aA
Artėjant savaitgaliui sinoptikai ragina pasirūpinti apsauga nuo saulės, o keliautojai ir specialistai primena, kas gali atsitikti jei prieš kelionę karštą dieną nepasirūpinsite automobiliu. Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukščiau vairuotojus būti budresniais ragina ir kelininkai, mat didelis karštis gali lemti ne tik automobilio gedimus, tačiau ir bitumo lydymąsi.
Kas automobiliui ir vairuotojui gali nutikti karštą dieną: planuojantys keliones turėtų susirūpinti
© DELFI / Orestas Gurevičius

Pasirūpinkite savimi

Svilinančiame karštyje ir itin atšiauriomis sąlygomis keliavęs žurnalistas ir keliautojas Vitoldas Milius pripažino, kad kraštutinumai apsunkina ne tik vairuotoją, tačiau ir patį automobilį. Jis aiškino, kad leidžiantis į kelionę karštą dieną pirmiausia reikėtų didesnį dėmesį skirti savo gerovei – pasiimti vandens ir nuolat jį gerti, kad neištiktų perkaitimas ar dehidratacija.

Didelę įtaką vairuotojo reakcijai ir elgesiui prie vairo turi ir automobilio salono vidaus temperatūra. Jei įmanoma, keliautojas pataria pasinaudoti automobilio oro kondicionieriumi, tačiau tai daryti protingai.

„Vairuotojai turėtų vengti didelių temperatūrų skirtumų automobilio viduje ir išorėje. Jei labai karšta, automobilio salono vėdinimui nereikėtų pasirinkti žemiausios temperatūros, nes taip vairuotojas gali tiesiog peršalti. Jei oro kondicionieriaus automobilyje nėra, arba jis yra sugedęs, reikėtų atsidaryti langą, kad į automobilio vidų patektų oras iš lauko“, – patarė keliautojas.

Kas automobiliui ir vairuotojui gali nutikti karštą dieną: planuojantys keliones turėtų susirūpinti
© DELFI / Orestas Gurevičius

Atlikite namų darbus

Vis tik pasirūpinus savimi reikėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio techninę būklę, jei reikia papildyti eksploatacinius skysčius. V. Milius tikino, kad gamintojai yra numatę, jog automobiliai galėtų sklandžiai veikti ir esant aukštesnei lauko temperatūrai nei tokia, kokia galime džiaugtis lietuviškos vasaros metu.

„Esu keliavęs Afrikoje, kada lauko temperatūra buvo +50 laipsnių Celsijau ir automobilis kuo puikiausiai veikė. Žinoma, tokiais atvejais automobiliai turi susidoroti su didesniais krūviais, tačiau praktika rodo, kad tai problemų nesukelia“, – patirtimi dalinosi V. Milius.

Keliautojas akcentavo, kad vairuotojai, karštą dieną nusprendę leistis į kelionę senesniu automobiliu, turėtų atlikti ir namų darbus – patikrinti ar veikia radiatoriaus ventiliatorius, ar netrūksta aušinimo skysčio, o jei reikia jį papildyti.

Karštis
Karštis
© Shutterstock

„Itin karštą dieną gali atsirasti gedimų aušinimo sistemoje. Jei joje trūksta aušinimo skysčio gali pradėti kaisti automobilio variklis, o to laiku nepastebėjusiems vairuotojams gali tekti kaip reikiant patuštinti piniginę, nes perkaitusį variklį reikės remontuoti ar net keisti. Prisiminkite, kad jei tai, jog trūksta aušinimo skysčio pastebėjote tik vėliau, neatsukinėkite skysčio užpylimo dangtelio jei variklis karštas, nes galite nudegti“, – aiškino keliautojas.

V. Milius atkreipė dėmesį, kad neretai vairuotojams nepavyksta išvengti netikėtumų ir dėl to, nes nusprendžia vasarą važinėti žieminėmis padangomis. Specialistas aiškino, kad tokios padangos negebės tinkamai atlikti savo funkcijos o dėl to gali nepavykti išvengti ir eismo įvykio.

Vasarą barstomi keliai / AB „Kelių priežiūra“ nuotr.
Vasarą barstomi keliai / AB „Kelių priežiūra“ nuotr.

Sumažinkite greitį

Dar viena rizika, su kuria gali susidurti vairuotojai važiuojantys karštą dieną – besilydantis bitumas. Įkaitęs asfaltas taip pat gali apsunkinti kelionę. Kelininkai įspėja, kad pastebėję, jog asfaltas pradeda garuoti ir palei kelią susidaro it miražas, vairuotojai turėtų įvertinti, kad kelio danga yra karšta, o dėl to gali būti numatytų eismo pakeitimų ar greičio ribojimų.

Specialistai pabrėžia, kad vairuotojai pastebėję greičio ribojimo ženklus neturėtų numoti į juos ranka, mat tokiais atvejais, kai bitumas pradeda lydytis, kelininkai pradeda barstyti smėlį, todėl sukibimas su kelio danga gali būti ne toks geras, kaip įprasta.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
3.1667

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Kaip pralaužti Rusijos blokadą Ukrainoje: dėl bado grėsmės Vakarai gali ryžtis ir ypač rizikingam planui

Ko neprivertė karas, privers badas. Tokių svarstymų – vis daugiau, mat Rusijos agresija prieš...

Delfi PliusDailius Dargis

Paskutinio sovietų bunkerio Lietuvoje paslaptis: ne tik lankėsi KGB, bet ir neprikausomybės laikais sulaukdavo keistų vizitų bei įsilaužimų II dalis

Vieno įspūdingiausių Lietuvoje esančio sovietinių laikų karinio bunkerio paslaptys sėja nerimą...

Delfi PliusPiotr Skolimowski, Ewa Krukowska

Ekspertė: dviejų Europos valstybių draugystė akivaizdžiai byra į šipulius (2)

Reakcija į Rusijos invaziją padarė galą svarbiam aljansui Europoje. Kaip pažymi politikos...

Sociologė: net karo akivaizdoje bandome surūšiuoti žmones ir klijuoti jiems etiketes (2)

Karo Ukrainoje fone itin svarbu yra visuomenės vienybė ir susitelkimas. Tačiau šiuo metu mūsų...

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Rusija į Ukrainą siunčia specialiai atrinktus karius: sąrašuose – stebinantys sutapimai (4)

„ Rusija į karą Ukrainoje siunčia pačių vargingiausių regionų gyventojus, o etninių rusų...

Karas Ukrainoje. Lenkijos prezidentas: Rusijai teks apmokėti Ukrainos atstatymą Ukrainoje pratęsta karinė padėtis, uždrausti simboliai „Z“ ir „V“ (4)

Ukraina atmetė galimybę susitarti su Rusija dėl paliaubų ir pareiškė, kad nesutiks su...

Rimvydas Valatka. Maskva krito, už mūsų kairiųjų – tik Pekinas (4)

Lietuvos partijų (ne)susitarimas dėl užsienio politikos gairių vyksta įdomiame europinės...

Priemonė, kuri drabužių lyginimą paverčia bent jau pakenčiamu

Dažnai lyginimas yra itin nemėgstamas buities darbas. Skalbinių krūvos kaupiasi, o noro juos...

Verslas PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Kas ir už kiek atstatys karo niokojamą Ukrainą: aiškėja, kur slypi didžiausias pavojus ir spraga (1)

Lietuvos verslas raginamas prisidėti atstatant karo vis dar niokojamą Ukrainą. Ekonomikos ir...