aA
Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta stiklų plovimo skysčio, padangų ir keleto neesminių smulkmenų puikuojasi akumuliatoriai. Žiemą pastariesiems tenka gerokai didesnis krūvis, todėl natūralu, kad būtent šiuo metų laiku atsiranda daugiausia problemų, susijusių su automobilio elektros energijos talpykla, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilio akumuliatorius
Automobilio akumuliatorius
© Andrius Laucius

Inter Cars Lietuva“ Akumuliatorių grupės specialistas Paulius Vitkauskas pastebi, kad objektyvios priežastys – amžius ir užvedimo ciklų skaičius – sudaro viso labo 10 proc. atvejų, priverčiančių ieškoti naujo akumuliatoriaus. Net 90 proc. gedimų įvyksta dėl vairuotojų neišmanymo arba daromų klaidų. Kur glūdi problemų priežastys ir kaip jų išvengti?

Ar dėl akumuliatoriaus gedimo tikrai kaltas šaltis?

Tradiciškai daugiausia bėdų su akumuliatoriais vairuotojams kyla tada, kai esant žemai oro temperatūrai automobilis keletą dienų neeksploatuojamas. Tada akumuliatorius išsikrauna ir nepajėgia išjudinti sustingusios variklinės alyvos. Tačiau tai nereiškia, kad visų automobilių, kurių tokiomis sąlygomis nepavyksta užvesti, akumuliatoriai blogi.

„Nors akumuliatoriai buvo sukurti daugiau kaip prieš 100 metų, nemažai automobilininkų vis dar painioja problemų priežastis ir padarinius. Šaltyje akumuliatorius kur kas prasčiau veikia dėl objektyvių priežasčių, todėl skubėti jį keisti nauju neracionalu“, – tikina P. Vitkauskas.

Kartais akumuliatorių labai greitai iškrauna gausi elektros įranga: galinga garso aparatūra, papildomi žibintai, neretai net kelios apsaugos sistemos, ir ypač grandinėje atsiradęs srovės nuotėkis. Dažnai automobilio savininkas to net nenumano.

Kaip prižiūrėti akumuliatorių?

Lietuvos autoservisus vienijančios platformos „Motointegrator.com“ atstovas Mindaugas Šerėjus sako, kad autoservisų atstovai atkreipia dėmesį į tai, kad akumuliatorių eksploatavimo laikas dėl netinkamos priežiūros neretai sutrumpėja beveik dukart.

„Nauji automobiliai sunaudoja palyginti daug elektros energijos, o taupydami pinigus, masę ir erdvę, gamintojai palieka vietos tik mažos talpos akumuliatoriui. Žinoma, kad toks išsikrauna greičiau. Jei taip nutikus akumuliatorius pilnai neįkraunamas, jo naudojimo laikas sutrumpėja. Gamyklinis brokas paprastai išaiškėja per tris keturis akumuliatoriaus eksploatavimo mėnesius ir tai galima nustatyti labai lengvai. Jeigu akumuliatorius buvo naudotas ilgiau nei pusmetį ir sugedo, 99 proc. tikimybė, kad tai buvo daroma netinkamai“, – aiškina M. Šerėjus.

Norint sužinoti, kokia akumuliatoriaus būklė, geriausia užsukti į autoservisą. Tačiau jei šiltuoju metų laiku jis bent kartą buvo išsikrovęs tiek, kad automobilį teko stumti ar ieškoti užvedimo laidų, galima garantuoti, kad akumuliatorius pilnai neįkrautas.

„Autoserviso atstovai atkreipia dėmesį, kad visiškai „tuščią“ akumuliatorių pilnai įkrauti užtrunka ne mažiau nei 20 valandų, kai tai atliekama šildomoje patalpoje. Svarbu ir tai, kad iškrautą akumuliatorių būtina kiek įmanoma greičiau įkrauti. Priešingu atveju jis bus sugadintas – cheminės reakcijos taip paveikia plokštes, kad jos nebegali nei kaupti, nei atiduoti energijos“, – pabrėžia M. Šerėjus.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis naują akumuliatorių?

„Inter Cars Lietuva“ akumuliatorių specialistas teigia, kad nėra esminio skirtumo, kokio prekių ženklo gaminį rinktis. Teoriškai renkantis naują akumuliatorių reikėtų pamatuoti nusižiūrėto akumuliatoriaus įtampą (ji neturėtų būti mažesnė kaip 12,5 V), startinę srovę ir, jeigu leidžia akumuliatoriaus konstrukcija, elektrolito lygį virš plokštelių ir tankį.

„Akumuliatorių patikros standartas numato ir jo talpos (sukaupto elektros energijos kiekio) kontrolę. Praktiškai tam reikia specialios įrangos, todėl taip gilintis gali nebent transporto įmonių specialistai. Visiems kitiems automobilininkams tenka pasikliauti pardavėjų profesionalumu ir sąžiningumu“, – sako P. Vitkauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
2.8000

Keliai slidūs, eismo sąlygas sunkina plikledis, perspėja kelininkai (2)

Šeštadienio rytą visoje Lietuvoje pagrindiniai keliai yra vietomis slidūs dėl susiformavusio...

Papasakojo, kaip vairuoti žiemą, kad nereikėtų pildyti eismo įvykio deklaracijos (16)

Žiemos sąlygos gali būti itin permainingos. Kartais net tą pačią dieną gali lyti, kristi...

Įprotis vaikščioti su išmaniuoju rankose šiomis dienomis – ypač pavojingas (12)

Artimiausiu metu pasivaikščioti išėję pėstieji turės būti itin atidūs – sinoptikų...

Nusėdo akumuliatorius, automobilis neužsiveda ir laidų užvesti neturite: yra problemos sprendimas išsamus veiksmų aprašymas (244)

Spaudžiant šalčiui dažnas atsisėdęs į automobilį ir pasukęs užvedimo raktelį vietoje...

Kaip atsidaryti automobilio dureles, jeigu jos užšalo: šios priemonės tikrai padės (80)

Į Lietuvą atslinkę šalčiai tampa išbandymu ir automobiliams: neužsiveda jų varikliai,...

Top naujienos

Turistų rojumi vadinamas miestas nepaiso į neregėtas aukštumas šovusių COVID-19 skaičių: neužsidarysim (91)

Barai čia sausakimši ir šurmuliuoja taip, tarsi dabar būtų 2019-ieji. Socialinių tinklų...

Restoranai – prie išlikimo ribos: naujos paramos pakaks mėnesiui (80)

Maisto gaminimas išsinešimui padeda tik psichologiškai, kalba restoranų atstovai. Anot jų,...

Kremlius piktinasi žlungančiais planais dėl „Sputnik“: mes suprantame, kur čia šuo pakastas (765)

Rusija kaltina Vakarus, kad šie piktžodžiauja atsiliepdami apie jos laimėjimus pasaulinėse „...

Prieš vidurnaktį – tragiška avarija Kauno rajone: žuvo du žmonės (7)

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Policijos departamentas pranešė apie tragišką avariją...

Po pamokų mokytojas iš Šiaulių neria į šeimos verslą: tikrąjį pandemijos poveikį pamatysime pavasarį (59)

Paminklų gamyba – sezoninis verslas, kuris paklausus pavasarį, vasarą, ankstyvą rudenį....

Keičiasi JAV prezidentai, bet ne Kremliaus bauginimai: Baltijos šalims vėl paišo baisius scenarijus (750)

Prezidento rinkimai JAV bei Baltųjų rūmų šeimininkų pasikeitimai – ne šiaip didelis įvykis...

Dėl paauglystėje patirtų nuoskaudų išsižadėjo savo motinos, o ši dukrai kirto atgal: niekur nepasislėpsi (185)

Vos tik pilnametystės sulaukusi mergina išėjo iš namų – nebegalėjo daugiau gyventi nei su...

Į Lietuvą po truputį sugrįžta sniegas (6)

Sekmadienio dieną per Lietuvą slinks banguojantis atmosferos frontas. Dangų dengs storas debesų...

Nacionalinėje atrankoje – tai, ko „Eurovizijos“ gerbėjai laukė metus ir už borto likę net scenos senbuviai (217)

Šį šeštadienį visų „Eurovizijos“ entuziastų dėmesiui vyko jau antroji nacionalinės...

Miškuose vyksta tikras karas: vos pamatę pareigūnus, įžūlus pažeidėjai sprunka, prasideda įnirtingos gaudynės (313)

Važinėjimas keturračiais gamtoje - vis populiarėjantis pramogos būdas, tačiau pati gamta nuo to...