Tinkamai naudokite kondicionierių

Karštą vasaros dieną be oro kondicionieriaus sunku išsiversti. Tačiau netinkamai jį eksploatuodami rizikuojame pakenkti savo sveikatai, be to, gerokai išauga degalų sąnaudos.

Norint mažiau sunaudoti energijos – tai yra sutaupyti degalų tai energijai pagaminti, – reikia laikytis paprastų taisyklių.

Pavyzdžiui, mieste ir važinėjant nedideliu greičiu ekonomiškiau bus tiesiog praverti langus (važinėjant nedideliu greičiu kondicionierius degalų sąnaudas gali padidinti net 15–25 procentais). Tačiau lekiant greitkeliu langai turi būti uždaryti, kad negadintų aerodinamikos, o oro kondicionierius – įjungtas. Mat tada kondicionieriaus sąnaudos ne tokios reikšmingos, kaip važiuojant lėtai.

Oro kondicionierius yra didelis automobilio generuojamos energijos naudotojas. Tačiau net jei esate ekologiško vairavimo entuziastai ir stengiatės elektrinius prietaisus jungti kuo rečiau, visada turėtumėte labai rimtai apsvarstyti, kas aktualiau – taupymas ar saugumas. Ir ne specialistui aišku, kad it sauna prikaitintame automobilio salone vairuotojas yra vangesnis, pailgėja jo reakcijos laikas, vadinasi, esant sudėtingai eismo situacijai galima nebespėti išvengti įvykio.

Nevertėtų pamiršti ir techninės pusės. Kad kondicionierius tinkamai tarnautų, jis turi būti periodiškai tikrinamas, valomas ir pildomas. Specialistai pataria tuo pasirūpinti kartą per metus. Taip pat rekomenduojama (o kai kuriose šalyse net privaloma!) jį dezinfekuoti, nes neprižiūrėtas oro kondicionierius labai greitai tampa pavojingų bakterijų ir infekcijų židiniu.

Atkreipkite dėmesį į padangas

Norint ekonomiškai važinėti vasarą reikia ir padirbėti – tai yra tinkamai prižiūrėti savo automobilį.

Pirmiausia visuomet naudoti tokias padangas, kokias nurodo mašinos gamintojas. (Šios informacijos ieškokite automobilio instrukcijoje, po variklio antvožu ar ant priekinių durelių.)

Tinkamas padangų dydis, parinktas pagal automobilio variklio galingumą ir modelį, padeda sutaupyti degalų.

Naudojant netinkamas padangas – didesnes ar mažesnes, nei nurodyta, – gali sutrikti automobilio greičio rodmenys (bus rodomas netikslus greitis). Be to, jei yra gerokai didesni ratai, nei nurodyta, greičiau dėvisi automobilio pakaba ir visos guminės dalys.

Taupyti nusprendusiam vairuotojui taip pat derėtų įsitikinti, ar automobilio padangos gerai pripūstos. Jei jose nebus oro tiek, kiek rekomenduoja gamintojas, degalų bus sunaudojama daugiau.

Automobilio padangas pripūskite pagal rekomendacijas ir reguliariai tikrinkite slėgį jose. Taip iki trijų procentų sumažinsite degalų sąnaudas. Jei slėgis padangose per mažas, jos remiasi didesniu paviršiumi, todėl padidėja riedėjimo pasipriešinimas, ir tai vėlgi kerta vairuotojui per kišenę.

Dėl tos pačios priežasties daugiau degalų suryja ir per plačiomis padangomis „apauti“ automobiliai.

Nereikia nė priminti, kad ratų geometrija irgi privalo būti tvarkinga, kitaip degalų sąnaudos taip pat didės.

Netrukdykite aerodinaminėms jėgoms

Kaip jau minėta, važinėjant pravertais langais degalų sąnaudos padidėja. Tai natūralu, nes automobilis susiduria su didesniu oro pasipriešinimu, ir dauguma vairuotojų žino tą be jokių patarimų.

Važiuojant pravertais langais degalų sąnaudos didėja lygiagrečiai automobilio greičiui: tai yra kuo jis didesnis, tuo pasivažinėjimas brangesnis.

Oro pasipriešinimą sustiprina bei degalų sąnaudas didina ir bagažinė ant mašinos stogo. Todėl venkite gremėzdiškų krovinių ant jo, o ir šiaip neperkraukite automobilio. Nes visa tai tik didina oro pasipriešinimą ir degalų poreikį gali padidinti net iki 20 procentų.

Jau nekalbant, kad krovinys mažina automobilio stabilumą posūkyje, nes pasislenka masės centras.

Niekada nevažinėkite su bagažine ant stogo, jeigu ji nereikalinga – geriau nuimkite, nes ir esant tuščiai bagažinei degalų sąnaudos padidėja 3–5 procentais.

Taupyti nusprendusiems vairuotojams derėtų atsisakyti minčių ant mašinos stogo gabenti net dviračius.

Ilgoje kelionėje degalų sutaupyti galima pavijus kokį vilkiką ir važiuojant jam iš paskos. Į susidariusį oro maišą patekęs automobilis skries lyg ant sparnų dėl sumažėjusio oro pasipriešinimo.

Paskui vilkikus paprastai važiuojama apie 90 kilometrų per valandą greičiu, nes tokio greičio dažniausiai laikosi autopilotu besinaudojantys vilkikų vairuotojai. Kai kurie šaltiniai teigia, kad važiavimas paskui vilkikus padeda sutaupyti apie 30 proc. degalų, tačiau gerai pamąstykite, ar toks taupymo būdas tikrai to vertas, nes jis yra rizikingas ir pavojingas.