aA
Vairuotojo pažymėjimus išduodanti ir būsimus vairuotojus egzaminuojanti „Regitra“ paskelbė, kad keisis vairavimo egzamino tvarka: egzamino metu be kitų užduočių teks kurį laiką vairuoti ir vadovaujantis tiesiog navigacijos nurodymais. Tokia žinia sukėlė nemažą ažiotažą ir tarp būsimų vairuotojų, ir tarp vairavimo mokyklų, mat kol kas neaišku, nei kokia navigacija reikės mokėti vadovautis, nei kokios klaidos, padarytos važiuojant su navigacija, bus laikomos nepriimtinomis ir kritinėmis.

Laidoje „Delfi Rytas“ apsilankęs „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas pabrėžė, kad žinia apie kitąmet laukiančią naujovę nėra nauja kitose šalyse. Pavyzdžiui, Vakarų Europoje jau kurį laiką dalimi vairavimo egzamino yra savarankiškas vairavimas, būtent vadovaujantis navigacijos rodmenimis.

„Tie, kurie testuoja būsimus vairuotojus, nori padaryti kuo tikresnes sąlygas egzamine, kad žmonės, išvažiavę į kelius, nesusidurtų su iššūkiais. Jei kalbėtume apie egzaminą, tai dabar egzaminuotojas pasako, kur reikės važiuoti artimiausioje sankryžoje, kokią kryptį pasirinkti ir t.t. O išlaikęs egzaminą žmogus pats vienas turi susigaudyti gatvėse ir pasirinkti teisingai“, – kalbėjo pašnekovas.

Anot S. Šumino, žinia paskelbta iš anksto, tad laiko pasiruošti pokyčiams egzamine ir vairuotojų mokyme yra tiek vairavimo mokykloms, tiek mokiniams.

Navigacija – ne automobilinė

Kaip pasakojo S. Šuminas, buvo ilgai svarstoma, kokią įrangą pasirinkti būsimų vairuotojų testavimui. Visgi nuspręsta nenaudoti automobiliuose esančių iš anksto įdiegtų navigacijų, taip pat ir nenaudoti populiarios „Google Maps“ paslaugos.

„Tai nebus automobilinė navigacija. Bet mes žiūrėjome visus variantus. Tai bus atskira navigacija. Ir būtent todėl mes nesakome, kad jau nuo sausio 1-osios laukia pokyčiai, tik tiek, kad tai bus nuo kitų metų, kadangi norime pasiruošti ir nusipirkti tą, ką norime“, – aiškino S. Šuminas.

Pašnekovas neatsakė, kada galima tikėtis pasikeitusios egzaminų tvarkos, tačiau pabrėžė, kad „Regitra“ apie tai informuos iš anksto.

Saulius Šuminas
Saulius Šuminas
© DELFI / Domantas Pipas

Kokios klaidos bus kritinės

Anot S. Šumino, tikrai nereikia nusiteikti, kad važiavimas su navigacija truks visą egzaminą – 45 minutes. Numatyta, kad viso labo vairuoti vadovaujantis navigacijos signalais reikės apie 10 minučių. Be to, ši užduotis lauks egzaminui įsibėgėjus, o ne jo pradžioje.

„Jei tai būtų visas egzaminas, būtų per didelis stresas. Be to, užduotis lauks per vidurį, nes turi pradėti žmogus važiuoti, apšilti. Tad manome, kad po 10 minučių egzaminuotojas į navigaciją įves kažkokią užduoti ir būsimasis vairuotojas važiuos nuo taško A į tašką B“, – kalbėjo S. Šuminas.

Anot jo, esminė žinia, kurią, jo manymu, turėtų išgirsti visi būsimi vairuotojai, ta, kad net jeigu vairuodamas žmogus nuklys nuo nustatyto maršruto, tai nebus laikoma kažkokia klaida.

„Mūsų tikslas yra įvertinti, kaip saugiai žmogus vairuotoja toje savarankiško važiavimo atkarpoje, o ne pasiekti kažkokį maršrutą“, – akcentavo „Regitros“ atstovas.

Tad, pasak jo, atsiradęs naujas elementas egzamine neturės jokios įtakos vertinimui, kitaip tariant, naujo tipo kritinių klaidų dėl to, kad reikės vadovautis navigacija, vairavimo egzamine neatsiras.

Vairavimo egzaminas
Vairavimo egzaminas
© Shutterstock

Pokyčių gali būti ir daugiau

Anot S. Šumino, visame pasaulyje vairuotojus ruošiančios įstaigos išgyvena pokyčių metą, mat gaminami automobiliai, turintys vis daugiau technologijų, padedančių vairuotojui ar net jį pakeičiančių tam tikrose situacijose.

„Visos egzaminų įstaigos turi iššūkį, ką leisti per egzaminą, kaip vertinti ir panašiai. Tai pagrindinis susitarimas yra, kad žmogus turi parodyti bazinius įgūdžius. Tai yra, jeigu, pavyzdžiui, akląją zoną stebinčios sistemos yra automobilyje, tai nereiškia, jog mes nesitikėsime, kad jis nesižvalgys per petį. Nes technologijos turi padėti mums būti saugesniais, bet yra ne viena, kuri įneša daugiau sumaišties. Be to, ir technologijos ne visada veikia taip, kaip deklaruojama“, – aiškino žinovas.

Tačiau savarankiško vairavimo elementų ilgainiui vairavimo egzaminuose bus vis daugiau, neslėpė S. Šuminas. Pasak jo, šis virsmas prasidėjo po to, kai buvo atsisakyta pratimų aikštelėje ir išvažiuota į realų eismą vykdyti reikalingų elementų, pavyzdžiui, pastatyti automobilį stovėjimo vietoje susiradus tinkamą vietą.

„Tad ilgainiui, gali būti, kad mes pradėję važiuoti savarankiškai prašysime vairuotojo parodyti, kaip įsijungia valytuvai, nusistato kažkoks kitas prietaisas. Ir visa tai tik tam, kad vairuotojui būtų geriau ateityje“, – kalbėjo specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(30 žmonių įvertino)
3.7333

Eismo sąlygas sunkina snygis, pustymas ir plikledis

Sekmadienio rytą dėl buvusio ar besitęsiančio snygio ir pustymo, sudėtingos eismo sąlygos yra...

Prasidėjęs snygis sostinėje sutrikdė eismą: slidžiose gatvėse nepavažiuoja net viešasis transportas vilkikai nebeįveikia įkalnių, pasipylė avarijos (50)

Nors dar trečiadienio vakarą kelininkai negailėjo perspėjimų, kad laukiama kelias paras...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkina plikledis

Ketvirtadienio rytą Lietuvoje eismo sąlygas sunkina plikledis , perspėja kelininkai.

Plikledžio matematika: dėl avarijų – 200 tūkst. eurų nuostolių, ką daryti, kad neįkliūtumėte į šiuos spąstus (3)

Pastaruoju metu vyravę permainingi orai daugelyje šalies vietų lėmė plikledžio susidarymą, dėl...

Keliuose slidu, tačiau naktį bus dar blogiau, perspėja kelininkai

Vakarėjant antradieniui, sudėtingiausios eismo sąlygos išlieka rytų Lietuvoje bei Telšių,...

Top naujienos

Policiją sudomino tiesioginės transliacijos feisbuke: įkliuvo drabužius „gyvai“ demonstravusi pardavėja (79)

Socialiniame tinkle „ Facebook “ tiesiogines transliacijas rengusi ir jų metu įvairius...

D+ Tomas Janonis

Didžiulius pinigus už sklypus soduose sumokėję pirkėjai pašiurpę: nuo šiol nieko neleidžia statyti (1)

Vilniuje esančiuose soduose sklypus nusipirkę gyventojai susidūrė su netikėta kliūtimi. Iki tol...

D+Dailius Dargis

Rusijos „įteisintieji vagys“ patikimu laikė tik vieną Lietuvos nusikaltėlį: nors Daktaras buvo pakviestas į susitikimą, rusai jį paliko už durų (1)

Nuo pat pirmųjų nepriklausomybės dienų Lietuvoje telkėsi ne tik pilietinė visuomenė, bet ir...

PSO atstovė atsakė, kas padėtų užbaigti pandemiją: antraip negalėsime sakyti, kad virusą įveikėme

Ar gali būti, jog šiais metais gali baigtis pandemija? Kaip Pasaulio sveikatos organizacija (PSO)...

Po žiemiško savaitgalio – vyraus labai nepastovūs orai

Po žiemiškai šaltos nakties, šiandien sulauksime artėjančio ciklono genamų pokyčių....

Perspėja į Tailandą plūstančius lietuvius: nemokamos pramogos čia gali kainuoti labai brangiai (22)

Jeigu reklamoje sakoma, kad paslauga nemokama – dešimt kartų patikrinkite pasiūlymą, nes...

D+Julija Leimonė

Legendinės Vilniaus aludės lankytojas Ugnius – apie ypatingą aludės aurą, skaniausius patiekalus ir lankytojus, tarp kurių nebuvo padugnių (6)

Sovietmečiu Vilniuje gyvenusieji galėtų suskaičiuoti ne vieną šaunią vietelę, į kurią...

D+Modesta Meškė

Grožio ekspertė atkreipė dėmesį, ką savo veidui sendamos ėmė daryti Jennifer Lopez ir Madonna, kad išliktų jaunatviškos: dabar tai – mados viršūnė

Norėdamos atrodyti jauniau, brandos sulaukusios moterys, o ypač pasaulyje žinomos žvaigždės...

„Barcelonos“ triumfas Madride: nutraukė ilgą „Real“ pergalių seriją po rungtynių – Šaro ir Laso konfliktas (1)

Ispanijos krepšinio ACB pirmenybėse užtikrintai pirmaujančios Madrido „Real“ (16-2) ekipos...

Sužinojusi, kokius bernvakarį ir mergvakarį jai su sužadėtiniu ruošia draugai, pakraupo: po to ir vestuvės neįvyksta (19)

Su sužadėtiniu planuojame vestuves ir, kaip dabar madinga, sprendžiame klausimą dėl...