Žiemos orai – vargas vairuotojams. Šaltis sukausto kelius, pūgos pridrebia sniego, o vėjas suneša į šalikeles pusnių. Vairuoti automobilį tokiomis sąlygomis – iššūkis net patyrusiems, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Ką daryti, kad netektų slidinėti ties kiekvienu posūkiu ar, nesuvaldžius automobilio, įklimpti į pusnį? Koks automobilis tinkamiausias žiemai?

Automobilių ekspertų teigimu, kad būtum užtikrintas, jog įveiksi visas žiemos siunčiamas negandas, nepakanka pasikeisti automobilio padangų į žiemines. „Jei važinėji ne tik miesto gatvėmis, bet ir užmiesčio keliais, teks pasirūpinti automobiliu su specialiomis techninėmis savybėmis“, – sako Nerijus Paketūras, transporto priemonių skelbimo portalo Autogidas.lt projekto vadovas.

Keturi varomi ratai

Automobilis su keturių varomųjų ratų sistema yra tinkamiausias giliai žiemai. Pasak eksperto, dar geriau, jei ši sistema yra nuolatinė arba galią tarp dviejų automobilio ašių paskirsto pagal poreikį.

„Važinėjant Lietuvos keliais žiemą svarbu, kad automobilio ratai gerai sukibtų su kelio danga ir lengvai važiuotų. Todėl sistema, kai priekinis tiltas visada varomas, o galinis įsijungia tik praslydus priekiniams ratams, žiemą tinka mažiau, nes galinis tiltas įsijungia jau praslydus priekiui, t. y. transporto priemonei praradus saugų sukibimą“, – sako N. Paketūras.

Geromis pravažumo savybėmis pasižymi „Subaru Forester“ ir „Subaru Impreza“ automobiliai, „Audi“ su „quattro“ sistema, taip pat švediškieji „Volvo XC90“ bei „Volvo XC70“.

Iš pigesnių – „Nissan X-Trail“, „Suzuku SX4-Cross“ automobiliai, o iš brangesnių – visureigiai „Land Rover“ ir „Jeep“, kurie turi ir pažemintas pavaras, padedančias išsikapstyti iš sniego arba purvo duobės.

„Didesnio populiarumo keturių varomųjų ratų sistemos sulaukė praėjusio amžiaus devintąjį dešimtmetį, kai vairuotojai suprato, jog tokia sistema ne tik pagerina visureigių pravažumą, tačiau ir užtikrina geresnes valdymo savybes bei padidina dinamiką. Todėl visų varomųjų ratų sistema buvo pradėta plačiai taikyti ir lengviesiems automobiliams“, – pasakoja automobilių ekspertas.

Aukšta prošvaisa

Kad automobilio dugnas nekliudytų kelyje pasitaikančių kliūčių – pavyzdžiui, suledėjusio sniego gabalų, – pravartu įsigyti automobilį su kuo aukštesne prošvaisa, t. y. atstumu nuo kelio iki žemiausio centrinės automobilio dalies taško.

„Aukštesnė prošvaisa pravers ne tik užmiesčio keliuose, kurie žiemą būna užpustyti, bet ir mieste, kada tenka statyti automobilį šalikelėje, kur būna sunešta daug sniego“, – sako N. Paketūras.

Pasak jo, pastaruoju metu gamintojai vieną po kito gamina automobilius su aukštesne prošvaisa, net jeigu tie automobiliai ir nėra tikrieji visureigiai. Pavyzdžiui, aukštą prošvaisą turi vadinamieji „parketiniai visureigiai“ – „Opel Mokka“, „Kia Niro“, „Mazda CX-3“, „Nissan Juke“ ar „Renault Captur“.

Didelis sukimosi momentas

Automobilių eksperto teigimu, nors dyzelinius automobilius žiemą sunkiau užvesti, tačiau jie turi vieną privalumą – didelį variklio sukimo momentą, t. y. būtent tą automobilio galios parametrą, kurį gali tiesiogiai jausti vairuotojas.

Dėl didelio variklio sukimo momento dyzeliniu varikliu varomi automobiliai gali lengviau nei benzininiai išsikapstyti iš duobės ar pusnies.

Pagalbinės sistemos

Esant blogoms eismo sąlygoms žiemą, vairuotojams padeda kelios pagalbinės elektroninės automobilio sistemos. Viena jų – stabdžių antiblokavimo sistema (ABS). Staigiai stabdant ši sistema neleidžia visiškai užblokuoti ratų, vadinasi, net ir stabdydamas vairuotojas dar gali valdyti transporto priemonę.

Kartu su ABS sistema automobiliuose įmontuojamos slydimą stabdančios bei traukos kontrolės sistemos. N. Paketūro teigimu, žiemą gelbsti ir sistemos, kuriomis galima pasirinkti specialų važiavimo režimą, pavyzdžiui, „žiemos“ arba „slidaus kelio“.

Galinio vaizdo kamera

Galinio vaizdo kamera automobilyje – tikras išsigelbėjimas žiemą. Užklupus pūgai matomumas per kamerą yra kur kas geresnis nei per įprastą veidrodėlį.

Tiesa, prieš sėdant į transporto priemonę, svarbu nepamiršti nuvalyti galinio vaizdo kameros. „Šiuo metu pasaulyje gaminami ir automobiliai, kuriuose galinio vaizdo kamera nusivalo pati – automatiškai“, – teigia N. Paketūras.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojai sunerimo: eismo ženklai perspėja apie karo grėsmę? (112)

Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje...

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (10)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Susisiekimo ministerija kviečia penktadienį į darbą pavežti kaimyną (17)

Penktadienį, gegužės 25-ąją, visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną. Šia proga...

Vairuotojams Vilniuje – naujas perspėjimas (43)

Sostinėje pristatoma prevencinė saugaus eismo priemonė, padėsianti užtikrinti sklandesnį...

Prieš kelionę su augintiniu: ar apie viską pagalvojote? (4)

Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo...

Top naujienos

Palangos močiučių fenomenas nyksta: laikai, kai masiškai pasitiko su plakatais, baigėsi

Visą Europą stebinęs Palangos močiučių fenomenas nyksta. Anksčiau vos įvažiavusius į...

Iš Venesuelos pabėgęs lietuvis – apie „maisto mafiją“, „Maduro dietą“ ir tikrą baimę (13)

Prieš daugiau nei 70 metų 41-erių Juano Kvedaro seneliai pabėgo iš Lietuvos ir saugesnio bei...

Lyderį praradęs „Liverpool“ krito nuo Bale'o dublio: vėl Čempionų lygos taurę kėlė „Real“ ekipa (376)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (111)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (378)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (176)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (23)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Ką per vestuves bandė nuslėpti princas Harry ir Meghan Markle? Viską išdavė kūno kalba (7)

Kūno kalbos ekspertas atskleidė , kaip „nervingai“ Harry trynė Meghan ranką savo nykščiu,...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (188)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (27)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...