aA
Vairuotojo pažymėjimus išduodanti ir būsimus vairuotojus egzaminuojanti „Regitra“ paskelbė, kad keisis vairavimo egzamino tvarka: egzamino metu be kitų užduočių teks kurį laiką vairuoti ir vadovaujantis tiesiog navigacijos nurodymais. Tokia žinia sukėlė nemažą ažiotažą ir tarp būsimų vairuotojų, ir tarp vairavimo mokyklų, mat kol kas neaišku, nei kokia navigacija reikės mokėti vadovautis, nei kokios klaidos, padarytos važiuojant su navigacija, bus laikomos nepriimtinomis ir kritinėmis.

Laidoje „Delfi Rytas“ apsilankęs „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas pabrėžė, kad žinia apie kitąmet laukiančią naujovę nėra nauja kitose šalyse. Pavyzdžiui, Vakarų Europoje jau kurį laiką dalimi vairavimo egzamino yra savarankiškas vairavimas, būtent vadovaujantis navigacijos rodmenimis.

„Tie, kurie testuoja būsimus vairuotojus, nori padaryti kuo tikresnes sąlygas egzamine, kad žmonės, išvažiavę į kelius, nesusidurtų su iššūkiais. Jei kalbėtume apie egzaminą, tai dabar egzaminuotojas pasako, kur reikės važiuoti artimiausioje sankryžoje, kokią kryptį pasirinkti ir t.t. O išlaikęs egzaminą žmogus pats vienas turi susigaudyti gatvėse ir pasirinkti teisingai“, – kalbėjo pašnekovas.

Anot S. Šumino, žinia paskelbta iš anksto, tad laiko pasiruošti pokyčiams egzamine ir vairuotojų mokyme yra tiek vairavimo mokykloms, tiek mokiniams.

Navigacija – ne automobilinė

Kaip pasakojo S. Šuminas, buvo ilgai svarstoma, kokią įrangą pasirinkti būsimų vairuotojų testavimui. Visgi nuspręsta nenaudoti automobiliuose esančių iš anksto įdiegtų navigacijų, taip pat ir nenaudoti populiarios „Google Maps“ paslaugos.

„Tai nebus automobilinė navigacija. Bet mes žiūrėjome visus variantus. Tai bus atskira navigacija. Ir būtent todėl mes nesakome, kad jau nuo sausio 1-osios laukia pokyčiai, tik tiek, kad tai bus nuo kitų metų, kadangi norime pasiruošti ir nusipirkti tą, ką norime“, – aiškino S. Šuminas.

Pašnekovas neatsakė, kada galima tikėtis pasikeitusios egzaminų tvarkos, tačiau pabrėžė, kad „Regitra“ apie tai informuos iš anksto.

Saulius Šuminas
Saulius Šuminas
© DELFI / Domantas Pipas

Kokios klaidos bus kritinės

Anot S. Šumino, tikrai nereikia nusiteikti, kad važiavimas su navigacija truks visą egzaminą – 45 minutes. Numatyta, kad viso labo vairuoti vadovaujantis navigacijos signalais reikės apie 10 minučių. Be to, ši užduotis lauks egzaminui įsibėgėjus, o ne jo pradžioje.

„Jei tai būtų visas egzaminas, būtų per didelis stresas. Be to, užduotis lauks per vidurį, nes turi pradėti žmogus važiuoti, apšilti. Tad manome, kad po 10 minučių egzaminuotojas į navigaciją įves kažkokią užduoti ir būsimasis vairuotojas važiuos nuo taško A į tašką B“, – kalbėjo S. Šuminas.

Anot jo, esminė žinia, kurią, jo manymu, turėtų išgirsti visi būsimi vairuotojai, ta, kad net jeigu vairuodamas žmogus nuklys nuo nustatyto maršruto, tai nebus laikoma kažkokia klaida.

„Mūsų tikslas yra įvertinti, kaip saugiai žmogus vairuotoja toje savarankiško važiavimo atkarpoje, o ne pasiekti kažkokį maršrutą“, – akcentavo „Regitros“ atstovas.

Tad, pasak jo, atsiradęs naujas elementas egzamine neturės jokios įtakos vertinimui, kitaip tariant, naujo tipo kritinių klaidų dėl to, kad reikės vadovautis navigacija, vairavimo egzamine neatsiras.

Vairavimo egzaminas
Vairavimo egzaminas
© Shutterstock

Pokyčių gali būti ir daugiau

Anot S. Šumino, visame pasaulyje vairuotojus ruošiančios įstaigos išgyvena pokyčių metą, mat gaminami automobiliai, turintys vis daugiau technologijų, padedančių vairuotojui ar net jį pakeičiančių tam tikrose situacijose.

„Visos egzaminų įstaigos turi iššūkį, ką leisti per egzaminą, kaip vertinti ir panašiai. Tai pagrindinis susitarimas yra, kad žmogus turi parodyti bazinius įgūdžius. Tai yra, jeigu, pavyzdžiui, akląją zoną stebinčios sistemos yra automobilyje, tai nereiškia, jog mes nesitikėsime, kad jis nesižvalgys per petį. Nes technologijos turi padėti mums būti saugesniais, bet yra ne viena, kuri įneša daugiau sumaišties. Be to, ir technologijos ne visada veikia taip, kaip deklaruojama“, – aiškino žinovas.

Tačiau savarankiško vairavimo elementų ilgainiui vairavimo egzaminuose bus vis daugiau, neslėpė S. Šuminas. Pasak jo, šis virsmas prasidėjo po to, kai buvo atsisakyta pratimų aikštelėje ir išvažiuota į realų eismą vykdyti reikalingų elementų, pavyzdžiui, pastatyti automobilį stovėjimo vietoje susiradus tinkamą vietą.

„Tad ilgainiui, gali būti, kad mes pradėję važiuoti savarankiškai prašysime vairuotojo parodyti, kaip įsijungia valytuvai, nusistato kažkoks kitas prietaisas. Ir visa tai tik tam, kad vairuotojui būtų geriau ateityje“, – kalbėjo specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
3.7692

Vairuotojus perspėja nežioplinėti: viena uždelsta akimirka gali kainuoti tūkstančius (10)

Į kelius išbėgantys migruojantys laukiniai gyvūnai kasmet tampa eismo įvykių priežastimi....

Svarbios taisyklės keliaujantiems paspirtukais: rudenį tyko dar daugiau pavojų (5)

Prasidėjus rugsėjui transporto srautai didžiuosiuose šalies miestuose kaip mat išaugo, tačiau...

Draudikai sunerimę: trečdalis tėvų nežino, kaip pasirūpinti savo vaikų saugumu gatvėje

Šiemet kaip niekada aktyvus dviračių sezonas gyventojus skatino prisiminti arba iš naujo išmokti...

Patarė, kaip išsirinkti savo pirmąjį automobilį – nuo kokios sumos reikia pradėti? (9)

Pigus, saugus ir lengvai eksploatuojamas – sakoma, kad toks turėtų būti pirmasis automobilis....

Kelio ženklai, kurių reikšmių nežino daugelis vairuotojų (32)

Dažniausiai matomus kelio ženklus pažįsta ir jų reikšmes žino kone visi vairuotojai. Visgi tie,...

Top naujienos

Azerbaidžane skelbiama karo padėtis: žūva žmonės, „nulaužiamos“ interneto svetainės, NATO susirūpinusi atnaujinta 20:13 (824)

Kilus kruviniems susirėmimams armėnų separatistų valdomame Kalnų Karabacho regione, Azerbaidžane...

Skirmantas Malinauskas įvertino Seimo rinkimus: žmonės labai atsargiai reaguoja į tuos, kurie yra protingesni už juos (36)

Į Seimą veržiasi beveik 2000 įvairiausių piliečių. Kas akylai stebi debatus, gali pastebėti,...

Savickas dvejoja, ar sulaukęs įtarimų greitųjų testų byloje, atsisakytų Seimo nario mandato (25)

Greitųjų COVID-19 testų skandalo epicentre atsidūręs Vyriausybės vicekancleris Lukas Savickas...

Vietoje buto – į namą: kodėl senų namų nuperkama tiek pat kiek naujų?

Karantino pamokos paspartino ryškią pastarųjų metų tendenciją – rinktis ne kuklų butą netoli...

Kapitalizmo pamatus Lietuvoje klojęs Navickas apie keistus sutapimus, bemieges naktis ir trigalvį slibiną (4)

Penkiskart – ekonomikos, ministras, ministro pavaduotojas, Seimo narys – tokį valdžios kelią...

Baltarusija tebuvo pradžia: JAV ir Kremlius šalia Lietuvos atverčia kortas – kas sumirksės pirmas (444)

Nenorime, kad kiltų karas. Tokią retoriką pastarosiomis savaitėmis pasirinkęs Baltarusijos...

Restoranų konsultantė Urtė Mikelevičiūtė paaiškino, kas laukia kavinių ir restoranų ateinantį sezoną (14)

Juokaujama, kad 2020 metus prodiusavo siaubo romanų autorius Stephen'as King'as, o režisavo –...

Lina Širvinskienė | D+ nariams

Palmira Galkontaitė – apie darbą ir santuoką: gyvenimas jokių garantijų nedalija (7)

Palmira Galkontaitė televizijoje dirbo daugiau nei trisdešimt metų, tačiau prieš metus jos...

Gydytoja įspėjo: padidėjęs kūno plaukuotumas gali būti ligos požymis

Padidėjęs kūno plaukuotumas ne tik gadina bendrą estetinį vaizdą, bet ir gali signalizuoti apie...

Prieš Eurolygos debiutą pamoką gavęs Schilleris atskleidė, kas neramina jį labiausiai (4)

Kauno „Žalgiris“ patyrė pirmąjį sezono pralaimėjimą netikėtai padovanodamas pirmąją...

|Maža didelių žinių kaina