Automobilio variklio šildymas žvarbiais žiemos rytais yra tema, sukelianti daug diskusijų. Kol vieni tiki, kad variklio visai nereikia pramankštinti ir galima iškart važiuoti, kiti sako, kad visgi yra atvejų, kada būtų pravartu motorui leisti kiek pašilti.
Automobilių turgus
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Sako, kad šildyti dažniausiai nereikia

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius keliautojas Vitoldas Milius sako, kad mūsų žiemos dažiausiai nebūna atšiaurios, todėl šiuolaikinių automobilių šildyti nereikia.

„Šiuolaikinių automobilių nereikia šildyti ir galima jais važiuoti iš karto, jeigu kalbame apie lietuvišką žiemą. Jeigu -35 – gali būti visaip, bet jeigu normali žiema, tikrai nereikia šildyti“, – sako V. Milius.

Pasak pašnekovo, šalti automobiliai labai teršia aplinką, todėl svarbu iškart nusigramdžius stiklus pradėti važiuoti – taip automobilis greičiau sušils iki darbinės temperatūros. Taip pat, jeigu automobilis šildomas daugiabučio kieme, išmetamosios dujos gali dusinti aplinkinius gyventojus.

„Istorija yra tokia, kad senieji automobiliai net nevažiuodavo nepašildyti. Pavyzdžiui, jeigu paimsi 80-ųjų „Volga“ automobilį, kol jo nepašildysi, tol jis nevažiuos. Daugeliui žmonių tai liko atmintyje“, – apie tai, kodėl daug vairuotojų vis dar mano, kad reikia šildyti automobilius, pasakoja V. Milius.

Tačiau, anot jo, egzistuoja viena svarbi taisyklė, kaip elgtis su automobiliu paspaudus šaltukui. Tik užvedus automobilį ir pradėjus kelionę, būtina staigiai nespausti akseleratoriaus pedalo ir važiuoti palengva.

Jau netrukus pratinsimės prie tokių vaizdų gatvėse
Jau netrukus pratinsimės prie tokių vaizdų gatvėse
© DELFI / Andrius Ufartas

V. Milius pastebi, kad kai kurie vairuotojai pamiršta tinkamai pasirūpinti matomumu automobilyje. „Kai kurie vairuotojai to nedaro. Iškritus gausiam sniegui, nenusivalo, neatitirpdo langų, nes tingisi. Tada mes turime kitą problemą – nematome, kur važiuoti. Reikia kreipti dėmesį ir į priekinį, ir į šoninius, galinį stiklus, veidrodėlius. Šildymo reikia tam, kad matytumėme, kur važiuojam“, – sako pašnekovas.

Reikia nedaryti jokių drastiškų veiksmų, kol automobilis šaltas. Bet jeigu važiuojame ramiai – nieko automobiliui neatsitiks.

Visgi yra tam tikrų atvejų

Visgi, kai paspaudžia 20-30 laipsnių šaltukas, atsiranda kita bėda – važiuoti per naktį lauke pastovėjusiu automobiliu tiesiog nėra komfortiška, todėl gal ir vertėtų prieš važiuojant šiek tiek pastovėti.

„Kai būna labai šalta, viskas būna sustingę. Lietuvoje automobilių parkas yra 15 metų senumo, tie senesni automobiliai ir drėgmę kitaip laiko, ir visa kita. Tiesiog, atsisėdus į tokį automobilį, kokių yra labai daug Lietuvoje, esant labai šaltai temperatūrai nekomfortiška važiuoti. Niekas nesisuka, viskas girgžda, traška ir t. t. Naujausi automobiliai prie -25 irgi turi reikalų“, – kalba ekspertas.

Lenktynininkas Vaidotas Žala prideda, kad automobilį reiktų pašildyti ir tada, kai norima iškart kiek labiau paspausti akseleratoriaus pedalą – didinti apsukas.

Tačiau jis sako, kad mitas apie būtinybę šildyti automobilio variklį ir šiandien nebūtinai yra iš piršto laužtas – variklio dilimo procesai esą mažiau žymūs varikliuose, kurie yra pasiekę darbinę temperatūrą. „Bet mano supratimu variklio gyvenimo neprailginsi, jeigu sėdėsi penkias minutes ir šildysi“, – sako V. Žala.

Technologijos pasikeitė

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas prideda, kad automobilį prieš važiuojant būtina pašildyti ir tada, kai langai yra užrasoję, užšalę.

Kartą ir visiems laikams: ar reikia šildyti automobilio variklį
© DELFI / Andrius Ufartas

„Jeigu šaltą žiemą pradeda rasoti langai, mes tikriausiai niekaip negalėsim tų langų sušildyti, kol variklis nesušilęs“, – pataria S. Pukalskas.

Tačiau jis taip pat pritaria, kad įprastą lietuvišką žiemą, jeigu langai nėra užrasoję ar užšalę, variklio šildyti nebūtina. „Anksčiau būdavo, kad karbiuratoriniai benzininiai varikliai tiesiog negalėdavai pavažiuoti, kol variklis nesušilęs. Tos medžiagos taip pat nebūdavo tinkamai parinktos.

Kol automobilis šyla, tiek cilindras, tiek stūmoklis, tiek kitos dalys plečiasi. Būdavo netinkamai apskaičiuota, kad jeigu iš karto gerai užgazuoji, tai stūmoklis išsiplėsdavo anksčiau negu cilindras – užstrigdavo cilindre ir variklis sulūždavo“, – apie tarp vairuotojų gajų mitą kalba S. Pukalskas.

„Dabar net ir alyvos kitokios. Anksčiau šaltame variklyje alyva būdavo tiršta, ją pravaryti pro visus tepimo kanalus būdavo sudėtinga, tik užvedus variklį nelabai ir tepdavo kai kurias detales. Šiais laikais to nebėra“, – tikina ekspertas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Legalizuojami automobiliai su vairu dešinėje: specialistai negaili perspėjimų (11)

Nuo 2018 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Saugaus eismo keliais įstatymo pataisa, kuri nebedraus...

Minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti

Lapkričio 19 d. minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti. Lietuvos automobilių...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (74)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Vairavimas ir vaistai – pavojus kelyje, kurį prisišaukiame patys (2)

Lapkričio 19 d., kaip ir kasmet trečiąjį lapkričio sekmadienį, minima Pasaulinė žuvusių eismo...

Patikrino šimtus automobilių: tinkamos padangos, bet išsikrovę akumuliatoriai (13)

Lapkričio pradžioje didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyko saugaus eismo kampanija „Nustebink...

Top naujienos

Užkalnis sugalvojo papietauti vien desertais (32)

Kad jūs žinotumėte, kaip nelengva kasdien sugalvoti vis kokios nors įvairovės mano restoranų ir...

JAV apsisprendė dėl naujų pajėgų steigimo: kosminėse varžybose kiti liks toli už nugaros (368)

Dar šių metų rugsėjį privati amerikiečių bendrovė „ SpaceX “ sėkmingai iškėlė į...

Legalizuojami automobiliai su vairu dešinėje: specialistai negaili perspėjimų (11)

Nuo 2018 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Saugaus eismo keliais įstatymo pataisa, kuri nebedraus...

Vienas iš dvynių metus praleido kosmose, kitas – Žemėje: kaip pasikeitė jų kūnai? (14)

Scottas Kelly’is – 53 m. amerikietis astronautas , veteranas, dalyvavęs keturiuose skrydžiuose...

Dingusio baikerio Aivaro Kilkaus mylimoji paviešino jautrią žinutę (121)

„Mėnuo nežinios, nerimo, nusivylimo, beviltiškumo, bejėgiškumo, skausmo ir „n“ visko. Bet...

Stulbinančios šlovės sulaukusi „ABBA“: ką dabar veikia legendinės grupės nariai? (6)

„ABBA“ yra viena didžiausių sėkmės istorijų muzikos pasaulyje. Švedų pop grupė, kurią...

Atmintinė, kaip paruošti automobilį žiemai (13)

Apmaudu, tačiau kitaip nei kelininkus, žiema vairuotojus iš tikrųjų užklumpa netikėtai ir,...

„Senąjį“ Kuvaldą susigrąžinęs Maslobojevas: neskraidžiau padebesiuose (17)

„Bushido Hero‘s“ turnyro pagrindinėje kovoje vienas geriausių Lietuvos kovotojų Sergejus...

Po sutuoktinio smurto prarado priekinius dantis: tokių kaip ji – ne viena (97)

Kartą moterį sutuoktinis taip primušė, jog jai išbyrėjo keli priekiniai dantys . Kaip taip...

Gyventojams siūloma leisti registruotis „prie savivaldybės“ (4)

2017 m. lapkričio 1 d. duomenimis Lietuvoje vis dar buvo 66 591 faktinės gyvenamosios vietos...