aA
Ne vienas vairuotojas rugsėjo pradžios laukia su nerimu. Rudens ir naujų mokslo metų pradžia reiškia ir didesnius automobilių srautus, intensyvesnį eismą bei spūstis didžiųjų miestų gatvėse. Vis tik specialistai paaiškino, kad didžiausios spūstys susidaro ne tik dėl padidėjusio automobilių srauto, bet ir dėl pačių vairuotojų elgesio, kurį pakeitus, sostinės gatvės taptų 40 proc. pralaidesnės.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis teigė, jog atėjus rugsėjui automobilių srautas Vilniuje išauga 30 procentų, o tai reiškia, kad per parą miesto gatvėmis pravažiuoja 100 tūkst. automobilių daugiau nei vasarą.

Kalti ir patys vairuotojai

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė paaiškino, jog didžiausi automobilių srautai ir spūstys dažniausiai driekiasi pagrindinėse Vilniaus arterijose – Laisvės pr., Pilaitės pr., Ukmergės ir Geležinio vilko gatvėse bei šių gatvių sankryžoje. Pastarąją miesto vietą M. Gusarovienė įvardijo, kaip pačia problemiškiausią. Tiesa, prasidėjus rugsėjui su spūstimis kovoja ir kiti didieji miestai – Kaunas ir Klaipėda.

Kaip rugsėjį pasikeis eismas miestuose: teks apsišarvuoti kantrybe arba keisti įpročius
© DELFI / Andrius Ufartas

„Susisiekimo paslaugų“ direktorė aiškino, kad nors kiekvienais metais transporto srautai sostinėje vis auga, spūsčių problema yra ne tik transporto priemonių skaičius kelyje. Anot specialistės, didelę įtaką spūstims daro ir vairuotojų vykdoma pašalinė veikla, dėl ko transporto srauto judėjimas dar labiau sulėtėja.

„Paskaičiavome, kad eismo srauto pralaidumas padidėtų 40 proc., jei vairuotojai nesinaudotų išmaniaisiais ir apskritai neužsiimtų pašaline veikla, o visą savo dėmesį sutelktų į vairavimą“, – sakė Modesta Gusarovienė.

Modesta Gusarovienė
Modesta Gusarovienė
© DELFI / Domantas Pipas

Padaugėja smulkių eismo įvykių

Specialistei antrino ir Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič. Pareigūnė teigė, jog pašalinė veikla prie vairo yra itin opi problema eisme, mat naudojimasis telefonu ar užsiėmimas kita veikla prie vairo ne tik padidina spūstis, bet ir tampa smulkių eismo įvykių priežastimi.

M. Kazanovič aiškino, kad dėl padidėjusių automobilių srautų miestuose rugsėjis nėra avaringiausias mėnuo, mat tai lemia tik padidėjusį smulkių eismo įvykių skaičių, kai žmonės nėra sužalojami ar sužalojami nežymiai. Vis tik pareigūnė atskleidė, kad būtent siekdami sumažinti galimas eismo nelaimes, pareigūnai jau yra paruošę įvairias kontrolės priemones įvairioms eismo dalyvių grupėms.

„Rugsėjį didelį dėmesį skirsime pėsčiųjų saugumui, tikrinsime, kaip vairuotojai laikosi pareigų pėstiesiems bei kaip patys pėstieji laikosi jiems numatytų pareigų. Taip pat bus vykdoma vairuotojų kontrolė dėl veiklos nesusijusios su vairavimu bei leistino greičio viršijimo. Labai svarbu, kad vairuotojai pasirinktų saugų greitų, nes kas trečias eismo įvykis įvyksta dėl saugaus greičio nepasirinkimo“, – sakė M. Kazanovič.

Marija Kazanovič
Marija Kazanovič
© DELFI / Domantas Pipas

Bus lengviau ir sunkiau

T. Kamaitis taip pat atskleidė, kad padidėjęs automobilių skaičius gatvėse bus ne vienintelis iššūkis vairuotojams, mat kai kuriose sostinės gatvėse kantrybės gali prireikti ir dėl vykdomų kelio darbų.

„Pradėti kelio darbai bus vykdomi iki žiemos. Tik pagrindinėse miesto arterijose buvo stengiamasi darbus pabaigti iki rugsėjo“, – sakė T. Kamaitis.

Vis tik tam, kad eismas judėtų greičiau, M. Gusarovietė sakė, jog Vilniaus miesto savivaldybė jau ruošėsi iš anksto. Anot specialistės, dar prieš rudenį buvo nuspręsta, kaip bus keičiamas šviesoforų reguliavimas, taip pat buvo sukurtos naujos eismo reguliavimo šviesoforais programos bei patikrinti žalieji koridoriai.

Tomas Kamaitis
Tomas Kamaitis
© DELFI / Domantas Pipas

Atlikite namų darbus

Nors iki rugsėjo liko vos kelios dienos, specialistai patarė jas išnaudoti tikslingai. Kelių policijos atstovė teigė, jog kiekvienais metais nemažai keblumų eisme sukelia į sostinę atvažiavę pradedantieji vairuotojai, tačiau to būtų galima išvengti jei jie paruoštų namų darbus.

„Pradedantieji vairuotojai dažnai sukelia problemų sau ir kitiems eismo dalyviams. Jų sukeliami eismo įvykiai yra įvairūs: vieni įvyksta dėl greičio viršijimo ar automobilio nesuvaldymo, kiti – dėl prastos automobilio techninės būklės. Pagrindinis patarimas studentams – iš anksto apsižiūrėkite maršrutus, kuriais keliausite ir su jais susipažinkite“, – sakė M. Kazanovič.

Savo atžalas supažindinti su kelionės maršrutu į mokyklą ar darželį, M. Kazanovič siūlė ir mažamečių vaikų tėvams.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
2.9167

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Top naujienos

Delfi PliusTomas Janonis

Pajūrio draustinyje prabangų namą pasistačiusiems verslininkams – teismo kirtis: viskas krypsta vilos griovimo link

Viename gražiausių pajūrio draustinių ištaigingą namą pasistatę verslininkai sulaukė jau...

Delfi PliusEdgaras Savickas

Viena turtingiausių Lietuvos šeimų bando atsikratyti sąsajų su Rusija ir Baltarusija: vedamos derybos

Šiuo metu yra vedamos derybos su keliais potencialiais įmonių Baltarusijoje ir Kaliningrade...

Verslas PliusJorge Valero

Karas Ukrainoje paveikė visas ekonomikos sritis – ES ruošiasi audrai

Naujų energijos kainų šuolių, sparčiai kylančių maisto kainų ir su tuo susijusių socialinių...

Delfi PliusIeva Jazavitienė

Vasaros atostogoms išleidžiame daugiau nei Kalėdoms: kaip susiplanuoti biudžetą jau dabar

Kada išleidžiame daugiau – vasarą ar prieš Kalėdas? Internete nuomonės išsiskiria – vieni...

Karas Ukrainoje. Donecko srityje rusai nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių

Rytiniame Donecko regione Rusijos pajėgos nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių civilių, tarp jų...

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Tyliai tūnanti liga gali baigtis kepenų ciroze ar vėžiu: net nejausdami simptomų žmonės gali užkrėsti kitus

Hepatitas – virusinė užkrečiamoji (infekcinė) kepenų liga, galinti tyliai ir ramiai slėptis...

Ala Pugačiova atsakė, kada ketina sugrįžti į Rusiją: paaiškino, kodėl

Ala Pugačiova patikino, kad į Rusiją sugrįš, ir tai planuoja padaryti jau šį rudenį –...

Tujų genėjimas pagal taisykles: kaip nepadaryti septynių paplitusių klaidų

Kraštovaizdžio dizaineriai dažnai siūlo sodinti tujas, nes jos yra lengvai auginamos, be to, gana...

Mažai kam pavyksta greitai įžiūrėti bičių motinėlę, pasislėpusią tarp bičių

Naujame nelengvame galvosūkyje siūloma rasti vieną vienintelę bičių motinėlę, puikiai...