aA
Kas ketvirtas vairuotojas vaikus automobiliu vežiojo ar vežioja ne automobilinėje kėdutėje. Draudimo bendrovės „ERGO Lietuva“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa atskleidė, jog didžiausia dalis ignoruojančiųjų saugaus vaikų vežimo taisykles – mažuose miesteliuose bei kaimuose.
© Shutterstock nuotr.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šių metų sausio-spalio mėn. registruoti 546 įvykiai, kurių metu nukentėjo vaikai. Pasak draudimo bendrovės „ERGO Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico, gyventojų apklausos duomenimis, net kas ketvirtas vaikus vežiojantis vairuotojas nenaudoja automobilinės kėdutės.

„8 proc. vaikus specialiose kėdutėse vežioja tik iki 1 metų amžiaus, 39 proc. vairuotojų specialioje automobilinėje kėdutėje vežioja 1-3 metų, tuo tarpu daugiau nei penktadalis 4-7 metų amžiaus vaiką“, – pasakoja A. Pilčicas. Jo teigimu, reikalavimus vežti vaikus, naudojant specialias saugos priemones, ignoruoja 15 proc. klaipėdiečių, 14 proc. kauniečių ir 13 proc. vilniečių. Automobilinių kėdučių nenaudoja net 37 proc. gyventojų iš mažų miestelių bei 59 proc. iš kaimų.

Net ir važiuojant nedideliu greičiu, avarijos metu neapsaugotas vaikas gali stipriai nukentėti ir sužeisti kitus. Nelaimės pasekmės gali būti skaudžios ir tuo atveju, jeigu jis vežamas prisegtas, tačiau saugos kėdutė ar paaukštinimas nėra tinkami jo ūgiui bei svoriui.

Pasak A. Pilčico, Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyta, jog automobilinėse saugos kėdutėse vaikus būtina vežti iki 3 metų amžiaus, o nuo šių metų lapkričio pradžios sugriežtintos taisyklės, kaip reikia vežti ir vyresnius nei 3 metų amžiaus vaikus.

„Kaip ir kitose Europos Sąjungos šalyse, Lietuvoje specialiose kėdutėse arba naudojant paaukštinimus vaikus reikės vežioti tol, kol jų ūgis pasieks 135 cm. Būtent tokio ūgio vaikus, sėdinčius ant galinės sėdynės, galima saugiai prisegti saugos diržu – jis turi būti juosiamas ne per kaklą, o ties krūtinės ląsta ir raktikauliu viršuje bei ties klubais apačioje“, – teigė A. Pilčicas.

Draudimo bendrovės atstovas pasakoja, jog 135 cm ūgį vaikai dažniausiai pasiekia sulaukę 12 metų, tuo tarpu iki 8-12 metų amžiaus vaiką specialiose kėdutėse ar su paaukštinimu vežioja ar ketina vežioti 5 proc. vaikų turintys vairuotojai. Iki 8-12 metų amžiaus specialioje kėdutėje ar su paaukštinimu vaikus dažniausiai vežioja klaipėdiečiai (12 proc.), vilniečiai ir kauniečiai (7 proc.).

Kėdutė apsaugo tik kartą

Kas penktas gyventojas teigė, jog jų paskutinė vaikų automobilinė kėdutė buvo pirkta ar gauta iš pažįstamų, tuo tarpu kas šeštas (17 proc.) teigė, jog iš nepažįstamų žmonių. 48 proc. vairuotojų vaikams pirko naują kėdutę.

„Automobilinę kėdutę gali sugadinti net mažiausias nelaimingas atsitikimas – nedidelis smūgis eismo įvykio metu ar tiesiog kėdutės sutrenkimas ją nešant gali lemti, jog ji nebeatliks savo apsauginės funkcijos. Ji gali būti nebetinkama naudoti net tuomet, jeigu iš išorės nesimato jokio pažeidimo. Taigi, perkant naudotą kėdutę reikėtų įsitikinti, jog su ja nebuvo pakliūta į eismo įvykį“, – teigia A. Pilčicas.

Nors sakoma, kad vaikų saugumu automobilyje galima pasirūpinti parinkus jo ūgiui ir svoriui pritaikytą automobilinę kėdutę, tačiau tai nėra vienintelis dalykas, kurį reikia padaryti. „Labai svarbu, kad automobilinės kėdutės ar paaukštinimai būtų tinkamai naudojami bei įtvirtinami pagal gamintojo nurodytą instrukciją: visų pirma kėdutę reikia atidžiai apjuosti saugos diržu taip, kaip nurodyta naudojimosi instrukcijoje, jis neturi būti per laisvas, sagtis turi nesiremti į kėdutės konstrukciją. Negalima saugos diržu vaiko juosti per kaklą ar pilvą, taip pat svarbu, kad kėdutės rankenos padėtis būtų taisyklinga, ji būtų pritaikyta automobiliui, kuriuo vežamas vaikas. Tik tinkamai parinkta ir įtvirtinta kėdutė suteikia galimybę minimizuoti avarijos pasekmes“, – pasakoja A. Pilčicas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Suskaičiavo, kiek žiemą kelyje sutaupytų minučių gali kainuoti gyvybę (25)

Pirmųjų šių metų savaičių eismo įvykių statistika – itin niūri, mat keliuose jau žuvo 15...

Keliuose yra slidžių ruožų (1)

Pagrindinių kelių dangos Lietuvoje antradienio rytą yra su sniego provėžomis, vietomis padengtos...

Vairuotojai perspėjami saugotis plikledžio, ypač Kauno ir Vilniaus apskričių bei Vilkaviškio rajono keliuose (8)

Pirmadienio rytą pagrindinių kelių dangos Lietuvoje daugiausia šlapios, vietomis padengtos puriu...

Draudikų perspėjimas vairuotojams: orų permainos atnešė ir kitą pavojų, ne tik slidžias gatves (10)

Netikėtai prasidėjus atodrėkiui, o oro temperatūrai tiek dieną, tiek naktį besisukant aplink 0...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (170)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Top naujienos

Malinauskas prisipažįsta: premjero komanda rūpinosi Skvernelio prezidentinės kampanijos pradžia (580)

Apie dalyvavimą Prezidento rinkimuose dabartinis šalies premjeras Saulius Skvernelis paskelbė...

Specialistai apie Žiežmarių gimnazijos skandalą: tu sėdi įtampoje ir nežinai, kada tave užgrius ši lavina (678)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose pasklido įrašas, kuriame girdėti, kaip Žiežmarių gimnazijos...

Didžiulį pranašumą išbarstęs „Rytas“ paskutinę sekundę pralaimėjo Berlyne (517)

Europos taurės „Top-16“ rungtynėse antradienį Vilniaus „Ryto“ (1-3) krepšininkai išvykoje...

Orai: spiginanti saulė šalčio nesumažins (5)

Trečiadienį virš Lietuvos savo pozicijas stiprins anticiklonas, kuris vaikys debesis ir leis...

Javtokas – apie tris prasčiausius baudų metimus karjeroje, pirmą prašymą po avarijos ir ryklio tatuiruotę (55)

Eurolygos tinklalaidėje „The Crossover“ Joe Arlauckas pakalbino Kauno „Žalgirio“ sporto...

Audringos reakcijos po „Pravieniškių mafijos” filmo: emocijos pritrenkiančios (32)

Visą Lietuvą sudrebinusios ir kalėjimų sistemos tamsiąją pusę atskleidusios knygos „...

Eva Tombak. Aš turiu alergiją dvasingumui (231)

Jeigu kažkas sako – „esu dvasingas“, jau žinau, kad mums ne pakeliui. Neprisimenu, kas...

Neteisėtais būdais pralobusiems valdžia ruošia naujus spąstus (53)

Neteisėtais būdais pralobusiems valdininkams ir verslininkams valdžia ruošia naujus spąstus....

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (497)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

Unikauskas įvardijo tikslų laiką, kada reikėtų eiti miegoti: tik taip kokybiškai pailsėsite (39)

Raumuo, kuris dieną gavo fizinio krūvio, paauga tik naktį, kai užmiegate giliu miegu ir pasiekiate...