aA
Palyginę Vilniaus, Rygos, Talino ir Varšuvos santykį su vietos automobiliui ieškančiais vairuotojais, galime daryti išvadą, kad automobilį miesto centre pigiausiai galima pastatyti Varšuvoje, brangiausiai – Taline. Portalo LRT.lt pašnekovai pasakoja, ką reikia žinoti, prieš vykstant į šiuos miestus, ir ko gali pasimokyti Vilnius.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kauno centre, greta buvusio „Merkurijaus“ pastato, nuspręsta statyti šešių aukštų stovėjimo aikštelę, kuri talpins daugiau nei 250 automobilių. Kauniečiai skundžiasi, kad ribotos parkavimo galimybės yra viena didžiausių kliūčių, stabdančių verslo centrų plėtrą šio miesto centre.

Į beveik 8 tūkst. kv. m ploto aikštelę automobiliai įvažiuos iš K. Donelaičio gatvės, o mašinas pastatę vairuotojai pėsčiomis nesunkiai pateks į Laisvės alėją. Savivaldybė skelbia, kad šioje aikštelėje parkavimas bus pigesnis nei centrinėse miesto gatvėse.

Tuo metu Vilniuje automobilių savininkai darbo dienomis ar penktadienio bei šeštadienio vakarais taip pat neretai suka ratus miesto centre, kol randa net ir mokamą vietą. Sostinėje rinkliavos dydžiai už transporto priemonės stovėjimą priklauso nuo atskirų zonų. Pastatyti automobilį žalioje zonoje valandai kainuoja 0,3 Eur, geltonoje – 0,6 Eur, raudonoje – 0,9 Eur, o mėlynoje – 1,8 Eur.

Varšuvoje savaitgaliais – nemokamai

Mokamos automobilių stovėjimo zonos Varšuvoje kasmet yra plečiamos, sako LRT radijo korespondentė Lenkijoje Nijolė Druto. Norint pastatyti automobilį Lenkijos sostinės centre, pirmoji valanda kainuoja 3 zlotus (0,7 Eur), antroji – 3,6 zlotus (0,84 Eur), trečioji – 4,2 zlotus (apie 1 Eurą), o ketvirtoji – 5 zlotus (1,16 Eur).

Atsiskaityti, kaip teigia N. Druto, galima metant monetas į bilietų automatą, taip pat banko kortelėmis ar Varšuvos miesto kortele. Mokėti už stovėjimą Varšuvos centre ir kai kuriuose rajonuose reikia darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos, tuo metu savaitgaliais ir švenčių dienomis stovėjimas yra nemokamas.

Be miesto valdžios valdomų aikštelių, yra ir privačių. Tiesa, kainos čia gerokai didesnės. „Komerciniais pagrindais valdomų aikštelių yra daug, ypač prie Senamiesčio, turistų lankomų vietų. Tačiau jose jau reikia sumokėti brangiau nei miesto stovėjimo vietose“, – LRT.lt pasakoja N. Druto.

LRT radijo korespondentės teigimu, Varšuvoje pastatyti automobilį net ir mokamose aikštelėse nėra paprasta.

„Miesto valdžia sutvarkė miestą, įrengė žolynų ir gėlynų, tačiau likvidavo daugybę stovėjimo vietų. Patekus į centrą, sudėtinga pastatyti automobilį. Sunku rasti tuščią vietą net ir mokamose vietose darbo dieną. Su šia problema susiduria įmonių, įstaigų darbuotojai, kurie neturi savo statymo vietų“, – sako N. Druto.

Nemažai Lenkijos miestų, taip pat ir Varšuva, įrengia vis daugiau automobilių stovėjimo aikštelių prie įvažiavimų į centrą. Taip skatinama persėsti į viešąjį transportą. Šiuo metu, kaip skaičiuoja N. Druto, Varšuvoje yra 13 tokių aikštelių, kuriose telpa apie 4 tūkst. automobilių. Planuojama įrengti iki 30 tokių aikštelių, kuriose tilptų 10 tūkst. transporto priemonių.

„Daugiausiai tokių aikštelių sutelkta išilgai metro linijos, nes tai – patogiausias susisiekimas su miesto centru. Miesto transporto bilieto kaina parai yra 15 zlotų – tai pigiau nei važiuoti į miesto centrą su savo automobiliu ir palikti jį stovėti mokamoje vietoje daugiau nei 4 ar 5 val. Taigi išilgai metro linijos esančiose aikštelėse jau 8 ryto sunku rasti laisvą vietą.

Pastaraisiais metais nemažai varšuviečių išsikėlė į priemiesčius, todėl naudojasi tokiomis aikštelėmis. Tačiau yra įrengtų mokamų aikštelių ir nepatogiose vietose, kur iki centro važiuoja tik vienas autobusas, ir žmonėms nepatogu jose palikti automobilį“, – pasakoja N. Druto.

Rygoje už valandą gali tekti sumokėti ir 5 eurus

Tuo metu Rygoje stovėjimo aikštelės suskirstytos į A zoną (centre), kur pirma valanda kainuoja 2,5 Eur, visos kitos – 3 Eur; B zoną, kur pirma valanda kainuoja 2 Eur, o kitos – 2,5; C zoną (labiau nutolusi nuo centro) – 1,5 Eur, kitos – 2 Eur; taip pat D zoną, kur pirmoji valanda kainuoja 1 Eur, kitos – 1,5 Eur.

Rygoje yra ir vadinamoji prabangioji – E – zona, kurioje palikti automobilį stovėti valandai kainuoja 5 eurus.

E aikštelių nėra daug, tačiau jos yra pačiame centre. Kaip teigia LRT radijo korespondentas Latvijoje Arūnas Vaikutis, jomis naudojasi nemažai žmonių, tačiau jei žino, kad netoliese yra pigesnė aikštelė, važiuoja į ją.

Pasak A. Vaikučio, Rygos Dūma stengiasi atlaisvinti miesto centrą nuo automobilių, nes jis esą labai užkimštas.

„Prieš keletą metų Rygoje buvo mažiausiai automobilių Europos Sąjungoje, tenkančių tūkstančiui gyventojų. Tačiau paskutiniais metais automobilių gerokai padaugėjo, ir tai matyti pagal spūstis. Jas pavyko šiek tiek sumažinti, pastačius pietų tiltą per Dauguvos upę. Jis kainavo labai brangiai, vos nesugriuvo, buvo statytas sunkiai ir ilgai, tačiau funkcionuoja.

Taip pat kai kuriose centro gatvėse leidžiamas greitis sumažintas iki 30 Km/h. Tikimasi, kad ir tai padės išguiti vairuotojus iš miesto centro, nes, jei lėčiau važiuoji – ilgiau užtrunki“, – teigia A. Vaikutis.

Ryga, anot LRT korespondento, stengiasi sukurti panašų modelį į Varšuvos, kai automobilis paliekamas dar prieš atvykstant į miesto centrą, ir toliau kelionė tęsiama viešuoju transportu.

„Iš įvairių pusių, įvažiavus į miestą, bus įrengtos specialios mašinų stovėjimo aikštelės. Centre taip pat planuojama mažinti automobilių stovėjimo vietų, o patį stovėjimą dar labiau branginti“, – apie priemones, kokių ketinama imtis Rygoje siekiant mažinti automobilių skaičių centre, pasakoja A. Vaikutis.

Jis teigia, kad penktadienį ar šeštadienį pastatyti automobilį Rygos centre nėra taip paprasta, mat ši sostinė garsėja naktiniu gyvenimu.

„Gyvenu Maskvos gatvėje, kuria atvažiuoja automobiliai iš Daugpilio, kitų didžiųjų miestų. Mašinos tiesiog zuja. Apskritai daug žmonių važiuoja į Rygos naktinius klubus pasilinksminti, taip pat teatrus, koncertus, taigi automobilių centre savaitgalį labai padaugėja“, – LRT.lt aiškina A. Vaikutis.

Taline užsieniečiams susimokėti nėra galimybių?

Estijoje, kaip ir išvardintuose miestuose, yra tiek privačios automobilių stovėjimo aikštelės, tiek valdomos savivaldybės. Kuo toliau nuo centro, tuo automobilių statymas yra pigesnis. Talinas suskirstytas į keturias zonas, o kaina jose palikti automobilį siekia nuo 1,2 Eur iki 4,8 Eur už valandą.

Kaip teigia žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius keliautojas Vitoldas Milius, Taline netrūksta privačių daugiaaukščių bei požeminių aikštelių, kuriose automobilių statymas kainuoja, pavyzdžiui, 3,8 Eur už valandą.

„Taline yra tam tikrų niuansų. Pavyzdžiui, daugelyje vietų šioje sostinėje nėra bilietų automatų. Gal ir gerai, kad viskas šiuolaikiška, reikia susimokėti telefonu, tačiau ką daryti užsieniečiui – taip ir neaišku.

Pas mus taip pat galima susimokėti telefonu, tačiau visur stovi ir automatai, į kuriuos galima mesti monetas. Penktadienį atvykau į susitikimą Taline, vietos parkavimui netrūksta, tačiau automato taip ir neradau. Tądien buvau su vengriškos registracijos automobiliu, todėl nesumokėjęs už stovėjimą nuėjau į susitikimą. Kaip man susimokėti? Galbūt yra kokia nors programėlė, bet nėra jokios informacijos“, – LRT.lt pasakoja V. Milius.

V. Milius pasakoja, kad jo pažįstami Taline mato daugybę lakstančių suomių, taip pat nesuprantančių, kaip reikia susimokėti už automobilio stovėjimą.

Taline, kitaip nei Rygoje ar Varšuvoje, pasak keliautojo, nėra problemų pastatyti automobilį, mat požeminės stovėjimo aikštelės yra išties didelės. „Brangiai kainuoja, bet problemų pastatyti automobilį nėra“, – apibendrina V. Milius.

Ar Talino gyventojams nėra per daug brangu pastatyti automobilį miesto centre? Kaip teigia patys estai, dauguma centre dirbančių miestiečių už stovėjimą moka tarnybiniais telefonais, o sąskaitas apmoka darbuotojų įmonės, todėl patys didelių išlaidų nejaučia.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (187)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (71)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (85)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (8)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (47)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (109)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (78)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (251)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...