Automobilio variklio šildymas žvarbiais žiemos rytais yra tema, sukelianti daug diskusijų. Kol vieni tiki, kad variklio visai nereikia pramankštinti ir galima iškart važiuoti, kiti sako, kad visgi yra atvejų, kada būtų pravartu motorui leisti kiek pašilti.
Automobilių turgus
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Sako, kad šildyti dažniausiai nereikia

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius keliautojas Vitoldas Milius sako, kad mūsų žiemos dažiausiai nebūna atšiaurios, todėl šiuolaikinių automobilių šildyti nereikia.

„Šiuolaikinių automobilių nereikia šildyti ir galima jais važiuoti iš karto, jeigu kalbame apie lietuvišką žiemą. Jeigu -35 – gali būti visaip, bet jeigu normali žiema, tikrai nereikia šildyti“, – sako V. Milius.

Pasak pašnekovo, šalti automobiliai labai teršia aplinką, todėl svarbu iškart nusigramdžius stiklus pradėti važiuoti – taip automobilis greičiau sušils iki darbinės temperatūros. Taip pat, jeigu automobilis šildomas daugiabučio kieme, išmetamosios dujos gali dusinti aplinkinius gyventojus.

„Istorija yra tokia, kad senieji automobiliai net nevažiuodavo nepašildyti. Pavyzdžiui, jeigu paimsi 80-ųjų „Volga“ automobilį, kol jo nepašildysi, tol jis nevažiuos. Daugeliui žmonių tai liko atmintyje“, – apie tai, kodėl daug vairuotojų vis dar mano, kad reikia šildyti automobilius, pasakoja V. Milius.

Tačiau, anot jo, egzistuoja viena svarbi taisyklė, kaip elgtis su automobiliu paspaudus šaltukui. Tik užvedus automobilį ir pradėjus kelionę, būtina staigiai nespausti akseleratoriaus pedalo ir važiuoti palengva.

Jau netrukus pratinsimės prie tokių vaizdų gatvėse
Jau netrukus pratinsimės prie tokių vaizdų gatvėse
© DELFI / Andrius Ufartas

V. Milius pastebi, kad kai kurie vairuotojai pamiršta tinkamai pasirūpinti matomumu automobilyje. „Kai kurie vairuotojai to nedaro. Iškritus gausiam sniegui, nenusivalo, neatitirpdo langų, nes tingisi. Tada mes turime kitą problemą – nematome, kur važiuoti. Reikia kreipti dėmesį ir į priekinį, ir į šoninius, galinį stiklus, veidrodėlius. Šildymo reikia tam, kad matytumėme, kur važiuojam“, – sako pašnekovas.

Reikia nedaryti jokių drastiškų veiksmų, kol automobilis šaltas. Bet jeigu važiuojame ramiai – nieko automobiliui neatsitiks.

Visgi yra tam tikrų atvejų

Visgi, kai paspaudžia 20-30 laipsnių šaltukas, atsiranda kita bėda – važiuoti per naktį lauke pastovėjusiu automobiliu tiesiog nėra komfortiška, todėl gal ir vertėtų prieš važiuojant šiek tiek pastovėti.

„Kai būna labai šalta, viskas būna sustingę. Lietuvoje automobilių parkas yra 15 metų senumo, tie senesni automobiliai ir drėgmę kitaip laiko, ir visa kita. Tiesiog, atsisėdus į tokį automobilį, kokių yra labai daug Lietuvoje, esant labai šaltai temperatūrai nekomfortiška važiuoti. Niekas nesisuka, viskas girgžda, traška ir t. t. Naujausi automobiliai prie -25 irgi turi reikalų“, – kalba ekspertas.

Lenktynininkas Vaidotas Žala prideda, kad automobilį reiktų pašildyti ir tada, kai norima iškart kiek labiau paspausti akseleratoriaus pedalą – didinti apsukas.

Tačiau jis sako, kad mitas apie būtinybę šildyti automobilio variklį ir šiandien nebūtinai yra iš piršto laužtas – variklio dilimo procesai esą mažiau žymūs varikliuose, kurie yra pasiekę darbinę temperatūrą. „Bet mano supratimu variklio gyvenimo neprailginsi, jeigu sėdėsi penkias minutes ir šildysi“, – sako V. Žala.

Technologijos pasikeitė

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas prideda, kad automobilį prieš važiuojant būtina pašildyti ir tada, kai langai yra užrasoję, užšalę.

Kartą ir visiems laikams: ar reikia šildyti automobilio variklį
© DELFI / Andrius Ufartas

„Jeigu šaltą žiemą pradeda rasoti langai, mes tikriausiai niekaip negalėsim tų langų sušildyti, kol variklis nesušilęs“, – pataria S. Pukalskas.

Tačiau jis taip pat pritaria, kad įprastą lietuvišką žiemą, jeigu langai nėra užrasoję ar užšalę, variklio šildyti nebūtina. „Anksčiau būdavo, kad karbiuratoriniai benzininiai varikliai tiesiog negalėdavai pavažiuoti, kol variklis nesušilęs. Tos medžiagos taip pat nebūdavo tinkamai parinktos.

Kol automobilis šyla, tiek cilindras, tiek stūmoklis, tiek kitos dalys plečiasi. Būdavo netinkamai apskaičiuota, kad jeigu iš karto gerai užgazuoji, tai stūmoklis išsiplėsdavo anksčiau negu cilindras – užstrigdavo cilindre ir variklis sulūždavo“, – apie tarp vairuotojų gajų mitą kalba S. Pukalskas.

„Dabar net ir alyvos kitokios. Anksčiau šaltame variklyje alyva būdavo tiršta, ją pravaryti pro visus tepimo kanalus būdavo sudėtinga, tik užvedus variklį nelabai ir tepdavo kai kurias detales. Šiais laikais to nebėra“, – tikina ekspertas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauniečiai suirzo: laukė saugesnės stotelės, bet naujoji pasiekiama krūmynais arba keliu be kelkraščio (43)

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą...

Imasi saugumo autobusuose: vairuotojai keleiviams primins, kad prisisegtų saugos diržus (4)

Keleivius vežančios įmonės, autobusų stotys bei Lietuvos transporto saugos administracija...

Papasakojo, kokios kritinės klaidos vairavimo egzamine pakiša koją – jas daro ir patyrę vairuotojai (159)

Dažnas būsimas vairuotojas, keliaudamas laikyti praktinio egzamino į „Regitrą“, viliasi, kad...

Pasikeitus vairuotojų dokumentų tvarkai, pastebimos ir pirmosios neigiamos pasekmės (167)

Sustabdžius pareigūnams šiek tiek ilgiau trunkanti patikra – pagrindinė neigiama naujos...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (26)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Top naujienos

Slaptą planą pervilioti lenkus kūrė visai ne valstiečiai: pasikeitė tik viena esminė detalė (45)

Vilniaus kraštu Lietuvos politikai susidomėjo visai neseniai. Ilgą laiką niekam, išskyrus šiame...

Dėl lopinėlio žemės buvo paverstas žemgrobiu: 7 metus tampė po teismus (77)

Vilnietis Tomas Nenartavičius, pasakodamas savo istoriją, vis dar negali atsistebėti: 7-erius metus...

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (611)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Liko visai nedaug: kaip vaiką mokyklai nuteikti psichologiškai (6)

Prieš rugsėjo pirmąją mokinių tėvai skuba aprūpinti vaikus reikalingais daiktais, tačiau...

Teismas grįžta prie „MG Baltic“ politinės korupcijos bylos (43)

Vilniaus apygardos teismas antradienį po pertraukos turėtų grįžti prie politinės korupcijos...

Du pamėgti Adomaičio ginklai: išbandė rinktinėje, pasitelks ir klube (1)

Eimantas Bendžius ir Evaldas Kairys gimė pajūryje, bet krepšinio lopšiu jiems buvo sostinė....

Orai: trečiadienį – šalčiausia šio mėnesio naktis (8)

Artimiausiomis dienomis orai bus labai permainingi, antradienio dieną dangus virš Lietuvos bus...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (167)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

MTV VMA's apdovanojimuose – ryškiausios muzikos žvaigždės ir jų raudonojo kilimo „perlai“ (6)

Naktį iš pirmadienio į antradienį (Lietuvos laiku) Niujorko Radio City Music Hall įvyko jau...

Jų nuotraukos tapo interneto memais: kaip per naktį ne savo noru išgarsėję herojai atrodo dabar? (2)

Prisiminkite savo blogiausią mokyklos laikų nuotrauką. Dabar įsivaizduokite, kad ši nuotrauka...