aA
Sezoninių automobilių prekių sąraše – stiklų plovimo skysčiai ir dar kelios smulkmenos, padangos ir akumuliatoriai. Pastariesiems žiemą tenka gerokai didesnis krūvis, todėl natūralu, kad būtent šiuo metų laiku kyla daugiausia problemų su mašinos elektros energijos saugykla. Kaip rasti optimalų sprendimą prireikus keisti akumuliatorių? Kaip nepasiklysti tarp prekių ženklų – nemokėti vien už garsų vardą ir nenusipirkti šlamšto?
© Bendrovės archyvas

Atsakymus į šiuos klausimus padėjo rasti Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedros mokslininkai. Docentas dr. Alfredas Rimkus paaiškino, kokie parametrai skiria „gerą“ ir „prastą“ akumuliatorių, ir sutiko VGTU laboratorijoje palyginti kelias automobilių baterijas iš automobilių reikmenų parduotuvių. Palyginamųjų tyrimų rezultatai kiek netikėti: panašu, kad nėra jokio esminio skirtumo, kurio gamintojo logotipu pažymėtą akumuliatorių rinktis.

„Teoriškai, renkantis naują akumuliatorių, reikėtų pamatuoti baterijos įtampą (ji neturėtų būti mažesnė kaip 12,5 voltų), startinę srovę ir, jeigu leidžia akumuliatoriaus konstrukcija, elektrolito lygį virš plokštelių bei jo tankį. Pastarasis privalo būti 1,28 g/cm3, tačiau dažniausiai to patikrinti neįmanoma, nes šiomis dienomis parduodami akumuliatoriai yra visiškai hermetiški, su gamykloje elektrolitu pripildytomis baterijų sekcijomis. Pamatuoti automobilinės baterijos talpumą nesunku, tačiau tam reikia specialios įrangos, todėl tą padaryti gali nebent transporto įmonių specialistai. Visiems kitiems automobilininkams tenka pasikliauti gamintojų profesionalumu ir pardavėjų sąžiningumu“, – pripažino A. Rimkus.

Universiteto laboratorijoje pamatavus penkių skirtingų gamintojų (AD, „Banner“, „Bosch“, „Exide“ ir „Varta“) akumuliatorių parametrus paaiškėjo, kad visi jie su labai nedidele paklaida atitinka gamintojų nurodomus rodiklius. Tikėtina, kad prietaisais fiksuojamus starterinės srovės ir talpos nežymius skirtumus lėmė nevienodas baterijų įkrovimas bei sandėliavimas. Tačiau visais atvejais jie buvo visiškai paruošti darbui.

„AD Baltic“ produktų vadybininkas Darius Didelevičius, pasakodamas apie akumuliatorių skirtumus, atkreipė dėmesį, kad kokybiška nauja baterija teisingai instaliuota į automobilio elektros sistemą, pradėjus veikti generatoriui pasiekia gamintojo deklaruojamą startinę srovę, net jei eksploatacijos pradžioje yra fiksuojamas mažesnis amperažas. Kita vertus, jei automobilyje įmontuojamas didesnės talpos akumuliatorius nei buvo numatę mašinos konstruktoriai, generatorius jo niekada pilnai nepakraus. Tokiu atveju būtina kas keletą mėnesių (ypač šaltuoju metų laiku) patikrinti bateriją ir pakrauti ją papildomai.

Ir VGTU mokslininkai, ir autoverslininkai pastebi, kad akumuliatorių gamyklinis brokas dažniausiai paaiškėja per 2–3 mėnesius nuo eksploatacijos pradžios. Jei baterija „miršta“ po pusmečio, beveik visais atvejais tam įtakos turėjo netinkamas akumuliatoriaus naudojimas ar automobilio elektros įrangos gedimai: nepakankamai efektyvus generatoriaus darbas ar energijos nutekėjimas. Objektyvios priežastys – amžius ir užvedimo ciklų skaičius – sudaro tik 10 proc. atvejų, priverčiančių ieškoti naujo akumuliatoriaus. Net 90 proc. gedimų įvyksta dėl neišmanymo arba daromų klaidų.

Rasti atsakymą į eksperimento pradžioje suformuluotą klausimą. kuo skiriasi automobilininkams geriau žinomi brangesni ir neseniai rinkoje atsiradę, dažniausiai pigesni analogai, padėjo ir tai, kad nemaža dalis skirtingais prekių ženklais žymimų akumuliatorių gaminami tame pačiame fabrike, pagal identiškas technologijas, naudojant tas pačias medžiagas. Tarkime, „Bosch“, „Varta“ ir AD yra gaminami toje pačioje vietoje, skiriasi tik jų kaina ir pardavėjo suteikiama garantija. Pavyzdžiui, AD akumuliatoriams suteikiama trijų metų garantija – 12 mėnesių ilgesnė nei kitų gamintojų.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (31)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Nobelio premijos laureatas: jau dabar pajutome skonį to, kas mūsų laukia. Gali tapti gerokai blogiau „kyla pavojus JAV demokratijai“ (2)

Garsusis ekonomistas Josephas Stiglitzas atkreipia dėmesį į tris realiausią grėsmę keliančius...

Lemiamos „Žalgirio“ atakos rebusas: kodėl viskas baigėsi plyta, o ne laisvutėlio Milaknio šūviu? pažymiai žaidėjams (58)

„Mes esame tikrai toli nuo savo potencialo, bet žaidžiame dėl pergalių su „Barcelona“,...

Profesorius Lukoševičius: druska gali žudyti, bet jos visiškai atsisakius – tragiškos pasekmės

Koks valgomosios druskos vaidmuo žmogaus mityboje ir jos sąsajos su kraujospūdžiu? Aiškinama, kad...

Jauni Lietuvos gyventojai trykšta optimizmu – atlyginimus tikisi augsiant keleriopai (2)

Lietuvos jaunimas savo ateitį vertina optimistiškai: SEB banko atliktas 18–25 metų gyventojų...

Dėl sulaužyto gyvenimo dabar nebežino, kur kreiptis: gailiuosi, kad nuvedusi dukterį pas gydytojus, paklausiau jų patarimo (212)

Prieš daugelį metų globėjų į užsienį kartu su seserimi išvežta lietuvaitė po dešimties ten...

Garsiausių menininkų našlė: vieni vadino mūza, kiti – vyrus gniuždančiu monstru

Ją vadino kūrėjų mūza. Ji įsimylėdavo talentingiausius to meto vyrus, jie atsakydavo tokiais...

Kalėdinės mugės pasaulyje – kur geriausia ieškoti šventinės nuotaikos?

Rankas šildantis karšto gėrimo puodelis magiškomis švieselėmis blyksinčioje...

Prieš 23 metus duotam interviu Samas papasakojo apie išbyrėjusius dantis, o savo ateitį „numatė“ Rusijoje (24)

Internete pasirodė prie 23 metus kurta laida „X klanas“ (aut.Ligita Juknevičiūtė ir Remigijus...

Gabrielius Landsbergis: siūlome stabdyti mokesčių pertvarką (71)

Šiandien vykstančiame Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) Tarybos...