aA
Didžiausias metų šventes keliuose ne visada lydi geros emocijos. Vienas labiausiai vairuotojus erzinančių reiškinių – spūstys. Įstrigti jose tenka ne tik aplink prekybos centrus, bet netgi greitkeliuose. Ir nors vairuotojai tokiomis akimirkomis raginami pasisemti kantrybės, ne taip retai kamščiuose įstrigę žmonės pamiršta, kaip turėtų elgtis tada, kai eismas intensyvus, o sąlygos kelyje nedžiugina.
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Tą pastebėjo ir saugaus eismo ekspertai, akcentuojantys, kad neretai į situaciją reikėtų žiūrėti iš kitos perspektyvos: kai eismas intensyvus, sąlygos kelyje nedžiugina, spūstys susiformuoja ir dėl vairuotojų padaromų klaidų.

Standartai dar ne viskas

Važiavimas spūstyje ne vienam tampa iššūkiu, mat tiek judėjimą, tiek manevravimą vairuotojams apsunkina senos, nekokybiškos ar nusidėvėjusios padangos, kurios prastai sukimba su kelio danga.

Dėl prastų padangų pailgėja ir stabdymo kelias, o kritinėse situacijose sustabdyti automobilį gali būti kone neįmanoma. Specialistai įspėjo, jog vairuotojai neturėtų laukti kol padangos susidėvės iki Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyto minimalaus 3 mm gylio. Patariama, kad apie padangų keitimą reikėtų pagalvoti jau tada, kai protektorius gylis lieka apie 4 mm.

Mažiau manevrų

Dar viena problema, kurią sukelia patys vairuotojai – „fantominės“ spūstys arba, kaip patys vairuotojai mėgsta sakyti – „spūstys iš niekur“. Toks reiškinys susidaro dėl vairuotojų atliekamų perteklinių manevrų. Dažnai tenka matyti, kaip spūstyje vairuotojai nuolat rikiuojasi iš vienos eismo juostos į kitą, taip tarsi stengdamiesi važiuoti ta juosta, kurioje srautas juda greičiau.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Specialistai akcentavo, kad srautas keliose eismo juostose dažniausiai juda panašiu greičiu, tačiau būtent dėl tokių, nuolat besirikiuojančių vairuotojų, susidaro optinė apgaulė, kad vienoje ar kitoje juostoje transporto priemonės važiuoja greičiau. Juk išvažiavus vienam automobiliui, kitos transporto priemonės toje juostoje pavažiuoja į priekį. Priešinga situacija būna juostoje, į kurią automobilis įvažiuoja, mat jis jau užima atsilaisvinusią vietą, todėl už jo stovintys vairuotojai gali nė nekrustelėti.

Saugaus eismo ekspertai pabrėžė, kad iš tiesų norėdami spūstyse judėti greičiau ir išvengti dar didesnių kamščių, vairuotojai turėtų užimti važiuoti nekeisdami eismo juostos ir tai daryti tik tada, kai iš tiesų reikia.

Didesnis atstumas

Spūsčių problemą padidina ir jų metu įvykę eismo įvykiai. Specialistai pastebėjo, kad nemažai avarijų būna techninės – jų metu aplamdomi tik automobiliai. Nepaisant to, tokie įvykiai užtveria pravažiavimą kitiems.

Norėdami išvengti eismo įvykio, vairuotojai visų pirma turėtų laikytis didesnio saugaus atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio. Didesnį atstumą tarp automobilių reikėtų palikti ir sustojus. Patariama, kad važiuojant, tarp automobilių būtų toks atstumas, kuriam nuvažiuoti reikėtų 2-3 sekundžių, mat taip vairuotojai turės daugiau laiko ir erdvės tada, kai reikės stabdyti staigiai. Mažesnis atstumas gali reikšti ne tik tai, kad automobilis nesustos laiku, tačiau ir tai, kad smūgio metu gali būti apgadinta daugiau arti viena kitos stovėjusių transporto priemonių.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Tais atvejais, kai eismo įvykio išvengti jau nepavyko, o vairuotojai dėl kaltės sutaria, specialistai patarė vairuotojams nusifotografuoti eismo įvykio vietą ir automobilius, o iškart po to transporto priemones patraukti ir dokumentus užpildyti nuošaliau. Taip saugesni bus ne tik į eismo įvykį patekę vairuotojai, bet ir bus atlaisvintas kelias kitiems eismo dalyviams.

Gali nepastebėti ar išslysti

Dėl staigių manevrų gali kilti ir eismo įvykis, todėl vairuotojai kiekvieną judesį, ypač keisdami eismo juostą, turėtų atlikti tik įsitikinę, kad tai yra saugu, kiti vairuotojai juos mato ir praleidžia. Be to, staigūs manevrai žiemą gali išprovokuoti automobilio slydimą, o tai taip pat gali baigtis eismo įvykiu.

Saugaus eismo ekspertai vairuotojams prieš šventes patarė neviršyti ne tik leistino, bet ir saugaus greičio, nedaryti bereikalingų manevrų, palaikyti saugų atstumą bei tolygiai stabdyti. Svarbiausia, pabrėžė ekspertai, visi eismo dalyviai turėtų suprasti, kad šiuo metų laiku reikės daugiau kantrybės ir tolerancijos bei pagarbos kitiems. Tik tokiu atveju net klaidą padaręs eismo dalyvis turės galimybę nepakliūti į eismo įvykį ar jo nesukelti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
2.7143

Jei vairuojate kažkurį iš šių automobilių, pasirūpinkite jo apsauga nuo vagių (168)

Automobilių detalių vagysčių Lietuvoje nuosekliai mažėja, tačiau vagių padaroma žala auga....

Penki Lietuvos rajonai, kur eismo sąlygas sunkina plikledis ir rūkas

Ankstų sekmadienio rytą vakariniuose rajonuose dulksna, kitur be kritulių. Oro temperatūra nuo 0...

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis (186)

Medikų, ugniagesių, policijos ir kitų specialiųjų tarnybų darbuotojai pastebi, jog problema, kai...

Vilnius paskelbė, kuriose sankryžose norima grąžinti žaliąsias rodykles (107)

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai šiandien pateikė konkrečių sankryžų...

Žalių rodyklių pasiilgę vilniečiai nusprendė pašmaikštauti – pakabino žalias širdeles (101)

Po to, kai papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis buvo nukabintos, ne vienas vairuotojas...

Top naujienos

Premjero patarėjas dėl Narkevičiaus skandalo: aš pasakysiu, ko galbūt neturėčiau (111)

Premjeras pirmadienį interviu DELFI pareiškė, kad diskusijų dėl susisiekimo ministro Jaroslavo...

Pasipiktino aikštelių apmokestinimu šalia prekybos centrų: gerai neapsižiūrėjus galima gauti baudą (134)

Į DELFI redakciją kreipęsis vilnietis Eugenijus pasakojo pastaruoju metu susidūręs su nauja,...

Profesorius Stukas viską išklojo apie raugintus kopūstus: nuo šiol į juos žiūrėsite visiškai kitaip (15)

Rauginimas – ilgų metų patikrintas būdas išlaikyti tinkamas vartoti daržoves ilgesnį...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Storos ir laimingos – o gal plius dydžio modeliai skatina nutukimą? (121)

Modeliai, neatitinkantys stereotipinio įsivaizdavimo apie tai, kaip turi atrodyti modelis, ir kaip...

Mišustinas sudarė naują Rusijos Federacijos vyriausybę (16)

Antradienį naujai išrinktas Rusijos Federacijos ministras pirmininkas Michailas Mišustinas...

Tyrimų komisija imsis Pranckiečio: nuo dabar viskas bus dar įdomiau Graužinienė liudyti nesutiko  (111)

Trečiadienį parlamentinį tyrimą dėl Seimo narės Irinos Rozovos atliekantis Seimo Nacionalinio...

Iš Islandijos namo į Lietuvą grįžusios Oksanos Pikul laukė nemalonus siurprizas (23)

Kol Lietuvoje daugelis laukia sniego, vizažistė Oksana Pikul -Jasaitienė tikrosios žiemos išvyko...

Galutinai naikinamos atliekų šachtos: pasipiktinę žmonės grasina šiukšles krauti laiptinėje ir išlaužti spynas (360)

Smarvė , musės, žiurkės ir šiukšlių krūvos – tokia dažno vilniečio, kurio daugiabutyje...

Gyvai / Proga čempionams suvesti sąskaitas: „Šiauliai“ – „Žalgiris“ (13)

Vos prieš dvi dienas sensacingai Lietuvos krepšinio lygoje ( LKL ) „Šiauliams“ pralaimėjęs...