aA
Sėdynės – svarbiausia jungiamoji grandis tarp vairuotojo ir transporto priemonės, todėl jos turi būti ne mažiau funkcionalios ir patogios kaip šefo krėslas jo kabinete. Pasak saugaus eismo ekspertų, sunkvežimio vairuotojas, nuvažiavęs ne mažiau kaip vieną milijoną kilometrų, tampa tikru profesionalu. Tai įvyksta maždaug per dešimt metų. O jei profesionalas prie vairo praleidžia net keletą dešimtmečių?
Volvo FH
© Gamintojo nuotr.

Dažnai dėl netinkamos sėdynių konstrukcijos, neteisingo jų sureguliavimo ir netaisyklingos sėdėjimo pozicijos ilgamečius sunkvežimių vairuotojus pradeda kamuoti stuburo, rankų, kojų sąnarių, kaklo slankstelių ligos ir kiti su jomis susiję negalavimai. „Isringhauseno“ sėdynių gamintojo konstruktoriai ir dizaineriai tvirtina, jog šių vairuotojui nemalonių ir pavojingų pasekmių galima išvengti.

„Isringhauseno“ gamintojo sėdynės jau keletą pastarųjų metų geriausios markės konkursuose buvo pripažintos geriausiu metų gaminiu. Šis gamintojas per metus dabar pagamina po 2,35 mln. sėdynių, skirtų sunkvežimiams, transporteriams, autobusams ir statybinei savaeigei technikai. 49 „Isringhausen“ gamyklose, esančiose 20 valstybių, dirba apie 5 000 darbuotojų.

Šio sėdynių gamintojo laboratorijose naujos sėdynės išbandomos testu, kuris prilyginamas nuo 800 000 iki 1 200 000 nuvažiuotų kilometrų. Simuliatoriai, pritaikyti maždaug 90 kg svorio vairuotojui, imituoja realų važiavimą įvairiomis sąlygomis, viską tiksliai fiksuojant per 12 – 18 mėnesių bandymo laikotarpį. Funkcionalūs prietaisų aptarnavimo moduliai ir reguliuojamų sėdynių atlošai turi užtikrinti patogų vairuotojo darbą. Tuo rūpinasi sėdynių ergonomikos konstruktoriai ir dizaineriai.

Svarbiausi kriterijai

Prie svarbiausių kriterijų, užtikrinančių saugų ir patogų vairuotojo darbą, pirmiausia priskiriami – optimalus pedalų valdomumas, geras matomumas ir patogus vairaratis. Žinoma, vairuotojas, įsitaisęs sėdynėje, savo judėjimo erdvę gali panaudoti kaip jam patinka. Tačiau dėl monotonijos, net ir geriausiai pasirinkta sėdėjimo pozicija, po 1,5 val. tampa netaisyklinga, dažnai net varginanti.

Atsižvelgdami į tai, „Isringhauseno“ specialistai sėdynių atlošus sukonstravo taip, kad jie patys prisitaiko prie vairuotojo besikeičiančios sėdėsenos, netrikdydami vairuotojo judėjimo laisvės. Esmė – elastingas sėdynės atlošo kontūras. Jis visą laiką remiasi į vairuotojo nugarą ir po tam tikro laiko vėl padeda grįžti į optimalią sėdėjimo poziciją. Pasak sėdynių konstruktorių, tai atlieka ne elektronika, o sėdynės atlošo vidaus struktūroje įmontuoti specialūs elastingi elementai.

Teisinga sėdėsena – vairuotojo sveikatos garantas

Sėdynės sureguliavimas prieš pradedant važiuoti, turi užtikrinti geriausią matomumą su optimalia apžvalgos zona, tam kad tuo pačiu metu žvilgsnis aprėptų ir automobilių eismo situaciją kelyje, ir kabinoje esančius valdymo prietaisus. Teisingai sureguliuota sėdynė turi slopinti galimus nemalonius pojūčius dėl monotoniškos ir ilgą laiką nesikeičiančios sėdėjimo pozicijos.

Pagrindinės sveikos sėdėsenos taisyklės

• Sėdėti tokioje pozicijoje, kad stuburas galėtų būti natūralioje S formos padėtyje.
• Alkūnės ir kelių sulenkimo vietos turi būti laisvos, nesiremti į jokius atramos paviršius.
• Kūno liemens palinkimas turi būti didesnis arba lygus 90 º kampui, atsižvelgiant į alkūnių ir kelių sulenkimo pozicijas, kad nei kitos kūno dalys, nei vidaus organai ilgą laiką nebūtų suspausti.
Mankšta. Net galvojant, kad užimta sėdėjimo pozicija yra optimali, nepamiršti palankstyti savo sąnarius, nes tai užtikrina kūno budrumą ir mąstymo aktyvumą.
• Sėdynių aukštis. Lemiama reikšmė tenka optimaliai matomumo zonai; kojos, nuspaudus pedalus, turi likti šiek tiek sulenktos.
• Išilginė pozicija. Reguliuojant sėdynę, nustatyti tokią poziciją, kad nugara galėtų tvirtai atsiremti į sėdynės atlošą; kojos, nuspaudus pedalus, turi likti lengvai sulenktos; vairaratis turi būti apglėbiamas sulenktomis rankomis.
• Sėdynės pasvirimo kampas. Šlaunys turi lengvai remtis į sėdynę, tačiau jų neturi spausti sėdėjimo pagalvėlės priekinis kraštas. Kojos, nuspaudus pedalus, turi likti šiek tiek sulenktos.
• Atlošo pasvirimo kampas. Vairaratis turi būti apglėbiamas sulenktomis rankomis; sukant vairaratį, laisvai turi judėti ir pečiai.
• Pečių atrama. Turi apsaugoti pečių sritį taip, kad stuburas galėtų būti natūralioje S formos padėtyje, o pečiai galėtų laisvai judėti.
• Sėdynės pagalvėlės. Nesiremti į sėdynės pagalvėlių kraštus; atstumas tarp kelių sulenkimo vietos ir pagalvėlės krašto turi būti per du – tris pirštus.
• Juosmens apsauga. Atlošą sureguliuoti taip, kad jis padėtų išlaikyti natūralią stuburo išlinkimo poziciją.
• Vertikalių virpesių slopinimas. Sėdynę nustatyti taip, kad ji nesuptų vairuotojo manevruojant, važiuojant blogais arba minkštos dangos keliais. Kojos, nuspaudus pedalus, turi likti lengvai sulenktos.

www.cargonews.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (4)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Dviejuose Lietuvos rajonuose eismo sąlygas sunkina plikledis

Sekmadienio rytą Kretingos ir Ignalinos rajonuose eismo sąlygas sunkina susiformavęs plikledis,...

Kaip nuo koronaviruso turėtų saugotis vairuotojai: kas privalo būti automobilyje (7)

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo...

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (78)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Top naujienos

Veryga paaiškino, kodėl gali daugėti mirčių dėl koronaviruso: prieš geras dvi savaites turėjome šuolį papildyta 14.50; trečiadienį spręs dėl karantino (161)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pirmadienį nuotolinėje spaudos konferencijoje...

Skvernelis: Velykų savaitgalį bus ribojamas patekimas į visus šalies miestus (554)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis feisbuke informavo, kaip dėl koronaviruso grėsmės bus...

Visi pasirinkimai, kuriais per karantiną gali pasinaudoti darbuotojas: kas labiau apsimoka (43)

Dėl šiuo metu verslo patiriamų sunkumų ne visuomet pavyksta rasti tinkamiausią sprendimą tiek...

Lietuva skolinasi 1,5 mlrd. eurų koronaviruso krizės įveikimui (210)

Šiaurės investicijų bankas (ŠIB) skolina Lietuvai 400 mln. eurų, kurie bus naudojami ekonomikos...

Kinijoje sušvelninus karantino reikalavimus žmonės tiesiog plūsta į lankytinas vietas papildyta (12)

Šventinį savaitgalį Kinijos gyventojai užplūdo turistų lankytinas vietas ir didžiausius šalies...

Namuose būnantys tėveliai rado būdą, kaip užimti savo vaikus: jiems ši pramoga labai patinka

Namuose mažylius auginantys tėvai, tikriausiai, kaip niekad, daug dėmesio ir laiko skiria savo...

Iš Lietuvos pareigūnų – kreipimasis į SAM: prašo tirti visus, bet atsakymo jokio (45)

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) ir šalies policija prašo leisti dėl koronaviruso...

Ekspertai siūlo atsisakyti brandos egzaminų: į aukštąsias stotų su pažymių vidurkiais ministerija apsispręs šią savaitę (67)

Edukologijos mokslininkai, švietimo ekspertai siūlo karantino sąlygomis įprastinės brandos...

|Maža didelių žinių kaina