aA
Automobilio variklio šildymas žvarbiais žiemos rytais yra tema, sukelianti daug diskusijų. Kol vieni tiki, kad variklio visai nereikia pramankštinti ir galima iškart važiuoti, kiti sako, kad visgi yra atvejų, kada būtų pravartu motorui leisti kiek pašilti.
Automobilių turgus
Automobilių turgus
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Sako, kad šildyti dažniausiai nereikia

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius keliautojas Vitoldas Milius sako, kad mūsų žiemos dažiausiai nebūna atšiaurios, todėl šiuolaikinių automobilių šildyti nereikia.

„Šiuolaikinių automobilių nereikia šildyti ir galima jais važiuoti iš karto, jeigu kalbame apie lietuvišką žiemą. Jeigu -35 – gali būti visaip, bet jeigu normali žiema, tikrai nereikia šildyti“, – sako V. Milius.

Pasak pašnekovo, šalti automobiliai labai teršia aplinką, todėl svarbu iškart nusigramdžius stiklus pradėti važiuoti – taip automobilis greičiau sušils iki darbinės temperatūros. Taip pat, jeigu automobilis šildomas daugiabučio kieme, išmetamosios dujos gali dusinti aplinkinius gyventojus.

„Istorija yra tokia, kad senieji automobiliai net nevažiuodavo nepašildyti. Pavyzdžiui, jeigu paimsi 80-ųjų „Volga“ automobilį, kol jo nepašildysi, tol jis nevažiuos. Daugeliui žmonių tai liko atmintyje“, – apie tai, kodėl daug vairuotojų vis dar mano, kad reikia šildyti automobilius, pasakoja V. Milius.

Tačiau, anot jo, egzistuoja viena svarbi taisyklė, kaip elgtis su automobiliu paspaudus šaltukui. Tik užvedus automobilį ir pradėjus kelionę, būtina staigiai nespausti akseleratoriaus pedalo ir važiuoti palengva.

Jau netrukus pratinsimės prie tokių vaizdų gatvėse
Jau netrukus pratinsimės prie tokių vaizdų gatvėse
© DELFI / Andrius Ufartas

V. Milius pastebi, kad kai kurie vairuotojai pamiršta tinkamai pasirūpinti matomumu automobilyje. „Kai kurie vairuotojai to nedaro. Iškritus gausiam sniegui, nenusivalo, neatitirpdo langų, nes tingisi. Tada mes turime kitą problemą – nematome, kur važiuoti. Reikia kreipti dėmesį ir į priekinį, ir į šoninius, galinį stiklus, veidrodėlius. Šildymo reikia tam, kad matytumėme, kur važiuojam“, – sako pašnekovas.

Reikia nedaryti jokių drastiškų veiksmų, kol automobilis šaltas. Bet jeigu važiuojame ramiai – nieko automobiliui neatsitiks.

Visgi yra tam tikrų atvejų

Visgi, kai paspaudžia 20-30 laipsnių šaltukas, atsiranda kita bėda – važiuoti per naktį lauke pastovėjusiu automobiliu tiesiog nėra komfortiška, todėl gal ir vertėtų prieš važiuojant šiek tiek pastovėti.

„Kai būna labai šalta, viskas būna sustingę. Lietuvoje automobilių parkas yra 15 metų senumo, tie senesni automobiliai ir drėgmę kitaip laiko, ir visa kita. Tiesiog, atsisėdus į tokį automobilį, kokių yra labai daug Lietuvoje, esant labai šaltai temperatūrai nekomfortiška važiuoti. Niekas nesisuka, viskas girgžda, traška ir t. t. Naujausi automobiliai prie -25 irgi turi reikalų“, – kalba ekspertas.

Lenktynininkas Vaidotas Žala prideda, kad automobilį reiktų pašildyti ir tada, kai norima iškart kiek labiau paspausti akseleratoriaus pedalą – didinti apsukas.

Tačiau jis sako, kad mitas apie būtinybę šildyti automobilio variklį ir šiandien nebūtinai yra iš piršto laužtas – variklio dilimo procesai esą mažiau žymūs varikliuose, kurie yra pasiekę darbinę temperatūrą. „Bet mano supratimu variklio gyvenimo neprailginsi, jeigu sėdėsi penkias minutes ir šildysi“, – sako V. Žala.

Technologijos pasikeitė

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas prideda, kad automobilį prieš važiuojant būtina pašildyti ir tada, kai langai yra užrasoję, užšalę.

Kartą ir visiems laikams: ar reikia šildyti automobilio variklį
© DELFI / Andrius Ufartas

„Jeigu šaltą žiemą pradeda rasoti langai, mes tikriausiai niekaip negalėsim tų langų sušildyti, kol variklis nesušilęs“, – pataria S. Pukalskas.

Tačiau jis taip pat pritaria, kad įprastą lietuvišką žiemą, jeigu langai nėra užrasoję ar užšalę, variklio šildyti nebūtina. „Anksčiau būdavo, kad karbiuratoriniai benzininiai varikliai tiesiog negalėdavai pavažiuoti, kol variklis nesušilęs. Tos medžiagos taip pat nebūdavo tinkamai parinktos.

Kol automobilis šyla, tiek cilindras, tiek stūmoklis, tiek kitos dalys plečiasi. Būdavo netinkamai apskaičiuota, kad jeigu iš karto gerai užgazuoji, tai stūmoklis išsiplėsdavo anksčiau negu cilindras – užstrigdavo cilindre ir variklis sulūždavo“, – apie tarp vairuotojų gajų mitą kalba S. Pukalskas.

„Dabar net ir alyvos kitokios. Anksčiau šaltame variklyje alyva būdavo tiršta, ją pravaryti pro visus tepimo kanalus būdavo sudėtinga, tik užvedus variklį nelabai ir tepdavo kai kurias detales. Šiais laikais to nebėra“, – tikina ekspertas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Draudikai pastebėjo klaidą, kurią neretai padaro įtampos ir streso išvarginti vairuotojai

Geriausia šiuo metu niekur nevažiuoti ir likti namuose. Vis dėlto, jeigu iškilo būtinybė...

Ką reikia žinoti apie karantino metu atidėtą automobilio techninę apžiūrą (11)

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija...

Per karantiną leido važinėti be techninės apžiūros, bet ar galios draudimas po avarijos? (14)

Vyriausybė nusprendė, kad karantino metu nustojus galioti techninei apžiūrai , vairuotojai gali...

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (7)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Top naujienos

Veryga patikslino: net jei karantinas švelnės, kai kurios paslaugos sugrįš labai negreitai (67)

Nors trečiadienį Vyriausybėje karantino laikotarpis bus dar pratęstas bent dviem savaitėms,...

Po iš Santarų pabėgusios moters kelionės autobusu – siūlo visiems keleiviams izoliuotis jai patvirtintas koronavirusas (403)

Antradienį Vilniuje iš Santaros klinikų Infekcinių ligų centro per langą pabėgusi moteris (gim....

Lietuvoje dėl koronaviruso 21 asmens būklė yra sunki papildyta 12.49; vasaros renginių siūlo dar neatšaukti (121)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga trečiadienį pristatė naujienas, susijusias su...

Astravo atominėje elektrinėje – 15 koronaviruso atvejų: skelbiama, kad visi užsikrėtusieji Rusijos piliečiai

Identifikuota 15 koronavirusu užsikrėtusių Rusijos piliečių, atvykusių į Astravo atominę...

Dar viena ES šalis švelnina karantino gniaužtus – atidaro mažas parduotuves, leis būtinas keliones į užsienį (108)

Lietuvos vyriausybei svarstant, kaip galėtų būti švelninamas karantinas, dar viena Europos...

Prieš artėjančias Velykas – slaugytojos kreipimasis: padėkite mums (241)

Slaugytoja Vera savo feisbuko paskyroje pasidalino kreipimųsi į visuomenę artėjant Šv. Velykoms...

Iš savivaldybių – įspėjimo signalai: dėl mažėjančių GPM įplaukų gali tekti priimti sunkius sprendimus (76)

Siekdamos suvaldyti koronaviruso situaciją ir dėl šalyje įvesto karantino savivaldybės visoje...

Gydytoja apie koronavirusą Baltarusijoje: katastrofa, sėdime ant parako statinės (84)

Dauguma Baltarusijos sostinės Minsko ligoninių šiuo metu jau pritaikytos pacientams, sergantiems...

„The Roop“ dainą „On Fire“ ironiškai perkūrė pagal karantiną: tikiuosi, kad nebūsim suprasti neteisingai

Teatro, kino ir televizijos aktorius Arnas Ašmonas kartu su broliu Aidu karantino metu laiko veltui...

Kraupios avarijos atomazga: BMW vairuotojas dėl moters žūties nekaltas (8)

Praeitų metų liepos 13-ąją Kėdainių rajone įvyko baisi avarija. Netoli Kalnaberžės...

|Maža didelių žinių kaina