aA
Lietuva per pastarąjį dešimtmetį padarė didelę pažangą gerindama eismo saugumą. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, vien nuo 2007 iki 2018 m. žuvusiųjų avarijose sumažėjo daugiau nei keturis kartus – nuo 760 iki 170. Tačiau pavojingų vietų, dar vadinamų juodosiomis dėmėmis, šalyje vis dar yra, sakoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kaip paaiškino Rimvydas Pocius, draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas, juodoji dėmė – tai kelio ruožas, kuriame avaringumas didesnis ir rodikliai čia yra pasiekę arba viršiję ribines reikšmes. Remiantis reglamentu, kelio ruožas priskiriamas juodajai dėmei, jei per ketverių metų laikotarpį ne ilgesniame kaip 500 metrų kelio ruože įvyksta ne mažiau nei keturi eismo įvykiai, kuriuose sužeidžiami ar žūsta žmonės.

„Prieš dešimt metų tokių juodųjų dėmių Lietuvoje buvo beveik 200, ypač daug jų buvo aplink didmiesčius. Vien aplink Vilnių jų buvo per 15, o visa „Via Baltica“ apskritai vadinta „mirties keliu“ ir čia tragiškų avarijų įvykdavo itin dažnai. Bet dabar situacija tikrai pagerėjusi“, – kalbėjo R. Pocius.

Ekspertas skaičiavo, kad šiandien Lietuvoje nėra nė 20 juodųjų dėmių. Tarp vis dar pavojingų ruožų yra atkarpos keliuose Vilnius–Utena ir Vilnius–Panevėžys, 4 juodosios dėmės išskiriamos pagrindiniame šalies kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, dar tiek pat – kelyje Panevėžys–Radviliškis–Šiauliai–Telšiai. Likę pavieniai itin avaringi ruožai išsibarstę prie Marijampolės, Tauragės, Raseinių.

Įspėja kelio ženklai

R. Pocius priminė, kad apie juodąsias dėmes, o taip pat apie visus avaringesnius ir didesnį pavojų eismo dalyvių saugumui keliančius ruožus įspėja specialus kelio ženklas – juodas apskritimas baltame fone.

„Į šį kelio ženklą negalima žiūrėti pro pirštus, jis ten įrengtas ne veltui. Vairuotojo koncentracija prie vairo visada turi būti maksimali, bet įvažiavus į tokį ruožą jis turi elgtis dar atsakingiau“, – pabrėžė draudiko atstovas.

Vienas esminių eksperto patarimų vairuotojams – stebėti kelio ženklus. Šalikelėje pastatyti kelio ženklai vairuotojus įprastai įspėja, kokie didžiausi pavojai gali tykoti konkrečioje kelio atkarpoje. „Reikia žiūrėti, ar vairuotojus ženklai įspėja dėl pėsčiųjų, laukinių gyvūnų, galbūt nurodoma sulėtinti greitį, draudžiama lenkti ir panašiai. Vairuotojai tai turi įvertinti ir atitinkamai reaguoti, pavyzdžiui, sulėtindami greitį“, – patarė R. Pocius.

Draudiko atstovas pridūrė, kad maksimali koncentracija specialiai pažymėtame kelio ruože nereiškia, jog šiam pasibaigus vairuotojas vėl gali atsipalaiduoti, nepaisyti Kelių eismo taisyklių ir galbūt stipriau spustelėti akceleratorių.

„Reikia suprasti, kad būtent mūsų elgesys lemia juodųjų dėmių atsiradimą ar išnykimą. Jeigu per dešimt metų mums pavyko sumažinti pavojingų atkarpų skaičių, tai dėl mūsų pačių šių juodųjų dėmių gali vėl padaugėti, jos gali pasislinkti į kitą vietą. Tad prie vairo elkimės atsakingai“, – sakė R. Pocius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
4.6000

Susirūpino KET pakeitimais nuo lapkričio 1-osios: taisyklės posūkiams į dešinę keičia ir judėjimą į kairę? (74)

Jau nuo lapkričio 1-osios papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis montavimas bus draudžiamas,...

Vilniuje įrengta 1200 naujų vietų automobiliams kiemuose (3)

Vilniaus daugiabučių namų kiemuose bus daugiau tvarkos ir patogumo: sostinės savivaldybė šiemet...

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (1)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (6)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (46)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Top naujienos

Gaisro metu Alytuje kritęs zuikis atiduotas tyrimams: pirmos žinios iš veterinarų baugina meras: jei tai bus patvirtina, liūdna ne tas žodis (232)

Spalio 18 dieną, t.y. trečiąją milžiniško padangų perdirbimo gamyklos gaisro dieną, Alytaus...

Navickienė: šis balsavimas parodė, kad vienam agrooligarchui ir jo kombainui pasibaigė dyzelis (242)

Seime renkami parašai siekiant inicijuoti pirmalaikius Seimo rinkimus pavasarį. Prie iniciatorių...

JK parlamentarai atmetė Johnsono siūlytą „Brexit“ vykdymo planą (52)

Borisas Johnsonas antradienį pagaliau turėjo progą parlamentui pateikti savo „Brexit“...

Maslobojevas pirmoje pasaulio kikbokso čempionato kovoje pasiuntė varžovą į nokautą (51)

Įspūdinga pergale WAKO pasaulio kikbokso čempionatą Sarajeve, Bosnijoje ir Hercegovinoje, pradėjo...

Šiluma pradeda „galvoti“ apie pasitraukimą iš Lietuvos (3)

Šiąnakt per Lietuvą nusidrieks debesų juosta, bet žymesnio lietaus nesulauksime. Rimstant...

Turintiems didelį darbo stažą – gera žinia iš Seimo (37)

Seimas spręs, ar ne mažesnį kaip 40 metų darbo stažą turintys šalies gyventojau galėtų...

BMW skrydis Vilniuje: rėžėsi į stulpą, jį nulaužė ir apsivertė papildyta (36)

Vėlų antradienio vakarą Vilniuje įvyko avarija. Pirminiais duomenimis, susidūrė du...

Daug ir naudingai žaidęs Kalnietis su „Lokomotiv“ pralaimėjo Belgrade

Belgrado „Partizan“ (4-0) ir toliau žygiuoja Europos taurės varžybose be pralaimėjimų....

Mokslų daktarė įvardijo maisto produktus, kurie stiprina imuninę sistemą, saugo nuo vėžio ir didina vyrų vaisingumą (74)

Pastaruoju metu selenas sulaukia vis daugiau dėmesio. Ir nieko keisto, nes jis yra vienas iš...

Johnsonas skelbia pertrauką „Brexit“ sutarties tvirtinimui (3)

Didžiosios Britanijos premjeras Borisas Johnsonas antradienį paskelbė stabdantis pastangas...