aA
Balandžio viduryje prasidėjusi grandiozinė kelio A1 rekonstrukcija ties Kaunu daugiausiai vairuotojus turėtų erzinti prasidėjusios vasaros savaitgaliais kuomet link jūros pajudės didžiulis kiekis automobilių. DELFI pateikia alternatyvius variantus, kuriais pasinaudojant galima palengvinti kelionę automobiliu, išvengiant spūsčių remontuojamame kelio ruože.
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Iš viso rekonstrukcija ties Kaunu vyksta kelių kilometrų ruože – darbai vyksta iškart už Kleboniškio tilto ir tęsiasi iki Sargėnų sankryžos. Rekonstrukcijos metu kiekviena kryptimi paliktos po dvi susiaurintos eismo juostos. todėl neabejojama, kad transporto spūsčių išvengti nepavyks. Be to, šioje atkarpoje sumažintas leistinas važiavimo greitis.

Išanalizavome variantus, kuriais sostinės gyventojai galėtų kuo sklandžiau nuvykti į Klaipėdą.

Taigi, pirmasis ir pats trumpiausias maršrutas važiuojant iš Vilniaus į Klaipėdą yra važiuoti tiesiai įprastu keliu A1.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Atstumas – 307 kilometrai, laikas nesant eismui 3 val 10 min.

Tačiau prasidėjus remonto darbams, per tokį laiką į pajūrį galima nuvažiuoti nebent naktį, nes kitu paros metu jūs garantuotai sugaišite laiką spūstyje ties remontuojama atkarpa apvažiuojant Kauną. Net ir tuo metu, kai šioje atkarpoje nevyko jokie kelio remontai, šią vietą dėl kamšių keiksnojo ne vienas vairuotojas.

Vasaros penktadieniais čia nusidriekdavo kilometrinės spūstys, o vairuotojai praleisdavo valandų valandas stovėdami arba judėdami itin lėtai. Kol vykdomas šios kelio atkarpos remontas situacija vasaros penktadieniais ir šeštadieniais turėtų būti dar prastesnė, nurodomas kelionės laikas gali ilgėti valandomis.

Kaip važiuoti ne pro Kauną

Pateikiame du kelionės į Klaipėdą variantus, kuriuose bus išvengta ne tik lemtingoji atkarpa ties prekybos centru „Mega“ – šie maršrutai aplenkia ir Kauno miestą.

Pirmasis maršrutas: iš Vilniaus važiuojant A1 keliu link Kauno, ties Elektrėnais nusukama link Jonavos keliu 143. Pravažiavus Jonavą, paskui Vandžiogalą, į magistralinį kelią A1 įvažiuojama tiek Sitkūnais ir toliau į Klaipėdą kelionė vyksta įprastiniu būdu.

Atstumas – 330 km, kelionės laikas nesant eismui – 3 val 44 min.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Palyginus su tiesiausiu keliu čia nuvažiuosite 23 km daugiau ir sugaišite kiek daugiau nei pusvalandį. Aišku, šis kelias kurį laiką nebus magistralinis, atitinkamai mažesnis ir greitis. Tačiau išvengsite spūsčių ties Kaunu, kuriose galimai stovėsite ne vieną valandą.

Antrasis ne per Kauną einantis maršrutas: Vilnius – Ukmergė – Kėdainiai – Klaipėda. Į A1 kelią įvažiuosite ties Cinkiškiais.

Atstumas – 335, kelionės trukmė – 3 val. 53 min

Palyginus su įprastu keliu, nuvažiuojate 28 km daugiau. Šis maršrutas yra gana įvairus, iki Ukmergės važiuojate autostrada A2, kur maksimalus greitis 130km/val. Nuo Ukmergės iki Kėdainių, ir nuo Kėdainių iki Cinkiškių yra nemažai gyvenviečių, kurie kiek sumažina greitį ir prailgina kelionės trukmę, tačiau bent jau nereikės kelyje stovėti įstrigus spūstyje.

Galima važiuoti ir per Kauną

Dar vienas būdas išvengti magistralės remontuojamo ruožo – važiuoti per Kauno miestą. Čia yra nemažai variantų. Esminė probleminės vietos ties „Mega“ apvažiavimo detalė – reikia pervažiuoti kažkuriuo tiltu per Neries upę. Kaune tai galima padaryti važiuojant per Varnių gatvę ir per tiltą, esantį prie vadinamojo Pilies žiedo.

Labiausiai rekomenduotinas maršrutas važiuojant į Klaipėdą per Kauną – nusukti ties Petrašiūnais, paskui važiuoti Taikos prospektu, Varnių gatve arba per tiltą prie Pilies, tada per Šilainius įvažiuoti į magistralę A1 iš karto už remontuojamo ruožo pabaigos.

Atstumas iki Klaipėdos – 311 km, kelionės trukmė nesant eismo – 3 val. 22 min. Identiškas atstumas būtų jei į Kauną įvažiuotumėte ties Savanorių prospektu ir link Varnių gatvės pasuktumėte ties Tvirtovės alėja ir Nuokalne gatve, o toliau – vėl per Šilainius. Šiuo maršrutu sugaištumėte irgi apie 3 val. 20 min.

Tik tada, kai nėra eismo

Akivaizdu, kad jei mieste eismas nėra didelis, važiuoti per Kauną verta labiau nei važiuoti aplink per Ukmergę ar Jonavą. Atstumas mažai skiriasi nuo tiesiausio kelio, papildomai nuvažiuosite apie 4km. Tačiau jei susiruošėte prie jūros važiuoti penktadienį ir per Kauną vyksite piko metu, tikrai pakliūsite į kamščius, ir kelionė iki Klaipėdos gali užtrukti ilgiau nei 4 valandas.

Taikos prospektas yra stipriai apkrautas dėl Ateities plente vykdomo viaduko remonto, todėl nusukti į Kauną ties Petrašiūnais yra rizikinga. Įvažiavimas ties Savanorių prospektu irgi gali būti komplikuotas, nes šis nusukimas yra jau netoli remontuojamo ruožo ir kuomet formuojasi kamščiai, šioje vietoje ir dar iki jos neprivažiavus vairuotojus gali pasitikti kilometrinė stovinčių automobilių eilė.

Eismo spūstis Islandijos prospekte
Eismo spūstis Islandijos prospekte
© Rokas Tenys, Kas vyksta Kaune

Norint aplenkti remontuojamą A1 kelio ruožą be paminėtų maršrutų važiuojant per Kauno miestą yra galimybė tai padaryti pervažiuojant tiltais ir per Nemuną. Tokiu atveju reikėtų pasinaudoti Europos prospekto arba Vytauto Didžiojo tiltais ir tada Užnemunės gatve įvažiuoti į A5 Via Baltica kelią, kuris taip pat nuveda į A1 mazgą prie „Megos“. Pasiekti išvardintus tiltus galima į Kauną įvažiuojant tiek Savanorių prospektu, tiek per Petrašiūnus. Šiais atvejais atstumas iki Klaipėdos būtų 320 -325 km, o kelionė, nesant intensyvaus eismo, užtruktų 3,5 valandos.

Dar kartą verta pažymėti, kad sugaištas kelionės laikas gali radikaliai skirtis priklausomai nuo paros meto. Kelias Via Baltica dienos ir piko valandomis yra stipriai apkrautas, todėl pateikti skaičiai gali neatitikti realybės.

Maršrutas – pagal laiką

Reziumuojant pateiktus skaičiavimus, galima padaryti išvada, kad kol vyksta grandiozinis kelio A1 remontas ties „Megos“ prekybos centru, ketinantiems pro Kauną važiuoti į pajūrį reikia būtinai atsižvelgti į paros laiką.

Jeigu ketinate važiuoti penktadienį po darbo, rekomenduojama rinktis maršrutą per Ukmergę arba Jonavą. O jei mėgstate keliauti naktį, kuomet eismo srautas yra ramesnis, tokiu atveju galite važiuoti ir tiesiai pro „Megą“. Realu, kad tuomet pro remontuojamą ruožą pravažiuosite sklandžiai.

Nepaminėtu paros metu t. y. ne naktį ir ne piko valandomis, galima važiuoti ir per patį Kauną ir tuo pačiu turėsite progą apžiūrėti miestą, nes kaip bebūtų, remontuojamame ruože su spūstimis galite susidurti bet kuriuo paros metu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
3.6154

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (138)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (168)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (5)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (69)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (52)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (165)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (53)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...