aA
Lietuvoje per metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių, palyginti su kitomis Baltijos šalimis. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, didžiausias mirtingumo rodiklis – tarp Lietuvos šalies automobilių vairuotojų, o dviratis šalyje yra tokia pati rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Tomas Vinickas

Pernai Lietuvoje 100 tūkst. žmonių teko 10,6 mirčių kelyje, o 4,6 – vykstant automobiliu.

PSO statistika rodo, kad Latvijos keliuose bendras mirtingumas pernai siekė 10, o Estijoje – 7. Mirtingumu tarp automobilių vairuotojų Lietuva pernai aplenkė ne tik Latviją (4,2) ir Estiją (3,5), bet ir kaimyninę Lenkiją (4,4), kuri pastaraisiais metais nemažai investavo į kelių atnaujinimą ir eismo sąlygų gerinimą.

„Lyginant Baltijos šalis tarpusavyje, Lietuvoje automobiliai yra seniausi ir kartu mažiausiai saugūs. BTA 2013–2015 metų duomenimis, vidutinis automobilių, kuriuos vairuoja Lietuvos gyventojai amžius, yra 15,8 metų. Latviai vairuoja maždaug 2 metais, o estai – 4 metais naujesnius automobilius. Daug Lietuvos vairuotojų senas transporto priemones eksploatuoja ne dėl to, kad joms jaučia sentimentus, o tiesiog neišgali įsigyti naujesnių“, - sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jo teigimu, jei automobilis yra techniškai tvarkingas, ne itin senas bei vairuojamas laikantis Kelių eismo taisyklių – jis yra saugi transporto priemonė.

„Jei įvykis nedidelis, automobilyje esantys žmonės atsiperka tik įvairiais sumušimais, nedidelėmis galvos ar kaklo traumomis. Įvykus sunkesnėms avarijoms, pasitaiko ir lūžių, o dažniausiai nukenčia įvairūs rankų kaulai“, - sako draudimo bendrovės atstovas.

Motociklo ir dviračio rizika Lietuvoje vienoda

PSO statistika rodo, kad Lietuvoje beveik vienodai rizikinga važiuoti tiek motociklu, tiek dviračiu. 2015 metais 100 tūkst. šalies gyventojų teko 0,8 motociklininkų ir 0,7 dviratininkų mirčių.

„Motociklai atrodo rizikingesni, nei kojomis minamas, ribotą greitį pasiekiantis dviratis. Tačiau abi transporto priemonės dalyvauja eisme ir, kaip rodo objektyvi statistika, mirtino įvykio tikimybė jomis važiuojant yra praktiškai vienoda.

Lietuvoje tik 2014 metų viduryje dviratininkams tapo privalomos šviesą atspindinčios liemenės, žibintai, kitos saugos priemonės. Ir nors tai buvo daroma siekiant apsaugoti daugiau gyvybių, neišvengta didelės neigiamos visuomenės reakcijos“, - sako A. Žiukelis.

Draudimo bendrovės atstovo vertinimu, Lietuvoje dar yra gerai neišplėtota dviračių takų infrastruktūra, tačiau veikia ir žmogiškasis faktorius, kai prie dviračio vairo nevengiama sėsti apsvaigus. Tokiu atveju dviratininko orientacija ir reakcija nusilpsta, o nelaimingo atsitikimo rizika smarkiai išauga. Neblaivius dviratininkus gali bausti ir policija.

Skaičiuojama, kad automobilio sustojimo kelias važiuojant 80 kilometrų per valandą greičiu, gali siekti 80 metrų. Todėl dviratininkui netikėtai įsukus į važiuojamą kelio dalį, automobilio sustabdyti kartais neįmanoma. Draudikai, kaip ir numato Kelių eismo taisyklės, rekomenduoja dviratininkams vilkėti saugos liemenes, naudoti žibintus, kad automobilių vairuotojams būtų geriau pastebimi.

Latvijoje pernai 100 tūkst. gyventojų teko po 0,7 motociklininkų ir dviratininkų mirčių, o Estijoje atitinkamai 0,4 ir 0,8.

Lietuvos keliuose mirtiną riziką patiria ir pėstieji

Šalies keliuose didelę riziką patiria ir pėstieji, kurių mirtingumas nusileidžia tik keliaujantiems automobiliu. PSO duomenimis, pernai 100 tūkst. gyventojų teko 4 pėsčiųjų mirtys – tiek pat kiek ir Latvijoje. Estijoje pėsčiųjų žuvo vidutiniškai dukart mažiau.

BTA duomenimis, eisme dalyvaujantys Lietuvos pėstieji eismo įvykiuose patiria įvairius sumušimus, jiems dažniausiai lūžta kojų kaulai – blauzdikauliai ir šlaunikauliai.

„Vertinant traumų pobūdį, labiausiai nuo sėkmės Lietuvos keliuose priklausomi motociklininkai ir dviratininkai. Jei pasiseka, viskas baigiasi įvairiais sumušimais, o jei ne, tuomet būna bet kas nuo galvos iki kojų. Priklauso nuo to, kaip krenta, ar į ką nors atsitrenkia, ar ne“, - sako A. Žiukelis.

Specialisto teigimu, Kelių eismo taisyklių laikymasis ir atšvaitų segėjimas tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems padėtų išvengti sužalojimų ar mirties.

PSO duomenimis, pernai pati saugiausia valstybė buvo Švedija, kuriai bendrai kelių eisme teko 2,8 mirčių 100 tūkst. gyventojų, o nesaugiausias – Kazachstanas su 24,2 mirčių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Nausėda ėmė piešti niūrius scenarijus: jei taip toliau – valstybė ateities neturi (580)

Galimas kandidatas prezidento rinkimuose Gitanas Nausėda šiandieną pristatė savo programines...

Lietuvis pasidalijo atrasta pigių kelionių schema: aplink pasaulį per dvi savaites už juokingai mažą sumą (75)

„Aplink pasaulį per 14 dienų“. Skamba neįtikėtinai? Taip pasirodė ir mums, kai gavome taip...

Buvusių alkoholikų nėra: devintą abstinencijos mėnesį dantimis bandė atidaryti butelį (44)

„Devintą abstinencijos mėnesį laikiau butelį rankose. Buvau išsekusi fiziškai, o psichologinė...

Orai: laukia labai žvarbi ir permaininga savaitė (2)

Skaičiuojant paskutines savaites iki kalendorinės žiemos pradžios, teks susitaikyti ne tik su...

Neeilinį sezoną su Jasaičiu prisiminęs Kalnietis mėgaujasi šansais Parkerio klube (3)

Europos taurės šeštojo turo rungtynėse C grupėje antradienį Liono-Vilerbano „Asvel“ su Mantu...

Gavo baudą už stovėjimą, bet kai paprašė nuotraukų, išgirdo absurdišką pasiūlymą (158)

Gaunate baudą už tai, kad pažeidėte kelių eismo taisykles ( KET ), tačiau ką tiksliai padarėte...

Suomija įtaria Rusiją panaudojus slaptą ginklą: buvo kilusi grėsmė paprastų žmonių saugumui (293)

Suomijos ministras pirmininkas Juha Sipila teigia, kad per pastarąsias NATO pratybas...

Ušackas įvardijo galimus prezidentus: Šimonytė ir tas žmogus, kurį parems Karbauskis (187)

Pirmadienį oficialiai prasidėjo prezidento rinkimų kampanija. Tiesa, tai tik metas procedūroms –...

„Naktinės Personos” stabdo veiklą ir atsisveikina su gerbėjais (29)

Po keturių metų aktyvios veiklos, grupė Naktinės Personos taria “sudie” savo ištikimiausiems...

Po pergalės Šaras pasidžiaugė ir 17-mečiu „Žalgirio“ talentu: smagu už Roką (11)

Alytuje „Betsafe-LKL“ rungtynėse pirmadienį intriga gyvavo tik pirmose mačo minutėse. Pirmame...