Nepaisant automobilių gamintojų nuolat kuriamų antikorozinių technologijų, rūdys visame pasaulyje išlieka didžiausiu automobilio priešu. Automobilio priešu rūdys turėtų būti laikomos ne tik dėl to, kad atrodo jos ne kaip, bet ir dėl to, kad tą akimirką, kai tik pasirodo, perspėja, kad automobilio kėbulas yra pažeistas ir jis pamažu yra, rašo „Autoevolution“.
© Keturi Ratai

Norėdami paaiškinti, kaip ir kodėl tai vyksta, privalome paminėti, kad iš tiesų geležis ir jos lydiniai nerūdija. Iš tiesų jie oksiduojasi ir pamažu virsta niekuo kitu, bet raudonu geležies oksidu.

Geležies oksidacija vyksta geležiai sutikus vandenį ir deguonį. Šį procesą gali paspartinti ir kitos medžiagos, pavyzdžiui, druska ar ledą tirpdančios medžiagos, kuriomis žiema yra barstomi keliai. Fizikos vadovėliuose paaiškinama, kad šio proceso metu geležies elektronai jungiasi su deguonimi ir gaunamas geležies oksidas, o tai iš esmės ir yra rūdys.

Pirmiausia, nesvarbu, ko imsitės prieš rūdis, svarbu to imtis kaip įmanoma greičiau, nes iš pažiūros mažytė parūdijusi vieta labai greitai gali virsti didele ir brangia problema.

Antra, veikiausiai yra dešimtys rūdžių šalinimo metodų, tačiau daugeliu atvejų teks klauptis ant kelių ir ranka (šepečiu ar švitriniu popieriumi) arba specialiu šlifuokliu pašalinti rūdis.

Jeigu parūdijusi vieta yra nedidelė, tereikia ją pašveisti švitriniu popieriumi, užtepti gruntu ir vėliau tą vietą nudažyti, kad ji nesiskirtų nuo viso kėbulo. Šlifavimas ir dažymas turėtų būti atliekamas beveik tuo pačiu metu, nes priešingu atveju nušveistos vietos vėl gali tapti pažeidžiamos, ir visas darbas nueis niekais.

Prie didesnių parūdijusių plotų padirbėti teks daugiau, priklausomai, žinoma, nuo problemos rimtumo. Jeigu kalbame ne apie parūdijimą, o kėbule atsivėrusią skylę, situacija tampa jau gerokai sudėtingesnė.

Tokiu atveju reikia ne tik kruopščiai nušveisti visas rūdis, bet ir užtaisyti skylę derva ar glaistu. Tuomet reikia palaukti, kol ta vieta išdžius, tada nušlifuoti taip, kad nesimatytų lopo kontūrų, o vėliau gruntuoti ir dažyti.

Rūdžių prevencija

Jeigu norite išlaikyti savo automobilį kaip galima naujesnį, vertėtų pagalvoti apie kėbulo apsaugą nuo rūdžių:

1. Galvanizavimas. Šio proceso metu automobilio važiuoklė yra nupurškiama skystu cinku. Išdžiuvęs cinko sluoksnis apsaugo metalą nuo rūdijimo.

2. Jeigu turite garažą, drėgmės kontrolė ir jos sumažinimas iki minimumo padės ne vienerius metus išvengti rūdžių. Vertėtų garaže pastatyti drėgmės surinktuvą.

3. Šiuo metu galima nusipirkti daugybę priemonių, kurios padės apsaugoti jūsų automobilį nuo rūdžių. Paprastai tokios priemonės užpurškiamos ant automobilio slėginiu purkštuvu, panašiu į tą, kuris naudojamas automobilių plovykloje.

4. Geriausia apsauga nuo rūdžių yra dažų sluoksnis. Todėl vos tik pasirodė rūdys, geriausia būtų tą automobilio dalį perdažyti.

Kiekvienas vairuotojas turi suprasti, kad galiausiai nėra tokio dalyko, kaip automobilis be kruopelytės rūdžių, nes kiekvienoje mašinoje yra bent kelios dalys, pagamintos iš besioksiduojančio metalo. Tad prevencija ir anksčiau aptartos priemonės padės pratęsti jūsų automobilio gyvenimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (5)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

KAM įspėja: šalies keliuose – didelis karinės technikos judėjimas (174)

Artimiausiu metu Lietuvoje ir Baltijos šalyse vyks keletas regiono saugumą stiprinančių didelio...

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą (142)

Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą...

Kodėl motociklininkai patenka į tragiškus eismo įvykius (19)

Baikerių sezono pradžia jau paminėta, tačiau dar iki šventės motociklininkų bendruomenę...

Top naujienos

Po dramatiško finišo atsikvėpęs Šaras: dabar visa Europa žino, kad „Žalgiris“ – aukščiausias lygis specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (218)

Šarūnas Jasikevičius didžiuojasi tuo, ką Kauno „Žalgiriui“ pavyko nuveikti tiek šį...

Orai: po lietaus plūstels vasariškas karštis (1)

Šią savaitę šalyje ir toliau išsilaikys maloniai šilti orai. Savaitei įpusėjus pradžiugs tie,...

Po „Žalgirio“ smūgio – negailestinga kritika CSKA: pasakyti du žodžius? Itoudis vėl pratrūko (64)

„Pralaimėjimas yra pralaimėjimas. Tai – apmaudu ir nemalonu. Bet atsilikti 20 taškų buvo...

Trileris Eurolygos finale: „Real“ nukarūnavo Eurolygos čempionus MVP – Dončičius (107)

Sekmadienio vakarą Belgrado „Štark“ arenoje vykusiame didžiajame Eurolygos finale stipriausio...

Miestiečiai brandžiame amžiuje nėrė į kaimo verslą ir nepasigailėjo (19)

Kada nors nusibelsti iš savosios Dzūkijos į kitame Lietuvos pakraštyje, Molėtų rajono Medeikių...

Planas sustabdyti Kremlių Baltijos šalyse: kuo gali praversti „Uber“ pavyzdys (697)

Staigaus Rusijos puolimo metu JAV ir sąjungininkų pajėgos Baltijos šalyse būtų greitai...

Baltos vestuvių ceremonijos varnos: parodė, kaip nereikėtų rengtis į karališką puotą (54)

Kvietimai į karališkas vestuves buvo išsiųsti dar kovo mėnesį, tačiau kai kurie svečiai vis...

„Žalgirį“ geresniu už CSKA pavadinęs Jasikevičius: šitie vyrai – daugiau nei fantastiški (197)

Kauno „Žalgiris“ išgyveno Maskvos CSKA šturmą ir pirmą kartą Eurolygos istorijoje iškovojo...

Stančikas: pati opozicija nenorėjo komisijos (5)

Neįveikę valdančiųjų pasipriešinimo sudaryti žemės ūkio komisiją, konservatoriai paskelbė...

Gailius: Šimašiaus nuomonė man nesvarbi (38)

Liberalų sąjūdis, Valstybės saugumo departamento pateiktoje informacijoje Seimo Nacionalinio...