aA
Karantino laikotarpiu atlikta apklausa parodė, kad tik 5 proc. Lietuvos žmonių jau yra pasinaudoję elektronine eismo įvykių deklaravimo sistema. Penktadalis šalies gyventojų dar nežino apie tokią galimybę. Vis tik pusė Lietuvos žmonių apie elektroninį eismo įvykių deklaravimą yra girdėję, tačiau nėra šiuo nuotoliniu būdu pasinaudoję. Draudikai pastebi, kad įvykus eismo nelaimei karantino sąlygomis elektroniniu būdu pildyti eismo įvykių deklaracijas yra saugiau, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Natalija Bunkė
Natalija Bunkė
© DELFI / Domantas Pipas

Tai parodė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „AC Nielsen Baltics“ šių metų balandį atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

„Prieš penkis mėnesius pradėjo veikti elektroninė eismo įvykių deklaravimo sistema ir pusė Lietuvos žmonių apie ją jau žino. Visgi pasinaudoti šia sistema ištikus eismo nelaimei – neskuba. Skaičiai rodo, kad vienas iš dvidešimties gyventojų eismo įvykio deklaraciją pildė elektroniniu būdu“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Tyrimo duomenimis, daugiausiai elektroniniu būdu eismo įvykio deklaravimui naudojosi ne jauniausi vairuotojai, kurie, kaip manoma, daugiausiai naudoja išmaniuosius įrenginius, o 45-54 metų į eismo nelaimes patekę žmonės.

Pasak V. Katilienės, skaičiai rodo, kad apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų nepamiršta ir atsakingiau elgiasi vyresnio amžiaus vairuotojai.

Tyrimas parodė, kad elektroniniu būdu pildyti eismo įvykių deklaracijų neketina 4 proc. mūsų šalies gyventojų. „Šis rodiklis yra nedidelis, todėl tikėtina, kad per keletą metų Lietuvos vairuotojų elgesys pasikeis ir daugiau nei pusė eismo įvykių deklaracijų bus užpildoma elektroniniu būdu“, – kalbėjo draudimo bendrovės atstovė.

Pildo skirtingais telefonais

„Po avarijos kelyje reiktų vengti tiesioginio kontakto, išlaikyti saugų atstumą ir mažiau tiesiogiai bendrauti su kitais eismo nelaimės dalyviais. Dėl šios priežasties būtų saugiau pildyti ne popierinę, o elektroninę eismo įvykio deklaraciją“, – sakė V. Katilienė.

Draudimo bendrovės atstovė pabrėžė, kad duomenis apie įvykusią eismo nelaimę galima užpildyti ir vienu, ir dviem išmaniaisiais įrenginiais, tačau šiuo metu geriau tai daryti atskirai.

„Po eismo nelaimės vairuotojai tai gali atlikti atskirai – kiekvienas savajame automobilyje, jei jo būklė yra saugi, arba lauke, išlaikant saugų atstumą. Kai vairuotojai pateikia informaciją apie įvykį, sistema jo duomenis į vieną dokumentą sujungia automatiškai“, – kalbėjo draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims.

Ji atkreipė dėmesį, kad ir elektroniniu būdu taip pat tiksliai galima užfiksuoti eismo nelaimės aplinkybes bei informaciją apie ją be jokio tiesioginio kontakto su žmonėmis perduoti draudimo bendrovėms.

Draudimo išmoką gauna greičiau

Pasak draudimo bendrovės atstovės, informacija apie įvykį deklaravus jį elektroniniu būdu draudikus pasiekia kur kas greičiau, todėl žalos reguliavimo procesas pradedamas iš karto, sutrumpėja žalos išmokėjimo laikas.

„Pildant popierines deklaracijas, eismo nelaimės kaltininkas turi informuoti apie eismo įvykį savo draudimo bendrovę. Karantino sąlygomis labai svarbu, kad pildant elektroninę deklaraciją eismo įvykį sukėlusiam asmeniui nebereikia apie nelaimę pranešti savo draudimo bendrovei – šio reikalavimo nebelieka, o nukentėjusiajam tereikia per tris dienas susisiekti su draudimo bendrove dėl tolesnio žalos atlyginimo proceso. Visi procesai vykta nuotoliniu būdu, todėl dabar tai – patikimas kelias saugoti save ir kitus“, – kalbėjo draudimo bendrovės atstovė.

Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atlikta šių metų balandį, jos metu buvo apklausta 1 600 įvairiose šalies vietose gyvenančių žmonių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.3333

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (54)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Top naujienos

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (204)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (7)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Liko 100 vakcinos dozių, kurias būtina panaudoti: į „Litexpo“ kviečia visus norinčius (4)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

Paulius Jurkevičius. Jeigu maršas vyktų Italijoje – organizatorius teistų (336)

Apie gegužės 15 – ąją pasisakė beveik visi, kas galėjo: vyskupai, eiliniai vienuoliai,...

Į „įmonės zombio“ spąstus patekęs raseiniškis algos neatgauna dvejus metus: direktorius Ačas tvirtina pats esąs įkaitas (102)

Veiklos nevykdančios, turto neturinčios įmonės gali tapti tikru galvos skausmu buvusiems jų...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės (6)

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Dieviškų vaizdų Europos sala pamažu vaduojasi iš pandeminio liūdesio gniaužtų: visi trokšta čia atvykti (8)

Tokių privalumų kaip Žydroji grota, raibuliuojanti jūra, penkių žvaigždučių viešbutis ir...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (29)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...

Gydytojas pažėrė naudingų patarimų, kaip numalšinti po skiepo atsiradusį šalutinį poveikį (183)

Įsibėgėjant vakcinacijai nuo COVID-19 žmonėms kyla vis daugiau su tuo susijusių klausimų:...