aA
Kai 8 valandą ryte dar tamsu, o 16 valandą – jau tamsu, kelionių sutemus neišvengia nė vienas eismo dalyvis. Anksti prasidedanti naktis tampa ne tik iššūkiu, bet ir pavojumi: mat vairuotojų matomumas būna apribotas, o tamsiai apsirengę pėstieji apskritai pranyksta tamsoje. Nors nemažai pėsčiųjų teigia keliaujantys tik apšviestais šaligatviais ir gatvėmis, fiksuojama, kad nelaimių nepavyksta išvengti net ir tokiose vietose.
Pėsčiųjų perėja
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Apšvietimas pėsčiųjų perėjose iš tiesų leidžia vairuotojams matyti geriau, tad jie gali anksčiau pastebėti važiuojamąją kelio dalį kertantį pėsčiąjį. Nepaisant to, net ir apšviestose perėjose yra ir kiti eismą sunkinantys veiksniai, todėl pėstieji neturėtų pamiršti saugotis ir patys.

Turi užtikrinti savo matomumą

Visų pirma, nepaisant vietos, kuria tenka eiti, kiekvienas pėsčiasis privalo dėvėti atšvaitus, mat net ir gerai apšviestose gatvėse šviesą atspindintis elementas gali tapti priemone, padėjusia išvengti rimtų sužalojimų ar net mirties.

Pabrėžiama, kad keliaujantys užmiestyje turi eiti prieš transporto judėjimo kryptį, o atšvaitus privalo prisisegti ant dešinės rankos ties alkūne ir ant dešinės kojos žemiau kelio. Šių taisyklių turi paisyti ir einantys mieste.

Eismo įvykiai pėsčiųjų perėjose įvyksta dėl pačių įvairiausių priežasčių, tačiau specialistai pabrėžė, kad dalies jų pavyktų išvengti, jei pėstieji savo matomumu pasirūpintų iš anksto.

Gali prarasti galimybę pastebėti

Tais atvejais, kai apšviestoje pėsčiųjų perėjoje yra partrenkiamas žmogus, dažnas kaltina vairuotoją, neva šis važiavo išsiblaškęs. Visgi saugaus eismo ekspertai neskuba žarstytis kaltinimais. Anot jų, galėjo nutikti ir taip, kad eismo įvykį sukėlęs vairuotojas galėjo būti apakintas priešinga kryptimi važiuojančių transporto priemonių, todėl galėjo net nepastebėti prie važiuojamosios kelio dalies artėjančio pėsčiojo.

Dėl to pėstieji turėtų neskubėti įžengti į kelią prieš tai neapsidairę ir neįsitikinę, kad tą daryti saugu. Specialistai akcentavo, kad dažnas pėsčiasis pats sau sukelia pavojų tada, kai staigiai pakeičia ėjimo trajektoriją ir, nė neįvertinęs pavojaus ir atstumo iki artėjančios transporto priemonės, žengia į kelią.

Kas kaltas, kad net apšviestose perėjose vairuotojai nepamato pėsčiųjų
© DELFI / Karolina Pansevič

Viskas turi būti apgalvota

Tiek vairuotojai, tiek pėstieji artėdami prie pėsčiųjų perėjos turėtų įvertinti ir kelio dangą. Jei ji slidi, vairuotojas turėtų pradėti stabdyti iš anksto, o pėsčiasis į kelią turėtų įžengti tik transporto priemonei visiškai sustojus. Svarbu žinoti ir tai, kad nepaisant oro ir eismo sąlygų, vairuotojai visais atvejais artėdami prie pėsčiųjų perėjos turėtų sumažinti važiavimo greitį.

Dar vienas pavojus pėsčiųjų tyko kelias eismo juostas viena kryptimi turinčiuose keliuose. Nors Kelių eismo taisyklės (KET) reikalauja, kad tokiuose keliuose, matydami prie perėjos sustojusį automobilį, sustoti turėtų ir kiti, važiuojantys ta pačia kryptimi, tačiau neretas šią taisyklę pamiršta.

Tokiais atvejais neskubėti privalo ir pėsčiasis. Žmogus turėtų įvertinti, kad nesvarbu, jog vienas automobilis sustojo, kito vairuotojas gali jo nepastebėti. Tad važiuojamąją dalį kertantis žmogus turėtų neskubėti, eiti ramiai, kad prireikus galėtų bet kada sustoti ir išvengti pavojaus.

Eismo įvykių, kai vairuotojai nepaiso, kad kitas automobilis jau stovi prieš perėją ir praleidžia einantį pėsčiomis, vis dar pasitaiko. Sostinėje rudens pradžioje skaudi nelaimė įvyko ir prie Edukologijos universiteto žiedinės sankryžos. Šiuo atveju trečiąja eismo juosta važiavęs vairuotojas nepasekė kitų pavyzdžiu ir nesustojo prieš perėją.

Dalyvaudami eisme tiek pėstieji, tiek vairuotojai neturėtų užsiimti pašaline veikla bei nesinaudoti mobiliojo ryšio priemonėmis. Visais atvejais kiekvienas eismo dalyvis turėtų teikti pirmenybę saugumui bei prisiminti, kad įsitikinimas savo teisumu neužtikrina saugumo.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(29 žmonės įvertino)
3.4828

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis (174)

Medikų, ugniagesių, policijos ir kitų specialiųjų tarnybų darbuotojai pastebi, jog problema, kai...

Vilnius paskelbė, kuriose sankryžose norima grąžinti žaliąsias rodykles (103)

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai šiandien pateikė konkrečių sankryžų...

Žalių rodyklių pasiilgę vilniečiai nusprendė pašmaikštauti – pakabino žalias širdeles (101)

Po to, kai papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis buvo nukabintos, ne vienas vairuotojas...

Eismo sąlygos: Telšių apskrityje – silpnas lietus, Klaipėdos ir Šiaulių apskrityse – dulksna

Valstybinės reikšmės kelių dangos Lietuvoje ketvirtadienio rytą daugiausia sausos arba drėgnos,...

Kelių būklė ir eismo sąlygos: tik šiaurinėje Lietuvoje kelių dangos yra šlapios

Auštant trečiadieniui, valstybinės reikšmės kelių dangos Lietuvoje daugiausia yra sausos arba...

Top naujienos

KT pirmininkas apie vienmandačių naikinimą: Seimo nariai tikrai negali atstovauti jokioms apygardoms (28)

Valdantiesiems nepavyko atmesti prezidento Gitano Nausėdos veto dėl rinkimų kartelės nuleidimo iki...

Baltijos šalys Putinui užkliudė jautrią stygą: dabar sustoti jis neketina (356)

75-osios Antrojo pasaulinio karo pabaigos metinės – vienintelis būsimas renginys, kurį Rusijos...

Gydytoja papasakojo apie skydliaukės ir hormonų sutrikimus: pirmųjų simptomų nepastebėsite, bet paskui imsite byrėti (68)

Hormonai palaiko žmogaus gyvybę, be jų negalėtume funkcionuoti. Vieni hormonai reguliuoja...

Pensininkų partija tapo Kartų solidarumo sąjunga-Santalka Lietuvai: vadovas – Juozaitis (61)

Šeštadienį vykstančiame suvažiavime buvusi Pensininkų partija pasivadino Kartų solidarumo...

Į Lietuvą sugrįžęs Vanagas prisipažino: į Dakarą dar kartą važiuos su viena sąlyga (115)

Rodos, Saudo Arabijos dykumose dar nespėjo dulkės nusėsti, o lietuviai jau grįžta atgal į namus....

Vilnius kai kur lenkia net Vokietijos miestus: Šimašius kalba apie dronų eismą (91)

Kaip teigia Silicio Slėnyje „kapitonu“ vadinamas verslininkas Steve'as Hoffmanas, po maždaug 5...

Elektrėnų sav. sprogus dujų balionui visiškai sugriuvo pastatas: įvykio metu name buvo mažametis vaikas sužaloti du vyrai (70)

Policijos departamentas informavo, kad Elektrėnų sav. , Daugirdiškių k., Monio g., name, įvyko...

Andrius Šedžius nepasiduoda: iš naujo kursto savo ir Monikos skyrybų bylą (34)

Kai jau atrodė , kad verslininko Andriaus Šedžiaus ir dainininkės Monikos Šedžiuvienės...

Kinijoje mirtinas virusas nusinešė 2 žmonių gyvybes: mokslininkai sako, kad užsikrėtusiųjų gali būti ir daugiau JAV imasi saugumo priemonių (4)

Užsikrėtusiųjų paslaptingu virusu, kuris yra giminingas potencialiai mirtinam SARS virusui ir...

Gavusi produktus į namus, moteris kai ką pastebėjo: tai pasityčiojimas (768)

„Nesu iš tų, kurie po kiekvienos paslaugų teikėjų ar institucijų šunybės ilgai ieško...