aA
Bet koks eismo įvykis, net ir smulkus, nėra pati maloniausia patirtis, tačiau dar nemalonesne ji tampa tuomet, kai eismo įvykio dalyviams nepavyksta susitarti – ginčas kaista, o kaltės prisiimti niekas nenori. Tokiais atvejais psichologiškai stipresni vairuotojai stengiasi daryti spaudimą, liepia prisiimti kaltę.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Ar esate tikri, kad žinotumėte kaip reaguoti? Kaip kelyje netapti „atpirkimo ožiu“?

Kur rizika didžiausia?

Tokių įvykių, kuomet vairuotojai patenka į avarijas ir patiria spaudimą iš vienos pusės nutinka dažnai, teigiama pranešime žiniasklaidai.

„Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo Transporto žalos sureguliavimo skyriaus vadovas Agnius Gučius pastebi, jog statistiškai tokių įvykių pasitaiko bent keletą kartų per mėnesį: „Dažniausiai tai – ginčytinos situacijos. Visais atvejais rizika didžiausia yra mašinų stovėjimo aikštelėse, nemokant pritaikyti „dešinės rankos“ taisyklės, užmiestyje, posūkio į kairę ir lenkimo atvejais, – pasakoja pašnekovas. – Jei pasitaikys niršus, labiau savimi pasitikintis vairuotojas ir pamatys, kad galbūt yra galimybė išsisukti ar gauti draudimo išmoką – jis būtinai pabandys daryti spaudimą ir taip paveikti šiuo atveju silpnesnį vairuotoją.“

Kurie vairuotojai linkę daryti spaudimą?

Paklaustas apie vairuotojų portretus, pašnekovas pamini, jog nėra vieno tipažo tiek tiems, kurie linkę daryti spaudimą, tiek tiems, kurie patenka į nepavydėtinas situacijas prisiimdami kaltę. Tačiau daugeliu atvejų spaudimą labiau linkę daryti psichologiškai stipresni ir aršesni vairuotojai.

Dažnai tai automobilių savininkai, linkę demonstruoti savo galią, jaučiantys kažkokį pranašumą prieš kitą vairuotoją.

Silpnesni vairuotojai – tai dažnai tie, kurie linkę jautriai reaguoti į agresyvias situacijas, lengvai pasiduodantys stresui ir su mažesne vairavimo patirtimi. Gali būti situacijų, kuomet avarijoje dalyvauja vyresnio amžiaus žmogus su didele vairavimo patirtimi, o agresyvesnis vairuotojas ir jį sugebės užsipulti ir sukelti stresą.

A. Gučius pamini ir išimtį – „klevukus“. Tai jauni vairuotojai, galbūt pridarantys žioplesnių klaidų, tačiau jie ne visada nusileidžia. Jų pranašumas – neseniai laikytas teorijos egzaminas, dar visai šviežios žinios, kurias jie gali pritaikyti praktiškai.

Jei padarėte avariją – pasiruoškite

Pasak pašnekovo, jei patekote į autoįvykį, stenkitės užfiksuoti visas jo detales: fotografuokite, braižykite įvykio schemą eismo įvykio deklaracijoje ir tai darykite kuo tiksliau.

A. Gučius pasakoja, kad neseniai buvo atvejis, kuomet dėl daromo spaudimo klientas pasirašė autoįvykio deklaraciją ir prisiėmė kaltę. Avarija įvyko užmiesčio kelyje. Klientas buvo priverstas staigiau stabtelėti ir iš paskos važiavęs vairuotojas įvažiavo į automobilio galą.

Išlipęs iš mašinos jis ėmė spausti prisiimti kaltę bei pasirašyti deklaraciją. Ji buvo pasirašyta, tačiau kaltinamasis suabejojęs savo kalte papildomai kreipėsi į draudiką su paaiškinimu. Draudikas peržiūrėjęs ir išnagrinėjęs situaciją suabejojo, ar tariamai nukentėjęs vairuotojas laikėsi saugaus atstumo kelyje.

„Tokiose situacijose pirmiausia yra tariamasi su kito eismo įvykio dalyvio draudiku, pateikiamos pretenzijos ir įvykio detalės. Tuomet bendru sprendimu randamas kaltininkas. Šiuo atveju išanalizavus situaciją buvo aišku, kad antrasis vairuotojas nesilaikė saugaus atstumo kelyje, kaltininkas tapo nukentėjusiuoju“, – kalba A. Gučius.

Ši konkreti situacija buvo nesudėtinga dėl aiškių įvykio aplinkybių. Tačiau, jei įvykio aplinkybės nėra aiškios, ar skiriasi vairuotojų paaiškinimai dėl eismo įvykio ir sunku įrodyti vieno ar kito vairuotojo teiginius, galutinis sprendimas paliekamas toks, koks yra užfiksuotas eismo įvykio deklaracijoje.

Patarimai, kaip netapti „kaltu vairuotoju“

Pašnekovas įvardina kelis svarbiausius dalykus, kurių nederėtų pamiršti atsitikus autoįvykiui:

1. Nusiraminkite. Įvykus avarijai, svarbiausia yra sugebėti „šaltu protu“ įvertinti situaciją. Pasėdėkite bent 10 sekundžių ir leiskite sau nusiraminti. Streso ir įtampos metu padaroma daug klaidų, nepagalvojama apie kitus situacijos sprendimo būdus.

Pirmiausia duokite sau laiko įvertinti aplinkybes ir kas iš tiesų atsitiko, užduokite sau klausimą, ar tikrai kaip vairuotojas pažeidėte kelių eismo taisykles ir esate susiklosčiusios situacijos kaltininkas.

2. Fotografuokite eismo įvykį. Kai išlipate iš mašinos būtinai, esant galimybei, nufotografuokite įvykio vietą. Svarbu tai padaryti keliais rakursais ir netgi, jei kitas avarijos dalyvis to nenori. Gali būti, kad priešinasi ne be reikalo, bet suprasdamas savo kaltę. Šios nuotraukos gali būti lemiamos siekiant nustatyti tikrąjį eismo įvykio kaltininką.

3. Įsiminkite avaringas vietas. Svarbu, kad įsimintumėte avaringas vietas, kuriose galbūt girdėjote ar matėte įvykus avariją ir tiesiog jose elgtis atsargiau. Tai gali būti padidinto srauto vietos, įvažiavimai į žiedines sankryžas, prekybos centrų mašinų stovėjimo aikštelės. Taip pat užmiesčio keliai, posūkių ir lenkimo vietos bei tos, kuriose galioja „dešinės rankos“ taisyklė.

4. Išmanykite Kelių eismo taisykles. Su vairavimo malonumais ir privalumais kartu prisiimama ir atsakomybė už save bei kitus eismo dalyvius. Jūsų pareiga žinoti ir išmanyti Kelių eismo taisykles. Tik turint tam tikras žinias galima išvengti nemalonių situacijų, kuomet galite būti apkaltintas taisyklių pažeidimu tik dėl neišmanymo.

5. Raskite liudininkų. Jei eismo įvykis nutiko vietoje, kurioje visa tai kas nors galėjo matyti – apsidairykite ir paieškokite liudininko. Eismo įvykio deklaracijoje netgi yra palikta vieta avarijos liudininkų kontaktams. Būtinai pasinaudokite šia galimybe, jei kartais tektų imtis teisinių veiksmų prieš kitą vairuotoją.

Pasak A. Gučiaus, kad ir kokioje situacijoje esate, visada galite kreiptis į teisėsaugos pareigūnus: „Jei esate verčiamas pasirašinėti kelių eismo įvykio deklaraciją ar spaudžiami pripažinti kaltę – visada turite galimybę kviesti kelių policiją. Atvykę jie dažniausiai paaiškina situaciją ir padeda užpildyti dokumentą. Svarbiausia neskubėkite nieko pasirašyti, jei nesate 100 procentų tikri savo kalte.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (28)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (49)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Top naujienos

Arūnas Milašius: Kada pigs butai ir ar teks brangiai gyventi naujoje realybėje

Nekilnojamojo turto rinkoje vis daugiau prieštaringų ženklų į kuriuos vystytojai žvelgia su...

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia atnaujinta 11.29 val. (701)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Dainininkas Stano atvirai: aš sergu vėžiu, bet pasveiksiu (201)

Dainininkas Stanislavas Stavickis -Stano patvirtino jau gerą pusmetį pramogų pasaulio...

„Žalgiris“ prieš „Barceloną“: legendas užgožęs „nežinomasis“, pirmasis Šaro kartas ir aukštų vyrų keliamas pavojus

Trečiajame rungtynių su „Barcelona“ kėlinyje buvo sužaistos kiek daugiau nei dvi minutės, kai...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (915)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Garsių Lietuvos architektų darbai sukėlė abejonių: ar tai ne kopijavimas? (23)

Save pristatanti kaip inovatyvi, įspūdingus architektūrinius pastatus kurianti architektūros...

Ypatingas radinys: Vilniuje archeologai aptiko mistinės bažnyčios pamatus (24)

Vilniuje archeologai aptiko bažnyčios , kurios tiksli vieta iki šiol nebuvo žinoma, pamatus.

May bando suvaldyti maištą dėl „Brexit“ susitarimo

Britų ministrė pirmininkė Theresa May ketvirtadienį stengėsi išgelbėti „ Brexit “...

Kelionė iš Vilniaus oro uosto į namus: vis daugiau keleivių renkasi pigiausią būdą (2)

Oro uostas Vilniuje natūraliai yra didžiulio judėjimo centras, iš kurio ir į kurį kasdien...

Telefoninės sukčių atakos: kokias taktikas jie naudoja ir kaip neužkibti? (2)

Lietuviams savaitgalį nerimo sukėlę skambučiai iš Mozambiko ir Kongo numerių dar kartą...