Apšvietimas pėsčiųjų perėjose iš tiesų leidžia vairuotojams matyti geriau, tad jie gali anksčiau pastebėti važiuojamąją kelio dalį kertantį pėsčiąjį. Nepaisant to, net ir apšviestose perėjose yra ir kiti eismą sunkinantys veiksniai, todėl pėstieji neturėtų pamiršti saugotis ir patys.

Turi užtikrinti savo matomumą

Visų pirma, nepaisant vietos, kuria tenka eiti, kiekvienas pėsčiasis privalo dėvėti atšvaitus, mat net ir gerai apšviestose gatvėse šviesą atspindintis elementas gali tapti priemone, padėjusia išvengti rimtų sužalojimų ar net mirties.

Pabrėžiama, kad keliaujantys užmiestyje turi eiti prieš transporto judėjimo kryptį, o atšvaitus privalo prisisegti ant dešinės rankos ties alkūne ir ant dešinės kojos žemiau kelio. Šių taisyklių turi paisyti ir einantys mieste.

Eismo įvykiai pėsčiųjų perėjose įvyksta dėl pačių įvairiausių priežasčių, tačiau specialistai pabrėžė, kad dalies jų pavyktų išvengti, jei pėstieji savo matomumu pasirūpintų iš anksto.

Gali prarasti galimybę pastebėti

Tais atvejais, kai apšviestoje pėsčiųjų perėjoje yra partrenkiamas žmogus, dažnas kaltina vairuotoją, neva šis važiavo išsiblaškęs. Visgi saugaus eismo ekspertai neskuba žarstytis kaltinimais. Anot jų, galėjo nutikti ir taip, kad eismo įvykį sukėlęs vairuotojas galėjo būti apakintas priešinga kryptimi važiuojančių transporto priemonių, todėl galėjo net nepastebėti prie važiuojamosios kelio dalies artėjančio pėsčiojo.

Dėl to pėstieji turėtų neskubėti įžengti į kelią prieš tai neapsidairę ir neįsitikinę, kad tą daryti saugu. Specialistai akcentavo, kad dažnas pėsčiasis pats sau sukelia pavojų tada, kai staigiai pakeičia ėjimo trajektoriją ir, nė neįvertinęs pavojaus ir atstumo iki artėjančios transporto priemonės, žengia į kelią.

Viskas turi būti apgalvota

Tiek vairuotojai, tiek pėstieji artėdami prie pėsčiųjų perėjos turėtų įvertinti ir kelio dangą. Jei ji slidi, vairuotojas turėtų pradėti stabdyti iš anksto, o pėsčiasis į kelią turėtų įžengti tik transporto priemonei visiškai sustojus. Svarbu žinoti ir tai, kad nepaisant oro ir eismo sąlygų, vairuotojai visais atvejais artėdami prie pėsčiųjų perėjos turėtų sumažinti važiavimo greitį.

Dar vienas pavojus pėsčiųjų tyko kelias eismo juostas viena kryptimi turinčiuose keliuose. Nors Kelių eismo taisyklės (KET) reikalauja, kad tokiuose keliuose, matydami prie perėjos sustojusį automobilį, sustoti turėtų ir kiti, važiuojantys ta pačia kryptimi, tačiau neretas šią taisyklę pamiršta.

Tokiais atvejais neskubėti privalo ir pėsčiasis. Žmogus turėtų įvertinti, kad nesvarbu, jog vienas automobilis sustojo, kito vairuotojas gali jo nepastebėti. Tad važiuojamąją dalį kertantis žmogus turėtų neskubėti, eiti ramiai, kad prireikus galėtų bet kada sustoti ir išvengti pavojaus.

Eismo įvykių, kai vairuotojai nepaiso, kad kitas automobilis jau stovi prieš perėją ir praleidžia einantį pėsčiomis, vis dar pasitaiko. Sostinėje rudens pradžioje skaudi nelaimė įvyko ir prie Edukologijos universiteto žiedinės sankryžos. Šiuo atveju trečiąja eismo juosta važiavęs vairuotojas nepasekė kitų pavyzdžiu ir nesustojo prieš perėją.

Dalyvaudami eisme tiek pėstieji, tiek vairuotojai neturėtų užsiimti pašaline veikla bei nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis. Visais atvejais kiekvienas eismo dalyvis turėtų teikti pirmenybę saugumui bei prisiminti, kad įsitikinimas savo teisumu neužtikrina saugumo.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)