aA
Žiemos orai – vargas vairuotojams. Šaltis sukausto kelius, pūgos pridrebia sniego, o vėjas suneša į šalikeles pusnių. Vairuoti automobilį tokiomis sąlygomis – iššūkis net patyrusiems, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Ką daryti, kad netektų slidinėti ties kiekvienu posūkiu ar, nesuvaldžius automobilio, įklimpti į pusnį? Koks automobilis tinkamiausias žiemai?

Automobilių ekspertų teigimu, kad būtum užtikrintas, jog įveiksi visas žiemos siunčiamas negandas, nepakanka pasikeisti automobilio padangų į žiemines. „Jei važinėji ne tik miesto gatvėmis, bet ir užmiesčio keliais, teks pasirūpinti automobiliu su specialiomis techninėmis savybėmis“, – sako Nerijus Paketūras, transporto priemonių skelbimo portalo Autogidas.lt projekto vadovas.

Keturi varomi ratai

Automobilis su keturių varomųjų ratų sistema yra tinkamiausias giliai žiemai. Pasak eksperto, dar geriau, jei ši sistema yra nuolatinė arba galią tarp dviejų automobilio ašių paskirsto pagal poreikį.

„Važinėjant Lietuvos keliais žiemą svarbu, kad automobilio ratai gerai sukibtų su kelio danga ir lengvai važiuotų. Todėl sistema, kai priekinis tiltas visada varomas, o galinis įsijungia tik praslydus priekiniams ratams, žiemą tinka mažiau, nes galinis tiltas įsijungia jau praslydus priekiui, t. y. transporto priemonei praradus saugų sukibimą“, – sako N. Paketūras.

Geromis pravažumo savybėmis pasižymi „Subaru Forester“ ir „Subaru Impreza“ automobiliai, „Audi“ su „quattro“ sistema, taip pat švediškieji „Volvo XC90“ bei „Volvo XC70“.

Iš pigesnių – „Nissan X-Trail“, „Suzuku SX4-Cross“ automobiliai, o iš brangesnių – visureigiai „Land Rover“ ir „Jeep“, kurie turi ir pažemintas pavaras, padedančias išsikapstyti iš sniego arba purvo duobės.

„Didesnio populiarumo keturių varomųjų ratų sistemos sulaukė praėjusio amžiaus devintąjį dešimtmetį, kai vairuotojai suprato, jog tokia sistema ne tik pagerina visureigių pravažumą, tačiau ir užtikrina geresnes valdymo savybes bei padidina dinamiką. Todėl visų varomųjų ratų sistema buvo pradėta plačiai taikyti ir lengviesiems automobiliams“, – pasakoja automobilių ekspertas.

Aukšta prošvaisa

Kad automobilio dugnas nekliudytų kelyje pasitaikančių kliūčių – pavyzdžiui, suledėjusio sniego gabalų, – pravartu įsigyti automobilį su kuo aukštesne prošvaisa, t. y. atstumu nuo kelio iki žemiausio centrinės automobilio dalies taško.

„Aukštesnė prošvaisa pravers ne tik užmiesčio keliuose, kurie žiemą būna užpustyti, bet ir mieste, kada tenka statyti automobilį šalikelėje, kur būna sunešta daug sniego“, – sako N. Paketūras.

Pasak jo, pastaruoju metu gamintojai vieną po kito gamina automobilius su aukštesne prošvaisa, net jeigu tie automobiliai ir nėra tikrieji visureigiai. Pavyzdžiui, aukštą prošvaisą turi vadinamieji „parketiniai visureigiai“ – „Opel Mokka“, „Kia Niro“, „Mazda CX-3“, „Nissan Juke“ ar „Renault Captur“.

Didelis sukimosi momentas

Automobilių eksperto teigimu, nors dyzelinius automobilius žiemą sunkiau užvesti, tačiau jie turi vieną privalumą – didelį variklio sukimo momentą, t. y. būtent tą automobilio galios parametrą, kurį gali tiesiogiai jausti vairuotojas.

Dėl didelio variklio sukimo momento dyzeliniu varikliu varomi automobiliai gali lengviau nei benzininiai išsikapstyti iš duobės ar pusnies.

Pagalbinės sistemos

Esant blogoms eismo sąlygoms žiemą, vairuotojams padeda kelios pagalbinės elektroninės automobilio sistemos. Viena jų – stabdžių antiblokavimo sistema (ABS). Staigiai stabdant ši sistema neleidžia visiškai užblokuoti ratų, vadinasi, net ir stabdydamas vairuotojas dar gali valdyti transporto priemonę.

Kartu su ABS sistema automobiliuose įmontuojamos slydimą stabdančios bei traukos kontrolės sistemos. N. Paketūro teigimu, žiemą gelbsti ir sistemos, kuriomis galima pasirinkti specialų važiavimo režimą, pavyzdžiui, „žiemos“ arba „slidaus kelio“.

Galinio vaizdo kamera

Galinio vaizdo kamera automobilyje – tikras išsigelbėjimas žiemą. Užklupus pūgai matomumas per kamerą yra kur kas geresnis nei per įprastą veidrodėlį.

Tiesa, prieš sėdant į transporto priemonę, svarbu nepamiršti nuvalyti galinio vaizdo kameros. „Šiuo metu pasaulyje gaminami ir automobiliai, kuriuose galinio vaizdo kamera nusivalo pati – automatiškai“, – teigia N. Paketūras.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (13)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Kraupi statistika: eismo įvykių su pėsčiaisiais rudenį 80 proc. daugiau (40)

Trumpėjant dienoms šalies vairuotojai dažniau susiduria su „nematomais“ pėsčiaisiais. Nors...

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (200)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Oficiali statistika: kaip ir kodėl didėjo kainos po euro įvedimo (123)

Statistikos departamento renkami duomenys rodo, kad kainos nuo 2015 metų, kuomet buvo įvestas...

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas (13)

Be Lietuvos banko, dar bent septynios svarbiausios valstybės institucijos – Policijos...

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (220)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Į EP nusitaikęs prof. Mažylis: ten – ne politikos dramblių kapinės (38)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų sąraše į Europos Parlamentą –...

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (128)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Medikai įvardijo šąlančių galūnių kaltininkus – galite atpažinti rimtą ligą (1)

Storos vilnonės kojinės ir karštas puodelis arbatos – tokiomis priemonėmis šąlančių...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (430)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Siaubo filme vaidinusios 12-metės mirtis, sukrėtusi pasaulį: skrodimas atskleidė visai kitą tiesą (6)

Jei nesate siaubo filmų gerbėjas, gali būti, kad nesate nieko girdėję apie Heather O‘Rourke....

Artimiausią parą – nemalonumai visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus (8)

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...