aA
Didžiausias metų šventes keliuose ne visada lydi geros emocijos. Vienas labiausiai vairuotojus erzinančių reiškinių – spūstys. Įstrigti jose tenka ne tik aplink prekybos centrus, bet netgi greitkeliuose. Ir nors vairuotojai tokiomis akimirkomis raginami pasisemti kantrybės, ne taip retai kamščiuose įstrigę žmonės pamiršta, kaip turėtų elgtis tada, kai eismas intensyvus, o sąlygos kelyje nedžiugina.
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Tą pastebėjo ir saugaus eismo ekspertai, akcentuojantys, kad neretai į situaciją reikėtų žiūrėti iš kitos perspektyvos: kai eismas intensyvus, sąlygos kelyje nedžiugina, spūstys susiformuoja ir dėl vairuotojų padaromų klaidų.

Standartai dar ne viskas

Važiavimas spūstyje ne vienam tampa iššūkiu, mat tiek judėjimą, tiek manevravimą vairuotojams apsunkina senos, nekokybiškos ar nusidėvėjusios padangos, kurios prastai sukimba su kelio danga.

Dėl prastų padangų pailgėja ir stabdymo kelias, o kritinėse situacijose sustabdyti automobilį gali būti kone neįmanoma. Specialistai įspėjo, jog vairuotojai neturėtų laukti kol padangos susidėvės iki Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyto minimalaus 3 mm gylio. Patariama, kad apie padangų keitimą reikėtų pagalvoti jau tada, kai protektorius gylis lieka apie 4 mm.

Mažiau manevrų

Dar viena problema, kurią sukelia patys vairuotojai – „fantominės“ spūstys arba, kaip patys vairuotojai mėgsta sakyti – „spūstys iš niekur“. Toks reiškinys susidaro dėl vairuotojų atliekamų perteklinių manevrų. Dažnai tenka matyti, kaip spūstyje vairuotojai nuolat rikiuojasi iš vienos eismo juostos į kitą, taip tarsi stengdamiesi važiuoti ta juosta, kurioje srautas juda greičiau.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Specialistai akcentavo, kad srautas keliose eismo juostose dažniausiai juda panašiu greičiu, tačiau būtent dėl tokių, nuolat besirikiuojančių vairuotojų, susidaro optinė apgaulė, kad vienoje ar kitoje juostoje transporto priemonės važiuoja greičiau. Juk išvažiavus vienam automobiliui, kitos transporto priemonės toje juostoje pavažiuoja į priekį. Priešinga situacija būna juostoje, į kurią automobilis įvažiuoja, mat jis jau užima atsilaisvinusią vietą, todėl už jo stovintys vairuotojai gali nė nekrustelėti.

Saugaus eismo ekspertai pabrėžė, kad iš tiesų norėdami spūstyse judėti greičiau ir išvengti dar didesnių kamščių, vairuotojai turėtų užimti važiuoti nekeisdami eismo juostos ir tai daryti tik tada, kai iš tiesų reikia.

Didesnis atstumas

Spūsčių problemą padidina ir jų metu įvykę eismo įvykiai. Specialistai pastebėjo, kad nemažai avarijų būna techninės – jų metu aplamdomi tik automobiliai. Nepaisant to, tokie įvykiai užtveria pravažiavimą kitiems.

Norėdami išvengti eismo įvykio, vairuotojai visų pirma turėtų laikytis didesnio saugaus atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio. Didesnį atstumą tarp automobilių reikėtų palikti ir sustojus. Patariama, kad važiuojant, tarp automobilių būtų toks atstumas, kuriam nuvažiuoti reikėtų 2-3 sekundžių, mat taip vairuotojai turės daugiau laiko ir erdvės tada, kai reikės stabdyti staigiai. Mažesnis atstumas gali reikšti ne tik tai, kad automobilis nesustos laiku, tačiau ir tai, kad smūgio metu gali būti apgadinta daugiau arti viena kitos stovėjusių transporto priemonių.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

Tais atvejais, kai eismo įvykio išvengti jau nepavyko, o vairuotojai dėl kaltės sutaria, specialistai patarė vairuotojams nusifotografuoti eismo įvykio vietą ir automobilius, o iškart po to transporto priemones patraukti ir dokumentus užpildyti nuošaliau. Taip saugesni bus ne tik į eismo įvykį patekę vairuotojai, bet ir bus atlaisvintas kelias kitiems eismo dalyviams.

Gali nepastebėti ar išslysti

Dėl staigių manevrų gali kilti ir eismo įvykis, todėl vairuotojai kiekvieną judesį, ypač keisdami eismo juostą, turėtų atlikti tik įsitikinę, kad tai yra saugu, kiti vairuotojai juos mato ir praleidžia. Be to, staigūs manevrai žiemą gali išprovokuoti automobilio slydimą, o tai taip pat gali baigtis eismo įvykiu.

Saugaus eismo ekspertai vairuotojams prieš šventes patarė neviršyti ne tik leistino, bet ir saugaus greičio, nedaryti bereikalingų manevrų, palaikyti saugų atstumą bei tolygiai stabdyti. Svarbiausia, pabrėžė ekspertai, visi eismo dalyviai turėtų suprasti, kad šiuo metų laiku reikės daugiau kantrybės ir tolerancijos bei pagarbos kitiems. Tik tokiu atveju net klaidą padaręs eismo dalyvis turės galimybę nepakliūti į eismo įvykį ar jo nesukelti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
2.6000

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (113)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (104)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (90)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių (1)

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (28)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (135)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (36)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (336)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (21)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (130)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (179)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...