aA
Kas nutiktų, jeigu pamėgintumėte patobulinti seno automobilio žibintus, kad šie šviestų ryškiau? Tokia praktika, anot Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovų, anaiptol nėra svetima Lietuvoje, tačiau, pabrėžia ekspertai, tai nereiškia, kad leidžiama viskas. Kai kurios „korekcijos“, parodė eksperimentas, gali pasibaigti tragedija.
Kas gali nutikti, jei įprastas automobilio lemputes pakeisite į LED
Kas gali nutikti, jei įprastas automobilio lemputes pakeisite į LED
© DELFI

„Transeksta“ atliko eksperimentą, kurio metu palygino skirtingų kartų šviesos techniką ir pabandė patobulinti seno automobilio žibintus.

LED – už kelias dešimtis eurų

Teigiama, kad naujesnių ir brangesnių automobilių žibintų skleidžiama šviesa nuo senesnių automobilių skiriasi tiek ryškumu, tiek atspalviu, tiek apšviečiamu atstumu. Statistinį vidurkį (beveik 15 metų amžiaus) atitinkančių mašinų halogeniniai žibintai greta naujos kartos LED „patrankų“ atrodo tarsi žibalinės lempos.

Kadangi LED technologijos pastaraisiais metais atpigo, internetas tiesiog knibžda pasiūlymų įsigyti H4 LED lemputes, tinkančias į senų automobilių žibintų lizdus. T. y. investavus keliasdešimt eurų, be didesnių pastangų žibintai gali šviesti kelis kartus stipriau.

Eksperimentui skirtos lemputės buvo įsigytos Gariūnų turgavietėje ir per porą minučių įmontuotos į garbaus amžiaus „Renault Espace“. Šis 23 metus eksploatuojamas vienatūris neseniai buvo įveikęs privalomąją techninę apžiūrą ir turėjo idealiai sureguliuotus žibintus. Tiesa, dėl amžiaus ir aplinkos poveikio, šviesos spindulio sklaidytuvai buvo virtę matiniais, o žibintų viduje matėsi susikaupusio kondensato lašeliai.

Turguje įsigytų LED apšvietos stiprumas – 15 tūkst. liumenų, arba beveik 7 kartus daugiau, nei halogeninės lemputės. Tai lyg ir sufleruoja, kad pakeitus šviesos šaltinius net ir seną automobilį galima priversti „matyti“ taip pat gerai, kaip ir naują, turintį kur kas tobulesnius LED žibintus. Tačiau, pasirodo, taip sprendžiama tik pusė problemos, kadangi senųjų žibintų reflektoriai ir sklaidytuvai nesuderinti su H4 LED lemputėmis. Šie šviesos šaltinio spindulį koncentruoja kitoje vietoje ir į aplinką siunčia aiškių kontūrų neturintį, kitus vairuotojus akinantį šviesos „debesį“.

Skirtumas tarp halogeno (kairėje) ir LED lemputės
Skirtumas tarp halogeno (kairėje) ir LED lemputės
© DELFI

Šiuos dalykus yra užfiksavę ir lempučių gamintojai, todėl ant tokių įmonių, kaip „Osram“ ar „Philips“, gaminių pakuočių yra užrašai perspėjantys, kad juos draudžiama naudoti viešajame eisme. Be apribojimų H4 LED galima montuoti į miškuose ar laukuose dirbančią techniką.

Nepavyko net Vaidotui Žalai

Kad tokie reikalavimai nėra laužti iš piršto, buvo įsitikinta ne tik naudojant techninės apžiūros stoties žibintų patikros stendą, bet ir atlikus eksperimentą realiomis eismo sąlygomis. Vilniaus priemiesčio kelyje buvo išdėliotos iš putplasčio išpjautos ir tamsiais dažais nuspalvintos vaikų figūros, o Vaidotas Žala sėdo prie „Renault“ vairo ir turėjo įvertinti žibintų patobulinimą. Kaip ir buvo tikėtasi, trasą sportininkas įveikė be klaidų.

Antrą kartą tą patį ruožą V. Žala turėjo įveikti persėdęs į originalius LED žibintus ir naktinio matymo įrangą turintį automobilį. Šįkart pasisekė prasčiau: prasilenkdamas su netinkamas lemputes turinčiu „Renault“, lenktynininkas vieną figūrą sutraiškė.

„Prasilenkiant su „Renault Espace“ atrodė, kad jis visą laiką spigina ilgosiomis šviesomis – buvo labai nemalonu ir sunku matyti, kas yra mano judėjimo trajektorijoje“, – prisipažino V. Žala.

Saugaus eismo specialistai kaip tik tokias situacijas vadina pačiomis pavojingiausiomis: jei prasilenkiantys automobiliai vienas kito vairuotoją „apdovanoja“ netikėtai dideliu šviesos srautu, akis prie naujų sąlygų prisitaiko maždaug per 10 sekundžių. Vadinasi, maždaug tiek laiko važiuojama itin prastai matant arba visai nematant, kas vyksta kelkraščiuose. Apakintas vairuotojas 20 metrų atstumu nuo priešpriešinio automobilio nemato nieko. Tokiomis aplinkybėmis nepastebimi net atšvaitą segintys ar šviesą atspindinčias liemenes dėvintys žmonės.

Spėjama, kad iki 15 proc. eismo įvykių tamsiuoju paros metu įvyksta būtent dėl vairuotojų akinimo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Atmintinė vairuotojams: kas ir kada atlygins automobiliui padarytą žalą (2)

Išvažiavus į kelią, gali laukti ne tik smagi kelionė, bet ir įvairūs nemalonūs netikėtumai:...

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Top naujienos

Skandalingas policijos tyrimas: po svaiginančios šlovės pramogų pasaulyje – gėdingas nuopolis (26)

„DJ mokykla – tai ne tik galimybė gauti mokymų pradmenis, bet ir įsitraukti į pramoginę...

Aistė Žebrauskienė | D+

Geidžiamiausi darbdaviai ir tūkstančius siekiantys atlyginimų skirtumai: kai kur situacija – paradoksali

„Sodrai“ pradėjus skelbti vyrų ir moterų atlyginimų skirtumus, kai kuriose didelėse Lietuvos...

Vytenis Miškinis | D+

Vieno žymiausių Lietuvos mafiozo nužudyme – mįslingo milijonieriaus šešėlis

Prieš 7 metus Lietuvą sudrebino mafijos laikus primenantis nusikaltimas – 4 šūviais nužudytas...

Po akistatos Ženevoje – vienareikšmis vertinimas: Bidenas gavo tai, ko norėjo (331)

Trečiadienį Ženevoje įvyko Joe Bideno ir Vladimiro Putino susitikimas. Teigiama, kad susitikime...

Itin saulėtas ir sausas: šeštadienis atneš net +33 laipsnių kaitrą (4)

Šeštadienio diena orus lems po truputį tolstantis anticiklonas. Diena vis dar bus saulėta ir...

Daug greičio ir taškų: puolime spindėjusi rinktinė pergalingai pradėjo kontrolinių testų ciklą (154)

Penktadienį vakare Lietuvos krepšinio rinktinė stojo į pirmą kontrolinį testą ruošiantis...

Nėščią žmoną ir dvi dukreles nužudęs monstras teigia tai padaręs iš meilės kitai: ji net susisiekė laiškais (32)

Moteris , dėl kurios Chrisas Wattsas išžudė savo šeimą, vėl su juo susisiekė. Kaip teigia už...

Klampus britų derbis baigėsi be įvarčių (58)

Penktadienio vakarą legendinį „Wembley“ stadioną drebino net ketvirtį amžiaus lauktas Europos...

Vairuotojas skaudžiai pamokė bendrovę, į kurios aikštelę po avarijos policija uždarė automobilį (109)

Po avarijos apgadintą automobilį griovyje palikusio ir iš eismo įvykio vietos pasišalinusio...

Pasaulio vicečempionai neįtikina: vos išnešė kailį prieš čekus (3)

Penktadienio vakarą startavo antrasis Europos futbolo čempionato turas D grupėje. Glazge vykusiame...