aA
Automobilių gamintoja „Ford“ ir Vanderbilto universiteto (JAV) tyrėjai atliko eksperimentą – imitavo automobilių grūstį ir pademonstravo, kaip adaptyvioji greičio ir atstumo palaikymo sistema (angl. adaptive cruise control; ACC), kuri būna integruota daugelyje mašinų, padeda sumažinti kamščius. Kartu inžinieriai ir mokslininkai tik dar kartą konstatavo seną tiesą – dėl daugybės spūsčių kalti patys vairuotojai, nesugebantys keliuose palaikyti srauto darnumo ir tolygaus greičio.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Demonstracijoje uždarame stadione Detroito priemiestyje dalyvavo 36 automobiliai. Vairuotojai imitavo važiavimą greitkeliu. Pirmą kartą automobiliuose buvo įjungta ACC sistema, kuri jutikliais fiksuoja atstumą iki priekyje esančio automobilio ir automatiškai keičia greitį. Antrą kartą automobiliai važiavo išjungus minėtą sistemą – vairuotojai patys didino greitį ir spaudė stabdžius savo transporto priemonėse.

Abiem atvejais buvo imituojami eismo sutrikimai.

Pirmą kartą automobiliai sulėtino greitį nuo 95 iki 65 km per valandą. Kai automobiliai važiavo neįjungus ACC sistemos, kiekvienam vairuotojui tekdavo stabdyti stipriau nei priekyje važiuojančiam automobiliui, todėl eismas stipriai sulėtėjo, kartais automobiliai vos judėdavo.

Antrą kartą atliekant eksperimentą su ACC sistema, kurią naudojo visi 100 km per valandą greičiu važiuojantys automobiliai. Priekiniam automobiliui lėtinant greitį, ACC sistema beveik visais atvejais, kai buvo stabdoma, sureaguodavo efektyviau, nei žmonės. Net tada, kai ACC sistemą naudojo trečdalis vairuotojų, rezultatai buvo panašūs į tuos, kai ACC sistema buvo įjungta visuose varikliuose.

„Ford Co-Pilot360“ technologijos integravimą į automobilius kuruojantis specialistas Michaelas Kane‘as pabrėžė, kad ACC sistema visus pratina saugiai vairuoti. „Išlaikykite pakankamai didelį atstumą iki priekyje esančio automobilio, būkite atidūs – tada eismo srautas judės sklandžiau ir mes visi laiku pasieksime savo kelionės tikslą.“

Eksperimentas patvirtino ankstesnių tyrimų rezultatus, parodžiusius, kad eismo kamščiai dažniausiai susidaro, kai važiuojama prilipus prie priekyje esančio automobilio, o jei išlaikomas saugus pakankamas atstumas iki priekyje ir už mūsų važiuojančio automobilio, mažėja tikimybė susidaryti grūstims, nes didėja bendro eismo srauto greičio tolygumas.

Nepaisant šio faktoriaus kuriami taip vadinami fantominiai kamščiai, kai spūsties gale atsidūrusiems automobiliams kartais tenka net visiškai sustoti, nors eilės priekyje nėra jokios kliūties ar kitos priežasties, dėl ko sutriktų eismas. Turbūt ne vienas mūsų yra atsidūręs tokiame kamštyje, iš kurio išnirus teko stebėtis, dėl ko jis apskritai įvyko? Išsamiau tai iliustruojama vaizdo medžiagose žemiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (115)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (148)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Top naujienos

Rusijos strateginėje zonoje atsivėrė pavojingas kelias (56)

Prieš porą savaičių, kai dangus buvo ganėtinai saulėtas, o oro sąlygos buvo santykinai...

Lietuva užsienio akimis: darbuotojai emigruoja, bet pensininkai lieka (324)

Kad nepatirtų ekonominio nuosmukio, rytinėms ES narėms teks susigrąžinti išvykusius darbuotojus...

Rimvydas Valatka. Išgirsti popiežių Pranciškų pavergto proto šalyje (560)

Kodėl pavergto proto? Juk popiežius Pranciškus aiškiai pasakė, kad „ši tauta iš tiesų...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Kremlius prognozuoja neišvengiamą karą su Vakarais (764)

Susiskaldžiusi Europa , stagnuojančios JAV ir drąsus daugiapolis pasaulis, kuriame Kremlius...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (8)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...

Bastys: man reikia mandato, kad galėčiau tarnauti su nauja priesaika (95)

2017 metų gruodį prieš pat Kalėdas Konstitucinis Teismas paskelbė, kad Seimo narys Mindaugas...

Velionės laidotuvės virto farsu: kur pagarba mirusiajam ir artimiesiems? (58)

Rugsėjo 9 dieną laidojome kaimynę ir daugiavaikę mamą, kuri buvo užauginusi 7 vaikus.

Finansų planavimo programėlės – išmanus būdas taupyti (6)

Finansų ekspertai sako, kad tarp turtuolio ir vargšo paprastai būna vienas esminis skirtumas –...

Baigėsi popiežiaus vizitas Lietuvoje: miniai žmonių – išskirtinis gestas linkėjo tapti vilties švyturiu, atnaujinta 19.00 (1383)

Popiežius Pranciškus sako, kad skaudžią istoriją išgyvenusi Lietuva gali tapti vilties švyturiu...

Tikrieji žmogaus teisių gynėjai nepamena Gražulio nuopelnų (231)

Petro Gražulio paskyrimas į Žmogaus teisių komitetą ne tik sulaukė 16 tūkst. parašų,...