aA
Žiemos šaltis ne tik išgražina mūsų automobilį – kiemuose ir gatvėse padaugėja apleistų bei nenaudojamų transporto priemonių. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, neeksploatuojami automobiliai sukelia problemų jų savininkams ir aplinkiniams, teršia aplinką, todėl būtina juos perdirbti. Skaičiuojama, kad Lietuvoje nesinaudojama kas dešimtu registruotu lengvuoju automobiliu.
Nenaudojami automobiliai turi būti utilizuojami
© Organizatorių archyvas

Užklupus šalčiams vis daugiau gyventojų palieka seną automobilį bendro naudojimosi vietose visai žiemai, ypač paaiškėjus, kad automobilis nebetinkamas eksploatuoti. Vis tik nereikėtų pamiršti, kad nenaudojamos ir apleistos transporto priemonės sukelia problemų jų savininkams ir aplinkiniams, nes užima vietą gyvenamųjų rajonų perpildytuose kiemuose, trukdo eismui miestų ir miestelių gatvėse, teršia aplinką.

„Neeksploatuojamo automobilio savininkas privalo pasirūpinti be priežiūros ir neleistinoje vietoje paliktu automobiliu – jį parduoti ar perduoti perdirbėjams. Nereikia pamiršti, kad be priežiūros palikto nenaudojamo automobilio savininkas gali sulaukti baudų už tokios transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose ir aplinkos teršimą. Nesutvarkytos automobilių detalės ir neretai iš tokių automobilių tekantis tepalas pridaro žalos gamtai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Jis taip pat perspėja, kad dėl neprižiūrimos transporto priemonės gali kilti ir daugiau problemų. Pavyzdžiui, pavogus nenaudojamo automobilio valstybinį numerį ir padarius nusižengimą, transporto priemonės savininkui teks prisiimti atsakomybę už kitų asmenų padarytus nusikaltimus.

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje įregistruota beveik 1,2 mln. lengvųjų automobilių, iš jų 117 tūkst. automobilių arba kas dešimtai transporto priemonei jo savininkas yra sustabdęs naudojimąsi. Tai reiškia, kad dešimtys tūkstančių lengvųjų automobilių yra palikti be priežiūros ir neutilizuoti“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovas Alfredas Skinulis.

Pasak jo, gyventojas eksploatuoti netinkamą automobilį gali priduoti kiekvienoje Lietuvos apskrityje. Tą padaryti paprasta pasinaudojant GIA kartu su ENTPTA sukurta senų automobilių tvarkymo sistema.

GIA organizuoja eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymą ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos nepatenka į aplinką. Nenaudojamos transporto priemonės transportavimo paslaugos, gyventojui, besikreipusiam į šios sistemos dalyves, nekainuoja.

Lietuvoje kasmet išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (15-18 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Šias atliekas, siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, būtina perdirbti. Senus automobilius supirkinėja ir nelegalūs ardytojai, kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir panašiai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Valdininkų pagalbos laukiantys klaipėdiečiai duobes gatvėje žymi pagaliais (17)

Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpoje susidariusios duobės, gyventojų teigimu, siekia net...

Draudikai sunerimę: po eismo įvykio deklaracijas vairuotojai pasirašo, bet po to parodymus keičia (18)

Draudikai teigia pastebintys naują tendenciją: po eismo įvykio užpildytą ir parašais...

Duobės vairuotojus kankins dar ilgai: ką daryti, kad apsaugotumėte savo automobilį (13)

Nors apie artėjantį pavasarį sinoptikai kalba atsargiai, tačiau vairuotojai jau pastebi...

Pasakė, kada nuo Vilniaus iki Kauno vairuotojai galės lėkti 130 km/val. greičiu (24)

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau...

Šventinis savaitgalis nebus lengvas vairuotojams – laukia eismo ribojimai (18)

Artėjant Vasario 16 -ąjai, svarbiai dienai visai Lietuvai, dėl didmiesčiuose pasipilsiančios...

Top naujienos

Kita Algirdo Brazausko gyvenimo pusė: dienoraščiuose jis visai kitoks, nei lietuviai buvo įpratę matyti (195)

Nors pirmąjį atkurtos nepriklausomos Lietuvos prezidentą Algirdą Mykolą Brazauską lietuviai...

Eurolygos atkrintamųjų traukinyje liko tik trys laisvi vagonai: ar „Žalgiris“ įšoks į vieną iš jų? (14)

„Tiktai teigiamą rezultatą“, – paklaustas, ką žvelgiant į priekį Kauno „Žalgiris“...

Orijus Gasanovas siūlo aplankyti geriausią Europoje miestą: lietuviams ten patiks, jeigu žinos, ką nuveikti (106)

Barselona yra pats geriausias miestas Europoje. Bet ne visiems taip atrodo, nes žmonės ne visada...

Putinas apleido labiausiai palaikiusią rinkėjų dalį, pasekmės gali būti neprognozuojamos (372)

Rusijos prezidentas buvo iš paprastų žmonių kilęs vyrukas. Tačiau paprasti žmonės ėmė...

Prezidentiniuose reitinguose ryškėja du lyderiai (2546)

Tarp kandidatų į prezidentus daugiausiai palaikymo sulaukia ekonomistas Gitanas Nausėda , už jo...

Paneigė sovietinės nostalgijos mitus: tais laikais mūsų pramonė klestėjo, po to ją sunaikinom ir nieko nebesukūrėm (2672)

Vienas iš gajausių mitų yra mitas apie Lietuvos pramonės likimą. Jeigu keliais žodžiais, ją...

Žvilgsnis į turtingiausių žmonių istorijoje santuokas: vienų – tarsi pasakos, kitų – kupinos skausmo

Turtingi žmonės, kaip ir visi kiti, įsimyli ar nustoja mylėti, o jų santykiai – ne mažiau...

Skandalingiausios Lietuvos kultūros istorijos: Ivaškevičius tikrai nebuvo pirmas (25)

Mariaus Ivaškevičiaus romanas „Žali“ į Lietuvos kultūros istoriją įeis kaip sukėlęs...

Ką šiemet turėtų padaryti kiekvienas Zodiako ženklas, kad darbe aplankytų sėkmė

Karjera yra itin svarbi mūsų gyvenimo dalis, nes jos dėka galime formuoti savo gyvenimą taip, kaip...

Netikėti „Eurovizijos“ faktai: teko keisti taisykles, kai 1969-siais nugalėjo net keturios šalys (3)

Nuo 1956-ųjų metų jau 63 kartus įvykęs „Eurovizijos“ dainų konkursas gali didžiuotis...