Automobilių gamintoja „Ford“ ir Vanderbilto universiteto (JAV) tyrėjai atliko eksperimentą – imitavo automobilių grūstį ir pademonstravo, kaip adaptyvioji greičio ir atstumo palaikymo sistema (angl. adaptive cruise control; ACC), kuri būna integruota daugelyje mašinų, padeda sumažinti kamščius. Kartu inžinieriai ir mokslininkai tik dar kartą konstatavo seną tiesą – dėl daugybės spūsčių kalti patys vairuotojai, nesugebantys keliuose palaikyti srauto darnumo ir tolygaus greičio.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Demonstracijoje uždarame stadione Detroito priemiestyje dalyvavo 36 automobiliai. Vairuotojai imitavo važiavimą greitkeliu. Pirmą kartą automobiliuose buvo įjungta ACC sistema, kuri jutikliais fiksuoja atstumą iki priekyje esančio automobilio ir automatiškai keičia greitį. Antrą kartą automobiliai važiavo išjungus minėtą sistemą – vairuotojai patys didino greitį ir spaudė stabdžius savo transporto priemonėse.

Abiem atvejais buvo imituojami eismo sutrikimai.

Pirmą kartą automobiliai sulėtino greitį nuo 95 iki 65 km per valandą. Kai automobiliai važiavo neįjungus ACC sistemos, kiekvienam vairuotojui tekdavo stabdyti stipriau nei priekyje važiuojančiam automobiliui, todėl eismas stipriai sulėtėjo, kartais automobiliai vos judėdavo.

Antrą kartą atliekant eksperimentą su ACC sistema, kurią naudojo visi 100 km per valandą greičiu važiuojantys automobiliai. Priekiniam automobiliui lėtinant greitį, ACC sistema beveik visais atvejais, kai buvo stabdoma, sureaguodavo efektyviau, nei žmonės. Net tada, kai ACC sistemą naudojo trečdalis vairuotojų, rezultatai buvo panašūs į tuos, kai ACC sistema buvo įjungta visuose varikliuose.

„Ford Co-Pilot360“ technologijos integravimą į automobilius kuruojantis specialistas Michaelas Kane‘as pabrėžė, kad ACC sistema visus pratina saugiai vairuoti. „Išlaikykite pakankamai didelį atstumą iki priekyje esančio automobilio, būkite atidūs – tada eismo srautas judės sklandžiau ir mes visi laiku pasieksime savo kelionės tikslą.“

Eksperimentas patvirtino ankstesnių tyrimų rezultatus, parodžiusius, kad eismo kamščiai dažniausiai susidaro, kai važiuojama prilipus prie priekyje esančio automobilio, o jei išlaikomas saugus pakankamas atstumas iki priekyje ir už mūsų važiuojančio automobilio, mažėja tikimybė susidaryti grūstims, nes didėja bendro eismo srauto greičio tolygumas.

Nepaisant šio faktoriaus kuriami taip vadinami fantominiai kamščiai, kai spūsties gale atsidūrusiems automobiliams kartais tenka net visiškai sustoti, nors eilės priekyje nėra jokios kliūties ar kitos priežasties, dėl ko sutriktų eismas. Turbūt ne vienas mūsų yra atsidūręs tokiame kamštyje, iš kurio išnirus teko stebėtis, dėl ko jis apskritai įvyko? Išsamiau tai iliustruojama vaizdo medžiagose žemiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įvertino, dėl ko Lietuvoje įvyksta nemažai avarijų (66)

Specialistai sako, kad Lietuvoje nemažai tragiškų avarijų įvyksta dėl vairuotojų budrumo stokos.

Pykstate už vairo? Esate tokie patys pavojingi, kaip ir neblaivūs vairuotojai (9)

Kitam vairuotojui neleidžiant persirikiuoti ar užkišus prieš nosį susinervinate, spaudžiate...

Lenktynininkus ir kelių „gaidelius“ skiria vos viena taisyklė (1)

Galingų automobilių riaumojimas ir milžiniškas greitis profesionaliose lenktynėse sutraukia...

Keisis eismo tvarka vienoje intensyviausių sostinės žiedinių sankryžų (8)

Vilniuje tęsiamas žiedinių sankryžų ženklinimo atnaujinimas – rugpjūčio pradžioje...

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Top naujienos

Duris į NBA užkulisius pravėręs Motiejūnas: „Rockets“ šiemet žengė didelį žingsnį atgal (25)

Penki sezonai, 248 rungtynės ir 1826 pelnyti taškai. Tokiais pasiekimais per savo NBA karjerą...

Užkalnis liko alkanas (10)

Vienas dalykas, kurio Lietuvai (ir Europai) reikia mokytis iš Amerikos, tai didelės porcijos...

Rusų žurnalistas: dideliame regione Europoje – Putino pralaimėjimas (109)

Rusija pralaimėjo kovą dėl įtakingumo Balkanuose – devynios iš 12 valstybių (ir Kosovas ,...

Vieno emigranto istorija, arba kai visi keliai veda į Lietuvą (87)

Emigrantai pagaliau grįžta namo ir ne tuščiomis rankomis – užsienyje įgytos patirtys ir...

Agnė Jagelavičiūtė su vyru pakrikštijo savo sūnų: krikštatėviu tapo Kęstas Rimdžius

Šiandien, liepos 22 d., stilistei Agnei Jagelavičiūtei ir jos vyrui, verslininkui Mantui Volkui...

Varėnos rajone aidėjo šūviai: vyriškis kėsinosi į brolio ir jo žmonos gyvybes (15)

Policijos departamentas informavo, kad Varėnos rajone aidėjo šūviai . Vyriškis kelis kartus...

Reforma renka iš tėvų vaikus (257)

Pertvarkius vaiko teisių apsaugos sistemą Lietuvoje, per reformos pirmąsias dešimt dienų iš...

Lietuvių kilmės politikas Kolumbijos Kongrese kolegas auklėjo apnuogindamas užpakalį (7)

Lietuvių kilmės garsus Kolumbijos politikas Antanas Mockus penktadienį Kongrese kolegas paauklėti...

JAV sprendimas kelia sumaištį Europoje: mes atsisakome derėtis su į galvą įremtu šautuvu (115)

Jungtinės Valstijos ir jų sąjungininkės Europos Sąjungoje šeštadienį atsidūrė prekybos...

Atsakė į svarbiausius klausimus apie apsaugą nuo saulės: ar galima naudoti praėjusių metų produktus? (7)

Ar galima naudoti pernykštį kremą nuo saulės? Kiek turėtų kainuoti geras kremas su SPF ?...