aA
Kai kurie lietuviai linkę ne tik pažeisti Kelių eismo taisykles (KET), bet ir atrasti tam pateisinamų priežasčių, rodo 2015 m. liepos mėn. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas. 25 proc. vairuojančių tyrimo dalyvių teigė per pastaruosius metus bent kartą vairavę automobilį be vairuotojo pažymėjimo, o 29 proc. visų apklaustųjų, randa argumentų, kaip tokį vairavimą pateisinti.
Policijos reidas kelyje Jonava - Kaunas
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Draudimo bendrovės pranešime rašoma, kad, tyrimo duomenimis, vairuoti automobilį be vairuotojo pažymėjimo dažniau teko vyrams – 18-35 m. amžiaus, mažesnių miestų, rajonų centrų gyventojams. Šiek tiek daugiau nei 1 proc. vairuotojų prisipažino, kad vairuoti be dokumentų yra tekę daug kartų. Nusižengti taisyklėms vieną kartą teko 9 proc., o daugiau nei vieną – 15 proc. vairuotojų.

„Nors iš pažiūros toks nusižengimas, kaip vairavimas pamiršus savo vairuotojo pažymėjimą namuose, atrodo labai mažas, tolerancija net menkiausių taisyklių nesilaikymui – tai pavojaus signalas. Jei vairuotojas pažeidinėja KET ir ilgainiui lieka nenubaustas ar nesudrausmintas, didėja tikimybė, kad jis darys ir reikšmingesnius pažeidimus: vairuos šiek tiek išgėręs ar neužsisegęs diržo, rizikuos važiuoti per sankryžą jau degant raudonam šviesoforo signalui. Norint to išvengti pirmiausia privalome laikytis be išimties visų taisyklių bei akcentuoti jų svarbą“, – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Automobilio vairavimą be vairuotojo pažymėjimo apklaustieji teisina įvairiai. 18 proc. respondentų laiko pateisinama priežastimi, jei tai nutinka labai retai dėl neapsižiūrėjimo ar ypatingose situacijose. Taip elgtis dažniau linkę vyrai, mažesnių miestų, rajonų centrų ir kaimo vietovių gyventojai. 11 proc. gyventojų kaip pateisinimą įvardina palankias aplinkybes ir pasitikėjimą savo vairavimo įgūdžiais. Atitinkamai 6 proc. ir 5 proc. respondentų nemato pavojaus, jeigu be dokumento vairuojama vietose, kur nėra intensyvaus eismo ir, jei vairuotojas moka gerai vairuoti.

„Mūsų draudimo bendrovei aktualu žinoti gyventojų vertybes bei požiūrį į atsakingą elgesį kelyje. Žinojimas padeda ne tik kurti atitinkamus draudimo sprendimus, bet ir atkreipti dėmesį į tam tikras socialines problemas. Todėl aktyviai stengiamės dalyvauti įvairiose su saugumu susijusiose akcijose ir šviesti visuomenę“, – teigia R. Bieliauskas.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Lietuvos miestuose, rajonuose ir kaimo vietovėse buvo apklausta 1006 respondentai, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Suskaičiavo, kiek žiemą kelyje sutaupytų minučių gali kainuoti gyvybę (25)

Pirmųjų šių metų savaičių eismo įvykių statistika – itin niūri, mat keliuose jau žuvo 15...

Keliuose yra slidžių ruožų (1)

Pagrindinių kelių dangos Lietuvoje antradienio rytą yra su sniego provėžomis, vietomis padengtos...

Vairuotojai perspėjami saugotis plikledžio, ypač Kauno ir Vilniaus apskričių bei Vilkaviškio rajono keliuose (8)

Pirmadienio rytą pagrindinių kelių dangos Lietuvoje daugiausia šlapios, vietomis padengtos puriu...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (10)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (170)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Top naujienos

Malinauskas prisipažįsta: premjero komanda rūpinosi Skvernelio prezidentinės kampanijos pradžia (599)

Apie dalyvavimą Prezidento rinkimuose dabartinis šalies premjeras Saulius Skvernelis paskelbė...

Specialistai apie Žiežmarių gimnazijos skandalą: tu sėdi įtampoje ir nežinai, kada tave užgrius ši lavina (682)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose pasklido įrašas, kuriame girdėti, kaip Žiežmarių gimnazijos...

Didžiulį pranašumą išbarstęs „Rytas“ paskutinę sekundę pralaimėjo Berlyne (521)

Europos taurės „Top-16“ rungtynėse antradienį Vilniaus „Ryto“ (1-3) krepšininkai išvykoje...

Orai: spiginanti saulė šalčio nesumažins (7)

Trečiadienį virš Lietuvos savo pozicijas stiprins anticiklonas, kuris vaikys debesis ir leis...

Javtokas – apie tris prasčiausius baudų metimus karjeroje, pirmą prašymą po avarijos ir ryklio tatuiruotę (57)

Eurolygos tinklalaidėje „The Crossover“ Joe Arlauckas pakalbino Kauno „Žalgirio“ sporto...

Audringos reakcijos po „Pravieniškių mafijos” filmo: emocijos pritrenkiančios (33)

Visą Lietuvą sudrebinusios ir kalėjimų sistemos tamsiąją pusę atskleidusios knygos „...

Eva Tombak. Aš turiu alergiją dvasingumui (233)

Jeigu kažkas sako – „esu dvasingas“, jau žinau, kad mums ne pakeliui. Neprisimenu, kas...

Neteisėtais būdais pralobusiems valdžia ruošia naujus spąstus (56)

Neteisėtais būdais pralobusiems valdininkams ir verslininkams valdžia ruošia naujus spąstus....

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (497)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

Unikauskas įvardijo tikslų laiką, kada reikėtų eiti miegoti: tik taip kokybiškai pailsėsite (41)

Raumuo, kuris dieną gavo fizinio krūvio, paauga tik naktį, kai užmiegate giliu miegu ir pasiekiate...