aA
Turbūt daugelis sutiks, kad važinėti automobiliu nešvariu salonu nėra malonu. Tačiau psichologinis diskomfortas – dar ne viskas. Apšnerkštas automobilio salonas dar ir pavojingas sveikatai, nes tokioje aplinkoje puikiai jaučiasi įvairios bakterijos bei grybeliai, galintys sukelti alergines reakcijas.
© Gamintojo nuotr.

Prieš parazitus – visais ginklais

Visi vairuotojai siekia išlaikyti kuo švaresnį savo automobilio saloną – kad ne tik patys gerai jaustųsi savo mašinoje, bet ir prieš keleivius netektų raudonuoti. Juo labiau kad neprižiūrimo automobilio salonas – puiki terpė daugintis įvairioms bakterijoms ir grybeliams, kurie jums ir jūsų artimiesiems gali sukelti net alergines reakcijas.

Ne į gera tai ir pačiam automobiliui: nuolat šlapios ar drėgnos salono grindys gali tapti korozijos ir blogo kvapo salone priežastimi. Dėl to automobilio vidaus paviršius būtina valyti ne tik sausuoju, bet ir giluminiu bei cheminiu būdu.

Paprastai yra trys salono valymo būdai: siurbimas, visapusiškas sausas valymas ir cheminis valymas.

Gėrimas automobilio salone
© Gamintojo nuotr.

Automobilio salonas dažniausiai siurbiamas, tačiau klysta vairuotojai, manantys, kad to pakanka visoms bakterijoms ir kitiems ligų sukėlėjams sunaikinti. Parazitai nėra lepūs – temperatūra ir drėgmė vidutiniame automobilyje jiems puikiausiai tinka tarpti. Pavyzdžiui, dulkių erkutės – labai dažnas automobilio sėdimų vietų ir grindų parazitas. Automobilio saloną mėgsta ir kiti alergijos sukėlėjai. Todėl automobilių savininkams reikėtų nepamiršti ir apie periodinį cheminį salono valymą.

Keli būdai

Automobilio salonas valomas keliais skirtingais būdais, tačiau pats populiariausias – visapusiškas sausas salono valymas. Toks, kai automobilio vidus išsiurbiamas, polimeriniai paviršiai nuvalomi su specialiai tam skirtomis cheminėmis medžiagomis. Jos ne tik švarina, bet ir naikina blogo kvapo sukėlėjus, dezinfekuoja paviršius, padeda ilgiau juos išlaikyti kaip naujus. Dar, suprantama, išplaunami kilimėliai, išvaloma bagažinė, nuvalomi langai.

Nešvarūs automobilio langai labai vargina vairuotoją – ypač per ilgas keliones. Tamsiuoju paros metu prasilenkiant automobiliams dėl nešvaraus priekinio lango priešais atvažiuojančios mašinos šviesos gali vairuotoją apakinti. Vairuotojas turi vienodai gerai matyti pro visus langus, ne tik priekinį. Tai – viena iš saugaus vairavimo garantijų.

Automobilio langai valomi specialiomis riebalus pašalinančiomis priemonėmis, tad stiklas ne tik būna visiškai skaidrus ir nevargina vairuotojo, bet ir dėl specialių antistatinių savybių jis nesiriebaluoja ir ilgiau išlieka švarus.

Dar vienas svarbus momentas – salono džiovinimas ir lubų valymas. Labai svarbu tinkamai išdžiovinti mašiną iš vidaus, antraip gali susidaryti sąlygos plisti korozijai, o ką rūdys padaro automobilio salonui, pasakoti tikrai nereikia.

Dėl minėtų priežasčių taip pat itin svarbu tinkamai išplauti kilimėlius.

Nei purvo, nei dvoko

Cheminiais valikliais valyti saloną specialistai rekomenduoja bent vieną ar du kartus per metus. Mat ant jo grindų dažnai nusėda daug vandens ir nešvarumų nuo avalynės – ypač lyjant ar sningant – ir visa tai yra pagrindinė korozijos priežastis.

Salono sėdynėse taip pat susikaupia įvairių nešvarumų ir jų be specialių cheminių priemonių neišvalysite. Ne paslaptis, kad purvo ir dulkių dalelėse klesti kolonijos alergijų bei kitų įvairių ligų sukėlėjų. Dėl jų salone atsiranda ir blogas kvapas.

Cheminis salono valymas skiriasi nuo paprasto ir sauso tuo, kad valant naudojamos specialios cheminės medžiagos. Sėdynės, grindys, durelių apmušalai valomi plaunamuoju siurbliu ir naudojant aukštos kokybės valiklius. Taip ne tik išvalomi akiai matomi nešvarumai, blogas kvapas, bet ir pašalinamos pačios smulkiausios kenksmingosios dalelės, bakterijos.

Jei salono sėdimos vietos odinės, po cheminio valymo jas reikėtų padengti specialiu odai skirtu losjonu, kuris minkština, apsaugo, impregnuoja odą, padeda ilgiau išlaikyti pradinę išvaizdą.

Valant cheminiu būdu, nepamirštama ir bagažinė – juk čia taip pat kaupiasi įvairūs nešvarumai ir purvas, o ją dažnas valome daug rečiau nei automobilio saloną.

Ypatingas dėmesys – odai

Škoda Octavia
© Gamintojo nuotr.

Nors reguliariai valyti būtina visų automobilių sėdynes – nesvarbu, kokia medžiaga jos aptrauktos, ypatingo dėmesio reikalauja oda. Dulkės ir nešvarumai, susikaupę odos raukšlėse ir siūlėse, gali sugadinti paviršių.

Odinių sėdynių priežiūra priklauso nuo odos rūšies ir jos savybių. Tačiau, nepriklausomai nuo aplinkybių, jai būdingas vienas dalykas: odinės sėdynės anksčiau ar vėliau pakeičia atspalvį, tarsi apsitraukia savotišku platininiu apnašų sluoksniu. Taip būna visiems natūralios odos gaminiams – tai tikros kokybės ženklas.

Jeigu automobilis ilgai stovi kaitrioje saulėje, oda gali perdžiūti. To išvengti padės specialios odos priežiūros priemonės. Taip pat reikėtų pasirūpinti, kad sėdynių odos nebraižytų aštrūs drabužių priedai – užtrauktukai, diržo sagtys ir panašiai.

Suteptos odos (ne tik sėdynių – tai galioja ir kitoms odinėms automobilio interjero detalėms) negalima valyti stipriais valikliais, terpentinu, skysčiu dėmėms šalinti, benzinu, tirpikliais arba vašku.

Net jei drabužių audiniai nudažyti prastais dažais ar yra tamsios spalvos ir sudrėkę, jie gali nudažyti šviesius sėdynių apmušalus. Todėl patartina visada pirmiau išmėginti, ar jūsų naujas drabužis nekels grėsmės sėdynių odai (tai išsiaiškinsite sudrėkinę nepastebimą drabužio vietą ir patrynę).

Nuvalytą sėdynių odą kaskart ištepkite specialiu kremu, saugančiu nuo šviesos poveikio ir suteikiančiu atsparumo drėgmei. Toks kremas atgaivina apmušalų odą, išlygina, leidžia „kvėpuoti“.

Sėdynių odą valykite kas du arba tris mėnesius. Nešvarias vietas – dažniau. Tušo, rašalo, lūpų dažų, batų tepalo ar kitas dėmes pasistenkite išvalyti kuo greičiau.

Pasirūpinkite ir odos spalva: išsitrynusias sėdynių vietas įmanoma atgaivinti specialiu spalvotu kremu.

Paprastai manoma, kad oda automobilyje – patogus dalykas, nes jai reikia nedaug priežiūros. Tačiau yra keletas dalykų, kuriems reikėtų skirti daugiau dėmesio, nes tinkama priežiūra padės išlaikyti kokybės ir išskirtinumo įspūdį, be to, natūralios medžiagos vertė išliks ilgai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (26)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (45)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Top naujienos

DELFI Diena. Pranckietis – apie tai, dėl ko jam vis dar yra gėda ir drastiška kova su rūkymu (6)

Kada Seimo nariai įsiteisins atostogas? Kokie svarbiausi darbai laukia antroje kadencijos pusėje? Ar...

Apkartusi „svajonių Australija“: tolimą šalį pasiekia jau gerokai papurtę piniginę, bet tai būna dar tikrai ne pabaiga (10)

„Svajonių Australija “ – taip vadinasi tinklapis, kurį atsiverčia dažnas, svajojantis apie...

Per Vyriausybės valandą – Skvernelio ir Landsbergio konfliktas: kas turėtų atsiprašyti? (87)

Į konservatorių lyderio Gabrieliaus Landsbergio raginimą premjerui atsiprašyti protestuojančių...

Iš „Ryto“ direktoriaus posto besitraukiantis Gudelis: konfliktas atvėrė seniai esantį skaudulį (25)

Krepšinio klubas „Rytas“ praneša, kad iš generalinio direktoriaus pareigų traukiasi klubo...

Šalia verslo centro nenorintys gyventi vilniečiai liko it musę kandę: į jokius pasiūlymus atsižvelgta nebus (64)

Sėlių g. 29 namo gyventojai su nerimu laukia priešais juos esančio sklypo likimo. Šiuo metu ten...

Nufilmavo įžūlų „Opel“ vairuotojo manevrą: pėstieji vos spėjo pasitraukti iš po ratų (47)

Raudonas šviesoforo signalas – nė motais. Panašu, tokiu devizu vadovavosi melsvo „ Opel “...

Sukrečianti byla: moteris dvejus metus slėpė vaiką automobilio bagažinėje (23)

Prancūzijoje, Tiulio mieste teisiama 50 m. Rosa Maria Da Cruz. Ji kaltinama slėpusi kūdikio...

Netikėtą patikrinimą surengusią policiją sugebėjo nustebinti du vairuotojai (7)

Ketvirtadienio rytą Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje Lietuvos kelių policijos tarnyba vykdė...

Egzotiškieji persimonai: lietuviai itin pamėgo, tačiau iki šiol neišmoko, kaip valgyti (14)

Atėjus šaltajam sezonui, dažnas gyventojas ieško natūralių vitaminų, stiprinančių imunitetą,...

Indrė Makaraitytė. Vaizdas pro Paryžiaus taikos forumo langą: Kremliaus troliai ir nesulijęs Putinas (84)

„Kodėl Macronas neįsakė išsklaidyti lietaus debesų ? Susikvietė viso pasaulio lyderius ir...