aA
Kiekvieną žiemą, kai temperatūra nukrenta žemiau nulio, vairuotojai ir automobilių ekspertai diskutuoja, atrodytų, amžinu klausimu – ar užvedus per naktį stovėjusio automobilio variklį verta jį pašildyti, ar galima sėsti ir važiuoti iš karto?
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Kad tokios diskusijos verda vos orams atšalus, sutinka ir LRT.lt kalbinti ekspertai. Tačiau jų nuomonės išsiskia. Automobilių serviso „Ausegra“ vadovas Arvydas Gailiušas įsitikinęs, kad vos užvedus šaltą variklį, jam reikia leisti apšilti ir tik tada pradėti važiuoti.

„Sportininkai juk apšyla prieš varžybas, tai kodėl to paties nereikėtų padaryti ir varikliui? Jis taip pat, galima sakyti, yra organizmas, tik mechaninis. Jame yra daug tarpusavyje besitrinančių detalių, kurioms reikia apšilti, kad variklis dirbtų normaliai“, – pavyzdį, kodėl šaltą variklį žiemą reikėtų pašildyti, LRT.lt pateikia A. Gailiušas.

Pašnekovas teigia, kad pats asmeniškai daro būtent taip. Taip pat priduria, kad per tą laiką, kol variklis apšyla, galima nuo automobilio nuvalyti sniegą ar nugremžti apledijusius langus.

Visgi automobilių serviso vadovas nemano, kad yra temperatūros riba, kai užvedus automobilį jo variklį reikėtų pašildyti. Tačiau tai galima suprasti iš kitų požymių.

„Tokio kriterijaus kaip temperatūra nėra. Reikia jausti, kaip variklis pradeda dirbti. Jei variklis sunkiai užsiveda, arba automobiliuose su mechanine pavarų dėže sankabos pedalas sunkiai spaudžiasi ir pavaros nesijungia lengvai, tai natūralu, kad važiuoti negalima“, – mano A. Gailiušas.

A. Gailiušas atkreipia dėmesį ir į tai, jog variklio pašildymas padeda užtikrinti, jog alyva pasieks visus reikiamus tepimo taškus ir užtikrins sklandų kitų komponentų darbą.

„Užvedus šaltą variklį, jame alyva būna tiršta ir tam, kad ji užpildytų aukščiausią variklio tašką, būtina, kad ji būtų laki. Pavyzdžiui, kai alyva šalta, spaudžiame akseleratorių, pradeda veikti turbokompresorius, bet jis negauna darbui reikiamos alyvos, o tai atsiliepia ilgaamžiškumui“, – priduria A. Gailiušas.

Tuo metu Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto profesorius doc. dr. Saugirdas Pukalskas tikina, kad šiuolaikinės alyvos yra pakankamai atsparios žemai temperatūrai.

„Šiuolaikinė sintetinė alyva neturi tokių blogųjų savybių, kuriomis pasižymėjo senosios. Ji išlieka pakankamai skysta net ir esant žemesnei temperatūrai, ir viską sutepa pakankamai. Tobulėja ne tik variklių, bet ir juose naudojamų alyvų technologijos“, – teigia S. Pukalskas.

Jis taip pat laikosi nuomonės, kad papildomas variklio šildymas nesuteikia jokios naudos, o jei norime pašildyti variklį, tai galima padaryti ir kitais efektyvesniais būdais.

„Šiuolaikiniam automobiliui, tikrai nėra būtinybės jį pašildyti dirbant laisva eiga. Juo labiau, kad pradėjus važiuoti, jis greičiau apšyla ir be reikalo neteršia gamtos. Žinoma, jokiu būdu nesakau, kad vos užvedus variklį reikia „spausti“ kaip įmanoma labiau.

Bet kokiu atveju, automobiliai dažniausiai stovi kiemuose, todėl kol bus išmanevruota ir išvažiuojama į gatvę, variklis jau apšyla, o ir naudoti jį visišku pajėgumu tokiose situacijose nereikia“, – savo nuomonę LRT.lt dėsto S. Pukalskas.

Mokslininko manymu, stereotipas žiemą, prieš pradedant važiuoti pašildyti automobilio variklį gajus dar nuo tų laikų, kai dauguma automobilių turėjo ne modernias kuro įpurškimo sistemas, o karbiuratorius. Tuomet iš tikrųjų reikėdavo truputį palaukti, nes, kitu atveju, pradėjus važiuoti variklis tiesiog užgesdavo.

Šildo ne variklį, o saloną

S. Pukalskas pastebi, kad nemažai vairuotojų variklį gali šildyti ne dėl to, kad tokiu būdu padarytų mankštą varikliui, bet norėdami greičiau prišildyti automobilio saloną.

„Yra kitų priežasčių, kodėl variklis dažniausiai yra šildomas – tai langų ir salono šildymas. Jei automobilis neturi autonominės šildymo sistemos ar elektrinių langų šildytuvų, o lauke -20, tai gal geriau eiti pėsčiam, nei sėsti į tokį įšalusį automobilį ir važiuoti“, – pastebi S. Pukalskas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (45)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Atšilus orams vairuotojai atsipalaidavo, tačiau nevalia pamiršti svarbios datos (2)

Po vėsių rudeniškų orų į Lietuvą porai savaičių atėjo bobų vasara, o su ja – šilti,...

Patarė vairuotojams: susidūrimo su laukiniu gyvūnu galite išvengti, tačiau turite prisiminti kelias taisykles (20)

Šį rudenį laukiniai gyvūnai dažniau nei ankstesniais metais išbėga į kelią ir sukelia...

Susirūpino automobilių atliekomis: vairuotojai apie tai retai susimąsto

Senos padangos, kurios nepatenka į perdirbimą ar energijai gauti, dažniausiai atsiduria...

Top naujienos

Paulius Gritėnas. Lūzeriai sėkmės ir lyderystės iliuzijoje (28)

Viešoji erdvė mums kasdien pateikia daugybę sėkmės ir lyderystės istorijų. Žiniasklaidoje,...

Girnius apie Pranckietį: tokios situacijos dar nėra buvę – tai išskirtinis atvejis (267)

„Matome sumaištį, anarchiją, chaosą ir, deja, cirką. Įtariu, kad tas cirkas turėtų...

Ekspertas: precedento neturintis Zelenskio pozicijos aiškumas net gąsdina

Jausdama nuolatinį protestuotojų, kurie bijo „pasiduoti“ Rusijai , spaudimą, Ukrainos...

Butų savininkams, slepiantiems rūkančių balkonuose tapatybę, grės 150 eurų bauda? (156)

Seime svarstant siūlymą uždrausti rūkyti daugiabučių namų balkonuose, terasose ir lodžijose,...

Trumpas raško savo politikos vaisius: krenta Kinijos importas ir eksportas

Kinijos eksportas ir importas rugsėjį sumažėjo labiau nei buvo tikėtasi, nes galiojantys JAV...

Mačiulis: sumokėję visus mokesčius, viduriniosios klasės atstovai yra ant santykinio skurdo ribos (169)

„Viduriniosios klasės atstovai, uždirbdami vidutinį darbo užmokestį ir turintys šeimoje...

Ispanų žiniasklaida: „Real“ Kaune pakirto Šaro planas, neišnaudotas ūgis ir greitos Campazzo pražangos (7)

Po pirmojo pralaimėjimo šį sezoną ispanų leidiniai Madrido „Real“ nesėkmės Kaune...

Iš 5 aukšto iškritusi ir vos nežuvusi vairuotoja reikalauja uždaryti „Europos“ automobilių aikštelę (186)

Dėl nesaugios prekybos centro „ Europa “ automobilių aikštelės, iš kurios iškritęs su...

Žmona papasakojo apie patikslintą Vido Antonovo vėžio diagnozę: ligos stadija - ne vienintelė bloga žinia (37)

Mafijos tėvu vadinamo Vido Antonovo šeimoje vyrauja neramios nuotaikos. Dar ne per seniausiai...

Mokytojų profsąjunga skelbia streiką: tai, kas pasiūlyta, yra pasityčiojimas (132)

Viena didžiausių šalyje mokytojų profsąjungų inicijuoja streiką dėl Vyriausybės planuojamo...