aA
Ne vienas vairuotojas rugsėjo pradžios laukia su nerimu. Rudens ir naujų mokslo metų pradžia reiškia ir didesnius automobilių srautus, intensyvesnį eismą bei spūstis didžiųjų miestų gatvėse. Vis tik specialistai paaiškino, kad didžiausios spūstys susidaro ne tik dėl padidėjusio automobilių srauto, bet ir dėl pačių vairuotojų elgesio, kurį pakeitus, sostinės gatvės taptų 40 proc. pralaidesnės.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis teigė, jog atėjus rugsėjui automobilių srautas Vilniuje išauga 30 procentų, o tai reiškia, kad per parą miesto gatvėmis pravažiuoja 100 tūkst. automobilių daugiau nei vasarą.

Kalti ir patys vairuotojai

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė paaiškino, jog didžiausi automobilių srautai ir spūstys dažniausiai driekiasi pagrindinėse Vilniaus arterijose – Laisvės pr., Pilaitės pr., Ukmergės ir Geležinio vilko gatvėse bei šių gatvių sankryžoje. Pastarąją miesto vietą M. Gusarovienė įvardijo, kaip pačia problemiškiausią. Tiesa, prasidėjus rugsėjui su spūstimis kovoja ir kiti didieji miestai – Kaunas ir Klaipėda.

Kaip rugsėjį pasikeis eismas miestuose: teks apsišarvuoti kantrybe arba keisti įpročius
© DELFI / Andrius Ufartas

„Susisiekimo paslaugų“ direktorė aiškino, kad nors kiekvienais metais transporto srautai sostinėje vis auga, spūsčių problema yra ne tik transporto priemonių skaičius kelyje. Anot specialistės, didelę įtaką spūstims daro ir vairuotojų vykdoma pašalinė veikla, dėl ko transporto srauto judėjimas dar labiau sulėtėja.

„Paskaičiavome, kad eismo srauto pralaidumas padidėtų 40 proc., jei vairuotojai nesinaudotų išmaniaisiais ir apskritai neužsiimtų pašaline veikla, o visą savo dėmesį sutelktų į vairavimą“, – sakė Modesta Gusarovienė.

Modesta Gusarovienė
Modesta Gusarovienė
© DELFI / Domantas Pipas

Padaugėja smulkių eismo įvykių

Specialistei antrino ir Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič. Pareigūnė teigė, jog pašalinė veikla prie vairo yra itin opi problema eisme, mat naudojimasis telefonu ar užsiėmimas kita veikla prie vairo ne tik padidina spūstis, bet ir tampa smulkių eismo įvykių priežastimi.

M. Kazanovič aiškino, kad dėl padidėjusių automobilių srautų miestuose rugsėjis nėra avaringiausias mėnuo, mat tai lemia tik padidėjusį smulkių eismo įvykių skaičių, kai žmonės nėra sužalojami ar sužalojami nežymiai. Vis tik pareigūnė atskleidė, kad būtent siekdami sumažinti galimas eismo nelaimes, pareigūnai jau yra paruošę įvairias kontrolės priemones įvairioms eismo dalyvių grupėms.

„Rugsėjį didelį dėmesį skirsime pėsčiųjų saugumui, tikrinsime, kaip vairuotojai laikosi pareigų pėstiesiems bei kaip patys pėstieji laikosi jiems numatytų pareigų. Taip pat bus vykdoma vairuotojų kontrolė dėl veiklos nesusijusios su vairavimu bei leistino greičio viršijimo. Labai svarbu, kad vairuotojai pasirinktų saugų greitų, nes kas trečias eismo įvykis įvyksta dėl saugaus greičio nepasirinkimo“, – sakė M. Kazanovič.

Marija Kazanovič
Marija Kazanovič
© DELFI / Domantas Pipas

Bus lengviau ir sunkiau

T. Kamaitis taip pat atskleidė, kad padidėjęs automobilių skaičius gatvėse bus ne vienintelis iššūkis vairuotojams, mat kai kuriose sostinės gatvėse kantrybės gali prireikti ir dėl vykdomų kelio darbų.

„Pradėti kelio darbai bus vykdomi iki žiemos. Tik pagrindinėse miesto arterijose buvo stengiamasi darbus pabaigti iki rugsėjo“, – sakė T. Kamaitis.

Vis tik tam, kad eismas judėtų greičiau, M. Gusarovietė sakė, jog Vilniaus miesto savivaldybė jau ruošėsi iš anksto. Anot specialistės, dar prieš rudenį buvo nuspręsta, kaip bus keičiamas šviesoforų reguliavimas, taip pat buvo sukurtos naujos eismo reguliavimo šviesoforais programos bei patikrinti žalieji koridoriai.

Tomas Kamaitis
Tomas Kamaitis
© DELFI / Domantas Pipas

Atlikite namų darbus

Nors iki rugsėjo liko vos kelios dienos, specialistai patarė jas išnaudoti tikslingai. Kelių policijos atstovė teigė, jog kiekvienais metais nemažai keblumų eisme sukelia į sostinę atvažiavę pradedantieji vairuotojai, tačiau to būtų galima išvengti jei jie paruoštų namų darbus.

„Pradedantieji vairuotojai dažnai sukelia problemų sau ir kitiems eismo dalyviams. Jų sukeliami eismo įvykiai yra įvairūs: vieni įvyksta dėl greičio viršijimo ar automobilio nesuvaldymo, kiti – dėl prastos automobilio techninės būklės. Pagrindinis patarimas studentams – iš anksto apsižiūrėkite maršrutus, kuriais keliausite ir su jais susipažinkite“, – sakė M. Kazanovič.

Savo atžalas supažindinti su kelionės maršrutu į mokyklą ar darželį, M. Kazanovič siūlė ir mažamečių vaikų tėvams.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
2.9167

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Kaip ir kur laikyti nenaudojamas padangas: jei norite jas išsaugoti, verta žinoti kelias taisykles (32)

Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai suka galvas ne tik dėl to, kaip greitai ir paprastai...

Eismo sąlygas trijuose rajonuose sunkina plikledis

Eismo sąlygas Tauragės, Alytaus ir Zarasų rajonuose sekmadienio rytą sunkina plikledis, pranešė...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (15)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (68)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Paspaus tikras žiemiškas šaltis: termometrai rodys 19-24 laipsnių šalčio (20)

Šeštadienį per Lietuvą slinks, šaltame ore susiformavęs, nedidelis ciklonas. Jis tiek naktį,...

Autostopu keliavusios merginos nužudymo byloje – šiurpus liudininko pasakojimas: girdėjosi kraują stingdantys riksmai (74)

1976 metų gegužės 9-oji – Motinos diena : jie laukė ir laukė... Šeimos namuose Australijos...

Fotografė įamžino moterų kūnus ir istorijas po gimdymo: liūdna, kad daugelis gėdijasi savo kūno po to, kai jis atliko didžiausią darbą (110)

Daugelis moterų sutiks, kad nėštumas ir gimdymas – vieni svarbiausių įvykių gyvenime. Atėjęs...

Antras antausis Rusijoje – „Žalgiriui“ per kietas ir „Zenit“ riešutas (463)

Dvigubą Eurolygos savaitę Kauno „Žalgiris“ (11-9) baigė dar viena nesėkme. Po pralaimėjimo...

Eurolygos lyderiams – Jasikevičiaus pamokos: „Barcelona“ pranoko CSKA Ulanovas sužaidė sezono rungtynes (83)

Svarbią pergalę Eurolygos lyderių mūšyje Maskvoje pasiekė „Barcelona“ (14/6), kurį antrą...

Kada karantino ribojimai keisis: rimtesnes atlaisvinimo priemones siūlo atidėti vasariui (434)

Koronaviruso statistiniai skaičiai lėtai, bet pozityvesni. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (...