aA
Didžiausias metų šventes keliuose ne visada lydi geros emocijos. Vienas labiausiai vairuotojus erzinančių reiškinių – spūstys. Įstrigti jose tenka ne tik aplink prekybos centrus, bet netgi greitkeliuose. Ir nors vairuotojai tokiomis akimirkomis raginami pasisemti kantrybės, ne taip retai kamščiuose įstrigę žmonės pamiršta, kaip turėtų elgtis tada, kai eismas intensyvus, o sąlygos kelyje nedžiugina.
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Tą pastebėjo ir saugaus eismo ekspertai, akcentuojantys, kad neretai į situaciją reikėtų žiūrėti iš kitos perspektyvos: kai eismas intensyvus, sąlygos kelyje nedžiugina, spūstys susiformuoja ir dėl vairuotojų padaromų klaidų.

Standartai dar ne viskas

Važiavimas spūstyje ne vienam tampa iššūkiu, mat tiek judėjimą, tiek manevravimą vairuotojams apsunkina senos, nekokybiškos ar nusidėvėjusios padangos, kurios prastai sukimba su kelio danga.

Dėl prastų padangų pailgėja ir stabdymo kelias, o kritinėse situacijose sustabdyti automobilį gali būti kone neįmanoma. Specialistai įspėjo, jog vairuotojai neturėtų laukti kol padangos susidėvės iki Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyto minimalaus 3 mm gylio. Patariama, kad apie padangų keitimą reikėtų pagalvoti jau tada, kai protektorius gylis lieka apie 4 mm.

Mažiau manevrų

Dar viena problema, kurią sukelia patys vairuotojai – „fantominės“ spūstys arba, kaip patys vairuotojai mėgsta sakyti – „spūstys iš niekur“. Toks reiškinys susidaro dėl vairuotojų atliekamų perteklinių manevrų. Dažnai tenka matyti, kaip spūstyje vairuotojai nuolat rikiuojasi iš vienos eismo juostos į kitą, taip tarsi stengdamiesi važiuoti ta juosta, kurioje srautas juda greičiau.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Specialistai akcentavo, kad srautas keliose eismo juostose dažniausiai juda panašiu greičiu, tačiau būtent dėl tokių, nuolat besirikiuojančių vairuotojų, susidaro optinė apgaulė, kad vienoje ar kitoje juostoje transporto priemonės važiuoja greičiau. Juk išvažiavus vienam automobiliui, kitos transporto priemonės toje juostoje pavažiuoja į priekį. Priešinga situacija būna juostoje, į kurią automobilis įvažiuoja, mat jis jau užima atsilaisvinusią vietą, todėl už jo stovintys vairuotojai gali nė nekrustelėti.

Saugaus eismo ekspertai pabrėžė, kad iš tiesų norėdami spūstyse judėti greičiau ir išvengti dar didesnių kamščių, vairuotojai turėtų užimti važiuoti nekeisdami eismo juostos ir tai daryti tik tada, kai iš tiesų reikia.

Didesnis atstumas

Spūsčių problemą padidina ir jų metu įvykę eismo įvykiai. Specialistai pastebėjo, kad nemažai avarijų būna techninės – jų metu aplamdomi tik automobiliai. Nepaisant to, tokie įvykiai užtveria pravažiavimą kitiems.

Norėdami išvengti eismo įvykio, vairuotojai visų pirma turėtų laikytis didesnio saugaus atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio. Didesnį atstumą tarp automobilių reikėtų palikti ir sustojus. Patariama, kad važiuojant, tarp automobilių būtų toks atstumas, kuriam nuvažiuoti reikėtų 2-3 sekundžių, mat taip vairuotojai turės daugiau laiko ir erdvės tada, kai reikės stabdyti staigiai. Mažesnis atstumas gali reikšti ne tik tai, kad automobilis nesustos laiku, tačiau ir tai, kad smūgio metu gali būti apgadinta daugiau arti viena kitos stovėjusių transporto priemonių.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Tais atvejais, kai eismo įvykio išvengti jau nepavyko, o vairuotojai dėl kaltės sutaria, specialistai patarė vairuotojams nusifotografuoti eismo įvykio vietą ir automobilius, o iškart po to transporto priemones patraukti ir dokumentus užpildyti nuošaliau. Taip saugesni bus ne tik į eismo įvykį patekę vairuotojai, bet ir bus atlaisvintas kelias kitiems eismo dalyviams.

Gali nepastebėti ar išslysti

Dėl staigių manevrų gali kilti ir eismo įvykis, todėl vairuotojai kiekvieną judesį, ypač keisdami eismo juostą, turėtų atlikti tik įsitikinę, kad tai yra saugu, kiti vairuotojai juos mato ir praleidžia. Be to, staigūs manevrai žiemą gali išprovokuoti automobilio slydimą, o tai taip pat gali baigtis eismo įvykiu.

Saugaus eismo ekspertai vairuotojams prieš šventes patarė neviršyti ne tik leistino, bet ir saugaus greičio, nedaryti bereikalingų manevrų, palaikyti saugų atstumą bei tolygiai stabdyti. Svarbiausia, pabrėžė ekspertai, visi eismo dalyviai turėtų suprasti, kad šiuo metų laiku reikės daugiau kantrybės ir tolerancijos bei pagarbos kitiems. Tik tokiu atveju net klaidą padaręs eismo dalyvis turės galimybę nepakliūti į eismo įvykį ar jo nesukelti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
2.6000

Keliaujantiems į Nidą automobiliu teks koreguoti planus: savivaldybė planuoja nebeįsileisti poilsiautojų automobilių (2)

Nida – vieta, kuri pritraukia daug poilsiautojų ne tik iš Lietuvos, tačiau ir kitų valstybių....

Įvertino gyventojų pasirinkimus: pandemija vis dar skatina dažniau keliauti automobiliu

Besitęsiant pandemijai toliau sparčiai populiarėja kelionės asmeniniais automobiliais, kurie...

Kelio darbai valstybinės reikšmės keliuose: perspėja vairuotojus, kokius ruožus geriau aplenkti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad šiais metais numatyti net kelių valstybinės...

Draudikai įvardijo, kur Vilniuje po lietaus važiuoti automobiliu pavojingiausia

Vilniečiai tikriausiai dar puikiai prisimena po kiekvieno smagesnio lietaus atsirasdavusį Narbuto...

Naujovė Vilniaus viešajame transporte: vietoj baudos – kontrolės bilietas

Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė komitetuose apsvarstytam klausimui dėl galimybės vietoj...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Gyvačių salos prakeiksmas: ką iš tikrųjų reiškia Rusijos pralaimėjimas – skeptikus tai pritildys (5)

Geros valios gestas. Taip Rusija pristato savo gėdingą nesėkmę, kurią patyrė Gyvačių saloje....

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Šaltinių Rusijos valdančiajame elite turintis ekspertas: jau netrukus Rusijoje prasidės represijų banga (19)

Rusijos valdžia spręs, kam leisti išvykti į užsienį, o kam – ne, autokrato Vladimiro Putino...

Verslas PliusJohn Cheng

Vienas didžiausių investuotojų į Kinijos technologijas užsiminė apie svarbų lūžio tašką

Vienos iš didžiausių Kinijos privataus kapitalo investicinių bendrovių įkūrėjas teigė,...

Branduolinė elektrinė ant sunkvežimio – japonai su tokia išriedėti ketina dar šį dešimtmetį

Nepaisant reputacinio smūgio, kurį Japonijoje sukėlė Fukušimos branduolinės elektrinės avarija...

Karas Ukrainoje. Rusų pajėgos įsitvirtina Lysyčanske, dėl paleistų raketų į Belgorodą Rusija kaltina Kijyvą

Per sprogimus Rusijos Belgorodo mieste netoli sienos su Ukraina, regiono gubernatoriaus duomenimis,...

Kainų augimas Lietuvoje pasiekė nepriimtiną lygį: sukaupti pinigai pradėjo tirpti (8)

Ekonominis sunkmetis netolsta, o tik gilėja, praneša „ LNK Žinios “. Prisikrauti pilną...

Niekada nebebus taip, kaip anksčiau: NBA milžinas – neįgaliojo vežimėlyje

Būdamas vienu aukščiausių NBA istorijoje krepšininkų 50-ies metų 229 cm ūgio Shawnas Bradley...

Britė nė neįtarė, kad yra nėščia, kol nuėjusi nusilengvinti į tualetą netikėtai pagimdė

Dauguma moterų žino, kad laukiasi kūdikio, nes pastebi ir jaučia virtinę nėštumo simptomų –...

Užkalnis – apie besiskundžiančius kainomis Palangoje: ko jie važiuoja, jei jiems brangu? (3)

Atostogos pajūryje ir šįmet bus dar brangesnės. Verslininkai skaičiuoja, kad kainos kilo 10-15...

Delfi PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Po išskirtinės kibernetinės atakos prieš Lietuvą – įspėjimas: įžvelgia dar vieną pavojingą momentą (1)

Lietuvoje tiek valdiškos institucijos, tiek privačios įmonės sulaukė išskirtinės kibernetinės...