiu. Iš pradžių stengiamės išsiaiškinti tai, nes vibracijos gali atsirasti stabdant – tikėtina, kad kažkas negerai su stabdžių sistema, pavyzdžiui, gali būti kreivi stabdžių diskai. Jei vairas dreba važiuojant tolygiu greičiu, tai gali būti susiję su ratų balansavimu ar gali būti problemų su pakaba“, – aiškina Česlovas Gaidamovičius, serviso „Autorigeka“ vadybininkas.

Žinovai pasakoja, kad paklausus vairuotojo, kada labiausiai jaučiasi vairo vibracijos, gedimas dažnai paaiškėja iš karto.

„Bet koks „kalimas“ ar „mušimas“, jaučiamas automobilyje, rodo, kad yra kažkokia problema su transporto priemone. Kalbant apie vairo vibraciją, reikia pradėti nuo automobilio ratų [apžiūros]. Būna, kad įvažiuojame į duobę, į ką nors atsitrenkiame, o paskui pradedame jausti „mušimą“. Turime sustoti, apžiūrėti ratus, ar jie nepažeisti.

Kalbant apie kitus atvejus, kurie ypač aktualūs pavasarį, kai pradedame keisti ratus, – būna, kad išvažiuojame į gatvę ir važiuodami tam tikru greičiu pradedame jausti vairo vibraciją. Tai reiškia, kad po ratų keitimo buvo nekokybiškai subalansuoti ratai ar yra problemų su padangomis. Tuomet reikėtų grįžti į autoservisą ir pranešti apie vibraciją“, – aiškina Marius Repečka, „ReMarAuto“ direktoriaus pavaduotojas.

Kas nutiko automobiliui, jei pradėjo „kalti vairą“
© DELFI / Andrius Ufartas

Anot automobilių meistrų, vairas dažnai ima bildėti ne tik pasiekus didesnį greitį, bet ir stabdant. Tokiu atveju remonto darbai būtini stabdžių sistemai.

„Paspaudžiame stabdžio pedalą ir jaučiame, kad atsiranda vairo vibracija, – vadinasi, pažeistas stabdžių diskas ar stabdžiai. Tuomet reikėtų kreiptis į autoservisą, kad įvertintų būklę ir pašalintų gedimą. Stabdžiai dėvisi nuolat, kartais jie būna paveikti korozijos. Būna, kad pervažiuojame per balą, patenka vandens ant diskų, jie deformuojasi“, – priežastis vardijo M. Repečka.

Pašalinius garsus atpažinti nelengva

Tačiau, jei apžiūrėjus stabdžių sistemą bei ratus gedimo nerandama, dėl sutrikimų gali būti kalta vairuotojo atliekamą sukimo momentą nuo vairo į ratus perduodanti nusidėvėjusi vairo kolonėlė.

„Net serviso darbuotojai kartais neranda priežasčių pakaboje ar kitur. Praktiškai 60 proc. gedimų pasitvirtina, o 40 proc. atvejų gedimų pakaboje nepavyksta surasti. Labai sunku surasti pašalinius garsus servisams, nes automobilį tikrina ant pakeltos platformos. Visi mazgai įsitempia ir meistrai nesuranda laisvumų. Tai patikrinti būtų kur kas paprasčiau išrinkus kiekvieną detalę atskirai“, – sako Markas Judzentavičius, „Automark“ serviso vadovas.

Pasak ekspertų, pagalbos dėl to, kad „kala vairą“, vairuotojai dažniau atvažiuoja prašyti atšilus orams.

„Kai ateina pavasaris, prasideda atlydys, ištirpsta sniegas ir būna daug purvo, atvažiuoja vairuotojai su purvinais automobiliais, skundžiasi, kad visas automobilis „dreba“, – aiškina Č. Gaidamovičius.

Kas nutiko automobiliui, jei pradėjo „kalti vairą“
© DELFI / Tomas Vinickas

Laiku ir tinkamai nepasirūpina savo transporto priemonėmis

Jei specialistai pataria atsakingiau apžiūrėti automobilį po kiekvienos kelionės užmiesčio keliu, gal dėl problemų, kurias išduoda vairo vibracijos, kalti patys vairuotojai?

„Būna, kad pakeičiamos vairo traukės, bet nepakeičiamos apsauginės gumos. Tuomet į vidų gali patekti vanduo, sugesti kolonėlė. Pasikeitus vieną detalę į kitą ir blogai sudėjus gumas gali prasidėti bildėjimas. Kolonėlė dar labiau gali sugesti, kai apsauginė guma uždedama ne taip, kaip buvo anksčiau“, – aiškina M. Judzentavičius, „Automark“ serviso vadovas.

Nors autoservisų meistrai pripažįsta, kad tokios problemos dažnai tėra natūralaus automobilio detalių nusidėvėjimo pasekmės, visgi jie išskiria kai kurias transporto priemonių markes. Tokių automobilių savininkai su virpančio vairo problema susiduria dažniau nei kiti.

BMW automobiliai dažniausiai atvažiuoja, dar „Volvo“. Jei BMW atvažiavo į kiemą, 90 proc. tikimybė, kad bilda vairas, nes ten pakaboje daug niuansų ir ne taip paprasta surasti gedimą. Ir vairo kolonėlės dyla. Viskas priklauso, kaip pagaminta vairo kolonėlė“, – aiškina M. Judzentavičius.

M. Repečka sako, kad nesvarbu, kokį automobilį vairuojate. Jei suplanuotam padangų keitimui ar kitiems automobilio priežiūros darbams užsukote į autoservisą, visada patys paprašykite, kad specialistai apžiūrėtų ir įvertintų opiausias automobilio sistemas.

Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

„Kai meistrai keičia ratus, padangas, dažniausiai įvertina ir stabdžių būklę. Jei to nepadaro – paprašykite, kad įvertintų, pasakytų, ar padangos dar saugios važinėti, kokia yra ratlankių būklė“, – pataria M. Repečka.

M. Judzentavičius paaiškina, kaip tam tikrus defektus nustatyti pačiam: „Važiuojant įprastu greičiu per duobes pasigirsta pašalinis garsas. Tai dažniausiai yra pirmi ženklai, kad atsirado laisvumas.“

Liaudiškai vadinamas „vairo kalimas“ gali reikšti kelis dalykus. Tačiau bet kokiu atveju tai bus gedimas arba nusidėvėjimo padariniai, kuriuos privalėsite pašalinti. Būtent dėl to žinovai, ypač atėjus pavasariui, pataria nevengti profilaktinių automobilio patikrinimų. Tuomet ne tik su vairo bildesiais neteks susidurti, bet dar ir sutaupysite. Neprireiks didelių remonto darbų.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

To nežino daugelis vairuotojų: kodėl automobilyje privaloma gyvūnus prisegti saugos diržais (14)

Išsiruošę į vasaros keliones automobiliu, į jas neretai leidžiamės drauge su savo augintiniais....

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (5)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (88)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Top naujienos

Infektologė – apie tai, kokia COVID-19 situacija gali būti rudenį: yra keli galimi scenarijai (53)

Su vienu COVID-19 išbandymu Lietuva susitvarkė palyginus gerai, tačiau kas mūsų dar laukia?...

„Žalgirio“ medžioklė baigta: Šaro regalijas Kaune perima austras Schillerio ir Motiejūno komentarai (125)

Likus dviem su puse mėnesio iki naujojo Eurolygos sezono pradžios Kauno „Žalgirio“...

Tiesioginė transliacija / Delfi 11. Lietuviai nebenori dirbti: darbo pasiūlymų daugėja, tačiau šalyje fiksuojamas rekordinis nedarbas (9)

Užimtumo tarnyba šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą nuo pat koronaviruso krizės pradžios, tačiau...

Koronavirusas nustatytas iš Ispanijos grįžusiam lietuviui (1)

Vienas naujas per praėjusią parą patvirtintas koronaviruso atvejis – įvežtinis iš Ispanijos,...

Druskininkų vandens parke konfliktas dėl sauskelnių sukėlė aštrias reakcijas: į pagalbą buvo pakviesti apsaugininkai (74)

Atostogos neįsivaizduojamos be smagių maudynių. Deja, ne visada jos būna smagios. Taip nutiko...

Įsigaliojus naujausiems reikalavimams meistriukams, autoservisai numato kainų pokyčius (251)

Nuo liepos 1 d. būstų ir automobilių remontininkams , auklėms verslo liudijimai nebeišduodami....

Viktoras Uspaskichas: taip, koalicija su konservatoriais – galima (637)

Darbo partijos pirmininkas Viktoras Uspaskichas sako neturįs tiek nuodėmių, kad po Seimo rinkimų...

Vilnietė 2 kartus pateko į gėdingą situaciją viduryje miesto: įspėja visus vairuotojus, kaip lengva viešai apsijuokti (129)

Laiku prisipilti kuro – būtinybė ne tik sklandžiai kelionei, bet ir ilgesniam automobilio...

Situacija Kalnų Karabache kaista: Armėnijos miestelio meras pranešė apie prasidėjusį Azerbaidžano kariuomenės apšaudymą (2)

Azerbaidžano kariuomenė antradienį pradėjo Armėnijos šiaurės rytuose esančio Berdo...

The Economist

Ginčytinas referendumas rodo, kad Putino legitimumas blėsta (5)

Įpintas į patrauklių priemonių puokštę, pasiūlymas pratęsti jo valdymą buvo priimtas.

|Maža didelių žinių kaina