Lietuvoje minima iniciatyva „Saugaus eismo – siekiame kartu“, skatinanti saugų eismą. Geriausia žinia pasiekia pavyzdžiais – daugelis bent akimirkai susimąsto, kai išvysta kraupią avariją. Tad tie, kurie kartais „pamiršta“ saugos diržus, turėjo puikią progą išbandyti, kokia smūgio jėga gali išsviesti iš automobilio. O jei mėgstate greitį – apvirtusio automobilio simuliatorius kaip tik jums.

„Saugus eismas – tai skirtingų eismo dalyvių abipusė pagarba ir supratingumas – saugus eismas – visų rūpestis!“ – sako iniciatyvos organizatoriai.

Renginio metu buvo vykdomas saugaus eismo propagavimas, apibendrinant visas veiklas skiriamas didelis dėmesys kaip prie eismo saugumo gali prisidėti kiekvienas eismo dalyvis.

Simuliatoriai leidžia pajusti tai, apie ką vargu daugelis bent pagalvoja: kaip jaučiamasi apsivertus automobiliui, atsitrenkus į kliūtį; savo akimis įsitikinti atšvaitų veiksmingumu; patirti kaip vairuotoją įtakoja pašalinė veikla vairuojant (naudojimasis telefonu) ar net išgėrus; kokią įtaką eismo saugumui daro automobilio techninė būklė (šiuo atveju padangos); pirmosios pagalbos suteikimo demonstravimas siekiant didinti išgyvenamumą po autoįvykių; lengvojo automobilio priekabos saugus ir tinkamas subalansavimas.

Bene mažiausiai mėgiamas „papuošalas“ – šviesą atspindinčios liemenės. Specialus simuliatorius atskleidžia, kaip atšvaitai prisideda prie eismo dalyvių saugumo didinimo. Tamsiame, specialiai paruoštame stende imituojama tamsa ir rūkas, tokioje aplinkoje demonstruojamas atšvaitų efektyvumas: pėsčiojo ir dviračio matomumas be šviesą atspindinčių elementų, kurių dalyviai šviesdami prožektoriumi, dvylikos metrų atstumu, net nepastebi ir dviračio su pėsčiuoju matomumas tinkamai pasiruošus eiti bei važiuoti kelyje tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui (atšvaitai, liemenės ir kt.). Sunkių eismo sąlygų simuliavimo pagalba, eismo dalyviai, ypač pėstieji kurie nevairuoja automobilio, turi galimybę iš vairuotojo pozicijos įsitikinti atšvaitų svarba ir nauda jų pačių saugumui.

Įėjus į vidų ir pašvietus į manekenus, lankytojų paklausiama, kas matoma kitoje palapinės pusėje, jie mato tik vieną dviratį ir pėsčiąjį, tada pakviesti prieiti arčiau, pamato dar vieną dviratį ir pėsčiąjį, kurie tamsoje ir rūke buvo be jokių šviesą skleidžiančių ar atspindinčių elementų.

Po patyriminės edukacijos, šviesą atspindinčių ar skleidžiančių elementų svarba, abejingų nelieka.

Galima pasitikrinti reakciją

„Ai, aš tik truputį išgėriau“, – jei esate girdėję tai sakant ką nors iš artimųjų ar bičiulių – verta juos atvesti į reakcijos stendą. Čia rekomenduojama užsukti ir telefonų iš rankų paleisti vis dar nenorintiems vairuotojams. Stende dalyviams demonstruojama kokią įtaką daro vairuotojo blaškymas naudojantis telefonu bei alkoholis. Stendo veikimo principas: per nustatytą laiką, dalyvis ant reakcijos stendo spaudžia atitinkamus mygtukus. Stendo procesorius, suskaičiuoja kiek dalyvis surenka taškų paprastai (neblaškomas), tuomet renkami taškai užsidėjus girtumo akinius ir trečiu būdu, taškai renkami naudojantis mobiliuoju telefonu. Dalyviui rezultatas pateikiamas stendo ekrane ir papildomai užrašomas ant specialiai parengtos renginio skrajutės.

Dar viena, deja, ne reta itin skaudžių pasekmių priežastis – saugos diržai. Renginio metu demonstruojami saugos diržų efektyvumo (atsitrenkimo į kliūtį) ir transporto priemonės vertimosi imitavimo stendai. Demonstravimo metu, buvo kreipiamas didesnis dėmesys (akcentuojama svarba) užsisegti saugos diržus ir ant galinių automobilių sėdynių. Demonstruosime kaip tinkamai segėti diržą.

Jei esate iš tų laimingųjų, kurie niekuomet nepatekote į eismo įvykį, išmokti, kaip suteikti pagalbą po eismo įvykio, niekad nebus našta.

„Mirčių būtų mažiau, jei avarijos liudininkai suteiktų nukentėjusiesiems pirmąją būtiną pagalbą arba bent netrukdytų dirbti į įvykio vietą atvykusioms specialiosioms tarnyboms, tad renginio dalyviams buvo demonstruojamas imituotas autoįvykis, kurio pasekoje automobilio viduje prispaustas žmogus.

Prieš prispausto asmens išlaisvinimą, buvo kalbama ir demonstruojama kaip ir kokią pagalbą galima suteikti nukentėjusiajam, ko geriau nedaryti. Kaip iškviesti pagalbą. Po keleivio išlaisvinimo, demonstruosime kitus pirmosios pagalbos veiksmus, kuriuos turi žinoti kiekvienas eismo dalyvis. Demonstravimo metu naudojamos tik buitinės priemonės, tai ką eismo dalyviai turi automobilyje“, – sako organizatoriai.

Ne tik greitis yra saugumo garantas. Saugesnės transporto priemonės yra ir tuomet, kai jos atidžiai prižiūrimos. Pavyzdžiui, net padangos ir jų slėgis turi didžiulę reikšmę kelyje. Dalyviai renginyje turėjo galimybę išbandyti padangų su kelio danga sukibimo stendą, kaip vasarinė padanga slydimu skiriasi nuo žieminės padangos. Bandantiems ir žiūrovams, šių keliaujančių renginių metu akcentuojama padangų pasirinkimo svarba, kodėl žiemą būtinos žieminės padangos ir kodėl jomis nerekomenduojama važiuoti vasarą, akcentuojama padangų slėgio svarba sukibimui su kelio danga.

Automobilininkai dažnai keliauja su prikabinamais nameliais ar su priekabomis veža krovinius. Realios priekabos pagalba, renginyje buvo demonstruojama kaip tinkamai subalansuoti priekabos svorį ir kokį saugų, ne maksimaliai leistiną greitį pasirinkti.

Iniciatyvos dalyviai buvo apdovanoti vertingais prizais, kurių pagrindinis buvo – dviratis. Saugus eismas kelyje priklauso ir nuo vairuotojų kultūros, nuo įgūdžių ir žinoma žinių, pastarąsias dalyviai renginyje ir galėjo įgyti.

Saugos diržų įrenginius išbandyti dar bus galima liepos 6 d. Kaišiadorių rajone, Žąsliuose, liepos 7 d. – Šakių rajone, Gelgaudiškyje, liepos 8 d. – Kaišiadorių rajone, Rumšiškėse,rugpjūčio 14 d. – Ukmergės rajone, Žemaitkiemyje, rugpjūčio 27 d. - auno rajone, Domeikavoje, rugpjūčio 28 d. – Rokiškio rajone, Aleksandravėlėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją