aA
Kas nutiktų, jeigu pamėgintumėte patobulinti seno automobilio žibintus, kad šie šviestų ryškiau? Tokia praktika, anot Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovų, anaiptol nėra svetima Lietuvoje, tačiau, pabrėžia ekspertai, tai nereiškia, kad leidžiama viskas. Kai kurios „korekcijos“, parodė eksperimentas, gali pasibaigti tragedija.
Kas gali nutikti, jei įprastas automobilio lemputes pakeisite į LED
Kas gali nutikti, jei įprastas automobilio lemputes pakeisite į LED
© DELFI

„Transeksta“ atliko eksperimentą, kurio metu palygino skirtingų kartų šviesos techniką ir pabandė patobulinti seno automobilio žibintus.

LED – už kelias dešimtis eurų

Teigiama, kad naujesnių ir brangesnių automobilių žibintų skleidžiama šviesa nuo senesnių automobilių skiriasi tiek ryškumu, tiek atspalviu, tiek apšviečiamu atstumu. Statistinį vidurkį (beveik 15 metų amžiaus) atitinkančių mašinų halogeniniai žibintai greta naujos kartos LED „patrankų“ atrodo tarsi žibalinės lempos.

Kadangi LED technologijos pastaraisiais metais atpigo, internetas tiesiog knibžda pasiūlymų įsigyti H4 LED lemputes, tinkančias į senų automobilių žibintų lizdus. T. y. investavus keliasdešimt eurų, be didesnių pastangų žibintai gali šviesti kelis kartus stipriau.

Eksperimentui skirtos lemputės buvo įsigytos Gariūnų turgavietėje ir per porą minučių įmontuotos į garbaus amžiaus „Renault Espace“. Šis 23 metus eksploatuojamas vienatūris neseniai buvo įveikęs privalomąją techninę apžiūrą ir turėjo idealiai sureguliuotus žibintus. Tiesa, dėl amžiaus ir aplinkos poveikio, šviesos spindulio sklaidytuvai buvo virtę matiniais, o žibintų viduje matėsi susikaupusio kondensato lašeliai.

Turguje įsigytų LED apšvietos stiprumas – 15 tūkst. liumenų, arba beveik 7 kartus daugiau, nei halogeninės lemputės. Tai lyg ir sufleruoja, kad pakeitus šviesos šaltinius net ir seną automobilį galima priversti „matyti“ taip pat gerai, kaip ir naują, turintį kur kas tobulesnius LED žibintus. Tačiau, pasirodo, taip sprendžiama tik pusė problemos, kadangi senųjų žibintų reflektoriai ir sklaidytuvai nesuderinti su H4 LED lemputėmis. Šie šviesos šaltinio spindulį koncentruoja kitoje vietoje ir į aplinką siunčia aiškių kontūrų neturintį, kitus vairuotojus akinantį šviesos „debesį“.

Skirtumas tarp halogeno (kairėje) ir LED lemputės
Skirtumas tarp halogeno (kairėje) ir LED lemputės
© DELFI

Šiuos dalykus yra užfiksavę ir lempučių gamintojai, todėl ant tokių įmonių, kaip „Osram“ ar „Philips“, gaminių pakuočių yra užrašai perspėjantys, kad juos draudžiama naudoti viešajame eisme. Be apribojimų H4 LED galima montuoti į miškuose ar laukuose dirbančią techniką.

Nepavyko net Vaidotui Žalai

Kad tokie reikalavimai nėra laužti iš piršto, buvo įsitikinta ne tik naudojant techninės apžiūros stoties žibintų patikros stendą, bet ir atlikus eksperimentą realiomis eismo sąlygomis. Vilniaus priemiesčio kelyje buvo išdėliotos iš putplasčio išpjautos ir tamsiais dažais nuspalvintos vaikų figūros, o Vaidotas Žala sėdo prie „Renault“ vairo ir turėjo įvertinti žibintų patobulinimą. Kaip ir buvo tikėtasi, trasą sportininkas įveikė be klaidų.

Antrą kartą tą patį ruožą V. Žala turėjo įveikti persėdęs į originalius LED žibintus ir naktinio matymo įrangą turintį automobilį. Šįkart pasisekė prasčiau: prasilenkdamas su netinkamas lemputes turinčiu „Renault“, lenktynininkas vieną figūrą sutraiškė.

„Prasilenkiant su „Renault Espace“ atrodė, kad jis visą laiką spigina ilgosiomis šviesomis – buvo labai nemalonu ir sunku matyti, kas yra mano judėjimo trajektorijoje“, – prisipažino V. Žala.

Saugaus eismo specialistai kaip tik tokias situacijas vadina pačiomis pavojingiausiomis: jei prasilenkiantys automobiliai vienas kito vairuotoją „apdovanoja“ netikėtai dideliu šviesos srautu, akis prie naujų sąlygų prisitaiko maždaug per 10 sekundžių. Vadinasi, maždaug tiek laiko važiuojama itin prastai matant arba visai nematant, kas vyksta kelkraščiuose. Apakintas vairuotojas 20 metrų atstumu nuo priešpriešinio automobilio nemato nieko. Tokiomis aplinkybėmis nepastebimi net atšvaitą segintys ar šviesą atspindinčias liemenes dėvintys žmonės.

Spėjama, kad iki 15 proc. eismo įvykių tamsiuoju paros metu įvyksta būtent dėl vairuotojų akinimo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (2)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (87)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Top naujienos

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (32)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (141)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (110)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Palanga priėmė sprendimą, kuriuo metu būtų galima prekiauti alkoholiu paplūdimio kavinėse (1)

Įvairios Lietuvos savivaldybės palankiai vertina Seimo sprendimą atšaukti draudimą prekiauti...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (38)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Veryga pripažįsta – medikai jau ruošiasi antrajai bangai, kaukių grąžinimas gali būti neišvengiamas (459)

Lietuva džiaugiasi pasiekimu, kad pavyko suvaldyti koronaviruso pirmąją bangą, tačiau antrosios...

Lietuvos vyrų rinktinės stovykloje Palangoje – 3 žaidėjais mažiau

Penktadienį, liepos 10 dieną, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės krepšininkai rinksis į...

Vėl baugina skiepais nuo koronaviruso: klaidingai įspėja apie genetiškai modifikuotus žmones (45)

Visame pasaulyje vykstantys tyrimai, kuriais siekiama sukurti vakciną nuo koronaviruso sukeliamos...

Mokslininkai turi naujų duomenų dėl COVID-19 sukeliamų pažeidimų: pasireiškia sirgusiems lengva forma (55)

Mokslininkai įspėja apie tikimybę pražiūrėti rimtus ir galimai lemtingus galvos smegenų...

Finansinės aferos byloje įtariamųjų ratas plečiasi – upelyje rasti itin svarbūs įkalčiai (193)

Praėjusią savaitę Kauno teisėsaugininkai pranešė apie stambaus masto operaciją – tiriant...

|Maža didelių žinių kaina