aA
Automobilių gamintoja „Ford“ ir Vanderbilto universiteto (JAV) tyrėjai atliko eksperimentą – imitavo automobilių grūstį ir pademonstravo, kaip adaptyvioji greičio ir atstumo palaikymo sistema (angl. adaptive cruise control; ACC), kuri būna integruota daugelyje mašinų, padeda sumažinti kamščius. Kartu inžinieriai ir mokslininkai tik dar kartą konstatavo seną tiesą – dėl daugybės spūsčių kalti patys vairuotojai, nesugebantys keliuose palaikyti srauto darnumo ir tolygaus greičio.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Demonstracijoje uždarame stadione Detroito priemiestyje dalyvavo 36 automobiliai. Vairuotojai imitavo važiavimą greitkeliu. Pirmą kartą automobiliuose buvo įjungta ACC sistema, kuri jutikliais fiksuoja atstumą iki priekyje esančio automobilio ir automatiškai keičia greitį. Antrą kartą automobiliai važiavo išjungus minėtą sistemą – vairuotojai patys didino greitį ir spaudė stabdžius savo transporto priemonėse.

Abiem atvejais buvo imituojami eismo sutrikimai.

Pirmą kartą automobiliai sulėtino greitį nuo 95 iki 65 km per valandą. Kai automobiliai važiavo neįjungus ACC sistemos, kiekvienam vairuotojui tekdavo stabdyti stipriau nei priekyje važiuojančiam automobiliui, todėl eismas stipriai sulėtėjo, kartais automobiliai vos judėdavo.

Antrą kartą atliekant eksperimentą su ACC sistema, kurią naudojo visi 100 km per valandą greičiu važiuojantys automobiliai. Priekiniam automobiliui lėtinant greitį, ACC sistema beveik visais atvejais, kai buvo stabdoma, sureaguodavo efektyviau, nei žmonės. Net tada, kai ACC sistemą naudojo trečdalis vairuotojų, rezultatai buvo panašūs į tuos, kai ACC sistema buvo įjungta visuose varikliuose.

„Ford Co-Pilot360“ technologijos integravimą į automobilius kuruojantis specialistas Michaelas Kane‘as pabrėžė, kad ACC sistema visus pratina saugiai vairuoti. „Išlaikykite pakankamai didelį atstumą iki priekyje esančio automobilio, būkite atidūs – tada eismo srautas judės sklandžiau ir mes visi laiku pasieksime savo kelionės tikslą.“

Eksperimentas patvirtino ankstesnių tyrimų rezultatus, parodžiusius, kad eismo kamščiai dažniausiai susidaro, kai važiuojama prilipus prie priekyje esančio automobilio, o jei išlaikomas saugus pakankamas atstumas iki priekyje ir už mūsų važiuojančio automobilio, mažėja tikimybė susidaryti grūstims, nes didėja bendro eismo srauto greičio tolygumas.

Nepaisant šio faktoriaus kuriami taip vadinami fantominiai kamščiai, kai spūsties gale atsidūrusiems automobiliams kartais tenka net visiškai sustoti, nors eilės priekyje nėra jokios kliūties ar kitos priežasties, dėl ko sutriktų eismas. Turbūt ne vienas mūsų yra atsidūręs tokiame kamštyje, iš kurio išnirus teko stebėtis, dėl ko jis apskritai įvyko? Išsamiau tai iliustruojama vaizdo medžiagose žemiau.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (22)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Šiltos žiemos išlepintus vairuotojus sutrikdė sniegas: ką daryti, kad kelionė nesibaigtų griovyje (3)

Besibaigianti kalendorinė žiema į Lietuvą netikėtai sugrąžino sniegą bei apledėjusius kelius....

Top naujienos

Rusijoje lietuvės sektą užgriuvo ginkluoti pareigūnai: įtaria išviliojus įspūdingas sumas (92)

Gulėjimas kapo duobėje, įvyniojimas į bintą, kitos egzoterinės procedūros ir apsauginis kupolas...

Lietuvos įmonės patiria spaudimą iš užsienio: prašo atidėti mokėjimus ir mažinti kainas (28)

Nors analitikai teigia, kad 2019-aisiais bendri Lietuvos eksporto rodikliai siekė aukštumas,...

Vokietijoje – šaudynės, yra žuvusių  šaulys, nušovęs 11 žmonių, rastas negyvas (52)

Vokietijos Hanau mieste policija rado spėjamo šaulio, naujais duomenimis, nušovusio 11 žmonių,...

Laivai aplenkia Kiniją: prekyboje kyla sumaištis (14)

2020 metų vasaris įsimins kaip istorinių trikdžių viso pasaulio tiekimo grandinėse laikotarpis,...

Tomas Sinickis. Atslūgus įtampai ir emocijoms po „Eurovizijos“, įvertinkime, kas vis dėlto įvyko (25)

Savaitgalį įvyko du finalai. Vienas baigėsi kaip visada – laimėjo „Žalgiris“ . Kitais...

Prie pat Vilniaus atnaujintas pažintinis takas sulaukė tautiečių antplūdžio: tai viena įdomiausių vietų Lietuvoje

Sėdžiu naujos Liudo Dapkaus knygos apie keliones pristatyme ir klausausi jo skeptiškų minčių...

Ūkininkai suskrido į protesto akciją Briuselyje, akcijų žada ir Lietuvoje (7)

Šiandien, vasario 20 d., Lietuvos ūkininkai planuoja pradėti protestą Briuselyje, kuriame...

Philipp Ther

Susivienijimo kaina: Vokietijos šoko terapija po 1989-ųjų

Dažnai sakoma, kad Vokietijos ekonomikos stiprybę lėmė šoko terapija, taikyta praėjusio...

Sunku patikėti: jūsų nešiojamojo kompiuterio įkroviklis yra galingesnis už „Apollo 11“ kompiuterį

Praėjus šiek tiek daugiau nei pusei amžiaus nuo istorinio „ Apollo 11 “ nusileidimo Mėnulyje...

Gudrybės, kuriomis NT pardavėjai bando vilioti pirkėjus: pasinaudoti gali kiekvienas

NT ekspertai jau ne kartą akcentavo, kad didžiausia būstų pasiūla ir paklausa yra Vilniuje....

|Maža didelių žinių kaina